Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

JUST EAT TAKEAWAY NL0012015705

Laatste koers (eur)

13,920
  • Verschill

    -0,280 -1,97%
  • Volume

    938.038 Gem. (3M) 2,4M
  • Bied

    13,905  
  • Laat

    13,920  
+ Toevoegen aan watchlist

Just Eat Takeaway 2023

58.668 Posts
Pagina: «« 1 ... 2641 2642 2643 2644 2645 ... 2934 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 26 oktober 2023 09:48
    Duidelijk is dat het grootste deel van de forumleden zich vergist hebben in de kracht van zoveel aantallen shorters c.q volumes.
    Jitse heeft geen vangnet voor de JET beleggers, het valt niet te bewijzen maar binnen de groep met de grootste belangen zijn uitleners voor de shorters immers de premie is meegenomen want zij blijven in de aandelen zitten.

    Ook het lijdend toezien van de huidige beleggers zonder de koers te stutten is een verontrustend beeld dat zich telkens weer openbaart.
    De koersdoelen van de analisten worden geenszins serieus genomen en is terecht.

    Een bedrijf dat vanaf 2016 op de beurs aktief is, een enorme blunder in een aankoop heeft gedaan en niet in staat is dat stuk ongeluk in de markt te verkopen heeft toch niet beter verdiend bovendien nog steeds niet in staat is nettowinst te maken anders dan een aangepaste EBITDA in haar voordeel te schrijven.

    JET maakt niet waar wat het na zoveel jaar wel had moeten doen.
  2. Piet P 26 oktober 2023 09:49
    quote:

    Trx7 schreef op 26 oktober 2023 09:44:

    [...]

    Een preek van Jitse is het laatste wat ik wil. Geeft je alleen maar het gevoel van ga maar rustig slapen want wij zijn de beste.

    Ondertussen implodeert de koers.

    Hij moet GH direct verkopen tegen welke prijs dan ook, andere verlieslatende activiteiten staken en zelf eens aandelen bijkopen.
    1. Zou zomaar de beste kunnen zijn
    2. Is al een jaar geleden geïmplodeerd
    3. Hij heeft niks verkocht, siert m ook
  3. VanDam75 26 oktober 2023 09:51
    quote:

    pakman schreef op 26 oktober 2023 09:38:

    Elon Musk just lost $28 billion as Tesla took a beating. Now Toyota says ‘people are waking up to reality’ that EV adoption will be an uphill battle

    finance.yahoo.com/news/elon-musk-just...

    dat er zodadelijk massa ontslagen aan gaan komen all over the World want alles hangt samen met de Auto indu.. dat is het probleem Piet P
    en weer een vb dat je alleen maar met je witte snuitje achter een computer zit. werk jij wel? havenarbeiders rotterdam kregen 20% loonsverhoging dit jaar, lonen leraren zijn meerdere keren (eindelijk ) verhoogd, AH medewerkers , banken sector COA's, ga maar door. lonen zijn omhoog gegaan, bedrijven hebben moeite goede mensen te krijgen. dit is wat ik zie in de echte wereld. jij leest alleen berichtjes uit je internetfuik.

    @IEX, waar blijft die filter???
  4. forum rang 6 Eagle1959 26 oktober 2023 09:52
    Las Vegas: Ik zie ze meer als zoete lolly's die worden gebruikt door mensen die gruwelijk scheef zitten om zichzelf te troosten en als argument te gebruiken om hun long positie vooral niet met verlies te sluiten.
    Ik heb je advies nu opgevolgd en al mijn geschreven shorts eruit gedaan. Ik gok dat we dicht bij de bodem zijn en blijf long.
  5. [verwijderd] 26 oktober 2023 09:55
    quote:

    4finance schreef op 26 oktober 2023 09:34:

    JET, USA draait heel slecht. Lonen daar gaan de pan uitrijzen. Bezorgen wordt zeer kostbaar. Grub wil ook niemand hebben.
    Moet dan alle winst uit Europa komen waar mensen steeds minder geld krijgen?
    Ik woon in Azie, ( De Fillipijnen) hier zie je veel Deliveroo, Foodpanda en Grab. In de steden stikt het van de bezorg scootertjes. Bestellen via de app, binnen 10 minuten aan de deur, de bezorger belt, je rekent af, geen bezorg-fee, en lekker eten maar. Ook voor de gewone ( lees armere) bevolking prima. Zelfde gezien en ondervonden in Bangkok. Wat is het grote verschil dan met JET? Heeft dat met de landen te maken waar ze actief zijn?
  6. Wandelaar 26 oktober 2023 09:59
    quote:

    Keep-it-simple schreef op 26 oktober 2023 09:48:

    Jitse heeft geen vangnet voor de JET beleggers, het valt niet te bewijzen maar binnen de groep met de grootste belangen zijn uitleners voor de shorters immers de premie is meegenomen want zij blijven in de aandelen zitten.

    En waarom blijven ze zitten??
  7. Piet P 26 oktober 2023 09:59
    quote:

    Japaho schreef op 26 oktober 2023 09:55:

    [...]

    Ik woon in Azie, ( De Fillipijnen) hier zie je veel Deliveroo, Foodpanda en Grab. In de steden stikt het van de bezorg scootertjes. Bestellen via de app, binnen 10 minuten aan de deur, de bezorger belt, je rekent af, geen bezorg-fee, en lekker eten maar. Ook voor de gewone ( lees armere) bevolking prima. Zelfde gezien en ondervonden in Bangkok. Wat is het grote verschil dan met JET? Heeft dat met de landen te maken waar ze actief zijn?
    In landen als Filipijnen en Thailand moet je niet willen zitten dat is meer ontwikkelingshulp....
  8. forum rang 4 Goed bezig 26 oktober 2023 10:00
    Ik koop lekker bij, bedankt shorters en verkopers dat ik goedkoop kan inslaan.
    Man man, als er toch eens onverwachts goed nieuws komt, bijvoorbeeld compensatie voor de fee's of verkoop Grubhub dan stijgen we binnen een dag nog 100 procent..

    Je zal maar short zitten dan..
  9. forum rang 6 valeo 325 26 oktober 2023 10:02
    quote:

    Goed bezig schreef op 26 oktober 2023 10:00:

    Ik koop lekker bij, bedankt shorters en verkopers dat ik goedkoop kan inslaan.
    Man man, als er toch eens onverwachts goed nieuws komt, bijvoorbeeld compensatie voor de fee's of verkoop Grubhub dan stijgen we binnen een dag nog 100 procent..

    Je zal maar short zitten dan..
    Je zal maar long zitten
  10. Twinmaster 26 oktober 2023 10:04
    Wat mij toch sterk opvalt, is dat iedereen heel erg naar de korte termijn kijkt. Ja JET heeft afgelopen jaren een wanbeleid gehad, en daar worden ze nu (terecht) door de markt voor afgestraft. Maar ze zijn nu toch echt op de goede weg. Nee nog steeds niet winstgevend, maar die gaat er zeker komen. En ja, ze hebben nog wat belangrijke keuzes te maken. Dit vergt alleen veel tijd, geduld en vasthouden aan de lange termijn strategie gaat lonen. Alleen nu is het kommer en kwel en wanneer dit omdraait zal de tijd gaan leren. Denk dat iedereen had verwacht dat dit eerder zou omslaan, alleen de Macro economie en sentiment zitten in de weg.

    Op dit moment is het markt sentiment dramatisch en hebben we te maken met veel negatieve macro factoren. Op termijn gaat dit ook weer verdwijnen en zal de weg weer omhoog gaan. Heb geduld, sta open voor ieder zijn mening, maar kunnen we ajb ophouden met niet onderbouwde meningen en elkaar uitmaken voor zaken die er echt niet toe doen en niks toevoegen.

    Ik wens jullie allen veel succes en als er weer meer goede inhoudelijke discussies komen kom ik weer terug op het forum. Maar voor nu voelt het voor mij als een chatroom waar ieder zijn gelijk probeert te halen met weinig tot geen inhoud.
  11. forum rang 6 pakman 26 oktober 2023 10:04
    quote:

    VanDam75 schreef op 26 oktober 2023 09:51:

    [...]

    en weer een vb dat je alleen maar met je witte snuitje achter een computer zit. werk jij wel? havenarbeiders rotterdam kregen 20% loonsverhoging dit jaar, lonen leraren zijn meerdere keren (eindelijk ) verhoogd, AH medewerkers , banken sector COA's, ga maar door. lonen zijn omhoog gegaan, bedrijven hebben moeite goede mensen te krijgen. dit is wat ik zie in de echte wereld. jij leest alleen berichtjes uit je internetfuik.

    @IEX, waar blijft die filter???
    kijk dat is het hem ook juist,ze betalen niet of te weinig daarom geen Personeel, vwb Havenarb moest om hun infiltratie onderwereld te verkleinen dus beter loon ,AH kon heeft genoeg winst, banken idem als havenarb en COA moest ook anders krijgen ze daar echt niemand meer voor, maar kijk eens naar die fabrieksarb in 3 ploegen/continue/Zorg mensenachter de vuilniswagen/NS medewerkers/schoonmakers... leven allemaal on the edge btw welke baan heb jij eigenlijk?
  12. forum rang 7 DeLa(s)Vega(s) 26 oktober 2023 10:07
    quote:

    Eagle1959 schreef op 26 oktober 2023 09:52:

    Las Vegas: Ik zie ze meer als zoete lolly's die worden gebruikt door mensen die gruwelijk scheef zitten om zichzelf te troosten en als argument te gebruiken om hun long positie vooral niet met verlies te sluiten.
    Ik heb je advies nu opgevolgd en al mijn geschreven shorts eruit gedaan. Ik gok dat we dicht bij de bodem zijn en blijf long.
    Als ik je goed begrijp heb je de geschreven calls (NOV 13,00 meen ik) teruggekocht? Ik ben wel benieuwd tegen welke prijs. Zal het even opzoeken. Of je post het even... ;-)
  13. forum rang 4 Goed bezig 26 oktober 2023 10:08
    quote:

    valeo 325 schreef op 26 oktober 2023 10:02:

    [...]

    Je zal maar long zitten
    Op deze koers zit ik tien keer liever long, maar ik ben wel blij met de shorters.
  14. Piet P 26 oktober 2023 10:12
    quote:

    Groc schreef op 26 oktober 2023 10:04:

    Wat mij toch sterk opvalt dat iedereen hele erg naar de korte termijn kijkt. Ja JET heeft afgelopen jaren een wanbeleid gehad, en daar worden ze nu (terecht) door de markt voor afgestraft. Maar ze zijn nu toch echt op de goede weg. Nee nog steeds niet winstgevend, maar die gaat er zeker komen. En ja, ze hebben nog wat belangrijke keuzes te maken. Dit vergt alleen veel tijd, geduld en vasthouden aan de lange termijn strategie gaat lonen. Alleen nu is het kommer en kwel en wanneer dit omdraait zal de tijd gaan leren. Denk dat iedereen had verwacht dat dit eerder zou omslaan, alleen de Macro economie en sentiment zitten in de weg.

    Op dit moment is het markt sentiment dramatisch en hebben we te maken met veel negatieve macro factoren. Op termijn gaat dit ook weer verdwijnen en zal de weg weer omhoog gaan. Heb geduld, sta open voor ieder zijn mening, maar kunnen we ajb ophouden met niet onderbouwde meningen en elkaar uitmaken voor zaken die er echt niet toe doen en niks toevoegen.

    Ik wens jullie allen veel succes en als er weer meer goede inhoudelijke discussies komen kom ik weer terug op het forum. Maar voor nu voelt het voor mij als een chatroom waar ieder zijn gelijk probeert te halen met weinig tot geen inhoud.
    Denk niet dat er sprake is van wanbeleid. Grub was na Justeat net een stapje teveel. En laten we niet vergeten dat door Corona er een gigantisch groei is geweest en dat kost geld. Je kan niet zoveel groeien en winst draaien. Nu eindelijk alle parameters goed staan gaat de winst snel komen en dan cumuleert het ook.
    Als je naar de beurs kijkt is het overal een flipperkast. Van +8% naar -10% bij diverse fondsen. Handelaren zijn gewoon heel actief omdat het sentiment zich er voor leent. Zegt niks over de bedrijven. Maar had jet nu geen SBB gehad dan had ik me niet heel prettig gevoeld met deze volatiliteit.
  15. forum rang 5 kassa! 26 oktober 2023 10:14
    quote:

    Keep-it-simple schreef op 26 oktober 2023 09:48:

    Een bedrijf dat vanaf 2016 op de beurs aktief is, een enorme blunder in een aankoop heeft gedaan en niet in staat is dat stuk ongeluk in de markt te verkopen heeft toch niet beter verdiend bovendien nog steeds niet in staat is nettowinst te maken anders dan een aangepaste EBITDA in haar voordeel te schrijven.

    Een blunder ? Just Eat was ook niet goedkoop, na aftrek van de opbrengst van iFood heeft dat ook zo'n 5 miljard gekost.

    Gelukkig zijn zowel Grubhub als Just Eat aandeelhouders betaald in aandelen. Betaald met monopoly geld maar wel twee kanskaarten gekregen, of was algemeen fonds beter geweest. Zolang het kaartje "Ga direct naar de gevangenis" maar niet op tafel komt is er hoop.
  16. forum rang 4 marktwaarde 26 oktober 2023 10:20
    quote:

    kassa! schreef op 26 oktober 2023 10:14:

    [...]

    Een blunder ? Just Eat was ook niet goedkoop, na aftrek van de opbrengst van iFood heeft dat ook zo'n 5 miljard gekost.

    Gelukkig zijn zowel Grubhub als Just Eat aandeelhouders betaald in aandelen. Betaald met monopoly geld maar wel twee kanskaarten gekregen, of was algemeen fonds beter was geweest. Zolang het kaartje "Ga direct naar de gevangenis" maar niet op tafel komt is er hoop.
    Niks is gratis op de beurs. De zittende aandeelhouders en destijds nieuwe ex GH aandeelhouders hebben de prijs betaald.
  17. Twinmaster 26 oktober 2023 10:21
    quote:

    Piet P schreef op 26 oktober 2023 10:12:

    [...]

    Denk niet dat er sprake is van wanbeleid. Grub was na Justeat net een stapje teveel. En laten we niet vergeten dat door Corona er een gigantisch groei is geweest en dat kost geld. Je kan niet zoveel groeien en winst draaien. Nu eindelijk alle parameters goed staan gaat de winst snel komen en dan cumuleert het ook.
    Als je naar de beurs kijkt is het overal een flipperkast. Van +8% naar -10% bij diverse fondsen. Handelaren zijn gewoon heel actief omdat het sentiment zich er voor leent. Zegt niks over de bedrijven. Maar had jet nu geen SBB gehad dan had ik me niet heel prettig gevoeld met deze volatiliteit.
    Fijn Piet, goede inhoudelijke discussie. Ik kijk er anders tegenaan als het gaat over beleid. Door de sterke groei in een bijzondere groei situatie (Corona) hebben ze naar mijn mening een lange termijn beleid opgesteld die eigenlijk alleen maar voor de korte termijn werkt(e). Als men de focus had gelegd op Europa en de andere continenten hadden gelaten, hadden ze er veel sterker voor gestaan, en uiteindelijk kan je dan jaren later met de investering kracht die je hebt opgebouwd andere continenten gaan veroveren.

    Maar ballen hebben ze wel getoond, dat moet ik wel zeggen.

    (heb ik mij toch weer laten verleiden door te reageren, dank Piet)
  18. [verwijderd] 26 oktober 2023 10:25
    De koerswinst verhouding is een onderdeel van de fundamentele analyse.
    In de komende jaren zal het voor JET een enorme opgave zijn om 40 miljoen nettowinst te maken, bijna onmogelijk.
    In een volwassen bedrijf met een niet echt ingewikkelde business en de nodige concurrentie zou een kw van 14 al heel schikkelijk zijn.
    Wel dan hebben we het over een paar duppies nettowinst per aandeel (met kw 14 een koers van 14 x 0,20)
    Een kind kan zien dan de koers momenteel ver daarboven uitsteekt.
    Tja een intrinsieke waarde iets boven de 36 euro p/a en is in de huidige koers opgenomen maar is eigenlijk van waarde wanneer JET overgenomen wordt.
    Maar welk bedrijf of instituut wil dat overhebben voor een bedrijf dat nog steeds niet eens de neutrale winst/verlies lijn haalt ?

    Toch is slechts een overname van JET de enige reddingsboei die er voor de JET belegger is.

    Overigens in de fundamentele analyse wordt ook het bestuur meegenomen en te horen op de aandeelhoudersvergadering haalt Jitse geen voldoende.
  19. forum rang 6 pakman 26 oktober 2023 10:28
    Uber Eats and Zoomo partner to boost sustainability goals with new e-mopeds in London initiative
    Zoomo, a specialist in last mile electric fleet solutions, has partnered with online food delivery company, Uber Eats in a bid to drive greater accessibility of light electric vehicles for couriers in London.

    retailtechinnovationhub.com/home/2023...
58.668 Posts
Pagina: «« 1 ... 2641 2642 2643 2644 2645 ... 2934 »» | Laatste |Omhoog ↑

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 30 april

    1. China inkoopmanagersindex industrie en diensten april volitaliteit verwacht
    2. Samsung Q1-cijfers
    3. NL producentenprijzen maart
    4. Arcadis Q1-cijfers
    5. Adidas Q1-cijfers
    6. Volkswagen Q1-cijfers
    7. Air France-KLM Q1-cijfers
    8. Dui detailhandelsverkopen maart
    9. PB Holding jaarcijfers
    10. Acomo €0,75 ex-dividend
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht