Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

AMG Critical Materials N.V. NL0000888691

Laatste koers (eur)

18,790
  • Verschill

    -0,400 -2,08%
  • Volume

    171.532 Gem. (3M) 206,1K
  • Bied

    18,760  
  • Laat

    18,790  
+ Toevoegen aan watchlist

AMG 2023

17.508 Posts
Pagina: «« 1 ... 636 637 638 639 640 ... 876 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 Thorgall 31 augustus 2023 11:50
    quote:

    MichaelJ schreef op 31 augustus 2023 11:34:

    [...]
    Wat boeit mij de koers van nu of zelfs het komende jaar? Ik zit erin met een horizon van 10+ jaar.

    Ik ben geen handelaar, niet op dagbasis en ook niet op maand of zelfs jaarbasis. Ik verwacht ook niet slimmer te kunnen timen dan de professionals, algoritmen e.d. en zal dat dus ook niet proberen. Dus waarom zou ik nu verkopen als zaken al zijn ingeprijsd . Als ze niet zijn ingeprijsd, ben ik dan denkende dat mijn toekomst/prijs-visie beter is dan die van de handelende pro`s?

    Dus ik volg mijn lange termijn blik en icm spreidingsbeleid.
    exact. Mijn wedervraag zou zijn wat iemand bezielt om op korte termijn te handelen, terwijl dat aantoonbaar slechtere resultaten oplevert. En meer gedoe en meer stress en meer tijd. Dalingen horen er gewoon bij als je belegt.
  2. forum rang 4 boer 31 augustus 2023 11:57
    quote:

    christo1 schreef op 31 augustus 2023 06:33:

    [...]

    de mondiale prijzen voor hydroxide met $33.508 per ton daalden tot onder die van carbonaat.

    Is volgens mij slecht voor bitterfield raffinaderij, de winst was het verschil tussen lithium carbonaat - lithium hydroxide, als blijkbaar hydroxide goedkoper noteert dan carbonaat waar blijft dan de winstmarge te realiseren.

    Dit wou ik wel even kwijt, is niet onbelangrijk.

    Verder hoor je me niet vandaag.

    Mvg.

    Ik dacht dat we uw niet zouden horen vandaag verder ik zie uw toch wel op meerdere plekken
  3. Zembla 31 augustus 2023 13:41
    quote:

    MichaelJ schreef op 31 augustus 2023 11:34:

    [...]
    Wat boeit mij de koers van nu of zelfs het komende jaar? Ik zit erin met een horizon van 10+ jaar.

    Ik ben geen handelaar, niet op dagbasis en ook niet op maand of zelfs jaarbasis. Ik verwacht ook niet slimmer te kunnen timen dan de professionals, algoritmen e.d. en zal dat dus ook niet proberen. Dus waarom zou ik nu verkopen als zaken al zijn ingeprijsd . Als ze niet zijn ingeprijsd, ben ik dan denkende dat mijn toekomst/prijs-visie beter is dan die van de handelende pro`s?

    Dus ik volg mijn lange termijn blik en icm spreidingsbeleid.
    Mijn gemiddelde aankoop is 11 euro. Dat was eerst 8 euro maar ik had een plukje bijgekocht toen het naar 14 ging. Dit was een perfect moment want ik was intussen nog sterker op mijn visie gaan vertrouwen. Die 14 euro was in de tijd dat forumleden alles negatief uitlegden en dat het nog veel lager zou gaan. Ik meen dat dit in 2020 was.

    Ik maak me ook niet druk om de koers en heb er geen stress van. Achteraf jammer dat ik toen niet geprobeerd heb om meer geld vrij te maken. Ik kijk heel af en toe (eens in de zoveel maanden) hier op het forum. Omdat ik me niet kon inhouden ergens op te reageren, blijf ik nu nog wat rondhangen. Tja om wat eigenlijk haha. Opeens is dat dan weer over gelukkig.

    Ik kan me geen leven voorstellen dat ik hier altijd iets zou moeten schrijven, tenzij het je werk is natuurlijk. Door de stress die dat geeft kan ik me voorstellen dat er allerlei zaken hier aangehaald en herhaald worden. Het geeft namelijk zelfvertrouwen en het idee van controle over de markt te hebben (sentiment te kunnen sturen).
  4. forum rang 6 mercurius-adept 31 augustus 2023 13:52
    quote:

    boer schreef op 31 augustus 2023 11:57:

    [...]
    Ik dacht dat we uw niet zouden horen vandaag verder ik zie uw toch wel op meerdere plekken
    beetje flauw dit, jammer...
  5. forum rang 6 mercurius-adept 31 augustus 2023 13:55
    ik denk trouwens zelf dat China de marktprijzen nog wel even kan blijven drukken, om nieuwe investeringen te ontmoedigen (6mnd??)

    maar het blijft dan korte termijn geneuzel, waar AMG in mijn optiek verrassend weinig 'last' van heeft/zal hebben
  6. Geeninspiratie 31 augustus 2023 14:02
    Ff een testje gedaan met Bing Chat Enterprise. Dat AI is toch bizar handig aan het worden:

    De vraag naar lithium is hoog en zal naar verwachting de komende jaren sterk blijven groeien. Lithium is een essentieel materiaal voor de productie van lithium-ionbatterijen, die worden gebruikt in elektrische voertuigen, energieopslag en andere toepassingen. Volgens verschillende bronnen zijn de schattingen voor de wereldwijde vraag naar lithium in 2030 als volgt:

    McKinsey voorspelt dat de vraag naar lithium-ionbatterijen zal stijgen van ongeveer 700 GWh in 2022 naar ongeveer 4.700 GWh in 2030, waarvan het grootste deel afkomstig zal zijn van mobiliteitstoepassingen.

    Het Internationaal Energieagentschap (IEA) projecteert dat de totale vraag naar lithium per sector en scenario zal variëren van ongeveer 1.000 kiloton (kt) in het Stated Policies Scenario tot ongeveer 1.200 kt in het Sustainable Development Scenario in 2030, waarbij het aandeel van schone energietechnologieën zal toenemen van ongeveer 50% in 2020 tot meer dan 75% in 2030.

    Statista schat dat de vraag naar lithiumcarbonaat zal stijgen van 465.000 metrische ton in 2021 naar 2,1 miljoen metrische ton in 2030, waarbij elektrische voertuigen de belangrijkste drijfveer zullen zijn voor de vraag naar lithium.

    S&P Global Commodity Insights verwacht dat de vraag naar lithiumchemicaliën zal toenemen van 342.000 mt lithiumcarbonaatequivalent (LCE) in 2020 en een geschatte 504.000 mt LCE in 2021 naar 641.000 mt LCE in 2022, waarbij het aanbod van lithiumchemicaliën slechts iets lager zal zijn dan de vraag.

    CNBC meldt dat de wereldwijde vraag naar lithium tegen 2030 meer dan 3 miljoen metrische ton zal bedragen, volgens de World Economic Forum, en dat er tegen 2025 een wereldwijd tekort aan lithium zou kunnen ontstaan als gevolg van de snelle groei van de verkoop van elektrische voertuigen.
    Zoals u kunt zien, zijn er verschillende methoden en aannames die worden gebruikt om de toekomstige vraag naar lithium te voorspellen, en daarom kunnen de resultaten aanzienlijk variëren. Echter, het is duidelijk dat lithium een zeer gewild en waardevol materiaal is voor de energietransitie en de vermindering van de klimaatverandering.
  7. jippie1973 31 augustus 2023 14:05
    AMG is niet alleen lithium maar wordt daar wel op afgerekend. Volgens mij is AMG ook een goed verdiener met de bijzondere metalen voor aerospace (wapenindustrie). Hoeveel weet ik niet aangezien die contracten verborgen worden onder kopjes als milieu, luchtvaart etc. Zolang Ukr/Rus bezig is zal er meer vraag zijn naar deze bijzondere metalen is mijn verwachting. Hoe zien jullie dit?
  8. Geeninspiratie 31 augustus 2023 14:16
    Deze berekening komt van Lamsrust, jippie:

    "AMG Technologies: deze business line draait nog niet op volle capaciteit omdat m.n.de orders uit de luchtvaartindustrie post corona nu pas beginnen aan te trekken. Deze business unit staat bijna op de ultimo 2019 all time high order back log van plm. USD 240 miljoen. Deze business unit - zeker gezien deze nu verder gediversifieerd is dan eind 2019 - zou een jaarlijkse EBITDA van plm. USD 50 miljoen per jaar moeten genereren."
  9. forum rang 10 DeZwarteRidder 31 augustus 2023 14:17
    quote:

    jippie1973 schreef op 31 augustus 2023 14:05:

    AMG is niet alleen lithium maar wordt daar wel op afgerekend. Volgens mij is AMG ook een goed verdiener met de bijzondere metalen voor aerospace (wapenindustrie). Hoeveel weet ik niet aangezien die contracten verborgen worden onder kopjes als milieu, luchtvaart etc. Zolang Ukr/Rus bezig is zal er meer vraag zijn naar deze bijzondere metalen is mijn verwachting. Hoe zien jullie dit?
    Helaas verdient AMG bijzonder weinig (of niks) met zaken die los staan van lithium en vanadium. Ik ben dus van mening dat AMG deze overige zaken zou moeten verkopen, waardoor de beurswaarde flink kan stijgen.
  10. Het mannetje van de radio 31 augustus 2023 14:25
    Lithium en Vanadium vormen inderdaad de overgrote hoofdmoot van de EBITDA. De rest afstoten, zal ook helpen om het bedrijfsprofiel scherper te stellen. Het is nu een allegaartje waar je echt flink moet in verdiepen om het te begrijpen. Kan me voorstellen dat veel beleggers en analisten daar niet op zitten te wachten. Dus lekker afstoten die andere activiteiten en de opbrengsten óf uitkeren aan de aandeelhouders óf gebruiken om verder te investeren in de lithium- en vanadium activiteiten. Wordt tijd dat dit bedrijf wat meer aandeelhouderswaarde gaat creëren.
  11. forum rang 4 boer 31 augustus 2023 14:42
    quote:

    mercurius-adept schreef op 31 augustus 2023 13:52:

    [...]

    beetje flauw dit, jammer...
    Dat is zo maar ik vind het jammer dat hij zulke negatieve dingen over AMG er op zet om de KOERS naar beneden haalt
  12. forum rang 6 Goudmijn64 31 augustus 2023 15:55
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 31 augustus 2023 14:17:

    [...]
    Helaas verdient AMG bijzonder weinig (of niks) met zaken die los staan van lithium en vanadium. Ik ben dus van mening dat AMG deze overige zaken zou moeten verkopen, waardoor de beurswaarde flink kan stijgen.
    Tijd voor een activistische belegger die de boel wakker schudt bij amg.
    Aandeelhouderswaarde creëren!!!!!!
  13. Ruud132 31 augustus 2023 15:57
    quote:

    geldmaker schreef op 31 augustus 2023 11:48:

    Weer 250k opgenomen....
    Waar haal je die info?
    Zie niks op iborrow.
  14. forum rang 6 N audio 31 augustus 2023 17:50
    quote:

    Ruud132 schreef op 31 augustus 2023 15:57:

    [...]

    Waar haal je die info?
    Zie niks op iborrow.
    Jawel hoor.
17.508 Posts
Pagina: «« 1 ... 636 637 638 639 640 ... 876 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 07 juni

    1. Handelsbalans mei (Chi)
    2. Consumptie huishoudens april (NL)
    3. Handelsbalans april (Dld)
    4. Industriële productie april (Dld)
    5. Economische groei Q1 def. (eurozone)
    6. Nio Q1-cijfers
    7. Banengroei en werkloosheid mei (VS) volitaliteit verwacht
    8. Groothandelsvoorraden april (VS)
    9. Consumentenkrediet april (VS)
  2. 10 juni

    1. NL industriële productie april
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht