Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

AMG Critical Materials N.V. NL0000888691

Laatste koers (eur)

22,120
  • Verschill

    -0,220 -0,98%
  • Volume

    101.402 Gem. (3M) 240,4K
  • Bied

    22,060  
  • Laat

    22,480  
+ Toevoegen aan watchlist

AMG 2023

17.508 Posts
Pagina: «« 1 ... 496 497 498 499 500 ... 876 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 christo1 31 juli 2023 14:57
    quote:

    HaBe schreef op 31 juli 2023 14:45:

    [...] Dank je, maar met alle respect dan kan dit toch een flinke tegenvaller worden die nu nog niet is te voorzien? Daarom vertrouw ik ook deze cijfers niet. Daarbij begrijp ik niet waarom AMG zich vestigt in een EU land waar geen batterijfabriek bestaat. Aan wie gaan ze verkopen? En in een land dat inderdaad hoge energieprijzen kent. Maar volgens mij heeft AMG ook geen staatsteun ontvangen zoals INTEL (miljarden) om zich in Duitsland te vestigen.
    Er worden volop batterijfabrieken gebouwd in de EU, dus daar zal wel geen probleem zijn.

    Maar de marges in de EU kunnen wel lager zijn dan elders wegens huidig probleem van energie voor het lithium hydroxide product.
  2. forum rang 5 christo1 31 juli 2023 14:58
    quote:

    silverwheaton schreef op 31 juli 2023 14:53:

    Overmorgen komt ‘grote broer’ Albemarle met resultaten. Misschien kan dat enige geruststelling in de sector brengen…
    Had ergens gelezen dat zij ook op korte termijn mindere prijzen verwachten dacht op seeking Alpha.
  3. Goudlokje 31 juli 2023 14:59
    Dank voor de reacties op mijn vorige bericht. Na het lezen van andere inzichten en het verder speuren naar onbeantwoorde vragen dit weekend zit ik weer bij de roze-brillen brigade. De huidige dieprode koers van -4,5% doet me werkelijk helemaal niets.

    quote:

    christo1 schreef op 31 juli 2023 10:15:

    [...]
    Hoe kan AMG dit jaar een WPA van 5,97 dollar realiseren als in eerste halfjaar 3 dollar gerealiseerd is wetende dat tweede halfjaar een pak minder zal zijn, berenberg zal er dichterbij zijn, ik hou het op 4,5 dollar met een KW tussen 5-8.
    €4,50 WPA voor 2023 lijkt mij inderdaad reëel kijkende naar de huidige prijzen, ik begrijp ook niet uit welke hoed de andere 'adviseurs' hun voorspellingen toveren. Maar het is overdreven van Berenberg dat ze het baseren van de outlook op huidige lithium prijzen speciaal benoemen als risico. Marktprijzen geven namelijk net zoveel risico als potentieel; je hebt er als bedrijf of belegger niets over te zeggen, en het enige wat je kan doen is de huidige prijs meenemen om de voorspelling zo correct mogelijk te maken. Er is toch niet voor niets een verlaging van de outlook gegeven door AMG. En over de mate waarin de marktprijs een risico geeft; het enige risico wat ik zie is dat er minder winst wordt gemaakt!

    Met de huidige productie-uitbreidingen durf ik het kortzichtig te noemen dat er geen hoger koersdoel wordt gegeven; in welk opzicht staat het bedrijf er slechter voor dan bij het geven van de oorspronkelijke outlook? De kaspositie en het eigen vermogen van het bedrijf zijn alweer enkele kwartalen flink toegenomen en er zijn vooralsnog geen grote tegenvallers! In mijn optiek wordt de paniek en verkoopdruk op de beurs vooral veroorzaakt door de waarschijnlijke lithiumbrand op de Fremantle Highway, het onvermogen om zelf transparantie te krijgen in de cijfervorming en de onzekerheid over de lithium carbonaat prijs. Als je niet van dit risico houdt, beleg dan niet in AMG maar ga alsjeblieft terug naar de spaarrekening met verhoogde rente per 1 augustus.

    Mijn laatste dagen stonden in het teken van evalueren van de 50% longpositie en het leren van fouten, waar dat in het verleden en heden bij Galapagos, Justeat, CM.com en Ebusco mis is gegaan. Ondanks een verlies van 12% op de portefeuille in 4 dagen tijd is mijn vertrouwen in AMG er niet minder op geworden. In tegendeel!

    Voor mede-zittenblijvers heb ik een leuk artikel over de verwachtingen van de lithium prijzen, als dit nog niet eerder is gedeeld. Een dip in de zomer, met mogelijke rally dit najaar naar een all-time high.
    investingnews.com/daily/resource-inve...

    Alle paniekverkopers en analisten die de extreme daling vooraf zagen aankomen wens ik een tijdig nieuw instapmoment toe, voor een volgende treinrit naar het noorden vertrekt. Maar stop aub met het omlaag praten van de koers zonder onderbouwing. De onvoorspelbaarheid van de (financiële) markten geeft al genoeg spanning. Negatieve berichten die niet het doel hebben informatie te verkrijgen of delen verdienen wat mij betreft een NOK...

    Als een verwachte stijging van lithiumcarbonaat later dit jaar de beurswaarde niet verhoogt naar €100/aandeel, dan is er altijd nog een kans op een overname. Of kijken we het nog een paar jaar aan? Ondanks de volatiele koersvorming zie ik AMG alleen maar stijgen in waarde.

    @Calendar Enorm bedankt voor het delen van de spreadsheet! Deze ziet er betrouwbaar uit voor het maken van een eigen verwachting en koersdoel. Ik weet niet hoe de contracten van AMG zijn opgesteld, maar wellicht is het noodzakelijk de CNY koers op te nemen. De Chinese renminbi is van een tijdelijke 10% hogere stand de afgelopen maanden (lees: meer euro's/dollars krijgen voor de genoteerde LithiumCarbonaat koers), weer gedaald naar het meerjaarlijks gemiddelde. Als de vergoeding aan AMG dus via de CNY LiCa koers wordt bepaald, was het resultaat in Q2 door de wisselkoers hoger dan het komende periode zal zijn.
  4. forum rang 10 DeZwarteRidder 31 juli 2023 15:00
    quote:

    christo1 schreef op 31 juli 2023 14:42:

    [...]
    Je moet wel nog voldoende inputmateriaal vinden om de modules te voeden, AMG kan dit tot 2026 niet zelfstandig, dus je moet externe partners vinden tot dan en daarna.

    Ook de energiekosten niet vergeten zijn momenteel hoger in Europa dan elders in de wereld, maar dat is te overkomen met lagere marges te nemen of tegen dan de energiekosten tot aanvaardbare niveau is gezakt.
    Inputmateriaal is er genoeg en de prijzen zijn laag......!!!!!

    Ieder nadeel hep z'n voordeel......!!!
  5. weinigmazzel 31 juli 2023 15:01
    quote:

    Zwaluwe/Dongen schreef op 31 juli 2023 14:44:

    [...]
    ...hoger dan jouw.....tot jouw.....
    Bedankt, lang geleden die schoolbanken.
    yowsah yowsah yowsah is trouwens van Chic.
  6. forum rang 5 Fox WIld 31 juli 2023 15:02
    quote:

    HaBe schreef op 31 juli 2023 14:45:

    [...] Dank je, maar met alle respect dan kan dit toch een flinke tegenvaller worden die nu nog niet is te voorzien? Daarom vertrouw ik ook deze cijfers niet. Daarbij begrijp ik niet waarom AMG zich vestigt in een EU land waar geen batterijfabriek bestaat. Aan wie gaan ze verkopen? En in een land dat inderdaad hoge energieprijzen kent. Maar volgens mij heeft AMG ook geen staatsteun ontvangen zoals INTEL (miljarden) om zich in Duitsland te vestigen.
    www.reuters.com/business/autos-transp...

    Volgens Reuters zijn alleen in Duitsland al 3 fabrieken en staan er nog 5 gepland...
  7. Mrmtty20 31 juli 2023 15:07
    quote:

    Kruimeldief schreef op 31 juli 2023 14:36:

    [...]
    Welkom bij de club, Mrmtty20. Als beginnend belegger heb je wel gelijk een zeer volatiel, maar wel veelbelovend voor de toekomst, fonds uitgekozen. Ik vind het wel interessant om te weten hoe je tot die keuze bent gekomen.
    Beleggen doe je voor de langere termijn en met geld dat je eventueel helemaal kan missen.
    Ik blijf gewoon zitten in AMG, ook al is het sentiment nu erg negatief. Wees blij dat AMG (inmiddels) winst maakt èn dividend uitkeert; velen hier zitten er van voor die tijd al in en hebben al de nodige grillige koersbewegingen mogen/moeten meemaken.
    Laat je niet gek maken door analisten (?) die de ene week met koersdoelen van 50 naar 58 gaan, de volgende week terug etc. etc.
    De vooruitzichten, waarom het uiteindelijk (niet dus slechts tot eind 2023) draait en dat zie je dus nu duidelijk weer de laatste week, zijn in mijn ogen gigantisch goed als je kijkt richting eind 2024 en verder. Am1993 (meen ik) vergeleek AMG al eens met ASML. Ik zie het vergelijkbaar als het nieuwe BESI (heb ik helaas niet op 42 gekocht; wilde per sé 40 als limiet) van energietransitie voor de EV onder andere in Europa.
    Lees je in en doe je voordeel met de kennis die een aantal forumleden hier plaatsen.
    Ik beleg met geld van mijn kinderen, of beter gezegd, met mijn geld voor de kinderen. Deze zijn nu 4, 3 en 1 jaar, ik heb dus een ontzettend lange horizon.
    Daarom ook de keuze voor dit aandeel, de lang termijnvisie zit gewoon bijzonder goed. Maar omdat het sentiment even heel negatief is rond AMG én ik eigenlijk ook al een tijdje geleden te hoog was ingestapt net voor de rit naar de 48 ben ik nu maar gewoon uitgestapt met zo goed als geen verlies. Bij een nog lagere koers stap ik wel gewoon in, maar ik zie de trend nu echt gewoon naar beneden gaan en misschien is dit wel de kans om in te stappen aan een heel interessante prijs.
    Mijn plan is dus om zeker nog goed in te stappen en dit aandeel voor jaren aan de kant te leggen, maar in de beginperiode dat je belegd leer je veel over de beurs, en dat is ook nu gebeurd.

    Ook van leden zoals jij, AM193,... leer ik ontzettend veel, bedankt daarvoor.
    En somige leden negeer ik hier ook compleet ;)

    En nu even een duik nemen in het zwembad hier in het Zuiden.
  8. forum rang 7 Hopper58 31 juli 2023 15:07
    Eén van de grote problemen voor Q3 is de verwachtte productiedaling door een verhoging van de capaciteit. Dus waarschuwing aan alle bedrijven: doe geen veranderingen in uw productieproces de belegger houdt daar niet van.
  9. forum rang 6 Take a sisi 31 juli 2023 15:32
    quote:

    Hopper58 schreef op 31 juli 2023 15:07:

    Eén van de grote problemen voor Q3 is de verwachtte productiedaling door een verhoging van de capaciteit. Dus waarschuwing aan alle bedrijven: doe geen veranderingen in uw productieproces de belegger houdt daar niet van.
    Is toch een mooie gelegenheid voor het management om er met enkele bakken met geld vandoor te gaan , als ik wist dat ze met een waarschuwing kwamen dan was rijk worden kinderspel geweest .
    De belegger ( aandeelhouder ) dat interesseert ze allerminst wij zijn degenen waarvan ze het proberen af te pakken en met 22% in de min zijn ze daar vooralsnog al aardig in geslaagd .
  10. forum rang 5 christo1 31 juli 2023 15:34
    Zoals Calendar reeds aangaf zou de uitbreiding van de spodumene naar 130.000 ton vertraging oplopen.

    Ik sluit me daarbij aan, wegens het niet herhalen van de zin bij de Q1 resultaten :

    Amg verwachtte een onderbreking van 2-3 weken in Q3 maar dat zou meer dan overgecompenseerd worden in Q4, spodumene en tantalum productie zou nog nooit hoger geweest in als tevoren, AMG heeft deze uitspraak niet herhaald bij de laatste resultaten.
  11. forum rang 4 Tippie 31 juli 2023 15:38
    quote:

    Mrmtty20 schreef op 31 juli 2023 13:51:

    [...]
    Of ik beperk mijn verlies omdat even alles negatief is rond AMG, en ik doel niet op de cijfers of lange termijnvisie, maar het sentiment bepaald de koers.

    Maar wie ben ik natuurlijk, ik beleg nog maar een klein jaar en dat is dus niets in vergelijking met de meesten hier. Heb wel al een paar lessen geleerd laatste week.
    Blijft paniekvoetbal
  12. forum rang 5 Fox WIld 31 juli 2023 15:39
    quote:

    Take a sisi schreef op 31 juli 2023 15:32:

    [...]
    Is toch een mooie gelegenheid voor het management om er met enkele bakken met geld vandoor te gaan , als ik wist dat ze met een waarschuwing kwamen dan was rijk worden kinderspel geweest .
    De belegger ( aandeelhouder ) dat interesseert ze allerminst wij zijn degenen waarvan ze het proberen af te pakken en met 22% in de min zijn ze daar vooralsnog al aardig in geslaagd .
    De CEO heeft de afgelopen 5 dagen (op papier) ongeveer € 12 miljoen euro verloren. En jij?
  13. forum rang 4 Tippie 31 juli 2023 15:40
    Als ik zo de vele reacties lees, lijkt het wel of er een zooitje ongeregeld is garriveerd op het forum.
  14. forum rang 6 Take a sisi 31 juli 2023 15:45
    quote:

    Fox WIld schreef op 31 juli 2023 15:39:

    [...]

    De CEO heeft de afgelopen 5 dagen ongeveer € 12 miljoen euro verloren. En jij?
    Oeps , sorry was even vergeten dat we in een eerlijke wereld leven .
  15. DeJef 31 juli 2023 15:53
    quote:

    B...K schreef op 31 juli 2023 15:50:

    Verwacht dat we terug gaan naar 23 - 25 euro de komende maanden.
    Ik verwacht niet zo veel van jouw verwachtingen.
  16. forum rang 5 Fox WIld 31 juli 2023 15:54
    quote:

    B...K schreef op 31 juli 2023 15:50:

    Verwacht dat we terug gaan naar 23 - 25 euro de komende maanden.
    Al weer zo'n nuttige post!
    En ook al weer 2 AB's (?)
  17. forum rang 7 4finance 31 juli 2023 15:55
    quote:

    B...K schreef op 31 juli 2023 15:50:

    Verwacht dat we terug gaan naar 23 - 25 euro de komende maanden.
    Feit is dat AMG op dit moment erg slecht in de PR ligt.
    De rest is glazenbol werk, maar de koers gaat zeker nog fors terug.
    Vertrouwen is er wel een beetje uit.
17.508 Posts
Pagina: «« 1 ... 496 497 498 499 500 ... 876 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 30 april

    1. China inkoopmanagersindex industrie en diensten april volitaliteit verwacht
    2. Samsung Q1-cijfers
    3. NL producentenprijzen maart
    4. Arcadis Q1-cijfers
    5. Adidas Q1-cijfers
    6. Volkswagen Q1-cijfers
    7. Air France-KLM Q1-cijfers
    8. Dui detailhandelsverkopen maart
    9. PB Holding jaarcijfers
    10. Acomo €0,75 ex-dividend
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht