Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

AMG Critical Materials N.V. NL0000888691

Laatste koers (eur)

22,680
  • Verschill

    -0,740 -3,16%
  • Volume

    168.706
  • Bied

    22,600  
  • Laat

    23,100  
+ Toevoegen aan watchlist

AMG 2023

17.508 Posts
Pagina: «« 1 ... 622 623 624 625 626 ... 876 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Geeninspiratie 25 augustus 2023 15:39
    Helemaal prima Calendar. Maar als je post, post dan alles. En niet naar gelang je positie.

    Er zijn vele analyses en pros en cons over lithium en het aanbod van lithium. Zie laatste posts van Lepre en mercurius bijvoorbeeld.
  2. forum rang 8 Calendar 25 augustus 2023 15:44
    quote:

    Geeninspiratie schreef op 25 augustus 2023 15:39:

    Helemaal prima Calendar. Maar als je post, post dan alles. En niet naar gelang je positie.

    Er zijn vele analyses en pros en cons over lithium en het aanbod van lithium. Zie laatste posts van Lepre en mercurius bijvoorbeeld.
    Dat is nu eenmaal mensen eigen, noemen ze de confirmation bias. ;-)
  3. forum rang 8 Calendar 25 augustus 2023 16:48
    Powell: More rate hikes are still on the table
    Additional interest rate hikes are still on the table and rates could remain elevated for longer than expected, Federal Reserve Chair Jerome Powell said Friday.

    In a highly anticipated speech Friday at the Kansas City Fed's annual economic symposium in Jackson Hole, Wyoming, Powell said the Fed will pay close attention to economic growth and the state of the labor market when making policy decisions.

    "Although inflation has moved down from its peak — a welcome development — it remains too high," Powell said. "We are prepared to raise rates further if appropriate, and intend to hold policy at a restrictive level until we are confident that inflation is moving sustainably down toward our objective."
  4. forum rang 6 Trx7 25 augustus 2023 17:08
    Mijn stukjes (2000 stuk) er uit gegooid. Dit gaat nergens meer over en zie het ook niet echt goed komen voor het komende half jaar.
    Stap wel weer in bij de Q1 2024 cijfers of in ieder geval wanneer die lithium weer in een uptrend komt.
    Nu eerst maar de Chinese economie afwachten wat die gaat doen en verdere rentestijgingen van de FED aankijken.
  5. forum rang 6 Goudmijn64 25 augustus 2023 18:35
    Ook al is het minimaal …..Eindelijk weer eens een weekwinst voor Amg…..
    is dit het keerpunt:)
    Lange weg te gaan:(
    Ik blijf long….
  6. forum rang 7 Just lucky 25 augustus 2023 19:05
    quote:

    Trx7 schreef op 25 augustus 2023 17:08:

    Mijn stukjes (2000 stuk) er uit gegooid. Dit gaat nergens meer over en zie het ook niet echt goed komen voor het komende half jaar.
    Stap wel weer in bij de Q1 2024 cijfers of in ieder geval wanneer die lithium weer in een uptrend komt.
    Nu eerst maar de Chinese economie afwachten wat die gaat doen en verdere rentestijgingen van de FED aankijken.
    Dit is broddelwerk van de bovenste plank, gewoon gokken, dat betekent op de lange termijn altijd een verliezer.
  7. forum rang 4 HaBe 25 augustus 2023 19:06
    quote:

    Goudmijn64 schreef op 25 augustus 2023 18:35:

    Ook al is het minimaal …..Eindelijk weer eens een weekwinst voor Amg…..
    is dit het keerpunt:)
    Lange weg te gaan:(
    Ik blijf long….
    Ik sta klaar om uit te breiden bij een duidelijk signaal.
  8. forum rang 8 Lepre Chaun 25 augustus 2023 21:15
    quote:

    HaBe schreef op 25 augustus 2023 19:06:

    [...] Ik sta klaar om uit te breiden bij een duidelijk signaal.
    En hoe ziet dat signaal eruit ?
    Dat vraag ik voor een vriend .
  9. forum rang 4 Daann 25 augustus 2023 21:41
    Deze daling wordt veroorzaakt doordat de EBITDA prognose over 2023 met 10% is verlaagd. Van 400 miljoen naar een range van 350-380. 3 jaar terug zou ik iemand voor gek verklaren als hij/zij voorspelde dat AMG 350-380 miljoen EBITDA zou gaan verdienen in 2023. Zo snel is het gegaan en het absurde is dat we nauwelijks zijn gestegen qua koers. Er zit nog zoveel extra in het vat. Zie deze periode dan ook als een echte koopkans.
  10. forum rang 4 HaBe 25 augustus 2023 23:11
    quote:

    Lepre Chaun schreef op 25 augustus 2023 21:15:

    [...]

    En hoe ziet dat signaal eruit ?
    Dat vraag ik voor een vriend .
    Opleving Chinese industry maar nogal open deur he
  11. Japeternine 2.0 26 augustus 2023 01:03
    [quote alias=Lepre Chaun id=14971092 date=202308252115]
    [...]

    En hoe ziet dat signaal eruit ?
    Dat vraag ik voor een vriend

    Een rode vuurpijl, liefst in een donkere lucht.

    Dat weet toch iedereen? ;)
  12. forum rang 5 christo1 26 augustus 2023 08:44
    quote:

    Emerging Markets schreef op 25 augustus 2023 21:41:

    Deze daling wordt veroorzaakt doordat de EBITDA prognose over 2023 met 10% is verlaagd. Van 400 miljoen naar een range van 350-380. 3 jaar terug zou ik iemand voor gek verklaren als hij/zij voorspelde dat AMG 350-380 miljoen EBITDA zou gaan verdienen in 2023. Zo snel is het gegaan en het absurde is dat we nauwelijks zijn gestegen qua koers. Er zit nog zoveel extra in het vat. Zie deze periode dan ook als een echte koopkans.
    Wat telt is wat dit jaar er netto op de rekening komt en dat zal een pak minder zijn dan vorig jaar met een hogere EBITDA gerealiseerd dan vorig jaar.

    Mvg.
  13. forum rang 5 christo1 26 augustus 2023 08:51
    In Duitsland gaat het ook niet echt bijster, zal dus ook gevolgen hebben voor de gehele EU en vertrouwen van ondernemers en burgers, dat is niet een klimaat waarbij snel een grote aankopen worden gedaan oa al dan niet EV wagens.
    Duitsland staat langere tijd van stagnatie te wachten'
    Auteur: BNR Webredactie
    De Duitse economie komt in steeds zwaarder weer terecht, zo ziet ING-econoom Carsten Brzeski. Die conclusie trekt de econoom op basis van het tegenvallende cijfer over het ondernemersklimaat in het land. Brzeski vreest dat Duitsland een lange tijd van stagnatie te wachten staat, die ook nog eens langer duurt dan werd verwacht.

    Na een positieve ontwikkeling gedurende de eerste helft van het jaar, vertoont de Ifo-index in augustus voor de vierde opeenvolgende maand een neerwaartse trend. De Ifo-index geldt als een belangrijke graadmeter voor de verwachtingen van Duitse bedrijven. De daling van de index is daarnaast niet klein. Het niveau is teruggekeerd naar de tijd voor de herfst van vorig jaar. Brzeski vreest dat Duitsland een lange tijd van stagnatie te wachten staat, die ook nog eens langer duurt dan werd verwacht.

    ‘Het groeiende besef dat Duitsland een langere periode van gematigde groei te wachten staat, lijkt nu ook het bedrijfsleven te hebben bereikt’
    Carsten Brzeski, econoom
    Lees ook | 'Duitsland investeerde te weinig in structurele nieuwe markten'

    Er zijn vele oorzaken van de zwakke Duitse economie, zo legt Brzeski uit. Hij verwijst onder andere naar de zwakke Chinese economie, de snelle stijging van de rente en onzekerheid over het verduurzamingsbeleid van Duitsland. Daarbij komen ook nog eens de hoge energieprijzen, die de stemming negatief maakt onder ondernemers in Duitsland. 'Het groeiende besef dat Duitsland een langere periode van gematigde groei te wachten staat, lijkt nu ook het bedrijfsleven te hebben bereikt', stelt de econoom.

    Lees ook | 'Problemen Duitse vastgoedsector komen niet uit de lucht vallen'

    Aan het begin van het jaar waren de Duitse ondernemers nog optimistisch, maar volgens Brzeski is dat ingeruild voor 'realiteitszin'. Brzeski merkt op dat in de recente weken het debat over Duitsland als de 'zieke man van Europa' opnieuw is ontstaan. Hij benadrukt dat zowel de huidige economische omstandigheden als het openbare discours in Duitsland opmerkelijke gelijkenissen vertonen met die van twintig jaar geleden, toen het land werd geïdentificeerd als de 'zieke man van de euro'.

    Leipzig. De Duitse economie komt in steeds zwaarder weer terecht, zo ziet ING-econoom Carsten Brzeski. Die conclusie trekt de econoom op basis van het tegenvallende cijfer over het ondernemersklimaat in het land. Brzeski vreest dat Duitsland een lange tijd van stagnatie te wachten staat, die ook nog eens langer duurt dan werd verwacht.
    Leipzig. De Duitse economie komt in steeds zwaarder weer terecht, zo ziet ING-econoom Carsten Brzeski. Die conclusie trekt de econoom op basis van het tegenvallende cijfer over het ondernemersklimaat in het land. Brzeski vreest dat Duitsland een lange tijd van stagnatie te wachten staat, die ook nog eens langer duurt dan werd verwacht.
  14. forum rang 5 christo1 26 augustus 2023 08:55
    quote:

    christo1 schreef op 26 augustus 2023 08:44:

    [...]

    Wat telt is wat dit jaar er netto op de rekening komt en dat zal een pak minder zijn dan vorig jaar met een hogere EBITDA gerealiseerd dan vorig jaar.

    Mvg.
    Mijn dilemma zal zijn koop ik juist voor de Q3 resultaten of wacht ik daarna, je weet nog niet als al het slechte nieuws in de koers is verwerkt, indien niet kan er nog zomaar 10 percent af van de koers na bekendmaking resultaten.

    Persoonlijk denk ik dat het feit dat bitterfield raffinaderij maar midden volgend jaar zal beginnen bijdragen dat dat nog momenteel te ver is in de toekomst om de koers positief te beïnvloeden.

    Ik heb nu een kooporder staan begin 27 €.

    Mvg
  15. forum rang 5 christo1 26 augustus 2023 09:49
    Binnenkort ook een prijzenoorlog voor elektrische auto’s in Europa ?
    Kan de prijzenoorlog in het segment van elektrische auto’s, die al is begonnen in China en de Verenigde Staten, overslaan naar Europa? Best mogelijk, want de verkoopcijfers dalen.Een prijzenoorlog is waar de consument op hoopt… maar waar constructeurs bang voor zijn omdat er dan aan de winstmarges wordt geraakt. Gocar maakt de rekening.
    David Leclercq

    Gepubliceerd op 25 aug. 2023

    Leestijd: 5 min

    De overgang naar elektrische auto’s lijkt op papier een sprookje maar de praktijk is complexer dan verwacht. Eén van de grootste problemen waarmee elektrische auto’s kampen is hun prijs. Tenminste, dat is zo in Europa, want we weten inmiddels dat op andere markten, zoals China en de Verenigde Staten, een prijzenoorlog woedt. Daar kunnen sommige automobilisten een Tesla Model 3 kopen voor 20.000 dollar en in uitzonderlijke gevallen kan het zelfs nog goedkoper.

    Lees ook :
    Zal de Shenxing-batterij van CATL een revolutie betekenen voor elektrische auto’s?
    Toch leveren enkele grote Europese landen inspanningen om dit mogelijk te maken. Zo belooft Frankrijk bij monde van Emmanuel Macron een elektrische auto aan 100 euro per maand. Het concept heeft wat op zich laten wachten en is vandaag realiteit, met dank aan… Chinese autoconstructeurs. MG heeft net een “4” aangeboden voor 99 euro per maand. Is het een goede gok? Niet helemaal, want de voorwaarden (die altijd in kleine lettertjes worden gedrukt) doen ons perplex staan over de uiteindelijke prijs op het einde van de rit. Er zijn namelijk grote beperkingen wat betreft het aantal gereden kilometers en er zijn nog voorwaarden verbonden om in aanmerking komen voor bepaalde kortingen.

    Advertentie – lees hieronder verder

    RENAULT MEGANE E-TECH

    Wordt een prijzenoorlog onvermijdelijk?
    Precies deze elementen zijn mogelijk ook de voorbode van een prijzenoorlog in Europa, wat een goede zaak zou zijn voor de consument. Maar dat vooruitzicht is veel minder rooskleurig voor autoconstructeurs, die vrezen dat ze hun prijzen en dus hun marges zullen moeten verlagen, ook al zijn die (laat ons wel wezen) voldoende comfortabel zijn om de grote noodzakelijke investeringen te doen om over te schakelen op het bedrijfsmodel van de elektrische auto.

    Hierdoor wordt het voor Europese merken steeds lastiger om hun elektrische auto’s te slijten, terwijl de Chinezen met dubbele cijfers groeien. Tal van Westerse constructeurs gingen ervan uit dat ze winst zouden kunnen maken met elektrische auto’s die op Europese bodem worden gebouwd, maar een prijzenoorlog staat die ambitie in de weg.

    België is in deze een geval apart, omwille van het bedrijfswagenmodel dat de markt kunstmatig stuurt, dat ondervindt ook Tesla. Zelfs de verkoop van de Model Y – wereldwijd en ook in Europa de bestverkochte auto – doet het minder goed, vertelde een woordvoerder van D’Ieteren aan onze collega’s van L’Echo.

    Markt uit evenwicht
    Vandaag is de concurrentiestrijd zeer onevenwichtig. De productiekosten in China zijn totaal niet vergelijkbaar met die in Europa. Maar ook andere factoren zijn nefast voor de Europeanen, denk maar aan de toevoer van grondstoffen om de productiekost stabiel te houden. Ook op dat vlak hebben de Chinezen een (duidelijke) voorsprong.

    8f12863b4c4059e0231f1eceafd7e0c383162018

    Europeanen zijn overtuigd dat hun economisch model kan overleven omwille van de hogere restwaarde van hun voertuig in vergelijking met Chinese producten. Het klopt want wat dat betreft staan vooral de Duitse merken erg sterk. Tenminste, zolang de consument bereid is om daar ook voor te betalen. Maar ook hier zouden de marktsituatie kunnen veranderen. Volgens een Carwow-onderzoek zegt 42% van de Duitse consumenten nu al dat ze overwegen om een Chinese auto te kopen. Ter vergelijking: 5 jaar geleden was dat nog 30%.

    Kantelmoment?
    Europese merken blijven daarom naar oplossingen zoeken. Ze zijn vastberaden om kleinere, goedkopere elektrische auto’s op de markt te brengen, zoals de ë-C3 van Citroën of de elektrische Panda van Fiat die minder dan € 25.000 gaan kosten.

    Het valt af te wachten of elektrische auto’s van Chinese origine weldegelijk zullen doorbreken op de Europese markt. Constructeurs uit China krijgen immers ook te maken met andere beperkingen, zoals importbelastingen, logistiek, enzovoort. Het is wel duidelijk dat als de langverwachte doorbraak werkelijkheid wordt, er ook in Europa een prijzenoorlog zal losbarsten. De markt wint altijd.
  16. forum rang 6 Kruimeldief 26 augustus 2023 11:00
    quote:

    christo1 schreef op 26 augustus 2023 08:55:

    [...]

    Mijn dilemma zal zijn koop ik juist voor de Q3 resultaten of wacht ik daarna, je weet nog niet als al het slechte nieuws in de koers is verwerkt, indien niet kan er nog zomaar 10 percent af van de koers na bekendmaking resultaten.

    Persoonlijk denk ik dat het feit dat bitterfield raffinaderij maar midden volgend jaar zal beginnen bijdragen dat dat nog momenteel te ver is in de toekomst om de koers positief te beïnvloeden.

    Ik heb nu een kooporder staan begin 27 €.

    Mvg
    Ik wacht met verdere aankopen. Heb niks verkocht, maar koop nog niet bij. Ik vertrouw de chinese groeicijfers van 5% totaal niet na het beluisteren van een radio-interview met een China-deskundige, dus aantrekkende vraag verwacht ik voorlopig niet.
    Daarnaast hebben we een redelijk hardnekkige inflatie en nog stijgende rente, met als gevolg daarvan een stagnerende (westerse) economie (ook al schijnt de totale wereldeconomie wel zo’n 3% te groeien) met dalende winsten en door diverse bedrijven naar beneden bijgestelde outlook.
    De Q3-cijfers van AMG zullen geen feest worden en over Q4 dito met de vertraagde werking van de contracten al kan er dan al wel (hopelijk) positief nieuws over o.a. Bitterfeld komen. Geduld dus; we weten dat AMG naar de €50 kan, alleen nu even niet.
    In de tussentijd kijk ik bijvoorbeeld wel of ik een gedekte put-optie december 2024 strike 30 of 28 aantrekkelijk vind om te schrijven.
17.508 Posts
Pagina: «« 1 ... 622 623 624 625 626 ... 876 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 06 mei

    1. China inkoopmanagersindex diensten april
    2. PostNL Q1-cijfers
    3. Siemens Healthineers Q1-cijfers
    4. TKH Q1-cijfers
    5. Dui inkoopmanagersindex diensten april (def)
    6. EU inkoopmanagersindex diensten april (def) 52,9
    7. VK inkoopmanagersindex diensten april (def)
    8. EU producentenprijzen maart
    9. Tyson Foods Q1-cijfers
  2. 07 mei

    1. Japan inkoopmanagersindex diensten april
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht