Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

EBUSCO HOLDING NL0015000CZ2

Laatste koers (eur)

2,790
  • Verschill

    0,000 0,00%
  • Volume

    330.961 Gem. (3M) 337,4K
  • Bied

    2,752  
  • Laat

    2,848  
+ Toevoegen aan watchlist

Ebusco 2023, It giet oan.

8.137 Posts
Pagina: «« 1 ... 206 207 208 209 210 ... 407 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 G20 Xdrive 9 augustus 2023 13:49
    quote:

    lucas D schreef op 9 augustus 2023 12:57:

    Vind het koersdoel van ING van € 13,00 niet spectaculair.
    Persoonlijk zie ik de koersen voor 2024 naar de koersen van 2022 gaan, dus ruim boven de € 20,00

    Bij een overname nog veel eerder.
    €13 van Ing voor eind van het jaar als het aan mij ligt is niet verkeert.
    Kan nu snel gaan met opschaling als je alles goed doorgelezen hebt.
  2. forum rang 6 Marcel H. 9 augustus 2023 14:04
    quote:

    lucas D schreef op 9 augustus 2023 12:57:

    Vind het koersdoel van ING van € 13,00 niet spectaculair.
    Persoonlijk zie ik de koersen voor 2024 naar de koersen van 2022 gaan, dus ruim boven de € 20,00

    Bij een overname nog veel eerder.
    BMW?
  3. forum rang 6 Ruval 9 augustus 2023 14:11
    quote:

    VforVermogen schreef op 9 augustus 2023 12:38:

    Ik vind het een zwak verhaal met enorm veel risico's en potentiële struikelblokken, maar daar is de koers ook naar natuurlijk. Een aandeel waar je echt maar een paar procent van je portefeuille in moet steken (mij niet gezien overigens).
    Het verhaal en de stappen die nu gezet worden verlagen het risico. Huidige partners hebben hun waarde bewezen en bussen worden al extern geproduceerd. Rouen ligt op schema. Ik geef voordeel van de twijfel vwb opschalen productie. Wil nu gewoon grotere gewonnen tenders zien…..
  4. forum rang 7 MOEdig Voorwaarts 9 augustus 2023 14:27
    quote:

    Korreltje Zout schreef op 9 augustus 2023 12:32:

    Wel een flinke wending in de filosofie van het bedrijf. Van 3.0 volledig in NL fabriceren naar combi Frankrijk en nu ook Spanje (Tijdens Q&A werd Unvi genoemd??) zelfs terug naar bouw in China. In hoeverre is dit product nog Europees te noemen? Daarnaast ook wel spannend; orderintake van ongeveer 700 bussen fixed en 1100 bussen call off/option.

    Kan deze verschuiving van bouwen buiten EU impact hebben op de 1100 optionele / call off bussen? Feitelijk hebben ze op dit moment alleen opdracht voor de 700 bussen... Ondanks de potentie van het product en de vraag in de markt zal komend half jaar cruciaal worden voor Ebusco. De aanhouder wint??
    Eens met je betoog. Wat die opties betreft (en zeker bij dit bedrijf, gezien trackrecord en productieproblemen) zou ik die ook niet zo maar 100% meetellen. "Call off" was overigens met 22 afgenomen ten opzichte van de vorige update; het doorzetten van "die roestgevoelige Chinese bussen" aan DB loopt dus nog wel enigszins door.

    M.b.t. de assemblagepartners hoorde ik ze, na lang aandringen van de analist, inderdaad een niet zo goed verstaanbare naam noemen, waarbij ik dacht, dat moet ik nog eens terugluisteren. "Unvi" komt goed overeen met wat ik meende te horen.

    Zo te zien weten die wél hoe je een bus in elkaar moet knutselen:

    www.unvi.es/en/

    Ze hebben trouwens zelf ook elektrische bussen in hun assortiment.
  5. forum rang 8 lucas D 9 augustus 2023 15:46
    Mmm. die € 8,20 gaat het vandaag niet worden, dan wacht ik even tot deze er staat.
  6. TheBiG 9 augustus 2023 16:04
    Ebusco wijkt uit naar China: fabriek in Deurne krijgt hulp uit het mekka van de elektrische bussen

    DEURNE - Vanwege aanhoudende onderdelentekorten in Europa laat de Deurnese busfabrikant Ebusco een deel van zijn nieuwe generatie bussen assembleren in China. Paniekvoetbal? Welnee, verzekert directeur Peter Bijvelds.

    www.ed.nl/deurne/ebusco-wijkt-uit-naa...
  7. alblas100 9 augustus 2023 16:12
    Ebusco krijgt hulp van China kans bestaat dat het ook overgenomen wordt door de Chinezen later denk ik zo.
  8. forum rang 6 Ruval 9 augustus 2023 16:33
    In Q3 moeten we het gaat zien, dat is eigenlijk wat het management zegt. Van mij krijgen ze voordeel van de twijfel. Waarom? Q3 is al bijna halverwege, dus ze moeten concreet en actueel plaatje hebben, anders doe je zulke uitspraken niet in de wetenschap dat men het zich niet nog een keer kan veroorloven om de verwachtingen niet na te komen…
  9. forum rang 8 lucas D 9 augustus 2023 16:49
    Zou mooi zijn als koersen die met een 7 beginnen eindelijk eens afschudden. Dan kan toch eigenlijk niet meer.
    Dat is zo onwaardig voor dit mooie bedrijf.
  10. forum rang 8 lucas D 9 augustus 2023 17:08
    Ebusco wijkt uit naar China: fabriek in Deurne krijgt hulp uit het mekka van de elektrische bussen

    DEURNE - Vanwege aanhoudende onderdelentekorten in Europa laat de Deurnese busfabrikant Ebusco een deel van zijn nieuwe generatie bussen assembleren in China. Paniekvoetbal? Welnee, verzekert directeur Peter Bijvelds.

    Peter Scholtes 09-08-23, 15:00 Laatste update: 15:10 Bron: ED
    Ebusco weet goed de weg in China. Tien jaar geleden begon het bedrijf als pionier in Europa met de import van Chinese elektrische bussen. Nog altijd worden de bussen van de 2.2-generatie van Ebusco in China geproduceerd. Maar in Deurne is het bedrijf een nieuw leven begonnen, met een eigen fabriek voor de lichtgewicht 3.0-bus met een chassis dat bestaat uit composiet op basis van koolstofvezels.

    Voor de 3.0 scoort Ebusco de ene order na de andere, maar met de aflevering van de bussen schiet het niet op. Twee weken geleden moest het bedrijf laten weten dat het eerder beloofde resultaten niet kan waarmaken. Voortdurende tekorten aan onderdelen en geschikt personeel nopen tot een koerswijziging. Om de productie zo goed mogelijk op te voeren, wordt een deel van de assemblage uitbesteed aan drie partners.

    Woensdag maakte Ebusco tijdens de presentatie van de halfjaarcijfers meer bekend. Twee partners bevinden zich in China. Het gaat om de fabriek die de 2.2 met het ‘ouderwetse’ stalen chassis produceert en een fabriek die de allereerste Ebusco 1.0-generatie voor zijn rekening nam. De derde partner is de Portugese bussenfabrikant Unvi.

    Meer materiaal en meer mensen in China
    De eerste 3.0-bus is in China inmiddels van de band gekomen, zegt directeur Peter Bijvelds. De onderdelentekorten spelen daar veel minder een rol. ,,Voor onderdelen als kabelbomen en connectoren zijn de levertijden daar vier tot zes weken, tegen vier tot zes maanden in Europa.” Ook collegafabrikanten als VDL kampen met vertraagde afleveringen van bussen als gevolg van onderdelentekorten.

    In Europa worden per jaar 25.000 bussen geprodu­ceerd. In China zijn dat er 400.000

    Peter Bijvelds, Ebusco
    De capaciteit van de Chinese markt voor elektrische bussen en daarmee ook die van de toeleveringsketen is vele malen groter. ,,In Europa worden per jaar 25.000 bussen geproduceerd. In China zijn dat er 400.000”, illustreert hij. En dan is China ook nog eens hét land waar batterijen voor elektrische bussen worden geproduceerd. ,,Bepaalde types batterijen zijn in Europa niet meer verkrijgbaar.”

    Daar komt bij dat de Chinese fabrieken beschikken over voldoende gekwalificeerd personeel voor de assemblageactiviteiten. In Deurne en omgeving is dat een groeiend probleem geworden, merkt Ebusco. Van een stap terug of paniekvoetbal wil Bijvelds niet weten. Uitbesteding van een deel van de assemblage is volgens hem van meet af aan een optie geweest. ,,We hebben veel meer orders voor de 3.0-bussen gekregen dan gedacht. Al een jaar geleden hebben we dit ingezet.”

    Op de boot naar en uit China
    Omslachtig, tijdrovend en kostenverhogend is het wel. De in Deurne geproduceerde composiet casco-delen moeten op de boot naar China en als geassembleerde bus terug worden vervoerd naar de klant in Europa. Toch weegt dat volgens het bedrijf op tegen de tijd en kosten die zijn gemoeid met assemblage in Deurne. Daar worden twee van de drie productielijnen nog altijd gebruikt voor het completeren van bussen die al maandenlang op ontbrekende onderdelen wachten.

    Hoewel Ebusco eerder verklaarde dat de winstmarge op de in Deurne geproduceerde 3.0-bussen hoger is dan op de 2.2-bussen uit China, zou onder de huidige omstandigheden assemblage in Chinese fabrieken voordeliger zijn. Ebusco publiceerde halfjaarcijfers die in lijn zijn met de eerder bekendgemaakte voorlopige resultaten. De omzet steeg van 37,1 naar 41,7 miljoen euro. Het nettoverlies nam toe van 14,1 naar 35,8 miljoen euro.
  11. alblas100 9 augustus 2023 17:31
    Als er maar één redelijk grote belegger geïnteresseerd raakt in ebusco schiet de koers om hoog volume is zeer laag .
  12. forum rang 7 Unimog 9 augustus 2023 17:36
    quote:

    alblas100 schreef op 9 augustus 2023 17:31:

    Als er maar één redelijk grote belegger geïnteresseerd raakt in ebusco schiet de koers om hoog volume is zeer laag .
    Voordat je aan 3% melding zit mag je bijna 2 miljoen aandelen kopen. Zoveel worden er net maandelijks verhandeld.
  13. forum rang 8 lucas D 9 augustus 2023 17:39
    quote:

    alblas100 schreef op 9 augustus 2023 17:31:

    Als er maar één redelijk grote belegger geïnteresseerd raakt in ebusco schiet de koers om hoog volume is zeer laag .
    Bij de Rabobank geven ze onderstaande gegevens aan beleggers door.

    Aandeelhouders:

    ING Groep NV 20,95 %
    Peter Bijvelds 35,37 %
    Teslin Participaties Coöperatief UA 5,11 %
    Van Der Valk Investments BV 21,79 %

    Toch vrij indrukwekkend of niet?

    note: Peter is de directeur
  14. forum rang 5 Instapmoment 9 augustus 2023 17:41
    quote:

    lucas D schreef op 9 augustus 2023 16:49:

    Zou mooi zijn als koersen die met een 7 beginnen eindelijk eens afschudden. Dan kan toch eigenlijk niet meer.
    Dat is zo onwaardig voor dit mooie bedrijf.
    Ik zou je niet al te blind staren op die koers. Een koers van 7 vertegenwoordigt nog steeds een market cap van een half miljard. Kijk eens naar de waarderingen van peers die wel winst maken, dan gaat het vaak om een P/E multiple tussen de 2 en de 5.

    Als Ebusco 100 miljoen winst maakt, zou dat al heel wat zijn. Dan kom je bij een multiple van 5 op dezelfde koers als nu. Natuurlijk is dit een scale up en zal Ebusco meer dan 100 miljoen winst maken als ze op gestructureerde wijze 3.000 bussen per jaar weten te bouwen in de toekomst. Maar het geeft wel te denken.
8.137 Posts
Pagina: «« 1 ... 206 207 208 209 210 ... 407 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 29 april

    1. NL producentenvertrouwen april
    2. Philips Q1-cijfers
    3. Umicore Q1-cijfers
    4. Proximus Q1-cijfers
    5. Fra BBP eerste kwartaal (voorlopig)
    6. AkzoNobel €1,54-ex-dividend
    7. Besi €2,15 ex-dividend
    8. Fugro €0,40 ex-dividend
    9. Heineken €1,04 ex-dividend
    10. Vastned €1,28 ex-dividend
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht