Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

AMG Critical Materials N.V. NL0000888691

Laatste koers (eur)

23,080
  • Verschill

    +0,400 +1,76%
  • Volume

    207.792 Gem. (3M) 233,9K
  • Bied

    22,620  
  • Laat

    23,300  
+ Toevoegen aan watchlist

AMG 2023

17.508 Posts
Pagina: «« 1 ... 671 672 673 674 675 ... 876 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 10 DeZwarteRidder 13 september 2023 21:12
    quote:

    VLiTaNbase schreef op 13 september 2023 18:56:

    [...]Mooi bericht.
    AMG is ook op andere terreinen interessant bezig. Titaan heeft speciale goed bruikbare toepassingen.
    Vraag is voor welke deel van deze grote investering, van PCC's TIMET, het gaat om de bijzondere (her)smeltovens voor Titanium, geleverd door AMG.
    Beleggers haten conglomeraten.
  2. Zembla 13 september 2023 21:29
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 13 september 2023 21:12:

    [...]
    Beleggers haten conglomeraten.
    Aan een conglomeraat met groei, innovatie en goed management hoeft een belegger geen hekel aan te hebben.
  3. forum rang 4 boer 13 september 2023 21:55
    quote:

    christo1 schreef op 13 september 2023 21:52:

    In de US gaat AMG hard onderuit???

    Mvg
    Waar kan ik dat zien?
  4. Zembla 13 september 2023 22:18
    Omdat christo1 niet hapt op mijn bewust positieve link, hier de werkelijke OTC:

    www.google.com/finance/quote/AMVMF:OT...

    2455 stukjes verhandeld. Zijn vast dronken shorters die zichzelf moed aan het indrinken zijn ;) Of zou christo1 persoonlijk achter deze daling op deze o zo belangrijke graadmeter zitten? Dikke paniek nu hoor overal ;)
  5. forum rang 7 DeLa(s)Vega(s) 13 september 2023 22:19
    quote:

    T. Edison schreef op 13 september 2023 22:16:

    [...]Geeft nu een plus van 6,13%
    Hoezo een "Hard onderuit"?
    Kijk even naar de datum erboven....31 maart 2021.... En een koers van $ 42.....dat is wel ff wat meer dan 6% erbij.....
  6. forum rang 7 DeLa(s)Vega(s) 13 september 2023 22:22
    quote:

    Zembla schreef op 13 september 2023 22:18:

    Omdat christo1 niet hapt op mijn bewust positieve link, hier de werkelijke OTC:

    www.google.com/finance/quote/AMVMF:OT...

    2455 stukjes verhandeld. Zijn vast dronken shorters die zichzelf moed aan het indrinken zijn ;) Of zou christo1 persoonlijk achter deze daling op deze o zo belangrijke graadmeter zitten? Dikke paniek nu hoor overal ;)
    Kan zijn. Maar ben toch een beetje droevig dat ik precies eergisteren mijn short positie heb gehalveerd.
  7. Zembla 13 september 2023 22:28
    quote:

    DeLa(s)Vega(s) schreef op 13 september 2023 22:22:

    [...] Kan zijn. Maar ben toch een beetje droevig dat ik precies eergisteren mijn short positie heb gehalveerd.
    Dat kan zijn. Ik ben blij met deze mooie ontwikkelingen die elkaar steeds sneller lijken op te volgen.
  8. Zembla 13 september 2023 22:38
    "In total, the project represents a $500 million investment by PCC. The new facility will be powered by a solar energy, micro-grid using renewable green energy; the first of its kind for PCC."

    Het is jammer dat ze al met ONE in zee zijn, want anders had er misschien ook nog een persberichtje over de levering van een AMG LIVA kunnen volgen.
  9. forum rang 4 Aandachtige lezer 13 september 2023 22:42
    Roep om een ban op goedkope elektrische auto uit China groeit. Maar hoe dan?
    Analyse
    EU-leider Ursula von der Leyen wil een einde aan de grootschalige invoer van goedkope Chinese elektrische auto’s. Maar hoe makkelijk kan dit gerealiseerd worden?
    Ruurd Ubels
    woensdag 13 september 2023 om 17:15

    Niemand wil gekke henkie zijn. En wij in Europa al helemaal niet, moet Von der Leyen gedacht hebben toen ze onlangs in alle vroegte naar haar Brusselse kantoor reed. Ook de voorzitter van de Europese Commissie ziet steeds meer Chinese auto’s op de weg. Bijna 8 procent van nieuw verkochte elektrische auto’s in Europa is van Chinese makelij.

    Volgens Von der Leyen spelen die fabrikanten echter vuil spel: door oneerlijke concurrentie worden we ‘overspoeld door goedkope Chinese elektrische auto’s’. Europese autofabrikanten klagen al langer over het feit dat Chinese e-auto’s gemiddeld zo’n 30 procent goedkoper zijn dan die van henzelf. ‘De prijzen worden kunstmatig laag gehouden via enorme staatssubsidies’, zegt Von der Leyen te weten. ‘Dat verstoort onze markt.’

    De Europese Commissie gaat het hoe en waarom van die staatssteun onderzoeken, kondigde de commissievoorzitter woensdag aan. Ook omdat die steun hier banen kost. ‘Europa staat open voor concurrentie, maar niet voor een race naar de bodem.’
    nooit eerder zo veel

    Zo’n opkomende Chinese producent is Aiways: nog maar zes jaar geleden werd het bedrijf opgericht door twee broers en nu maken ze jaarlijks 300.000 elektrische auto’s. Maar de lijst met succesvolle Chinese autobouwers is langer. Denk aan onder meer NIO, BYD, Xpeng en Hongqi. En dan is er ook nog het van oorsprong Britse MG, nu in Chinese handen succesvol als e-autoproducent.

    ‘Chinese fabrikanten zien in Europa een lucratieve markt met weinig protectionistische maatregelen.’

    En er komt nog meer aan. Op de Internationale Automobilausstellung (IAA), vorige week in München, stond een vijftigtal Chinese producenten: bijna twee keer zoveel als tijdens de IAA vóór de coronapandemie. Nooit eerder zag een autobeurs buiten China zo’n grote Chinese delegatie, schreef de Amerikaanse nieuwszender CNN.

    ‘Overcapaciteit, economische vertraging en de zeer competitieve automarkt in eigen land zorgen ervoor dat Chinese autofabrikanten naar het buitenland gaan’, verklaarde een Amerikaanse analist vorige week bij CNN de expansiedrift naar Europa. ‘Daar zien ze een lucratieve markt met een grote vraag naar elektrische auto’s en weinig protectionistische maatregelen.’
    zonnepanelen

    Dat laatste zit veel Europese autobouwers dwars. Zij mogen volgens de EU-regels geen staatssteun ontvangen, terwijl Chinese bedrijven wel met subsidies uit Peking worden geholpen.

    Von der Leyen zei in Straatsburg dat ze niet is vergeten ‘wat er met onze zonnepanelenindustrie is gebeurd’. Die is namelijk weggeconcurreerd toen Chinese producenten veel goedkopere panelen op de Europese markt dumpten.

    ‘We willen geen Chinese buren die in Europa onze autofabrieken op de knieën dwingen.’

    Aan dit zonnepanelenechec refereerde Carlos Tavares, directeur van Stellantis (het moederbedrijf van onder meer Peugeot en Citroën), eerder al. ‘We willen geen Chinese buren die in Europa met verlies verkopen en onze autofabrieken op de knieën dwingen’, zei hij vorig jaar op de autobeurs van Parijs.
    handelsoorlog

    Maar wat kan Von der Leyen doen? Stel dat het antisubsidieonderzoek van haar commissie uitwijst dat er vanuit China sprake is van ‘oneerlijke concurrentie’, dan kan Brussel als straf importheffingen op e-auto’s uit China opleggen. In de Verenigde Staten geldt al een hoog invoertarief van 27,5 procent op personenwagens uit China (tegen 2,5 procent op auto’s uit de Europese Unie).

    De vraag is of datgene wat kan, ook verstandig is. Chinese auto’s weren past bij de belofte van Von der Leyen om de (groene) industrie in Europa te steunen. Maar de Europese autofabrikant Volkswagen heeft al de vrees uitgesproken dat Peking in zo’n handelsoorlog hard zal terugslaan. Bijvoorbeeld door Europese fabrikanten beperkingen in China op te leggen.

    Bovendien bezit China volgens het International Energie Agentschap IEA 65 procent van alle kobalt op de wereld, 58 procent van alle lithium en 40 procent van al het koper. Deze stoffen zijn zo essentieel voor mobiele elektrische systemen, dat China in een handelsoorlog met de Europese Unie al snel een cruciaal wapen in handen heeft.
  10. forum rang 7 DeLa(s)Vega(s) 13 september 2023 22:55
    quote:

    Zembla schreef op 13 september 2023 22:28:

    [...]

    Dat kan zijn. Ik ben blij met deze mooie ontwikkelingen die elkaar steeds sneller lijken op te volgen.
    Vervolgens luidt de vraag wat de markt er van vindt. Ik ben van de school " ik heb geen mening over de fundamentals, maar ik ga gewoon met de markt mee" . Zeer benieuwd wat de marktreactie morgen op het nieuws zal zijn. Kan alle kanten op want 2450 stukkies is denk ik te weinig om richting te geven.
  11. Realistischer 13 september 2023 23:10
    AMG vind ik een moeilijk aandeel. Men werkt aan duurzaam met diverse oplossingen. Ik zit er daarom graag in, maar weer niet als het aandeel te duur is. Schimmelbusch is een enthousiast figuur, maar wel met een dubieus verleden, slechte communicatie bij tegenwind. In het voorjaar verkocht aan bijna 43 euro. Poosje terug weer gekocht aan 35 euro. Wellicht te vroeg gezien de huidigd koers, maar gezien mijn haat-liefde verhouding met dit bedrijf zit ik op een gemiddelde aankoopkoers van rond 17 euro nu. Ik ga elk jaar wel eens uit en in...
    .
  12. forum rang 10 DeZwarteRidder 13 september 2023 23:12
    quote:

    Zembla schreef op 13 september 2023 21:29:

    [...]Aan een conglomeraat met groei, innovatie en goed management hoeft een belegger geen hekel aan te hebben.
    AMG bewijst het tegendeel.
  13. Zembla 13 september 2023 23:41
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 13 september 2023 23:12:

    [...]
    AMG bewijst het tegendeel.
    Dan zijn het geen beleggers.
17.508 Posts
Pagina: «« 1 ... 671 672 673 674 675 ... 876 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 08 mei

    1. NL industriële productie maart
    2. AB InBev Q1-cijfers
    3. Pharming - Q1-cijfers
    4. Ahold Delhaize Q1-cijfers
    5. SBM Offshore Q1-cijfers
    6. Dui industriële productie maart
    7. AMG jaarvergadering
    8. Wolters Kluwer jaarvergadering
    9. Arcadis jaarvergadering
    10. Uber Q1-cijfers
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht