Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

AMG Critical Materials N.V. NL0000888691

Laatste koers (eur)

22,680
  • Verschill

    -0,740 -3,16%
  • Volume

    168.706
  • Bied

    22,600  
  • Laat

    23,100  
+ Toevoegen aan watchlist

AMG 2023

17.508 Posts
Pagina: «« 1 ... 713 714 715 716 717 ... 876 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 Hopper58 4 oktober 2023 09:14
    quote:

    Zembla schreef op 4 oktober 2023 09:03:

    [...]

    Je maakt helemaal niets los met het benoemen van feiten. Dat losmaken speelt zich alleen maar in jouw hoofd af.

    Ik denk wel dat je wat los maakt omdat je zaken op een manier framed. Je hebt het over makke schaapjes, struisvogels en zo. Dat kun je wel vinden maar is geen feit. Dat je het nergens terugleest dat erkend wordt dat de koers gehalveerd wordt is niet waar en dus geen feit. Er zijn niet veel posters die op je bericht van 20:18 gereageerd hebben.

    Ik was eigenlijk de enige waarna jij vervolgens direct zegt dat je het vreemd vindt een halvering van de koers niet bij naam mag noemen.
    - Feit is dat ik niet ontken dat de koers gehalveerd is;
    - Feit is dat ik ook geen aanleiding tot jouw reactie heb gegeven;
    - Feit is dat jij die zin toch geschreven hebt;
    - Feit is dat je blijft suggereren dat er feiten van tafel worden geveegd;
    - Feit is dat je voor iemand die zegt graag bij de feiten te blijven (ander forum), je erg weinig feiten benoemd.

    Ik zie jouw reacties dus meer in de categorie bla, bla, bla. Wat ok is, want ook die kunnen ervoor zorgen dat mensen niet teveel blijven dromen. De vraag is of je dit op een dergelijke manier aan de man moet brengen.

    Even voor de zekerheid: Feit is dat de koers vanaf de top zo ongeveer gehalveerd is. Iedereen kan dat overigens zien.

    Ik vind deze daling van de koers overdreven. Dat is geen feit, maar een mening,. Omdat jij alleen maar omtrekkende praatjes houdt, weet ik niet wat jij vindt.

    Feit is dat AMG in H1 een EBITDA van 225 mln heeft gehaald. Gezien de marktomstandigheden heeft men de outlook bijgesteld van 400+ mln, naar 350 tot 380 mln. Dit zie ik niet als een dramatische bijstelling. Om de 350 mln te halen moet men over H2 dus nog 125 mln EBITDA halen.
    Nu nog een berekende inschatting of die 125 mln EBITDA te halen is?
  2. forum rang 7 4finance 4 oktober 2023 09:25
    quote:

    Hopper58 schreef op 4 oktober 2023 09:14:

    [...]

    Nu nog een berekende inschatting of die 125 mln EBITDA te halen is?
    Het is gewoon afwachten. De koers daalt “vrolijk” dieper de 20, ers in. Lijkt voorlopig geen stop op te zitten.
  3. Zembla 4 oktober 2023 09:28
    quote:

    Hopper58 schreef op 4 oktober 2023 09:14:

    [...]

    Nu nog een berekende inschatting of die 125 mln EBITDA te halen is?
    Al zou ik het willen, die is door mij niet te maken. Op 8 november weten we in ieder geval wat Q3 gedaan heeft.
  4. forum rang 5 christo1 4 oktober 2023 09:44
    Vreemd dat AMG niet communiceert dat hun spodumene uitbreiding voltrokken is, is er vertraging op komst, hopelijk niet want dat zal de resultaten nog meer drukken de komende twee kwartalen.

    Mvg.
  5. forum rang 7 Just lucky 4 oktober 2023 09:44
    quote:

    DeLa(s)Vega(s) schreef op 4 oktober 2023 09:07:

    Vrijwel alles in het rood. En het is oktober. Dan weet ik even genoeg.
    Wat boeit dat voor een belegger..., de ene dag enkele tienduizenden erbij, en de andere dag enkele tienduizenden eraf. Het gaat erom dat je genoeg hebt om er lekker van te leven.
  6. forum rang 7 Hopper58 4 oktober 2023 09:50
    Goh dan doe ik zelf maar eens een hele ruwe schatting op basis van een volgende berekening van Alpen op 20/06/2023:
    Q3:
    - spodumene: 15.000 ton (67% van oude capaciteit van 22.500 ton/kwartaal)
    - tantalum: 42.600 pound (66% van oude capaciteit van 65.000 pound/kwartaal)

    Een shutdown van 3 i.p.v. 4 weken resulteert in een week volle productie extra in Q3:
    - spodumene: 17.500 ton (78% van oude capaciteit van 22.500 ton/kwartaal)
    - tantalum: 49.700 pound (76% van oude capaciteit van 65.000 pound/kwartaal)

    Q4:
    - spodumene: 32.500 ton (144% van oude capaciteit van 22.500 ton/kwartaal)
    - tantalum: 92.300 pound (142% van oude capaciteit van 65.000 pound/kwartaal)

    Dus laten we zeggen Q3 16.250 ton. Verkoopsprijs 3.000 USD/ton. Kostprijs 350 USD/ton--> EBITDA van 43 mln USD
    Q4 32.500 ton aan verkoop 2.500 USD/ton--> Ebitda 70 mln USD/ton

    Dus alleen met Spodumeen 114 mln USD in H2

    Nu jullie?
  7. forum rang 5 christo1 4 oktober 2023 09:59
    Verkoopsprijs Q3 lijkt me te hoog.

    Ook uw volumes voor Q4 lijkt me teveel.

    Op de laatste ING conference staat dat de spodumene uitbreiding pas in Q4 commission, dus de ramp-up start pas in Q4 en Q12024.

    Mvg.
  8. forum rang 7 Hopper58 4 oktober 2023 10:10
    quote:

    christo1 schreef op 4 oktober 2023 09:59:

    Verkoopsprijs Q3 lijkt me te hoog.

    Ook uw volumes voor Q4 lijkt me teveel.

    Op de laatste ING conference staat dat de spodumene uitbreiding pas in Q4 commission, dus de ramp-up start pas in Q4 en Q12024.

    Mvg.
    Verkoopprijs Q3 moet je het gemiddelde nemen van de laatste 3 maanden. Ik zie enkel september. Heeft iemand dat cijfer?

    Volume Q4 komt van 1 van de specialisten: Alpen. Indien lager dan zit er meer in Q3.

    Die uitbreiding: verwar je niet met hydroxide. De ramp-up van de spodumeenuitbreiding zat toch ergens in Q3 of misschien tussen Q3 en Q4 (dat maakt voor H2 weinig uit)
  9. forum rang 7 Hopper58 4 oktober 2023 10:14
    quote:

    Hopper58 schreef op 4 oktober 2023 10:10:

    [...]

    Verkoopprijs Q3 moet je het gemiddelde nemen van de laatste 3 maanden. Ik zie enkel september. Heeft iemand dat cijfer?

    Volume Q4 komt van 1 van de specialisten: Alpen. Indien lager dan zit er meer in Q3.

    Die uitbreiding: verwar je niet met hydroxide. De ramp-up van de spodumeenuitbreiding zat toch ergens in Q3 of misschien tussen Q3 en Q4 (dat maakt voor H2 weinig uit)
    Nog een denkfout van mij: Prijs Q3 moeten we gemiddelde april-juni nemen? en Q4 juli tot september? Dus nog veel hoger.
  10. forum rang 8 Calendar 4 oktober 2023 10:30
    quote:

    Hopper58 schreef op 4 oktober 2023 09:50:

    Goh dan doe ik zelf maar eens een hele ruwe schatting op basis van een volgende berekening van Alpen op 20/06/2023:
    Q3:
    - spodumene: 15.000 ton (67% van oude capaciteit van 22.500 ton/kwartaal)
    - tantalum: 42.600 pound (66% van oude capaciteit van 65.000 pound/kwartaal)

    Een shutdown van 3 i.p.v. 4 weken resulteert in een week volle productie extra in Q3:
    - spodumene: 17.500 ton (78% van oude capaciteit van 22.500 ton/kwartaal)
    - tantalum: 49.700 pound (76% van oude capaciteit van 65.000 pound/kwartaal)

    Q4:
    - spodumene: 32.500 ton (144% van oude capaciteit van 22.500 ton/kwartaal)
    - tantalum: 92.300 pound (142% van oude capaciteit van 65.000 pound/kwartaal)

    Dus laten we zeggen Q3 16.250 ton. Verkoopsprijs 3.000 USD/ton. Kostprijs 350 USD/ton--> EBITDA van 43 mln USD
    Q4 32.500 ton aan verkoop 2.500 USD/ton--> Ebitda 70 mln USD/ton

    Dus alleen met Spodumeen 114 mln USD in H2

    Nu jullie?
    docs.google.com/spreadsheets/d/1LRjUQ...
  11. forum rang 9 nine_inch_nerd 4 oktober 2023 10:33
    Des te meer een constatering hoe belangrijk de mid- cq downstream hier wordt in Europa: Li-OH refining!

    China Dominates EV Battery Supply Chain After Mining
    Percentage share of global production
  12. forum rang 8 Calendar 4 oktober 2023 10:36
    quote:

    Zembla schreef op 4 oktober 2023 09:03:

    [...]

    Je maakt helemaal niets los met het benoemen van feiten. Dat losmaken speelt zich alleen maar in jouw hoofd af.

    Ik denk wel dat je wat los maakt omdat je zaken op een manier framed. Je hebt het over makke schaapjes, struisvogels en zo. Dat kun je wel vinden maar is geen feit. Dat je het nergens terugleest dat erkend wordt dat de koers gehalveerd wordt is niet waar en dus geen feit. Er zijn niet veel posters die op je bericht van 20:18 gereageerd hebben.

    Ik was eigenlijk de enige waarna jij vervolgens direct zegt dat je het vreemd vindt een halvering van de koers niet bij naam mag noemen.
    - Feit is dat ik niet ontken dat de koers gehalveerd is;
    - Feit is dat ik ook geen aanleiding tot jouw reactie heb gegeven;
    - Feit is dat jij die zin toch geschreven hebt;
    - Feit is dat je blijft suggereren dat er feiten van tafel worden geveegd;
    - Feit is dat je voor iemand die zegt graag bij de feiten te blijven (ander forum), je erg weinig feiten benoemd.

    Ik zie jouw reacties dus meer in de categorie bla, bla, bla. Wat ok is, want ook die kunnen ervoor zorgen dat mensen niet teveel blijven dromen. De vraag is of je dit op een dergelijke manier aan de man moet brengen.

    Even voor de zekerheid: Feit is dat de koers vanaf de top zo ongeveer gehalveerd is. Iedereen kan dat overigens zien.

    Ik vind deze daling van de koers overdreven. Dat is geen feit, maar een mening,. Omdat jij alleen maar omtrekkende praatjes houdt, weet ik niet wat jij vindt.

    Feit is dat AMG in H1 een EBITDA van 225 mln heeft gehaald. Gezien de marktomstandigheden heeft men de outlook bijgesteld van 400+ mln, naar 350 tot 380 mln. Dit zie ik niet als een dramatische bijstelling. Om de 350 mln te halen moet men over H2 dus nog 125 mln EBITDA halen.
    [Modbreak: gelieve elkaar niet persoonlijk aan te vallen op het forum.]
  13. forum rang 7 Hopper58 4 oktober 2023 10:55
    quote:

    Hopper58 schreef op 4 oktober 2023 09:50:

    Goh dan doe ik zelf maar eens een hele ruwe schatting op basis van een volgende berekening van Alpen op 20/06/2023:
    Q3:
    - spodumene: 15.000 ton (67% van oude capaciteit van 22.500 ton/kwartaal)
    - tantalum: 42.600 pound (66% van oude capaciteit van 65.000 pound/kwartaal)

    Een shutdown van 3 i.p.v. 4 weken resulteert in een week volle productie extra in Q3:
    - spodumene: 17.500 ton (78% van oude capaciteit van 22.500 ton/kwartaal)
    - tantalum: 49.700 pound (76% van oude capaciteit van 65.000 pound/kwartaal)

    Q4:
    - spodumene: 32.500 ton (144% van oude capaciteit van 22.500 ton/kwartaal)
    - tantalum: 92.300 pound (142% van oude capaciteit van 65.000 pound/kwartaal)

    Dus laten we zeggen Q3 16.250 ton. Verkoopsprijs 3.000 USD/ton. Kostprijs 350 USD/ton--> EBITDA van 43 mln USD
    Q4 32.500 ton aan verkoop 2.500 USD/ton--> Ebitda 70 mln USD/ton

    Dus alleen met Spodumeen 114 mln USD in H2

    Nu jullie?
    Mijn excuses: een duidelijk geval van zelf het warm water proberen uit te vinden.
  14. forum rang 5 christo1 4 oktober 2023 10:56
    Bij ons op het werk volle productie voor Volvo Zweden, voor Gent af en toe technische werkloosheid.

    Merk op dat in Zweden enkel hybride benzine en diesel wagen worden geproduceerd en in Gent enkel elektrische modellen.

    Dus ik denk nog steeds dat benzine en hybride modellen het heel goed doen in de verkoop, elektrische wagens ook maar in mindere mate.

    Mvg.
  15. forum rang 6 Lamsrust 4 oktober 2023 11:26
    quote:

    Hopper58 schreef op 4 oktober 2023 06:18:

    Wat ik hier mis is een rustige inschatting van de cijfers van AMG aan deze en misschien nog wel lagere Spodumeenprijzen. Misschien heb ik gewoon niet zo goed gevolgd. En natuurlijk zou ik zelf wat meer huiswerk kunnen doen. Maar ik denk aan iemand als Lamsrust om eens een update te geven.

    Zelf ben ik er tijdje geleden uitgestapt aan zo'n 31 € (weer met verlies, maar in totaal heb ik toch winst gemaakt met AMG) om me meer toe te leggen op A.I. Achteraf gezien lijkt me AMG te klein om te kunnen wegen op de ontwikkelingen en zeker op de prijzen. Ze zijn misschien ook met te veel zaken tegelijk bezig. En met de huidige energieprijzen heb ik ook schrik voor de hydroxideproductie in Bitterfeld.
    Calendar heeft daar een model voor gebouwd dat hier uitgebreid becommentarieerd is en gebaseerd is op feiten genoemd in diverse investor calls. Echter, geen enkel model kan de toekomstige lithiumprijzen voorspellen. Het gaat om de structurele trend, i.e. de vraag naar lithiumzal gaan stijgen en de prijzen dus ook, omdat het aanbod achterblijft en zeker bij de huidige prijsvorming nog minder snel zal toenemen omdat nieuwe projecten niet rond te rekenen zijn, mede door de hoge cost of capital.
  16. forum rang 5 Fox WIld 4 oktober 2023 11:58
    ING en De Groof Petercam hebben de EBITDA verwachting voor 2024 verlaagd naar resp. 325 en 348 miljoen. Calender komt voor 2024 echter veel hoger uit, nl. 490 miljoen.

    Ik kan er echter ook niet veel op schieten. De kostprijs is met $ 600 juist vrij hoog aangehouden (AMG gaf bij de laatste cc volgens mij aan "ga maar uit van $ 500") maar misschien is de spodumene prijs met $ 2.700 ook iets te hoog. Maar als ik gem. 10% lager zou gaan zitten, zeg $ 2.400, dan komt de EBITDA nog rond 450 miljoen uit.

    Dus waar zit het grote verschil met ING en DGP? Rekenen zij met maar $ 1.700-1.800 per ton? Of met een veel lagere productie?
  17. forum rang 6 mercurius-adept 4 oktober 2023 11:59
    quote:

    Hopper58 schreef op 4 oktober 2023 10:20:

    Blijft natuurlijk de twijfel op de langere termijn: overproductie of niet?
    de frictie lijkt hem juist eerder te zitten op de korte termijn: overproductie of niet?
    lange termijn hele gunstige positionering
  18. gerrit graaier 4 oktober 2023 12:05
    Ik ben even een tijd weggeweest bij AMG. Nog maar enkele maanden geleden was ik zeer overtuigd van AMG's potentie en succes. Dit forum lezende krijg ik weer een hosanna gevoel, ik zie dat echter nergens terug in de prijs van AMG. Price is what you pay, value is what you get, en toch......Het lijkt nu wel te mooi om waar te zijn natuurlijk.
    Natuurlijk gaat lithium een prominente rol spelen in de energietransitie. Maar of AMG daar de vruchten volop van mee plukt is nog te bezien. Nu is het zo dat alles wat lithium heet behoorlijk gezakt is, maar AMG gaat wel erg hard.

    Waar gaat het mis? Als het allemaal zo goed en geweldig is, waarom dan geen koers van 50 en een KW van bijv. 10?

    Ik ga het forum weer volgen maar stap niet in.
17.508 Posts
Pagina: «« 1 ... 713 714 715 716 717 ... 876 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 06 mei

    1. China inkoopmanagersindex diensten april
    2. PostNL Q1-cijfers
    3. Siemens Healthineers Q1-cijfers
    4. TKH Q1-cijfers
    5. Dui inkoopmanagersindex diensten april (def)
    6. EU inkoopmanagersindex diensten april (def) 52,9
    7. VK inkoopmanagersindex diensten april (def)
    8. EU producentenprijzen maart
    9. Tyson Foods Q1-cijfers
  2. 07 mei

    1. Japan inkoopmanagersindex diensten april
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht