Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

EBUSCO HOLDING NL0015000CZ2

Laatste koers (eur)

2,942
  • Verschill

    +0,066 +2,29%
  • Volume

    83.098 Gem. (3M) 349,7K
  • Bied

    -  
  • Laat

    -  
+ Toevoegen aan watchlist

Ebusco 2023, It giet oan.

8.137 Posts
Pagina: «« 1 ... 212 213 214 215 216 ... 407 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. GoedeDag 11 augustus 2023 20:19
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 11 augustus 2023 14:11:

    Die 2 nieuwe assemblagepartners gaan er voor zorgen dat Ebusco in de komende jaren geen winst gaat maken.
    Deze partners werken tenslotte niet voor niks.
    Dat denk ik ook wel. De kost van hun eigen capaciteit uitbouwen was gepland en verrekend maar die assemblagepartners zal niet in hun originele plan gezeten hebben. Extra partijen kost meer geld, hebben ze dan nog marge over? Als ze al aan hun bestaande contracten kunnen voldoen zonder boetes is dat al mooi.
  2. GoedeDag 11 augustus 2023 20:25
    quote:

    Blik dekkende afbijt schreef op 11 augustus 2023 20:17:

    Ik ben dit tegen gekomen en ik ben hiervan geschrokken.

    Een doorverkoop praktijk van Chinese rammel bussen en OV bedrijven vallen voor deze scam. In Groningen Drenthe rammelt, kraakt en piept en verschillende panelen zitten los en zitten alibaba componenten in.

    Loop der jaren heeft het bedrijf stappen gemaakt. Het bedrijf heeft een eigen ontwerp gemaakt voor de versie 2.2 gemaakt. Dit ontwerp sluit goed aan het straatbeeld van het Europese land en heeft de kwaliteit van de bussen sterk verbeterd.

    Alleen vind ik het nog steeds tegenvallen. Afgelopen donderdag in de 7314 gereden. Ik zie veel overeenkomsten met de YBL6128 en de JS6128GHBEV van Asiastar. Er zitten wat gebreken aan. Gaat brommen bij 60km/h. Naar buiten kijken voorin zit een balk op ooghoogte en het is nog niet geheel op het afwerk niveau en de gebruikte materialen van VDL.

    De motorcode uit de RDW komt na genoeg overeen alleen missen de eindcijfers [50] uit de Guangke HQK6128BEVB. Dit kan ik niet geheel bevestigen dat het om dezelfde motor gaat.

    Ik kijk er naar uit wat de Ebusco 3.0 gaat doen. Ik hoop een echte Nederlandse bus met Europese technieken.

    De bus wordt gekocht bij (Xiamen) Golden Dragon en vervolgens in NL verkocht door er wat communicatie apparatuur in te bouwen.
    In NL wil men bussen gaan bouwen, willen is wat anders dan doen en uitvoeren.

    Dit is geen Nederlandse producent.... Een Chinees product importeren en oppoetsen maakt geen Nederlands product. Verkapte vorm van veelal Europees geld naar China brengen

    Het tegenovergestelde van een duurzaam product, Chinese export kwaliteit.
    En als de garantie voorbij is kan je beter gewoon weer een nieuwe bus kopen.
    Hier word alleen China beter(rijker) van!

    Een doorverkoop praktijk van Chinese rammel bussen en OV bedrijven vallen voor deze scam. In Groningen Drenthe rammelt, kraakt en piept en verschillende panelen zitten los en zitten alibaba componenten in.

    Loop der jaren heeft het bedrijf stappen gemaakt. Het bedrijf heeft een eigen ontwerp gemaakt voor de versie 2.2 gemaakt. Dit ontwerp sluit goed aan het straatbeeld van het Europese land en heeft de kwaliteit van de bussen sterk verbeterd.

    Alleen vind ik het nog steeds tegenvallen. Afgelopen donderdag in de 7314 gereden. Ik zie veel overeenkomsten met de YBL6128 en de JS6128GHBEV van Asiastar. Er zitten wat gebreken aan. Gaat brommen bij 60km/h. Naar buiten kijken voorin zit een balk op ooghoogte en het is nog niet geheel op het afwerk niveau en de gebruikte materialen van VDL.

    De motorcode uit de RDW komt na genoeg overeen alleen missen de eindcijfers [50] uit de Guangke HQK6128BEVB. Dit kan ik niet geheel bevestigen dat het om dezelfde motor gaat.

    Ik kijk er naar uit wat de Ebusco 3.0 gaat doen. Ik hoop een echte Nederlandse bus met Europese technieken.

    Ebusco.....probeert met een matig Chinees basis produkt de West Europese markt te veroveren... Maar zoals directeur Tjeerd Sijpkes zegt we plakken er een paar componenten als Lego blokjes tegenaan en dan is het opeens een West Europese superbus. Nou nee.

    In Dordrecht staan er van de 39 heel veel heel vaak stil.

    Dit is een greep uit de recensies over Ebusco.
    Heb je een bron? Kan het niet direct vinden op Googlio en ik ben interested.
  3. forum rang 4 K. Wiebes 11 augustus 2023 21:52
    quote:

    Blik dekkende afbijt schreef op 11 augustus 2023 20:17:

    ...In Dordrecht staan er van de 39 heel veel heel vaak stil...
    Tja; in- en uitstappen wordt lastig als ze blijven rijden :D
  4. forum rang 4 Blik dekkende afbijt 11 augustus 2023 21:56
    quote:

    GoedeDag schreef op 11 augustus 2023 20:25:

    [...]

    Heb je een bron? Kan het niet direct vinden op Googlio en ik ben interested.
    google review!!
    Je gaat naar Google en toets in review Ebusco!!
  5. Remco9384 11 augustus 2023 22:29
    3 maanden terug had Ebusco deze vacature
    nl.linkedin.com/jobs/view/operationee...
    Let op de tekst, dit stuk viel me op:
    Voor zowel de afdeling inkoop als afdeling aftersales zoeken wij een collega die ervaring heeft met het bestelproces in een geautomatiseerde applicatie en die in staat is dit proces mee op te zetten en te borgen.

    Dat lijkt mij iets dat ze allang op orde hadden moeten hebben. Het verklaart voor mij waarom ze geen grip hebben op de onderdelen leveringen.
  6. GoedeDag 11 augustus 2023 22:44
    quote:

    Blik dekkende afbijt schreef op 11 augustus 2023 21:56:

    [...]

    google review!!
    Je gaat naar Google en toets in review Ebusco!!
    Gevonden, je bedoelde de reviews die je op maps vindt. Ik zat maar in google.com te searchen en vond alleen glassdoor, analyses van ebusco, ... . ;)

    Heb de gequote reviews gevonden en 1 is al van 3 jaar geleden. Al minder relevant. De andere is van 7 maanden geleden en wat kort door de bocht maar ergens wel waar. De 2.2 bussen worden/werden effectief in China gemaakt met 80% Europese onderdelen. Dan kan ik die commentaar van dat ze gewoon importeren en wat communicatie apparatuur erin steken wel plaatsen. Dus grof gezegd is het wel een chinese bus, 80% europese onderdelen die er ginder zijn ingestoken maken het dan niet ineens Europees (al zeker niet made in).

    De 3.0 bus is hun toekomst en die willen ze precies wel het made in Europe verhaal geven. Alleen botsen ze op wat traditionele problemen hier. Het kost hier meer en alles gaat trager. Hun assemblagepartners die ze gaan inschakelen hier als hulp kosten ook weer. De kwaliteit zal hierbij waarschijnlijk wel varen maar hun winstgevendheid iets minder.

    Ik heb een recente, bescheiden positie genomen. Zorgeloos aandelen op de plank leggen met de problemen die er zijn is er niet bij. Bijkopen wil ik eerst solide resultaten zien. Het Ebusco verhaal kan uitkomen maar ik ben bereid om mijn verlies te nemen.
  7. forum rang 8 lucas D 12 augustus 2023 11:11
    Bovenstaande berichten zijn in mijn ogen niet meer dan laster.

    Verhaaltjes, want meer is het niet zeggen in feite, wat uit China komt heeft geen goede kwaliteit en prijs!

    Wat de grootste onzin is,
    China is koploper op innovatie van de hoogste kwaliteit en lagere prijzen dan Europa of welk ander land ook.
    De hele Wereld is er huiverig voor, zo erg is het dat Amerika al sancties en smoesjes verzint om de Chinese overheersing in innovatie en kwaliteit en lagere prijzen te remmen.
    En daar het liefst Europa in mee neemt.

    Voorbeeld:
    De Iphone is ook made in China omdat ze grotendeels daar geproduceerd worden en garantie op kwaliteit geven die Amerikaanse bedrijven niet kunnen geven. Alleen door Apple grote subsidies te geven gaan ze nu een fractie terughalen naar Amerika. Voor de bühne .
    Het grootste deel blijft in China.
    Amerikaanse bedrijven kunnen namelijk niet snel anticiperen op nieuwe modellen.
    De Chinezen zijn daar onovertroffen in. En de prijzen liggen ondanks de subsidie lager.

    Geen idee wie de laster berichten plaatst, maar het zijn geen aandeelhouders van Ebusco.:~)
  8. forum rang 4 G20 Xdrive 12 augustus 2023 11:41
    Volledig met je eens Lucas D,
    Vreemd die negatieve berichten, zouden die soms Shortposities hebben.
    Een bedrijf als Ebusco die tegenslagen hadden door hoofdzakelijk de Pandemie, nu hard bezig zijn om bussen af te leveren.
    Straks is Rouen klaar waar veel bussen gaan afrollen ook voor de Franse markt en de rest van Europa en daarbuiten.
    Beetje meer lof voor team Ebusco is wel op zijn plaats vind ik.
  9. Jokeltje 12 augustus 2023 19:58
    quote:

    Blik dekkende afbijt schreef op 11 augustus 2023 20:17:

    Ik ben dit tegen gekomen en ik ben hiervan geschrokken.

    Een doorverkoop praktijk van Chinese rammel bussen en OV bedrijven vallen voor deze scam. In Groningen Drenthe rammelt, kraakt en piept en verschillende panelen zitten los en zitten alibaba componenten in.

    Loop der jaren heeft het bedrijf stappen gemaakt. Het bedrijf heeft een eigen ontwerp gemaakt voor de versie 2.2 gemaakt. Dit ontwerp sluit goed aan het straatbeeld van het Europese land en heeft de kwaliteit van de bussen sterk verbeterd.

    Alleen vind ik het nog steeds tegenvallen. Afgelopen donderdag in de 7314 gereden. Ik zie veel overeenkomsten met de YBL6128 en de JS6128GHBEV van Asiastar. Er zitten wat gebreken aan. Gaat brommen bij 60km/h. Naar buiten kijken voorin zit een balk op ooghoogte en het is nog niet geheel op het afwerk niveau en de gebruikte materialen van VDL.

    De motorcode uit de RDW komt na genoeg overeen alleen missen de eindcijfers [50] uit de Guangke HQK6128BEVB. Dit kan ik niet geheel bevestigen dat het om dezelfde motor gaat.

    Ik kijk er naar uit wat de Ebusco 3.0 gaat doen. Ik hoop een echte Nederlandse bus met Europese technieken.

    De bus wordt gekocht bij (Xiamen) Golden Dragon en vervolgens in NL verkocht door er wat communicatie apparatuur in te bouwen.
    In NL wil men bussen gaan bouwen, willen is wat anders dan doen en uitvoeren.

    Dit is geen Nederlandse producent.... Een Chinees product importeren en oppoetsen maakt geen Nederlands product. Verkapte vorm van veelal Europees geld naar China brengen

    Het tegenovergestelde van een duurzaam product, Chinese export kwaliteit.
    En als de garantie voorbij is kan je beter gewoon weer een nieuwe bus kopen.
    Hier word alleen China beter(rijker) van!

    Een doorverkoop praktijk van Chinese rammel bussen en OV bedrijven vallen voor deze scam. In Groningen Drenthe rammelt, kraakt en piept en verschillende panelen zitten los en zitten alibaba componenten in.

    Loop der jaren heeft het bedrijf stappen gemaakt. Het bedrijf heeft een eigen ontwerp gemaakt voor de versie 2.2 gemaakt. Dit ontwerp sluit goed aan het straatbeeld van het Europese land en heeft de kwaliteit van de bussen sterk verbeterd.

    Alleen vind ik het nog steeds tegenvallen. Afgelopen donderdag in de 7314 gereden. Ik zie veel overeenkomsten met de YBL6128 en de JS6128GHBEV van Asiastar. Er zitten wat gebreken aan. Gaat brommen bij 60km/h. Naar buiten kijken voorin zit een balk op ooghoogte en het is nog niet geheel op het afwerk niveau en de gebruikte materialen van VDL.

    De motorcode uit de RDW komt na genoeg overeen alleen missen de eindcijfers [50] uit de Guangke HQK6128BEVB. Dit kan ik niet geheel bevestigen dat het om dezelfde motor gaat.

    Ik kijk er naar uit wat de Ebusco 3.0 gaat doen. Ik hoop een echte Nederlandse bus met Europese technieken.

    Ebusco.....probeert met een matig Chinees basis produkt de West Europese markt te veroveren... Maar zoals directeur Tjeerd Sijpkes zegt we plakken er een paar componenten als Lego blokjes tegenaan en dan is het opeens een West Europese superbus. Nou nee.

    In Dordrecht staan er van de 39 heel veel heel vaak stil.

    Dit is een greep uit de recensies over Ebusco.
    Ik ben ook erg geschrokken zowel van je slecht taalgebruik als van de nonsens die je hier verkoopt.
  10. Jokeltje 12 augustus 2023 20:01
    quote:

    Blik dekkende afbijt schreef op 11 augustus 2023 21:56:

    [...]

    google review!!
    Je gaat naar Google en toets in review Ebusco!!
    Grapjas !!
  11. Jokeltje 12 augustus 2023 20:04
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 11 augustus 2023 14:11:

    Die 2 nieuwe assemblagepartners gaan er voor zorgen dat Ebusco in de komende jaren geen winst gaat maken.
    Deze partners werken tenslotte niet voor niks.
    Alzo sprak de boekhouder van Ebusco bij het aanschouwen van zijn glazen bol ??
  12. [verwijderd] 12 augustus 2023 20:59
    Bovenstaande heeft bij mij nog eens de Revu gepasseerd en ik kwam op dit forum voor een inhoudelijke discussie. Die is er nooit gekomen, anders denkende komen met opmerkingen als ‘liquidatie preferentie, is dat een maffia term (we zitten nota bene op een beleggers forum…)’ Of niet ergens op in te gaan maar het af te doen al dikke duim zuigen of het wegvegen als niet relevant of algemene informatie.

    Dat is prima. Als er mensen zijn die iedere avond voor het slapen gaan nog even een kusje geven op een foto van Bijvelds of Ebusco dan vind ik dat prima, interesseert me niet.

    En dat die personen daar allemaal een eigen belang in hebben snap ik ook; hoogst waarschijnlijk te dure aandelen gekocht en hopen ze met positieve berichten de koers te beïnvloeden. Sommige hebben de blinddoek zo strak om hun hoofd geknoopt dat ik vermoed dat ze een ander belang hebben bij het positief neerzetten van Ebusco. Allemaal prima, vooral doen.

    Maar wat me verbaasd is dat er bijvoorbeeld niemand ingaat op de berekening van Beleggertje uit Roffa. Ik maar denken dat er hier op inhoud werd gediscussieerd maar dat is niet zo. Weten jullie wel wat die berekening aangeeft? Er was een club met een balanstotaal van 26m (incl herwaardering en goodwill). Vervolgens komen er een paar investeerders, er wordt wat gehusseld en de excelsheet tijgers komen erbij en voila, er is een company value van 2.2B en ca 20% van de aandelen gaan naar de markt om de groeifinanciering op te halen van ca 600m. Dus de Jan-met-de-pet beleggers betalen het hele feestje (ca20% van 2.2b is ca 600m). Een veel te hoge koers maar wat maakt het uit, de aandelen worden geplaatst. Het bedrijf met een opgepoetste balans van 26m is ineens 2.2b waard. En de 600m is betaald door Jan doedel.
    Die koers klapt nu in elkaar - wie had dat gedacht en rara wie zijn de sigaar?
    Punt is, het is het geld van jullie(!!) en dat komt nooit meer terug.

    Iedereen die kan beleggen kan rekenen (hoop ik) en daarom snap ik die inhoudloze optimistische reacties ook niet.

    Maar wat me echt irriteert en wat echt moreel verwerpelijk is is dat met die onzin praat (hopelijk verkopen ze nog 100 bussen die ergens worden gemaakt dan stijgt de koers weer) er mogelijk mensen in deze put worden getrokken en daarmee de inleg (gedeeltelijk) kwijtraken. Want dat gaat gebeuren. En dat zou ik erg vinden als dat zou gebeuren door wat er hier onjuist wordt gepredikt.

    Tot ziens.
  13. [verwijderd] 12 augustus 2023 21:34
    En stop met de onzin. Echt. Dat die Amerikaanse ‘concurrent’ failliet is (hoezo concurrent, komt Ebusco die dan tegen in de markt) zou je zorgen moeten maken ipv blij. Die club had een market cap van 1.8b en is door het putje. Maar dan komt Bijvelds en die zegt; geen zorgen mensen, de cost of ownership van die bussen was hoger. Hoezo? Weet hij dan de cost of ownership van zijn eigen bussen? Weet hij al wat het kost om ze te maken? En is dat dan gebaseerd op 10.000 bussen in optimale productie processen of net zo geknutseld als nu? Mee-eet hij dan al de restwaarde van zijn bussen? Redelijk essentieel voor een cost of ownership.
    Nee het is zorgwekkend dat de markt veel moeilijker is dan verwacht. Dat zou zorgen moeten baren.
    Praat eens met VDL en hoor hoe zij het doen door de jaren heen met bus&coach. Het is gewoon moeilijk.

    O ja en dat kritische mensen wordt verweten dat ze geen aandelen hebben om mee te mogen discussiëren, duh natuurlijk heb ik geen aandelen, sjesus. Ook niet short of wat dan ook. Een forum heeft geen invloed op een koers.

    Want wat als er dadelijk iemand met een positie van een paar 100k euro zegt dat hij gaat liquideren? Die komen op de markt en dan? Dan heb je veel duvalletjes of g20xdrives nodig die met wat kleingeld aandelen opkopen om de koers te stutten. Om nog maar over de rebound te zwijgen.
  14. forum rang 6 Ruval 12 augustus 2023 21:37
    quote:

    [verwijderd schreef:

    id=14949587 date=202308122059]
    Bovenstaande heeft bij mij nog eens de Revu gepasseerd en ik kwam op dit forum voor een inhoudelijke discussie. Die is er nooit gekomen, anders denkende komen met opmerkingen als ‘liquidatie preferentie, is dat een maffia term (we zitten nota bene op een beleggers forum…)’ Of niet ergens op in te gaan maar het af te doen al dikke duim zuigen of het wegvegen als niet relevant of algemene informatie.

    Dat is prima. Als er mensen zijn die iedere avond voor het slapen gaan nog even een kusje geven op een foto van Bijvelds of Ebusco dan vind ik dat prima, interesseert me niet.

    En dat die personen daar allemaal een eigen belang in hebben snap ik ook; hoogst waarschijnlijk te dure aandelen gekocht en hopen ze met positieve berichten de koers te beïnvloeden. Sommige hebben de blinddoek zo strak om hun hoofd geknoopt dat ik vermoed dat ze een ander belang hebben bij het positief neerzetten van Ebusco. Allemaal prima, vooral doen.

    Maar wat me verbaasd is dat er bijvoorbeeld niemand ingaat op de berekening van Beleggertje uit Roffa. Ik maar denken dat er hier op inhoud werd gediscussieerd maar dat is niet zo. Weten jullie wel wat die berekening aangeeft? Er was een club met een balanstotaal van 26m (incl herwaardering en goodwill). Vervolgens komen er een paar investeerders, er wordt wat gehusseld en de excelsheet tijgers komen erbij en voila, er is een company value van 2.2B en ca 20% van de aandelen gaan naar de markt om de groeifinanciering op te halen van ca 600m. Dus de Jan-met-de-pet beleggers betalen het hele feestje (ca20% van 2.2b is ca 600m). Een veel te hoge koers maar wat maakt het uit, de aandelen worden geplaatst. Het bedrijf met een opgepoetste balans van 26m is ineens 2.2b waard. En de 600m is betaald door Jan doedel.
    Die koers klapt nu in elkaar - wie had dat gedacht en rara wie zijn de sigaar?
    Punt is, het is het geld van jullie(!!) en dat komt nooit meer terug.

    Iedereen die kan beleggen kan rekenen (hoop ik) en daarom snap ik die inhoudloze optimistische reacties ook niet.

    Maar wat me echt irriteert en wat echt moreel verwerpelijk is is dat met die onzin praat (hopelijk verkopen ze nog 100 bussen die ergens worden gemaakt dan stijgt de koers weer) er mogelijk mensen in deze put worden getrokken en daarmee de inleg (gedeeltelijk) kwijtraken. Want dat gaat gebeuren. En dat zou ik erg vinden als dat zou gebeuren door wat er hier onjuist wordt gepredikt.

    Tot ziens.
    Als jij nog een keer terugkomt, dan doe ik dat ook :-)

    Ik waardeer je ongetwijfeld goede intenties om beleggers te waarschuwen. De stelligheid en toonzetting waarmee je dit doet, vind ik persoonlijk niet heel prettig, maar dat zal aan mij liggen en je intenties zullen zoals ik zei echt positief zijn.

    Ter geruststelling voor jou: ik heb een hele grote positie in Ebusco en heb dat gedaan omdat ik er LT in geloof, niet omdat ik me door iemand op dit forum heb laten overtuigen. Zou een heel dom beleggings argument zijn. Ik ga ervan uit dat er op dit forum alleen maar volwassen beleggers actief zijn die ieder hun eigen afweging hebben. We hoeven hier niemand tegen zijn eigen beleggings afweging in bescherming te nemen. De een gelooft er in, de ander niet. Laten we ieders bijdrage en standpunt respecteren.

    O ja, de vergelijking met Proterra gaat ook wat mank. Bedrijf heeft nog nooit winst gemaakt (in tegenstelling tot Ebusco) en business model getuigt niet echt van focus en goede besluitvorming. Ik ga ervan uit dat je ook deze feiten volledig onderuit zult halen….
  15. forum rang 4 Blik dekkende afbijt 12 augustus 2023 23:50
    quote:

    Jokeltje schreef op 12 augustus 2023 19:58:

    [...]

    Ik ben ook erg geschrokken zowel van je slecht taalgebruik als van de nonsens die je hier verkoopt.
    Ik verkoop geen onzin, ik kopieer alleen wat er over Ebusco wordt geschreven.
  16. [verwijderd] 13 augustus 2023 06:38
    Ducal, dank voor je reactie.
    Toch niet mee eens :-)
    De winst in het verleden van Ebusco telt niet. Het was nog een ander bedrijf, een fractie van de werknemers en kleine organisatie. Toen de 600m erin werd gekieperd veranderde alles. Ze kunnen ook niet meer terug naar die tijd en dan ga je er al vanuit dat het toen een duurzame winst was of een incidentele uitbijter.
    Proterra had die fase niet en is meteen in de 2e fase gekomen. Slecht management? Ongetwijfeld. Andere fouten? Ook zeker wel. Maar het geeft ook aan dat het in de markt niet vanzelf gaat en dat het echt moeilijk is.
    Ik spreek al jarenlang regelmatig Willem VDL en die is vroeger verantwoordelijk geweest voor VDL Bus&Coach. Hij heeft me vaak genoeg verteld wat voor moeilijke markt het is. Dus dat komt er nog bovenop als uitdaging voor Bijvelds, bovenop al het andere wat hier de afgelopen week is besproken.

    Focus bij Ebusco is ook niet echt helder, toch? Wel/niet zelf maken of toch ‘uitbesteden’ aan China of toch Rouen (of toch weer niet?).
    Of toch focus op batterij systemen? Of toch niet?
    Als jij 600m hebt als kleine partij en de burnrate gaat door het dak dan weet je dat je weinig tijd hebt om iets te laten zien. Dan weet je dat je heel voorzichtig met het geld moet zijn want tijd is letterlijk geld. Dan moet je focus hebben en dat is er gewoon onvoldoende.
  17. forum rang 6 Ruval 13 augustus 2023 07:46
    quote:

    [verwijderd schreef:

    id=14949640 date=202308130638]
    Ducal, dank voor je reactie.
    Toch niet mee eens :-)
    De winst in het verleden van Ebusco telt niet. Het was nog een ander bedrijf, een fractie van de werknemers en kleine organisatie. Toen de 600m erin werd gekieperd veranderde alles. Ze kunnen ook niet meer terug naar die tijd en dan ga je er al vanuit dat het toen een duurzame winst was of een incidentele uitbijter.
    Proterra had die fase niet en is meteen in de 2e fase gekomen. Slecht management? Ongetwijfeld. Andere fouten? Ook zeker wel. Maar het geeft ook aan dat het in de markt niet vanzelf gaat en dat het echt moeilijk is.
    Ik spreek al jarenlang regelmatig Willem VDL en die is vroeger verantwoordelijk geweest voor VDL Bus&Coach. Hij heeft me vaak genoeg verteld wat voor moeilijke markt het is. Dus dat komt er nog bovenop als uitdaging voor Bijvelds, bovenop al het andere wat hier de afgelopen week is besproken.

    Focus bij Ebusco is ook niet echt helder, toch? Wel/niet zelf maken of toch ‘uitbesteden’ aan China of toch Rouen (of toch weer niet?).
    Of toch focus op batterij systemen? Of toch niet?
    Als jij 600m hebt als kleine partij en de burnrate gaat door het dak dan weet je dat je weinig tijd hebt om iets te laten zien. Dan weet je dat je heel voorzichtig met het geld moet zijn want tijd is letterlijk geld. Dan moet je focus hebben en dat is er gewoon onvoldoende.
    Mijn (bij) naam is Ruval….

    Dank voor je inhoudelijke reactie. Qua toonzetting gelukkig dit keer normaal, dus well done.

    Bij mijn weten heeft Ebusco 300/mln opgehaald bij de beursgang, maar ik kan ernaast zitten. Markt is uitdagend, des te knapper dat Ebusco in korte tijd al een goede footprint heeft opgebouwd door een onderscheidend product, focus als niche speler en een lean and mean organisatie gericht op ondernemerschap en innovatie. Het samenwerken met externe partners zie ik niet als gebrek aan focus, maar als noodzakelijk en slim anticiperen op zeer uitdagende omstandigheden als gevolg van post COVID.

    Als de bussen conform planning worden uitgeleverd is de ebitda volgend jaar positief. Puur op basis van huidige orderboek. Marges zullen beter worden door samenwerking (dit is een feit). Orderboek moet uiteraard veel meer gevuld gaan worden, in mijn optiek is dat cruciaal. Op basis van een onderscheidend product heb ik daar vertrouwen in. Gaat ze dit lukken? We gaan het zien…..
  18. Beleggertje Uit Roffa 13 augustus 2023 09:11
    quote:

    Ruval schreef op 13 augustus 2023 07:46:

    Bij mijn weten heeft Ebusco 300/mln opgehaald bij de beursgang, maar ik kan ernaast zitten.
    Klopt, 300 miljoen, waardoor het eigen vermogen is opgepompt van 19 miljoen HY 2021 naar 304 miljoen FY 2021 (even gecheckd op mijn giroaccount). In ruil daarvoor is het aantal aandelen maar met 20% verhoogd, op papier al een wanverhouding tussen de zittende en nieuwe aandeelhouders tov het ingelegde kapitaal (ook als je betoogt dat founders natuurlijk beloond mogen worden bij een IPO voor het nemen van risico en etaleren van ondernemerschap). Die wanverhouding is gerechtvaardigd door wilde aannames te doen zoals bvb een EBITDA-marge van 35%, waardoor zelfs als de omzetdoelstellingen uitkomen (grote als) de 23 Euro introductieprijs nooit meer op het bord gaat komen.

    Ik wil hier als ex-aandeelhoudertje niet rancuneus over doen, had zelf beter moeten opletten en gelukkig heb ik wijselijk nooit meer dan een bescheiden positie gehad tov mijn totale portefeuille, maar dat laat onverlet dat ik hoop dat nieuwe beleggers zich hopelijk beter inlezen dan ik voor ze instappen in deze beleggingsbus. :-)
8.137 Posts
Pagina: «« 1 ... 212 213 214 215 216 ... 407 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 06 mei

    1. China inkoopmanagersindex diensten april
    2. PostNL Q1-cijfers
    3. Siemens Healthineers Q1-cijfers
    4. TKH Q1-cijfers
    5. Dui inkoopmanagersindex diensten april (def)
    6. EU inkoopmanagersindex diensten april (def) 52,9
    7. VK inkoopmanagersindex diensten april (def)
    8. EU producentenprijzen maart
    9. Tyson Foods Q1-cijfers
  2. 07 mei

    1. Japan inkoopmanagersindex diensten april
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht