Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

JUST EAT TAKEAWAY NL0012015705

Laatste koers (eur)

13,870
  • Verschill

    -0,330 -2,32%
  • Volume

    1.563.751 Gem. (3M) 2,4M
  • Bied

    13,850  
  • Laat

    14,000  
+ Toevoegen aan watchlist

Just Eat Takeaway 2023

58.668 Posts
Pagina: «« 1 ... 2186 2187 2188 2189 2190 ... 2934 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 Steef89 7 september 2023 11:45
    quote:

    Hendrik Roo schreef op 7 september 2023 11:43:

    [...]

    Dankjewel Steef. Heeft JET daar voordeel bij ?
    Nee, JET heeft er niets mee te maken. Zijn gewoon derivaten vanuit SG. Net zoals de turbo's, boosters, factors van BNP.
  2. forum rang 8 GakGak 7 september 2023 11:46
    Langzaam vertonen zich weer groene cijfers, echter die spike naar 11,93 deed natuurlijk niets voor de opties
    of turbo''s.
    Te snel en te kort (door de bocht), wat een lol is dat.

    Maar op tijd beginnen nu met wat call opties te lozen, ging gisteren te snel allemaal, maar OK als ze er vandaag weer uitkunnen.
  3. forum rang 5 Arthur Hastings 7 september 2023 11:47
    quote:

    Steef89 schreef op 7 september 2023 11:44:

    [...]

    Als je het compleet wilt geloven is de koers door shorters en ander gespuis omlaag gedrukt onder de 12, zodat SG geen premie hoeft te betalen.

    Datzelfde geldt ook voor alle SL op turbo's short/long.

    Het is een groot compleet en manipulatie volgens sommigen.

    Sommige mensen geloven zelfs dat Jitse de shorters gevraagd heeft om de koers te drukken zodat JET goedkoop eigen aandelen kan inslaan.
    Zelfs Biden was onder druk gezet om tijdens zijn toespraken Doordash te promoten onder de bevolking. Gelukkig was hij op het moment dat het moest gebeuren in slaap gevallen.
  4. special 7 september 2023 11:48
    Volg JET en dit forum nu een jaar en recentelijk ingestapt met GAK 12,91, leek me laag maar helaas kan de koers nog meer naar beneden. Persoonlijk ben ik overtuigd dat koers op termijn minimaal richting de 15 gaat. Wel gemerkt dat koersontwikkeling, zeer bijzonder is en niets te maken heeft met normaal beleggen.
  5. forum rang 8 GakGak 7 september 2023 11:50
    quote:

    Steef89 schreef op 7 september 2023 11:45:

    [...]

    Nee, JET heeft er niets mee te maken. Zijn gewoon derivaten vanuit SG. Net zoals de turbo's, boosters, factors van BNP.
    .
    Met het verschil dat turbo''s (van welke uitgever dan ook) bij doorbreken van de stoploss ook een impact kunnen hebben
    door het vrijkomen van de onderpanden die aangehouden werden dus aandelen op de beurs in de verkoop of juist
    inkoop.
  6. gant 7 september 2023 11:53
    Beste Gakgak,
    Dank voor je reactie maar eerlijk gezegd begrijp ik het niet!
    Je kunt als particulier dus wel turbos evt XL kopen zeg je.
    Maar waar dan? Niet bij saxo.
  7. forum rang 5 Jimnotaris 7 september 2023 11:55
    ca.investing.com/news/stock-market-ne...

    Morgan Stanley anticipates that all food delivery companies will become free cash flow generative within the next 9 months, which they believe will support valuations and the sustainability of the business model. This positive outlook is expected to result in a re-rating of these companies in the market.
  8. InvestoPedia 7 september 2023 11:56
    Ik begin langzamerhand ook wel te geloven dat er vieze spelletjes worden gespeeld. Maar goed misschien ben je dan een slechte verliezer en had ik niet weer in moeten stappen op 11,75. Het feit dat dit aandeel zo hard door de put wordt geduwd zonder echt nieuws en fundamentele veranderingen is mijns inziens gewoon raar. Is 100 euro koers realistisch? Ik vind van niet. Is een kleine 12 terecht? Verre van want een paar EU landen samen vormen alleen al meer waarde dan JET wereldwijd. Je kan het 10 keer toelichten waarom ze marktaandeel zouden verliezen of waarom Grub k*t is, maar kijkende naar de resultaten slaat het echt nergens op.
  9. forum rang 6 pakman 7 september 2023 11:57
    quote:

    anders schreef op 7 september 2023 10:49:

    Ik zit met een gak van 15,50 ook dik rood.

    Maar ik verkoop niet. Ik denk namelijk wat een tijdje geleden in de podcast is gezegd.

    Als je een positie hebt en denkt er over om te verkopen . Denk dan het volgende.
    Als je geen positie zou hebben zou je het aandelen nu kopen. Als dat antwoord ja is, niet verkopen dan.

    Ik zou zeker kopen op deze koers.

    Voor de negatieve mensen onder ons. Ik zag dat er een short forum is gemaakt bij jet. Ga daar lekker naar toe en lekker over short praten.
    wrong, omdat je ze al hebt denk je zo ,Psygo er zijn wel betere aandelen die je nu kunt kopen met een beter vooruitzicht, een Blackberry zou je 2 stuks voor kunnen kopen of een Nokia zelfs 3 stuks voor de prijs van 1 JET , en beiden met toekomst.
  10. forum rang 7 Unimog 7 september 2023 12:01
    quote:

    Steef89 schreef op 7 september 2023 11:36:

    [...]

    Er liep een hele reeks rendementscertificaten bij SG. Zolang de koers boven de 12 blijft tot en met december 2023, betalen ze premie uit.
    De koers van JET is onder de 12 geknalt, dus premie weg. Certificaten zijn nu soort van waardeloos.
    die certificaten is niet veel meer dan het kopen/verkopen van aandelen met opties eromheen geknutseld
  11. forum rang 6 mercurius-adept 7 september 2023 12:05
    quote:

    anders schreef op 7 september 2023 10:49:

    ...
    Als je een positie hebt en denkt er over om te verkopen . Denk dan het volgende.
    Als je geen positie zou hebben zou je het aandelen nu kopen. Als dat antwoord ja is, niet verkopen dan.

    Beste advies van de dag!
    ...evt wel een stoploss (her)definieren: tot waar laat je je verliezen oplopen?
  12. forum rang 8 GakGak 7 september 2023 12:07
    quote:

    gant schreef op 7 september 2023 11:53:

    Beste Gakgak,
    Dank voor je reactie maar eerlijk gezegd begrijp ik het niet!
    Je kunt als particulier dus wel turbos evt XL kopen zeg je.
    Maar waar dan? Niet bij saxo.
    .
    Elke Turbo heeft een stop loss-niveau. Het stop loss-niveau bevindt zich boven het financieringsniveau (Classic/SMART Turbo Long), onder het financieringsniveau (Classic/SMART Turbo Short) of deze is gelijk aan het financieringsniveau (BEST/Limited Turbo).

    Een factor is geen turbo maar een afgeleide daarvan, juist om die stoploss te omzeilen, GEEN stoploss meer.
    Wel regelmatige resets van de waarde van de factor als het aandeel zakt of stijgt.
    Een factor long zal sneller waardeloos worden als een aandeel zoals Jet constant blijft dalen en zelfs een minimum
    waarde bereiken van 0,01 en verdwijnen.

    HEFBOOMPRODUCTEN
    SCG | DE000SW2M6D5 | EUR | R
    SG Takeaway Com Ord Shs Factor (Multi) Long LEV 8

    Hefboom 8 ! en deze factor die nog niet zo lang bestaat noteert al ruim 50% onder de beginwaarde bij uitgifte.
    ...........................
    SG Takeaway Com Ord Shs Factor (Multi) Short LEV -5

    56,61
    +5,05
    (+9,79%)...hier andersom en steeg alleen maar...

    mijn advies is AFBLIJVEN, je staat veel te snel voor verrassingen en die zijn vaak niet positief.
  13. Snodaar007 7 september 2023 12:09
    ben benieuwd wanneer de emissie komt...zal verdere verwatering betekenen en ja 5/6 euro en dan een overname bod van 9 euro zoiets dan zijn de meesten de sigaar!
    Heb veel verlies moeten nemen maar blij dat ik er uit ben gegaan op 17,20
  14. Amsterdammer 7 september 2023 12:10
    De koers lijkt in een rustiger vaarwater terecht gekomen te zijn. Morgen omhoog om volgende week weer keihard onderuit te gaan? Wie zal het zeggen. Het draait niet om de cijfers. Strategie van vele is blijven zitten op de JET kar en goed vasthouden. Was niet lang geleden €13,5 en dan denk je: kan alleen maar omhoog.
  15. forum rang 7 Steef89 7 september 2023 12:11
    quote:

    Snodaar schreef op 7 september 2023 12:09:

    ben benieuwd wanneer de emissie komt...zal verdere verwatering betekenen en ja 5/6 euro en dan een overname bod van 9 euro zoiets dan zijn de meesten de sigaar!
    Heb veel verlies moeten nemen maar blij dat ik er uit ben gegaan op 17,20
    Emissie, lol.
  16. forum rang 5 Arthur Hastings 7 september 2023 12:12
    quote:

    Snodaar schreef op 7 september 2023 12:09:

    ben benieuwd wanneer de emissie komt...zal verdere verwatering betekenen en ja 5/6 euro en dan een overname bod van 9 euro zoiets dan zijn de meesten de sigaar!
    Heb veel verlies moeten nemen maar blij dat ik er uit ben gegaan op 17,20
    Ik maakte dit soort opmerkingen uit frustratie, maar bij jou vrees ik dat je het nog gelooft en meent ook. Je hebt je aandelen verkocht toch? Waarom hier blijven terwijl je je tijd veel beter kunt invullen. Geniet van het weer, koopt extra adyen ofzo.
  17. forum rang 4 The Strategist 7 september 2023 12:13
    quote:

    Snodaar schreef op 7 september 2023 12:09:

    ben benieuwd wanneer de emissie komt...zal verdere verwatering betekenen en ja 5/6 euro en dan een overname bod van 9 euro zoiets dan zijn de meesten de sigaar!
    Heb veel verlies moeten nemen maar blij dat ik er uit ben gegaan op 17,20
    Volgens mij gaan de vele zonuren icm drank echt zijn tol eisen!
  18. forum rang 8 GakGak 7 september 2023 12:13
    anders schreef op 7 september 2023 10:49:

    ...
    Als je een positie hebt en denkt er over om te verkopen . Denk dan het volgende.
    Als je geen positie zou hebben zou je het aandelen nu kopen. Als dat antwoord ja is, niet verkopen dan.
    .....................

    Wat is nou het verschil met veel te hoog gekocht en een soort van overtuiging hebben dat het snel weer goed komt
    (bijvoorbeeld veel koopadviezen uit de financiele wereld en koersdoelen...)
    en dan maar bij blijven kopen om een fraaiere gak te krijgen.

    De enige en veruit grootst fout is weinig nadenken over bijkopen en heel huiverig zijn (of weigeren) te verkopen met
    verlies.
    Soort casino trauma en daar loop je dan vanzelf meestal met verlies de deur uit, zelfs na eerst op winst te staan.
  19. forum rang 8 GakGak 7 september 2023 12:14
    quote:

    The Strategist schreef op 7 september 2023 12:13:

    [...]

    Volgens mij gaan de vele zonuren icm drank echt zijn tol eisen!
    .
    Blijven smeren, ook de keel.
  20. forum rang 7 Unimog 7 september 2023 12:15
    quote:

    GakGak schreef op 7 september 2023 12:07:

    [...]
    .
    Elke Turbo heeft een stop loss-niveau. Het stop loss-niveau bevindt zich boven het financieringsniveau (Classic/SMART Turbo Long), onder het financieringsniveau (Classic/SMART Turbo Short) of deze is gelijk aan het financieringsniveau (BEST/Limited Turbo).

    Een factor is geen turbo maar een afgeleide daarvan, juist om die stoploss te omzeilen, GEEN stoploss meer.
    Wel regelmatige resets van de waarde van de factor als het aandeel zakt of stijgt.
    Een factor long zal sneller waardeloos worden als een aandeel zoals Jet constant blijft dalen en zelfs een minimum
    waarde bereiken van 0,01 en verdwijnen.

    HEFBOOMPRODUCTEN
    SCG | DE000SW2M6D5 | EUR | R
    SG Takeaway Com Ord Shs Factor (Multi) Long LEV 8

    Hefboom 8 ! en deze factor die nog niet zo lang bestaat noteert al ruim 50% onder de beginwaarde bij uitgifte.
    ...........................
    SG Takeaway Com Ord Shs Factor (Multi) Short LEV -5

    56,61
    +5,05
    (+9,79%)...hier andersom en steeg alleen maar...

    mijn advies is AFBLIJVEN, je staat veel te snel voor verrassingen en die zijn vaak niet positief.
    die producten zijn er niet gekomen om jou of mij een plezier te doen
    enkel en alleen maar omdat de uitgever ervan er geld aan kan verdienen
58.668 Posts
Pagina: «« 1 ... 2186 2187 2188 2189 2190 ... 2934 »» | Laatste |Omhoog ↑

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 01 mei

    1. Japan inkoopmanagersindex diensten april (def)
    2. China inkoopmanagersindex industrie (Caixin) april
    3. NL omzet detailhandel maart
    4. Wolters Kluwer Q1-cijfers
    5. Beurzen Euronext gesloten vanwege Dag van de Arbeid
    6. Chinese beurzen gesloten
    7. VK inkoopmanagersindex diensten april (def)
    8. GlaxoSmithKline Q1-cijfers
    9. VS hypotheekaanvragen - wekelijks
    10. Kraft Heinz Q1-cijfers
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht