Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

JUST EAT TAKEAWAY NL0012015705

Laatste koers (eur)

13,800
  • Verschill

    +0,120 +0,88%
  • Volume

    1.555.052 Gem. (3M) 2,4M
  • Bied

    13,750  
  • Laat

    13,850  
+ Toevoegen aan watchlist

Just Eat Takeaway 2023

58.668 Posts
Pagina: «« 1 ... 1321 1322 1323 1324 1325 ... 2934 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 Gaston Lagaffe 26 mei 2023 10:00
    quote:

    Steef89 schreef op 26 mei 2023 09:17:

    Ga er maar vanuit dat we voorlopig tussen de 14 en 18 zullen blijven hangen. Q2 cijfers geven weer een richting aan. Enige wat nog roet in het eten gooit is als de inflatie te hoog blijft en op de korte termijn het schuldenplafond.
    Ik begrijp dat het voor traders of shorters JET een lucratieve belegging kan/zal zijn maar voor "de gemiddelde" belegger is het een drama. Je vooruitzicht voor een koers (komende 4 maanden) van tussen de € 14,- en € 18,- zou zondermeer uit kunnen komen. Hier zit mogelijk ook het probleem : hoewel JET de laatste tijd goede stappen zet heeft het totaal geen invloed op de koers. Op de vraag : welke stap wordt er binnenkort afgerond weet geen enkele belegger het antwoord. Verkoop Grubhub > lastig/onmogelijk zolang feecaps voortduren. Verkoop Menulog > lastig zolang DD zich de markt "invecht". Verkoop Skip > lastig hangt weer samen met verkoop Grubhub. Gevecht met Deliveroo om "groot Londen" > lastig want Deliveroo is te sterk. Voor iedere oplossing is JET nagenoeg volledig afhankelijk van omstandigheden waarop ze niet/nauwelijks invloed heeft. Dat maakt het erg lastig en biedt de belegger geen houvast. Voor het zelfde geld zitten we medio 2024 nog steeds in de huidige situatie. Ik zie maar een oplossing : probeer er met William uit te komen en neem Deliveroo over. Beide bedrijven gaan zelfstandig niet overleven. Vroeg of laat komt er een moment dat ze (als zelfstandige partij) niet relevant meer zijn.
  2. forum rang 7 Steef89 26 mei 2023 10:07
    quote:

    Gaston Lagaffe schreef op 26 mei 2023 10:00:

    [...]Ik begrijp dat het voor traders of shorters JET een lucratieve belegging kan/zal zijn maar voor "de gemiddelde" belegger is het een drama. Je vooruitzicht voor een koers (komende 4 maanden) van tussen de € 14,- en € 18,- zou zondermeer uit kunnen komen. Hier zit mogelijk ook het probleem : hoewel JET de laatste tijd goede stappen zet heeft het totaal geen invloed op de koers. Op de vraag : welke stap wordt er binnenkort afgerond weet geen enkele belegger het antwoord. Verkoop Grubhub > lastig/onmogelijk zolang feecaps voortduren. Verkoop Menulog > lastig zolang DD zich de markt "invecht". Verkoop Skip > lastig hangt weer samen met verkoop Grubhub. Gevecht met Deliveroo om "groot Londen" > lastig want Deliveroo is te sterk. Voor iedere oplossing is JET nagenoeg volledig afhankelijk van omstandigheden waarop ze niet/nauwelijks invloed heeft. Dat maakt het erg lastig en biedt de belegger geen houvast. Voor het zelfde geld zitten we medio 2024 nog steeds in de huidige situatie. Ik zie maar een oplossing : probeer er met William uit te komen en neem Deliveroo over. Beide bedrijven gaan zelfstandig niet overleven. Vroeg of laat komt er een moment dat ze (als zelfstandige partij) niet relevant meer zijn.
    ABtje.

    Je slaat de spijker op zijn kop.

    Er zit niet voor niets zoveel short in het aandeel. En tevens ook daghandelaren. Ik maak mij er zelf ook schuldig aan. Anders is het gewoon dood geld.

    Vind ik trouwens van meer bedrijven, enige rendement wat je kan maken is schrijven van opties.
  3. forum rang 4 Gaston Lagaffe 26 mei 2023 10:11
    quote:

    Just chill schreef op 26 mei 2023 09:56:

    [...]
    Anders is het stilletjes dalen naar een marketcap van om en nabij de 2 miljard.
    In dat geval zou een grote opheffingsuitverkoop mijn voorkeur hebben :) Misschien bij Ritchie Bros, het terrein is groot genoeg om een feestje te geven. Als je de onderdelen los verkoopt aan DD, Uber, DH, Prosus, Amazon en PE dan denk ik dat er behoorlijk wat interesse zal zijn. S.v.p. niet te laat met verkoop beginnen.
  4. forum rang 5 Instapmoment 26 mei 2023 10:12
    Bijzonder laag volume vandaag. Aandeel is niet van zijn plek te krijgen, in ieder geval niet in opwaartse richting. De 20 lijkt verder weg dan ooit.
  5. forum rang 7 Steef89 26 mei 2023 10:13
    quote:

    Instapmoment schreef op 26 mei 2023 10:12:

    Bijzonder laag volume vandaag. Aandeel is niet van zijn plek te krijgen, in ieder geval niet in opwaartse richting. De 20 lijkt verder weg dan ooit.
    Dat is de grap, 3 goede dagen en we staan op de 20.
    Geldt andersom ook.
  6. forum rang 4 Gaston Lagaffe 26 mei 2023 10:19
    quote:

    Steef89 schreef op 26 mei 2023 10:07:

    [...]
    ABtje. Je slaat de spijker op zijn kop. Er zit niet voor niets zoveel short in het aandeel. En tevens ook daghandelaren. Ik maak mij er zelf ook schuldig aan. Anders is het gewoon dood geld. Vind ik trouwens van meer bedrijven, enige rendement wat je kan maken is schrijven van opties.
    In het verleden (op een koers van ca. € 24,- ?) wat calls geschreven (beperkte aantallen) maar durf het op deze koers niet aan (hoop tegen beter weten in nog op iets van goed nieuws). Zoals eerder gezegd : mocht de koers richting de € 30,- gaan (niet lachen) dan wil ik stelselmatig calls gaan schrijven. JET heeft waarde maar het komt er niet uit. Er is op dit moment geen vertrouwen in het aandeel en dat ligt toch echt aan de bestuurders.
  7. forum rang 7 Steef89 26 mei 2023 10:25
    quote:

    Gaston Lagaffe schreef op 26 mei 2023 10:19:

    [...]In het verleden (op een koers van ca. € 24,- ?) wat calls geschreven (beperkte aantallen) maar durf het op deze koers niet aan (hoop tegen beter weten in nog op iets van goed nieuws). Zoals eerder gezegd : mocht de koers richting de € 30,- gaan (niet lachen) dan wil ik stelselmatig calls gaan schrijven. JET heeft waarde maar het komt er niet uit. Er is op dit moment geen vertrouwen in het aandeel en dat ligt toch echt aan de bestuurders.
    Ja, ik snap wat je bedoeld. Het is een afweging tussen de korte termijn en lange termijn.

    Je moet je zelf afvragen wat er voor goed nieuws zou kunnen komen binnen nu en 2 a 3 weken en wat voor invloed dat zou hebben.
  8. forum rang 6 Trx7 26 mei 2023 10:27
    quote:

    Gaston Lagaffe schreef op 26 mei 2023 10:00:

    [...]Ik begrijp dat het voor traders of shorters JET een lucratieve belegging kan/zal zijn maar voor "de gemiddelde" belegger is het een drama. Je vooruitzicht voor een koers (komende 4 maanden) van tussen de € 14,- en € 18,- zou zondermeer uit kunnen komen. Hier zit mogelijk ook het probleem : hoewel JET de laatste tijd goede stappen zet heeft het totaal geen invloed op de koers. Op de vraag : welke stap wordt er binnenkort afgerond weet geen enkele belegger het antwoord. Verkoop Grubhub > lastig/onmogelijk zolang feecaps voortduren. Verkoop Menulog > lastig zolang DD zich de markt "invecht". Verkoop Skip > lastig hangt weer samen met verkoop Grubhub. Gevecht met Deliveroo om "groot Londen" > lastig want Deliveroo is te sterk. Voor iedere oplossing is JET nagenoeg volledig afhankelijk van omstandigheden waarop ze niet/nauwelijks invloed heeft. Dat maakt het erg lastig en biedt de belegger geen houvast. Voor het zelfde geld zitten we medio 2024 nog steeds in de huidige situatie. Ik zie maar een oplossing : probeer er met William uit te komen en neem Deliveroo over. Beide bedrijven gaan zelfstandig niet overleven. Vroeg of laat komt er een moment dat ze (als zelfstandige partij) niet relevant meer zijn.
    Moordende concurrentie + beginnende recessie.
    Ik zie het aandeel nog wel onder de 10 duiken.
  9. forum rang 8 GakGak 26 mei 2023 10:41
    Grappig he, dat koersverloop ?
    Dreigen omhoog en dan......pats weer naar beneden....15,11 zei ik toch (minstens).
  10. forum rang 7 wiegveld 26 mei 2023 10:46
    quote:

    Steef89 schreef op 26 mei 2023 09:46:

    [...]

    De vraag is of die toekomstige vraag ook uitkomt...
    ja maar niet bij beleggen in het algemeen. Soms moet je ook een beetje trendvolgen in de eerste fase. AI is nu een hype en veelal zie je dan aandelen bewegen die er iets mee gedaan hebben. Niet alleen NVidia, TMSC maar ook Arista networks Google Amazon etc etc

    Daar let ik op, aantal jaren geleden waren het bv de zeldzame aardmetalen en door mee te bewegen krijg je extra rendementen.

    Om het weer over JET te laten gaan: :)

    ik vind dat JET daarom een AI persberichtje moet maken over iets wat ze ermee gedaan hebben.
    Weet je zeker dat de koers 5% plus stijgt
  11. forum rang 7 wiegveld 26 mei 2023 10:48
    Heb trouwens nog steeds relatief veel grondstofaandelen in porto. BHP, Glencore en Rio Tinto.
    Ook dat kun je nu beter AI noemen
  12. forum rang 6 Just chill 26 mei 2023 11:04
    quote:

    Gaston Lagaffe schreef op 26 mei 2023 10:11:

    [...]In dat geval zou een grote opheffingsuitverkoop mijn voorkeur hebben :) Misschien bij Ritchie Bros, het terrein is groot genoeg om een feestje te geven. Als je de onderdelen los verkoopt aan DD, Uber, DH, Prosus, Amazon en PE dan denk ik dat er behoorlijk wat interesse zal zijn. S.v.p. niet te laat met verkoop beginnen.
    Het probleem van het huidige bestuur is dat ze niet op tijd beslissingen nemen en hierdoor vaak in een situatie terecht komen waarin paniek voetbal wordt gespeeld. Ik zelf zie behalve NE weinig waardevolle onderdelen bij JET.
  13. forum rang 6 Just chill 26 mei 2023 11:07
    quote:

    Gaston Lagaffe schreef op 26 mei 2023 10:19:

    [...]In het verleden (op een koers van ca. € 24,- ?) wat calls geschreven (beperkte aantallen) maar durf het op deze koers niet aan (hoop tegen beter weten in nog op iets van goed nieuws). Zoals eerder gezegd : mocht de koers richting de € 30,- gaan (niet lachen) dan wil ik stelselmatig calls gaan schrijven. JET heeft waarde maar het komt er niet uit. Er is op dit moment geen vertrouwen in het aandeel en dat ligt toch echt aan de bestuurders.
    Ik snap je situatie volkomen, heb ooit in een dergelijke situatie gezeten. Maar ik verwacht tot aan de publicatie weinig triggers die een hogere koers rechtvaardigen. Op dit moment heb ik nog een beperkte hoeveelheid geschreven Calls 16 juni. Daartegenover heb ik een behoorlijke aantal JET aandelen en daarbovenop geschreven putopties juni en juli. Zit overwegend long in het aandeel en dat was tot een paar weken geleden anders.
58.668 Posts
Pagina: «« 1 ... 1321 1322 1323 1324 1325 ... 2934 »» | Laatste |Omhoog ↑

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 06 mei

    1. China inkoopmanagersindex diensten april
    2. PostNL Q1-cijfers
    3. Siemens Healthineers Q1-cijfers
    4. TKH Q1-cijfers
    5. Dui inkoopmanagersindex diensten april (def)
    6. EU inkoopmanagersindex diensten april (def) 52,9
    7. VK inkoopmanagersindex diensten april (def)
    8. EU producentenprijzen maart
    9. Tyson Foods Q1-cijfers
  2. 07 mei

    1. Japan inkoopmanagersindex diensten april
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht