Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

AMG Critical Materials N.V. NL0000888691

Laatste koers (eur)

22,680
  • Verschill

    -0,740 -3,16%
  • Volume

    168.706
  • Bied

    22,600  
  • Laat

    23,100  
+ Toevoegen aan watchlist

AMG 2023

17.508 Posts
Pagina: «« 1 ... 712 713 714 715 716 ... 876 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Zembla 3 oktober 2023 21:35
    Van spodumene weten we dat het overal in de grond zit.
    Van hydroxide weten we dat momentel China verreweg de grootste leverancier is.
    Van AMG weten we dat het straks de eerste Europees hydroxide leverancier is.

    Gezien bovenstaande, bedenk dan wat er geopolitiek allemaal aan de hand is. Het belang van AMG wordt in dit licht enorm onderschat. Zeker nu de spanning met China over de EV's oploopt. Ik denk dat er snel opgeschaald gaat worden naar de 100.000 ton.

    Hoe zien jullie dit?
  2. forum rang 6 Take a sisi 3 oktober 2023 21:36
    En wat die blijheid betreft , omwille van die stappen die ze volgens jou maken , ik zou toch als aandeelhouder blijer van een oplopende koers worden , we beleggen immers uiteindelijk niet omdat we bedrijfstappen interessant vinden , maar toch wel degelijk om er iets aan te verdienen .
    Blijheid valt of staat bij mij in ieder geval met al dan niet gemaakte winst .
  3. Zembla 3 oktober 2023 21:42
    quote:

    Take a sisi schreef op 3 oktober 2023 21:25:

    [...]
    Als je investeert in een lucratieve buzinezz dan wil je dat graag in de koers terug lezen .
    Maar toch vreemd dat ik een halvering van de koers niet bij naam mag noemen , lijkt me toch geen rede om gezamelijk het hosanna te zingen .
    Als je een halve % laat liggen wil ik dat niet direct als zuur omschrijven , zuur is meer de sneeuwbal van beleggers die het blijkbaar okay vinden dat ze dolgedraaid versneld de afgrond in rollen .
    Er hoeft niemand toe te geven aan mijn denkwijze en ben er niet op uit om mensen blij of ziek te maken , dat creëren ze maar zonder mij .
    Waar ik kijk op heb , zijn niet de zorgvuldig gekozen letters die de aandeelhouder hopelijk zullen behagen , maar meer de keiharde feite die onder de streep zichbaar zijn , die ze wanhopig met excuses proberen te verbloemen , of de uitstraling willen geven dat sneeuwbal kleiner wordt .
    Feit is dat AMG een EBITDA van 350 miljoen dit jaar wel gaat halen.

    Jammer dat de koers daarom gehalveerd moest worden. Ik zou niet weten waarom dat niet genoemd mag worden. Het was echter niet AMG die op de verkoop knop drukte, of het spelletje speelt om met angst bakken met geld te verdienen. Of heb je het idee dat het geld van de lange termijn beleggers niet in de zakken van hen die aan dalingen verdienen is gevloeid?
  4. Zembla 3 oktober 2023 21:46
    quote:

    Take a sisi schreef op 3 oktober 2023 21:36:

    En wat die blijheid betreft , omwille van die stappen die ze volgens jou maken , ik zou toch als aandeelhouder blijer van een oplopende koers worden , we beleggen immers uiteindelijk niet omdat we bedrijfstappen interessant vinden , maar toch wel degelijk om er iets aan te verdienen .
    Blijheid valt of staat bij mij in ieder geval met al dan niet gemaakte winst .
    Zeker gaat het om rendement! Ook de bedrijfsstappen vind ik doordacht en getuigen van visie. Daar heb ik wel degelijk wat aan. Ik denk dat een lange termijn belegger gewoon wat beter is met het uitstellen van het grotere genot.. Vaak is dat ook voor iedereen leuker ;)
  5. forum rang 6 Take a sisi 3 oktober 2023 21:53
    quote:

    Zembla schreef op 3 oktober 2023 21:46:

    [...]

    Zeker gaat het om rendement! Ook de bedrijfsstappen vind ik doordacht en getuigen van visie. Daar heb ik wel degelijk wat aan. Ik denk dat een lange termijn belegger gewoon wat beter is met het uitstellen van het grotere genot.. Vaak is dat ook voor iedereen leuker ;)
    Hopelijk kun je je straks wentelen in het genot , dat is in iedergeval wat ik iedereen gun , iedereen heeft een mening en heeft het recht om te ventileren , terug naar je genot dat zal zeker op enig moment wel weer komen , maar dat genot , nu nog even not .
  6. Ruud132 3 oktober 2023 22:43
    Wat een onzin wordt hier neergezet.
    Kijken door de jaren van oktober (dip) naar oktober zit er gewoon een stijgende lijn in het koersverloop.
  7. Ruud132 3 oktober 2023 22:49
    quote:

    Take a sisi schreef op 3 oktober 2023 21:36:

    En wat die blijheid betreft , omwille van die stappen die ze volgens jou maken , ik zou toch als aandeelhouder blijer van een oplopende koers worden , we beleggen immers uiteindelijk niet omdat we bedrijfstappen interessant vinden , maar toch wel degelijk om er iets aan te verdienen .
    Blijheid valt of staat bij mij in ieder geval met al dan niet gemaakte winst .
    Als je wat wil verdienen zal je beter de gegevens moeten bekijken.
  8. forum rang 9 nine_inch_nerd 3 oktober 2023 22:57
    quote:

    Zembla schreef op 3 oktober 2023 21:35:

    Van spodumene weten we dat het overal in de grond zit.
    Van hydroxide weten we dat momentel China verreweg de grootste leverancier is.
    Van AMG weten we dat het straks de eerste Europees hydroxide leverancier is.

    .......

    Hoe zien jullie dit?
    Enige tijd ook al gezegd: als eerste (en enige) een Li-OH refiner in Europa (AMG) zal zeer cruciaal zijn en een impact hebben op de cashflow.
    Win win!
  9. Ruud132 3 oktober 2023 23:08
    Je zal nog wel even geduld moeten hebben, want de economie in Europa zal pas beter worden tegen de zomer volgend jaar.
  10. forum rang 6 Take a sisi 4 oktober 2023 02:34
    Ik maak hier nogal wat los met het benoemen van de feiten , ik zeg bijna de helft ingeleverd op de koers sinds midden juni .
    Ik lees hier veel argumenten die deze koersval proberen te weerleggen , bizar dat het benoemen van de feiten als onzin van tafel wordt geveegd .
    Ik zeg hier vertoeven toch nogal wat struisvogels die het hoofd beneden de voeten hebben , als ik even terug pak op mijn eerste alinea , dan zou een nuchtere belegger met het juiste realiteitsbesef met slechts twee worden de zaak perfect kunnen omschrijven , . . . " dat klopt "
    Ik stel me dus nu de vraag waarom ik dat nergens terug lees .
    Hier leeft - onzin - ja maar en wat is het hier donker in harmonieuze symbiose, mag ik met het benoemen van de feiten die trend , aub doorbreken en pogen , de weegschaal , met nuchtere feiten weer wat meer in balans te brengen .
  11. forum rang 5 christo1 4 oktober 2023 05:44
    Lithium hydroxide wederom ferm gedaald.
    Lithium carbonaat en spodumene prijzen zal voor volgende week zijn na het chinees verlof, maar dat de hydroxide gedaald is voorspelt niet veel goeds, hydroxide naar 24500 dollar per ton komende van hoogste stand rond de 80000 dollar per ton.

    Mvg.
  12. forum rang 6 Krentenmenten 4 oktober 2023 06:13
    €26,20 had ik twee maanden geleden helemaal niet kunnen bevroeden…., al veel koersverlies vanaf €33, 40 geleden. Amy way het bedrijf staat intussen op de kaart, nu nog de koers. Al zal dat voorlopig nog niet veel soeps zijn….. veel is te verklaren door de prijsdalingen van de vele metalen.
  13. forum rang 7 Hopper58 4 oktober 2023 06:18
    Wat ik hier mis is een rustige inschatting van de cijfers van AMG aan deze en misschien nog wel lagere Spodumeenprijzen. Misschien heb ik gewoon niet zo goed gevolgd. En natuurlijk zou ik zelf wat meer huiswerk kunnen doen. Maar ik denk aan iemand als Lamsrust om eens een update te geven.

    Zelf ben ik er tijdje geleden uitgestapt aan zo'n 31 € (weer met verlies, maar in totaal heb ik toch winst gemaakt met AMG) om me meer toe te leggen op A.I. Achteraf gezien lijkt me AMG te klein om te kunnen wegen op de ontwikkelingen en zeker op de prijzen. Ze zijn misschien ook met te veel zaken tegelijk bezig. En met de huidige energieprijzen heb ik ook schrik voor de hydroxideproductie in Bitterfeld.
  14. forum rang 5 christo1 4 oktober 2023 06:46
    quote:

    Hopper58 schreef op 4 oktober 2023 06:18:

    Wat ik hier mis is een rustige inschatting van de cijfers van AMG aan deze en misschien nog wel lagere Spodumeenprijzen. Misschien heb ik gewoon niet zo goed gevolgd. En natuurlijk zou ik zelf wat meer huiswerk kunnen doen. Maar ik denk aan iemand als Lamsrust om eens een update te geven.

    Zelf ben ik er tijdje geleden uitgestapt aan zo'n 31 € (weer met verlies, maar in totaal heb ik toch winst gemaakt met AMG) om me meer toe te leggen op A.I. Achteraf gezien lijkt me AMG te klein om te kunnen wegen op de ontwikkelingen en zeker op de prijzen. Ze zijn misschien ook met te veel zaken tegelijk bezig. En met de huidige energieprijzen heb ik ook schrik voor de hydroxideproductie in Bitterfeld.
    Daar zeg je zoiets, AMG zal genoegen moeten nemen met lagere marges op hun hydroxide, of anders gaan afnemers naar de concurrentie die niet te maken hebben met hogere energiekosten, vroeg of laat zullen de energiekosten wel dalen in Europa als de transitie van fossiele brandstoffen naar elektrische bronnen is gemaakt, zelfs nu speelt het al een kleine rol om de energiekosten in bedwang te houden maar er zijn nog een heleboel windmolens en zonnepanelen nodig om te prijzen terug te dringen tot voor de energiecrisis en ondertussen moeten Europese bedrijven tevreden zijn met lagere marges om hun marktaandeel niet te verliezen en te behouden.

    Mvg.
  15. forum rang 5 geldmaker 4 oktober 2023 08:09
    quote:

    Lamsrust schreef op 3 oktober 2023 14:13:

    [...]

    De markt kan wel 10 jaar fout zitten. Het mooiste voorbeeld daarvan is Hunter Douglas dat rond de E 60 koerste en voor het drievoudige door PE is opgekocht. JET - waar ik zelf ook fors in zit met een GAK van plm. E 25 - is een groei aandeel dat in het lagere rente tijdperk fors overgewaardeerd was, i.e. de groei vooruitzichten waren te hoog en er werd geen winst gemaakt. Nu verwacht JET een positieve FCF te gaan behalen in 2024 en zit er dus wel degelijk waarde in het bedrijf, zeker indien verlieslatende takken worden gestaakt. De koers is nu E 10 en nu wil niemand het hebben en op een koers van E 100 wel. Dat is zuiver marktmomentum en daar zul je als fundamentele investeerder doorheen moeten kijken.

    Als momentum belegger handel je uiteraard anders. Ik ben ook momentum belegger maar doe dat met VIX futures/Flow Traders, i.e. bij een slecht momentum vormen die een hedge voor de koersdalingen op de fundamentele investeringen. Alleen bij Flow werkt dat de laatste paar maanden niet erg goed, maar op de LT komt ook dat weer goed.
    Inderdaad blijft altijd een afweging, maar wat is jouw mening over AMG, Ben wel benieuwd ?
  16. Zembla 4 oktober 2023 08:16
    [quote alias=christo1 id=15027617 date=202310040646]

    Daar zeg je zoiets, AMG zal genoegen moeten nemen met lagere marges op hun hydroxide, of anders gaan afnemers naar de concurrentie die niet te maken hebben met hogere energiekosten.


    Dit is een aanname. CBAM is geen aanname, maar dat kan voor een gelijker speelveld zorgen. Neem daarbij de geopolitieke situatie in ogenschouw en je kan wel een beetje bedenken waar het heen gaat. De EU is er immers al een tijdje druk mee, maar resultaten blijven uit. Er is een cocktail ontstaan die om harder ingrijpen vraagt.

    vroeg of laat zullen de energiekosten wel dalen in Europa als de transitie van fossiele brandstoffen naar elektrische bronnen is gemaakt, zelfs nu speelt het al een kleine rol om de energiekosten in bedwang te houden maar er zijn nog een heleboel windmolens en zonnepanelen nodig om te prijzen terug te dringen tot voor de energiecrisis.

    Ik denk niet dat dit zal gebeuren. Energie zal wel betaalbaarder worden, maar niet geheel door een lagere energieprijs.

    en ondertussen moeten Europese bedrijven tevreden zijn met lagere marges om hun marktaandeel niet te verliezen en te behouden.

    Ik weet niet waar jij op baseert? Marges? Zoek even de winstcijfers van wat grote bedrijven op en verkondig hier geen onzin!
  17. forum rang 7 Hopper58 4 oktober 2023 08:24
    quote:

    Hopper58 schreef op 4 oktober 2023 06:18:

    Wat ik hier mis is een rustige inschatting van de cijfers van AMG aan deze en misschien nog wel lagere Spodumeenprijzen. Misschien heb ik gewoon niet zo goed gevolgd. En natuurlijk zou ik zelf wat meer huiswerk kunnen doen. Maar ik denk aan iemand als Lamsrust om eens een update te geven.

    Zelf ben ik er tijdje geleden uitgestapt aan zo'n 31 € (weer met verlies, maar in totaal heb ik toch winst gemaakt met AMG) om me meer toe te leggen op A.I. Achteraf gezien lijkt me AMG te klein om te kunnen wegen op de ontwikkelingen en zeker op de prijzen. Ze zijn misschien ook met te veel zaken tegelijk bezig. En met de huidige energieprijzen heb ik ook schrik voor de hydroxideproductie in Bitterfeld.
    Met dat laatste heb ik misschien de mogelijkheden met de LIVA-batterijen over het hoofd gezien. Dat heb je als je er niet de hele tijd mee bezig bent.
  18. Zembla 4 oktober 2023 09:03
    quote:

    Take a sisi schreef op 4 oktober 2023 02:34:

    Ik maak hier nogal wat los met het benoemen van de feiten , ik zeg bijna de helft ingeleverd op de koers sinds midden juni .
    Ik lees hier veel argumenten die deze koersval proberen te weerleggen , bizar dat het benoemen van de feiten als onzin van tafel wordt geveegd .
    Ik zeg hier vertoeven toch nogal wat struisvogels die het hoofd beneden de voeten hebben , als ik even terug pak op mijn eerste alinea , dan zou een nuchtere belegger met het juiste realiteitsbesef met slechts twee worden de zaak perfect kunnen omschrijven , . . . " dat klopt "
    Ik stel me dus nu de vraag waarom ik dat nergens terug lees .
    Hier leeft - onzin - ja maar en wat is het hier donker in harmonieuze symbiose, mag ik met het benoemen van de feiten die trend , aub doorbreken en pogen , de weegschaal , met nuchtere feiten weer wat meer in balans te brengen .
    Je maakt helemaal niets los met het benoemen van feiten. Dat losmaken speelt zich alleen maar in jouw hoofd af.

    Ik denk wel dat je wat los maakt omdat je zaken op een manier framed. Je hebt het over makke schaapjes, struisvogels en zo. Dat kun je wel vinden maar is geen feit. Dat je het nergens terugleest dat erkend wordt dat de koers gehalveerd wordt is niet waar en dus geen feit. Er zijn niet veel posters die op je bericht van 20:18 gereageerd hebben.

    Ik was eigenlijk de enige waarna jij vervolgens direct zegt dat je het vreemd vindt een halvering van de koers niet bij naam mag noemen.
    - Feit is dat ik niet ontken dat de koers gehalveerd is;
    - Feit is dat ik ook geen aanleiding tot jouw reactie heb gegeven;
    - Feit is dat jij die zin toch geschreven hebt;
    - Feit is dat je blijft suggereren dat er feiten van tafel worden geveegd;
    - Feit is dat je voor iemand die zegt graag bij de feiten te blijven (ander forum), je erg weinig feiten benoemd.

    Ik zie jouw reacties dus meer in de categorie bla, bla, bla. Wat ok is, want ook die kunnen ervoor zorgen dat mensen niet teveel blijven dromen. De vraag is of je dit op een dergelijke manier aan de man moet brengen.

    Even voor de zekerheid: Feit is dat de koers vanaf de top zo ongeveer gehalveerd is. Iedereen kan dat overigens zien.

    Ik vind deze daling van de koers overdreven. Dat is geen feit, maar een mening,. Omdat jij alleen maar omtrekkende praatjes houdt, weet ik niet wat jij vindt.

    Feit is dat AMG in H1 een EBITDA van 225 mln heeft gehaald. Gezien de marktomstandigheden heeft men de outlook bijgesteld van 400+ mln, naar 350 tot 380 mln. Dit zie ik niet als een dramatische bijstelling. Om de 350 mln te halen moet men over H2 dus nog 125 mln EBITDA halen.
17.508 Posts
Pagina: «« 1 ... 712 713 714 715 716 ... 876 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 06 mei

    1. China inkoopmanagersindex diensten april
    2. PostNL Q1-cijfers
    3. Siemens Healthineers Q1-cijfers
    4. TKH Q1-cijfers
    5. Dui inkoopmanagersindex diensten april (def)
    6. EU inkoopmanagersindex diensten april (def) 52,9
    7. VK inkoopmanagersindex diensten april (def)
    8. EU producentenprijzen maart
    9. Tyson Foods Q1-cijfers
  2. 07 mei

    1. Japan inkoopmanagersindex diensten april
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht