Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

EBUSCO HOLDING NL0015000CZ2

Laatste koers (eur)

2,942
  • Verschill

    0,000 0,00%
  • Volume

    83.098 Gem. (3M) 349,7K
  • Bied

    2,950  
  • Laat

    2,950  
+ Toevoegen aan watchlist

Ebusco 2023, It giet oan.

8.137 Posts
Pagina: «« 1 ... 121 122 123 124 125 ... 407 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 Drs P. 18 mei 2023 09:57
    quote:

    Ruval schreef op 18 mei 2023 09:16:

    [...]
    Samenwerking met assemblage partner zal leiden tot betere marges. Tenminste dat werd zo gesteld tijdens de call bij de jaarcijfers.

    Al met al volgens mij wel bevestiging dat ze goed bezig zijn. Uitspraak van voorzitter RvC “hier gebeuren wonderen” heb ik zelden gehoord. Nu wachten op bevestiging en dan moet blijken dat de koers veel te laag staat
    Ebusco blijf dus communiceren over "hier gebeuren wonderen", Peter, Bjorn of Bob laat je (weer) eens interviewen door een Telegraaf of voor internationale beleggers bijv. Bloomberg (moet je meestal wel voor betalen als bedrijf), of bijv. (weer) eens aanschuiven bij een wekelijkse aandelen update podcast bij IEX of hun concurrent, kortom communiceer beter en vaker met de markt. Daarnaast zou het goed zijn om na elk kwartaal een std. business update te geven. Een publiek bedrijf zijn heeft pro's (300M ophalen), maar ook de con's oa. regelmatig communiceren met de markt, etc.
  2. forum rang 6 Ruval 18 mei 2023 10:00
    quote:

    Drs P. schreef op 18 mei 2023 09:57:

    [...]
    Ebusco blijf dus communiceren over "hier gebeuren wonderen", Peter, Bjorn of Bob laat je (weer) eens interviewen door een Telegraaf of voor internationale beleggers bijv. Bloomberg (moet je meestal wel voor betalen als bedrijf), of bijv. (weer) eens aanschuiven bij een wekelijkse aandelen update podcast bij IEX of hun concurrent, kortom communiceer beter en vaker met de markt. Daarnaast zou het goed zijn om na elk kwartaal een std. business update te geven. Een publiek bedrijf zijn heeft pro's (300M ophalen), maar ook de con's oa. regelmatig communiceren met de markt, etc.
    Had vandaag nav gisteren wel wat meer koersfantasie verwacht. Maar het blijft bij velen momenteel ‘eerst zien dan geloven’. Persoonlijk wil ik eigenlijk mijn grote positie verder uitbreiden op huidige koersen, maar ik durf het ook nog niet aan. Hopelijk komt er snel een concreet persbericht
  3. forum rang 5 Drs P. 18 mei 2023 10:17
    quote:

    Ruval schreef op 18 mei 2023 10:00:

    [...]
    Had vandaag nav gisteren wel wat meer koersfantasie verwacht. Maar het blijft bij velen momenteel ‘eerst zien dan geloven’. Persoonlijk wil ik eigenlijk mijn grote positie verder uitbreiden op huidige koersen, maar ik durf het ook nog niet aan. Hopelijk komt er snel een concreet persbericht
    ja eens, ik denk dat we van de aandeelhoudersvergadering van gisteren kunnen meenemen dat het fundament nu echt begint uit te harden en men concreet bezig is (en progressie maakt) de productie op te schalen incl. externe assemblage partner (eerste proefbus voor de zomer, klopt alles qua spec. etc kunnen ze daarna snel opschalen). De 2 productielijnen (nu gebruikt om de"96% klaar bussen" af te maken en dus daarna afleveren en omzetten in cash) kunnen in de zomer ook weer ingezet worden voor line production zodat men in Deurne op 2 x 3.0's per dag komen, opbouw Rouen en bevestiging vol in productie in 2024. Samen met de China 2.2 productie en gisteren geen enkel geluid dat de 550-600 bussen guidance voor 2023 niet mogelijk zou zijn, neem ik aan dat Ebusco de 550-600 bussen gaat leveren dit jaar plus de ZES energy storage containers ed. dus een mooie omzet.
  4. PaxRomana 18 mei 2023 10:39
    enig terughoudendheid kan ik wel begrijpen want je moet maar zien als ze dit keer wel waarmaken wat ze zeggen.
    probleem blijft dat ze de laatste periode marktaandeel hebben verloren en er zeker door concurrentie prijsdruk is ontstaan.
    vraag blijft kunnen ze hun voorsprong echt behouden want ze zijn nog steeds bezig om alles binnen het proces in orde te krijgen
    en de concurrentie zit niet stil en hebben veel meer geld te besteden.
  5. MWSACC 18 mei 2023 11:12
    quote:

    Drs P. schreef op 18 mei 2023 10:17:

    [...]
    ja eens, ik denk dat we van de aandeelhoudersvergadering van gisteren kunnen meenemen dat het fundament nu echt begint uit te harden en men concreet bezig is (en progressie maakt) de productie op te schalen incl. externe assemblage partner (eerste proefbus voor de zomer, klopt alles qua spec. etc kunnen ze daarna snel opschalen). De 2 productielijnen (nu gebruikt om de"96% klaar bussen" af te maken en dus daarna afleveren en omzetten in cash) kunnen in de zomer ook weer ingezet worden voor line production zodat men in Deurne op 2 x 3.0's per dag komen, opbouw Rouen en bevestiging vol in productie in 2024. Samen met de China 2.2 productie en gisteren geen enkel geluid dat de 550-600 bussen guidance voor 2023 niet mogelijk zou zijn, neem ik aan dat Ebusco de 550-600 bussen gaat leveren dit jaar plus de ZES energy storage containers ed. dus een mooie omzet.
    Waarom is er eigenlijk totaal niks over deze energy containers te vinden in bijvoorbeeld de jaarrekening. Zou fijn zijn om daar wat over te weten qua potentieel of inschattingen van omzet komende jaren daarin.
  6. Remco9384 18 mei 2023 11:22
    Dit is ook Ebusco. Een megatender door de neus laten boren door een rolstoel plaats www.quotenet.nl/zakelijk/rechtszaken/...
    Het kan ook dat de ambtenaar al een voorkeur had. Wie denkt dat het bij aanbestedingen altijd eerlijk gaat heeft het mis. Die kan zo geschreven worden dat er maar 1 uitkomst mogelijk is.
  7. forum rang 5 Instapmoment 18 mei 2023 12:18
    Ik zie dat de presentatie van de AvA is geüpload, is deze al gepost hier? Zie investors.ebusco.com/wp-content/uploa...

    Ik zie in de outlook weinig verrassingen, wat uiteraard vanzelfsprekend is op een AvA. Wel positief dat ze opnieuw bevestigen dat er dit kwartaal (t/m 30 juni dus) de groei naar capaciteit van twee bussen per dag wordt verwacht. Hiervan werd in maart nog geschreven bij de presentatie van FY22 resultaten: "Reaching a capacity of one bus per day and further growing towards a capacity of two buses per day is expected in the course of the second quarter of this year."
  8. forum rang 5 Drs P. 18 mei 2023 12:57
    quote:

    MWSACC schreef op 18 mei 2023 11:12:

    [...]

    Waarom is er eigenlijk totaal niks over deze energy containers te vinden in bijvoorbeeld de jaarrekening. Zou fijn zijn om daar wat over te weten qua potentieel of inschattingen van omzet komende jaren daarin.
    ja eens, hun belang in ZES wat is het potentieel en wat is de outlook voor energy storage containers, maar ook hun laadinfrastructuur oplossingen bij klanten, nieuwe en bestaande klanten.
  9. forum rang 5 Drs P. 18 mei 2023 13:07
    quote:

    PaxRomana schreef op 18 mei 2023 10:39:

    enig terughoudendheid kan ik wel begrijpen want je moet maar zien als ze dit keer wel waarmaken wat ze zeggen.
    probleem blijft dat ze de laatste periode marktaandeel hebben verloren en er zeker door concurrentie prijsdruk is ontstaan.
    vraag blijft kunnen ze hun voorsprong echt behouden want ze zijn nog steeds bezig om alles binnen het proces in orde te krijgen
    en de concurrentie zit niet stil en hebben veel meer geld te besteden.
    de concurrentie zal idd. niet op de handen zitten, maar of zij meer geld te besteden hebben voor de ontwikkeling van E-bussen is maar de vraag. De meesten doen EV er nog steeds bij naast hun fossiele vloot en zullen een behoorlijke legacy moeten transformeren wat veel geld, tijd en resources kost. Klein voorbeeld is VDL met een duur sociaal plan ivm. het beëindigen van de Mini productie in Born. De grootste potentiele concurrent van Ebusco in de US: Proterra heeft ook een zeer teleurstellend 2022 achter de rug, zelfde issues gehad met supply chain etc. Het aandeel is van ruim 23 Usd vorig jaar gezakt naar ATL 0,97 cent, nu weer rond de 1,20.
  10. forum rang 4 Erg chebbi 18 mei 2023 13:36
    Vooralsnog is dit de grootste bleeder in porto. Ik zie het als een mooi (dutch) bedrijf met groeipotentie. Het draagt bij aan een schonere wereld. Er is nog veel groei mogelijk in die markt. Helaas zal het nog wel ff een bleeder blijven.
    In het najaar wellicht wat positieve berichten over de productie. Het gaat nog wel even duren voordat ik een camper kan kopen van Ebusco winsten ;-)
  11. Jokeltje 18 mei 2023 14:27
    quote:

    Drs P. schreef op 18 mei 2023 12:57:

    [...]
    ja eens, hun belang in ZES wat is het potentieel en wat is de outlook voor energy storage containers, maar ook hun laadinfrastructuur oplossingen bij klanten, nieuwe en bestaande klanten.
    Ik vrees dat Ebusco wel eens veel problemen zou kunnen hebben met China.
  12. forum rang 5 Drs P. 18 mei 2023 15:01
    quote:

    Jokeltje schreef op 18 mei 2023 14:27:

    [...]

    Ik vrees dat Ebusco wel eens veel problemen zou kunnen hebben met China.
    en dat baseer je op..? China supply chain is significant verbeterd, shipping cost significant lager dan 2022, geen Covid lockdowns meer, dus ben benieuwd waar je deze opmerking weer op baseert:).
  13. forum rang 5 Drs P. 18 mei 2023 15:02
    quote:

    Erg chebbi schreef op 18 mei 2023 13:36:

    Vooralsnog is dit de grootste bleeder in porto. Ik zie het als een mooi (dutch) bedrijf met groeipotentie. Het draagt bij aan een schonere wereld. Er is nog veel groei mogelijk in die markt. Helaas zal het nog wel ff een bleeder blijven.
    In het najaar wellicht wat positieve berichten over de productie. Het gaat nog wel even duren voordat ik een camper kan kopen van Ebusco winsten ;-)
    maar als je geduldig blijft wordt het vast een mooie camper in 2024/25
  14. forum rang 5 Bart Meerdink 18 mei 2023 15:13
    quote:

    Drs P. schreef op 18 mei 2023 00:06:

    Ceo Peter Bijvelds van Ebusco ziet na toeleveringsproblemen de productie eindelijk groeien.

    dit is mi. een belangrijke bevestiging van Ebusco dat zij de 2022 problemen achter zich laten en eindelijk de productie opbouw versnellen
    Als veel van de ontbrekende onderdelen uit China komen (ligt in de verwachting natuurlijk) is het goed denkbaar dat men daar prioriteit aan Chinese busbouwers (zoals BYD) geeft. Is ook goed voor het beschermen van de dominante Chinese marktpositie in e-bussen.

    Sowieso vind ik die hardnekkige, breed voorkomende, 'supply chain' problemen (die nu onderdehand wel voor een groot deel opgelost zullen zijn) een beetje raadselachtig. Een echt sluitende verklaring heb ik er niet van gezien.
  15. forum rang 5 Drs P. 18 mei 2023 15:39
    quote:

    Bart Meerdink schreef op 18 mei 2023 15:13:

    [...]
    Als veel van de ontbrekende onderdelen uit China komen (ligt in de verwachting natuurlijk) is het goed denkbaar dat men daar prioriteit aan Chinese busbouwers (zoals BYD) geeft. Is ook goed voor het beschermen van de dominante Chinese marktpositie in e-bussen.

    Sowieso vind ik die hardnekkige, breed voorkomende, 'supply chain' problemen (die nu onderdehand wel voor een groot deel opgelost zullen zijn) een beetje raadselachtig. Een echt sluitende verklaring heb ik er niet van gezien.
    de langdurige lockdowns in China 2020-2022, incl. sluiten van havens etc. is de belangrijkste verklaring waarom de hele wereld problemen mee heeft gehad met supply chain. Ik hoop dat bedrijven in het Westen wakker zijn geworden en hun supply chain breeder opzetten om afhankelijkheid van China drastisch terug te brengen, Ebusco is daar ook mee bezig. Peter heeft gisteren aangegeven dat de situatie significant verbeterd is.
  16. Anoniempje 18 mei 2023 15:49
    Beste Drs. P,

    Mag ik je vragen om niet op ieder bericht te reageren wat hier geplaatst wordt?
    Je antwoorden zijn in 95% van de gevallen repetitief. Ik krijg onderhand een muisarm van het scrollen door jouw antwoorden om daar een keer wat nieuws van anderen tussen te vinden.

    Als jij iets nieuws hebt dan ben je uiteraard van harte welkom om dit te posten, maar niet constant antwoorden om maar te antwoorden.

    Bij voorbaat dank
  17. forum rang 6 Ruval 18 mei 2023 15:50
    quote:

    Instapmoment schreef op 18 mei 2023 12:18:

    Ik zie dat de presentatie van de AvA is geüpload, is deze al gepost hier? Zie investors.ebusco.com/wp-content/uploa...

    Ik zie in de outlook weinig verrassingen, wat uiteraard vanzelfsprekend is op een AvA. Wel positief dat ze opnieuw bevestigen dat er dit kwartaal (t/m 30 juni dus) de groei naar capaciteit van twee bussen per dag wordt verwacht. Hiervan werd in maart nog geschreven bij de presentatie van FY22 resultaten: "Reaching a capacity of one bus per day and further growing towards a capacity of two buses per day is expected in the course of the second quarter of this year."
    Op basis van herbevestigde (onveranderde) Outlook en stevige uitspraken gisteren (“Ebusco verricht wonderen” en “extreem succesvolle verkoop”) kan het niet anders dan dat er binnenkort aan een stevige rebound gaan beginnen. Bedrijf ligt op schema wn hopelijk snel extra impuls door bevestiging 3rd party assemblage of nieuwe tenders. Mocht dit allemaal alsnog niet waar blijken dan wacht bestuur diverse megaclaims ivm misleiding van aandeelhouders, en zo dom zal bestuur/RvC toch niet zijn? Over 1 maand zit Q2 erop, dus we moeten wel aannemen dat gedane uitspraken kloppen.
8.137 Posts
Pagina: «« 1 ... 121 122 123 124 125 ... 407 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 06 mei

    1. China inkoopmanagersindex diensten april
    2. PostNL Q1-cijfers
    3. Siemens Healthineers Q1-cijfers
    4. TKH Q1-cijfers
    5. Dui inkoopmanagersindex diensten april (def)
    6. EU inkoopmanagersindex diensten april (def) 52,9
    7. VK inkoopmanagersindex diensten april (def)
    8. EU producentenprijzen maart
    9. Tyson Foods Q1-cijfers
  2. 07 mei

    1. Japan inkoopmanagersindex diensten april
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht