Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

AMG Critical Materials N.V. NL0000888691

Laatste koers (eur)

22,280
  • Verschill

    -0,060 -0,27%
  • Volume

    28.678 Gem. (3M) 240,4K
  • Bied

    22,300  
  • Laat

    22,340  
+ Toevoegen aan watchlist

AMG 2023

17.508 Posts
Pagina: «« 1 ... 481 482 483 484 485 ... 876 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 28 juli 2023 19:07
    quote:

    Lepre Chaun schreef op 28 juli 2023 19:04:

    [...]

    Dank je , Calendar waardeerde mijn voorspellende waarschuwingen ook zo.
    Eerlijk is eerlijk, Lepre Chaun krijgt wel eens wat over zich heen maar hij is wel op tijd uitgestapt.
  2. [verwijderd] 28 juli 2023 19:11
    quote:

    Aandachtige lezer schreef op 28 juli 2023 18:23:

    Met de lithiumprijzen zal het de komende tijd wel meevallen. Er moeten toch ook weer vervangende auto's mét accu's gemaakt worden voor die 498 EV's die vlak bij Ameland in het water liggen?
    Maar even serieus: de cijfers van AMG zijn vrijwel gelijk aan wat eigenlijk iedereen dacht of kon weten, het zijn geen grote verrassingen. Voorafgaand aan de cijfers hield ik al rekening met een doorschieten naar beneden va n de koers richting € 40,-, maar niet daaronder dacht ik. Dat is nu toch gebeurd. Maar dat is denk ik wel een beetje te danken aan een soort 'springtij': een minder florissant bericht als na het eerste kwartaal; teleurgestelde en zelfs paniekerige particulieren die snel van hun stukken afwilden en grotere partijen die daar op anticiperen; net nu rentebesluiten voor zowel de dollars als nu ook de eurozone, en een dalende AEX. Van de meeste oorzaken zullen we volgende week geen last hebben. Ik acht het niet uitgesloten dat omdat er op de beurzen nog meer valt te bodemvissen het herstel nog een paar dagen uitstel nodig heeft. Maar ik schat in dat we op een moment dat moeilijk te voorspellen is de koers daarna weer gaat stijgen, eerst naar € 42 à 43, en daarna op een moeilijk te voorspellen snelheid weer gewoon richting de € 47. De regionen boven de € 50,- komen vrees ik pas in zicht als de lithiumprijzen goed gaan aantrekken.
    Merci voor je post. Toch even een reactie van mijn kant.
    Ik denk niet dat omdat wat particulieren hun aandelen verkopen daarop de grotere partijen anticipeerden maar misschien vat ik deze zin anders op als welke jij bedoelt. En vwb de AEX, die is de afgelopen twee dagen nou niet echt gedaald. Veel fondsen hebben superdagen gehad qua stijging van de koers en de AEX in zijn geheel is ook alleen maar gestegen. Ik wil er niet te veel over nadenken als dat niet het geval was geweest hoe de koers van AMG er dan uit had gezien.
  3. forum rang 5 Lekker Truitje 28 juli 2023 19:16
    quote:

    Candlelight schreef op 28 juli 2023 17:29:

    [...]

    Bij de Boeing 787 waren er ook problemen met de lithium-ion accu's, waardoor het type maandenlang een vliegverbod kreeg. Een cel in de batterij ontbrandde en stak vervolgens aangrenzende cellen aan, waardoor de hele accu ging branden. Het probleem is opgelost door cellen beter te isoleren van elkaar, zodat als er één in brand vliegt, het vuur niet kan overslaan naar andere cellen. Zo wordt het probleem veel beter beheersbaar. Autofabrikanten zouden hun licht eens kunnen opsteken bij vliegtuigbouwers.
    Klinkt plausibel, maar vliegtuigen zijn wat groter dan auto's
  4. forum rang 5 stockholder 28 juli 2023 19:19
    quote:

    Calendar schreef op 28 juli 2023 16:41:

    [...]

    Ik meen verder te begrijpen dat de "ramp up" van de verhoogde productie in Q4 plaats vindt. Dit betekent dat er niet in geheel Q4 op 100% capaciteit kan worden gedraaid. Dat is dus een extra verklaring voor de relatief slechte outlook. Blijkbaar is de uitbreiding verder naar achteren in de tijd verschoven.
    Het slechte nieuws is dus verteld. Kan achteraf alleen maar meevallen.
  5. forum rang 8 Calendar 28 juli 2023 19:26
    quote:

    stockholder schreef op 28 juli 2023 19:19:

    [...]

    Het slechte nieuws is dus verteld. Kan achteraf alleen maar meevallen.
    Sommige beleggers zijn kort van memorie.
  6. ressiva 28 juli 2023 19:28
    20 % eraf in 3 dagen!!
    En dat alleen door een minimale achteruitgang in omzet.
    Het lijkt wel of ze uitstel van betaling hebben. Idioot gewoon!
  7. Candlelight 28 juli 2023 19:36
    quote:

    Lekker Truitje schreef op 28 juli 2023 19:16:

    [...]
    Klinkt plausibel, maar vliegtuigen zijn wat groter dan auto's
    Het lijkt er sterk op dat ze kampen met het hetzelfde probleem.
  8. weinigmazzel 28 juli 2023 19:38
    quote:

    Aandachtige lezer schreef op 28 juli 2023 18:23:

    Met de lithiumprijzen zal het de komende tijd wel meevallen. Er moeten toch ook weer vervangende auto's mét accu's gemaakt worden voor die 498 EV's die vlak bij Ameland in het water liggen?
    Maar even serieus: de cijfers van AMG zijn vrijwel gelijk aan wat eigenlijk iedereen dacht of kon weten, het zijn geen grote verrassingen. Voorafgaand aan de cijfers hield ik al rekening met een doorschieten naar beneden va n de koers richting € 40,-, maar niet daaronder dacht ik. Dat is nu toch gebeurd. Maar dat is denk ik wel een beetje te danken aan een soort 'springtij': een minder florissant bericht als na het eerste kwartaal; teleurgestelde en zelfs paniekerige particulieren die snel van hun stukken afwilden en grotere partijen die daar op anticiperen; net nu rentebesluiten voor zowel de dollars als nu ook de eurozone, en een dalende AEX. Van de meeste oorzaken zullen we volgende week geen last hebben. Ik acht het niet uitgesloten dat omdat er op de beurzen nog meer valt te bodemvissen het herstel nog een paar dagen uitstel nodig heeft. Maar ik schat in dat we op een moment dat moeilijk te voorspellen is de koers daarna weer gaat stijgen, eerst naar € 42 à 43, en daarna op een moeilijk te voorspellen snelheid weer gewoon richting de € 47. De regionen boven de € 50,- komen vrees ik pas in zicht als de lithiumprijzen goed gaan aantrekken.
    Denk ook dat we blijven hangen ff en dan omhoog.
    Het is immers geen apneu achtig Phillips verhaal.
  9. Geeninspiratie 28 juli 2023 20:05
    quote:

    Just lucky schreef op 28 juli 2023 11:30:

    IEX gaat in zijn update uit van een ebitda van 365 mln dit jaar en volgend jaar 491 mln (ruim 30% groei) . Als je een vooruitziende blik zou hebben, dan zou je er toch wel een strong buy opplakken ipv buy.
    Hoe komen ze aan 491? Kan het niet openen, maar ben wel heel benieuwd hoe IEX aan zo’n hoge outlook komt, terwijl AMG management zelf al geen einde ziet aan hun prognoses.
  10. forum rang 7 Hopper58 28 juli 2023 20:31
    quote:

    am1993 schreef op 28 juli 2023 17:15:

    Persoonlijk ben ik van mening, dat de extreme daling van de koers vooral te maken heeft met het gebrek aan (vooral) informatie aan de aandeelhouders. Dat schept geen vertrouwen, als je bij tegenslagen, dat niet meldt en daarmee ook de beleggers en analisten die het aandeel volgen in het ongewisse laat.
    Neem bijvoorbeeld Flow Traders, dat voor de lock down met een mededeling kwam, dat de resultaten over het 2e kwartaal zouden tegenvallen mede i.v.m. lage omzetten en lage volatiliteit. Uiteraard hadden veel aandeelhouders (gelet op de vix en de stand van de beurzen) al dat vermoeden, maar toch. De koers gaf uiteraard een reactie en zette een langzaam dalende trend in.
    Vandaag komt FT met cijfers waarbij duidelijk wordt, dat ze inderdaad over het 2e kwartaal geen ruk hebben verdiend, betalen wel een interimdividend van pakweg € 0.30 en wat doet de koers? Die stijgt!
    Had bij AMG dus ook kunnen gebeuren. Koers drukte al lang tegen de 50 en een duidelijke boodschap vanuit het MT had de koers even laten schrikken, met mogelijk een langzame daling, maar geen -15% na het bekendmaken van de cijfers, met ondertussen ook nog eens koersdoelverhogingen van ING en DP, met op 26 juli nog een nabrander dat de analisten een fors hogere winst verwachten.
    Daar maak je geen vrienden mee.
    Helaas zullen veel beleggers nu hun wonden moeten likken en kijken ze als je het woord AMG laat vallen, de andere kant op.
    Dan heb je m.i. dus iets helemaal verkeerd gedaan, want die beleggers heb je dus gewoon nodig om je aandeel te kopen en de algoritmen in gang te zetten om de koers te verhogen.
    Ook grote partijen zullen niet happig zijn om in te stappen, want die zouden, door het niet communiceren van tegenvallers in het verleden, kunnen denken dat er misschien nog een paar lijken in de kast zitten.
    Als de CEO dus weer gaat klagen dat de koers te laag is, moet hij m.i. in de spiegel kijken.
    Terzijde: Ik heb m.i. niemand hier aandacht zien schenken aan het feit, dat de heer S. meldde, dat de uitbreiding in BrazilIë wordt gefinancierd en dat pas in het 4e kwartaal duidelijk zou worden hoe dat precies zou uitpakken. Bovendien zou de bouw van de extra fabriek daar circa 2 jaar in beslag nemen. En ook, dat het plan van aanpak in de samenwerking met Shell en Aramco óók pas in het 4e kwartaal duidelijk zou worden.
    Kortom: m.i. is er nog héél veel te verduidelijken. Gelukkig is de kaspositie en het financieringspotentieel van AMG behoorlijk fors, maar als je veel investeert en het zit een beetje tegen, dan kan het zo maar op zijn. Dat hebben we meer voorbij zien komen. Voorbeelden te over. Mijn vertrouwen in het MT van AMG heeft wel een deuk opgelopen.
    Niets mis mee, want ik ben daardoor nóg oplettender wat dit aandeel betreft.
    Je oordeel wordt ook beïnvloed door het feit dat je uitgestapt bent. Ik herken dat wel.
  11. VLiTaNbase 28 juli 2023 20:37
    quote:

    Lekker Truitje schreef op 28 juli 2023 16:48:

    Nog 1x over de autoboot bij Ameland:
    uit de Telegraaf: "Auto’s zonder opgeladen batterij in het ruim laden is volgens hem niet mogelijk. „Dan krijg je ze de boot namelijk niet op zonder te slepen. Ontladen aan boord kan ook niet, want dan krijg je ze er niet meer af. Ze moeten dus wel met volle accu het ruim in worden gereden.” In eerste instantie werd gemeld dat er slechts enkele elektrische auto’s aan boord van het vrachtschip waren. Later liep dat aantal ineens sterk op, van 25 naar ongeveer 500."
    Lijkt me dat je die accu's dan toch niet persé vol hoeft te laden, genoeg voor 10-20-50 km, wat er nodig is, en dan de accu bij de importeur laten opladen, is misschien nog goedkoper ook .

    Zoals iemand hier ook al schreef, dit gevalletje kan het exporteren per boot veel moeilijker gaan maken, rederijen of verzekerings-mij'en die weigeren enz. Minder electr.auto's> minder accu's> minder lithium> minder AMG.
    Of die solid state accu's zouden dat probleem kunnen oplossen ?
    En of minder import van elektrische auto's uit het verre oosten. En meer EV productie in Europese landen voor de Europese markt.

    AMG is zoals bekend ver met de bouw van de eerste module voor productie van battery grade Lithiumhydroxide in Bitterfeld (Duitsland).
  12. forum rang 8 Calendar 28 juli 2023 20:37
    quote:

    Geeninspiratie schreef op 28 juli 2023 20:01:

    Dankjewel Calendar, zelf op vakantie dus nog geen tijd gehad om erin te duiken. Die 7000 ton lijkt me toch het verschil niet te hoeven maken?
    7/22 Dus ongeveer een derde van de lithium winst is verschoven van Q3 naar Q2. Substantieel zou ik zeggen. Voor de totale 2023 outlook maakt het niet uit. Als je halve jaren EBITDA gaat vergelijken H1 225 versus H2 140 dan verklaart het een deel van het verschil.
  13. aandeeltje! 28 juli 2023 20:44
    quote:

    Overname is E-Fiets schreef op 28 juli 2023 16:05:

    Hallo Aandeeltje, wat voor belang heb jij met een koers van 30-35 EUR?

    Degroof Petercam had gisteren nog een koersdoel van 50 EUR,
    Op 35 of minder vind ik het zeker koopwaardig voor mijn porto , ook met de wat ‘mindere’ vooruitzichten verder. Dat er meer in het verschiet ligt is natuurlijk een vereiste. Maar de 50 is wel ff uit beeld denk ik. Ik zit niet short of zo.
  14. forum rang 8 Calendar 28 juli 2023 20:45
    quote:

    Hopper58 schreef op 28 juli 2023 20:31:

    [...]

    Je oordeel wordt ook beïnvloed door het feit dat je uitgestapt bent. Ik herken dat wel.
    Dan zie je het net wat scherper. ;-)
  15. Piet Plezier 28 juli 2023 21:05
    De beurs overdrijft altijd, als de Outlook met 5 procent was verhoogd zou de koers dan met 20 procent zijn gestegen? Dacht het niet. We hebben een mooie rit omhoog gemaakt eindelijk,, ze hebben 4 kwartalen 100 mln ebita gedraaid, bij elk bedrijf is het wel eens een kwartaal of half jaartje minder. Dat is een normale zaak, ik beleg al meer dan 40 jaar en zie dat bij veel bedrijven groot en klein. En om dat allemaal af te kraken op management en slechte communicatie is wel heel gemakkelijk, die hebben wel wat beters te doen, namelijk een gezond bedrijf draaiende te houden en daarbij inzetten op wat de wereld en mensheid nodig heeft voor de toekomst. Volgens geloofd een ieder hier op dit forum in een mooie toekomst met AMG . Tot zover nog wat positiefs om te overwegen. Goed weekend allemaal.
  16. forum rang 8 Lepre Chaun 28 juli 2023 21:30
    De Chinese lithiumprijzen blijven dalen terwijl mijnwerkers de zorgen over de vraag negeren.

    Chinese lithiumprijzen bleven de afgelopen week dalen als gevolg van een vertraging van de aankopen en een stijging van het binnenlandse aanbod.

    De prijzen van lithiumcarbonaat voor batterijen in China daalden met 4,4% in de week die eindigde op 26 juli, ten opzichte van een week eerder.

    source.benchmarkminerals.com/article/...
  17. forum rang 6 Krentenmenten 28 juli 2023 21:30
    quote:

    Piet Plezier schreef op 28 juli 2023 21:05:

    De beurs overdrijft altijd, als de Outlook met 5 procent was verhoogd zou de koers dan met 20 procent zijn gestegen? Dacht het niet. We hebben een mooie rit omhoog gemaakt eindelijk,, ze hebben 4 kwartalen 100 mln ebita gedraaid, bij elk bedrijf is het wel eens een kwartaal of half jaartje minder. Dat is een normale zaak, ik beleg al meer dan 40 jaar en zie dat bij veel bedrijven groot en klein. En om dat allemaal af te kraken op management en slechte communicatie is wel heel gemakkelijk, die hebben wel wat beters te doen, namelijk een gezond bedrijf draaiende te houden en daarbij inzetten op wat de wereld en mensheid nodig heeft voor de toekomst. Volgens geloofd een ieder hier op dit forum in een mooie toekomst met AMG . Tot zover nog wat positiefs om te overwegen. Goed weekend allemaal.
    trek je voordeel ermee! Zie mijn eerdere post hierover gisteren
17.508 Posts
Pagina: «« 1 ... 481 482 483 484 485 ... 876 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 30 april

    1. China inkoopmanagersindex industrie en diensten april volitaliteit verwacht
    2. Samsung Q1-cijfers
    3. NL producentenprijzen maart
    4. Arcadis Q1-cijfers
    5. Adidas Q1-cijfers
    6. Volkswagen Q1-cijfers
    7. Air France-KLM Q1-cijfers
    8. Dui detailhandelsverkopen maart
    9. PB Holding jaarcijfers
    10. Acomo €0,75 ex-dividend
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht