Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

EBUSCO HOLDING NL0015000CZ2

Laatste koers (eur)

2,942
  • Verschill

    +0,066 +2,29%
  • Volume

    83.098
  • Bied

    2,868  
  • Laat

    2,950  
+ Toevoegen aan watchlist

Ebusco 2024

4.224 Posts
Pagina: «« 1 ... 7 8 9 10 11 ... 212 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 odA neD gaaH 5 januari 2024 18:42
    quote:

    Happy schreef op 5 januari 2024 17:57:

    [...]

    Yep, weer bijgekocht.
    Volgends week komt er geld vrij uit een aantal crowdfund projecten dus dat wordt ook weer kopen.
    Leuk voor je, maar niet zo slim. Je GAP zal verlaagd zijn, maar waarschijnlijk sta je met je laatste aankoop alweer op verlies. Kijk alleen even naar de eindveiling, zo weer even € 0,05 er af. Ik raad je aan eens een tijdje naar het dagelijks gegoochel met de aandelen te kijken. Er worden duidelijk spelletjes gespeeld en dit zijn niet de kleine aandeelhouders, maar de grote jongens. In iedergeval kan je niet zeggen dat je niet gewaarschuwd bent. Ik wens je een goed weekend, doe wat research en wordt nooit verliefd op een aandeel.
  2. Jan de Man 5 januari 2024 20:32
    quote:

    Daniel1981 schreef op 4 januari 2024 12:17:

    Fijn voor de aandeelhouders dat de gemeente Potsdam er vertrouwen in heeft voor de lange termijn. Dit zijn prima orders voor de reputatie, die met name in Duitsland prima lijkt te zijn...... dit mag ook gezegd worden. Of het genoeg is blijft de vraag.
    Lekker de moeite 23 bussen
  3. stot 5 januari 2024 23:38
    23 bussen moeten in 3 weken gemaakt kunnen worden maximaal . Als er 2023 250 bussen zijn gemaakt moeten het er dit jaar 500 worden om boven de 300 miljoen te komen . Bijna 1,5 bus per dag . Ben benieuwd en tegelijk moeten ze opschalen om er volgend jaar 750 te kunnen maken .

    Met 1800 te maken bussen kunnen ze dus tot
    De
    Eerste
    Helft 2026 voorruit maar nieuwe orders voor t
    Vertrouwen zijn wel om door te pakken in de tweede helft 2026
  4. stot 5 januari 2024 23:48
    Op
    Deze koers zou ik pas kopen als de steun van
    4,21’houdt of
    Een hogere bodem
    Rond
    Huidig niveau wordt gevormd
    In
    Combinatie met
    Wat goed
    Nieuws van ebusco zelf .

    Als nieuwe aandeelhouder nog even
    Aan
    De
    Zijlijn en
    Dan op de
    Rijdende bus springen
  5. silverbullet 6 januari 2024 10:08
    quote:

    stot schreef op 5 januari 2024 23:48:

    Op
    Deze koers zou ik pas kopen als de steun van
    4,21’houdt of
    Een hogere bodem
    Rond
    Huidig niveau wordt gevormd
    In
    Combinatie met
    Wat goed
    Nieuws van ebusco zelf .

    Als nieuwe aandeelhouder nog even
    Aan
    De
    Zijlijn en
    Dan op de
    Rijdende bus springen
    RUOK ?
  6. stot 7 januari 2024 21:59
    Gaan we na 2 maanden non stop daling van 7,22 naar 4,474 nu omhoog of …..
  7. forum rang 7 Hopper58 8 januari 2024 06:32
    Lang artikel in De Tijd over de aankoop door De Lijn van BYD e-bussen. Geen woord over Ebusco:

    'Daarnaast speelde de levertijd een belangrijke rol. Terwijl BYD in staat is binnen een jaar te beginnen te leveren, liepen eerdere leveringen van Van Hool en vooral VDL aan De Lijn enorme vertraging op. Nochtans is een stipte levering erg belangrijk voor De Lijn, die de komende jaren duizenden e-bussen nodig heeft om haar milieudoelstellingen te halen.'

    www.tijd.be/ondernemen/transport/vlaa...
  8. forum rang 8 lucas D 8 januari 2024 09:14
    Het spel van particulieren verleiden te verkopen zal voor 29 januari al ophouden.
    Nog even geduld betrachten en negatieve stemmen negeren die toch al niets met Ebusco hebben.

    We gaan het zien, ik ga het zien.
  9. forum rang 4 Riding the Tiger 8 januari 2024 09:53
    De Lijn

    De Lijn bestelt bij BYD, die kunnen 3 X sneller, 20 % goedkoper leveren dan Ebusco. Dat noemt men schaalvoordelen ; BYD produceert reeds 10 jaar hoog kwalitatieve EV"s...

    België is geen maakland : De auto industrie is hier reeds 20 jaar aan het wegtrekken. Lonen en belastingen zijn in Belgë zo sky high, dat een maakindustrie bijna per definitie niet rendabel is.

    De sluitingen van Renault Vilvoorde, Ford Genk en bvb Opel Antwerpen zijn enkele voorbeelden. Deze producties werden in vele gevallen gedelocaliseerd naar bvb Oostbloklanden ; omdat de lonen daar X maal lager waren dan in West Europa.

    De kans op slagen voor Ebusco is minimaal. Het productieproces is too complicated (ik lees op hun site : componenten uit Europa, die geassembleerd worden in China, en de bussen worden dan afgewerkt in België...) ???

    De kost en levertijden zijn te hoog. Hoe kan Ebusco op tegen BYD ? BYD is onlangs zelf Tesla voorbijgestoken wat betreft productie aan tal EV's...
  10. forum rang 8 lucas D 8 januari 2024 10:12
    quote:

    Riding the Tiger schreef op 8 januari 2024 09:53:

    De Lijn

    De Lijn bestelt bij BYD, die kunnen 3 X sneller, 20 % goedkoper leveren dan Ebusco. Dat noemt men schaalvoordelen ; BYD produceert reeds 10 jaar hoog kwalitatieve EV"s...

    België is geen maakland : De auto industrie is hier reeds 20 jaar aan het wegtrekken. Lonen en belastingen zijn in Belgë zo sky high, dat een maakindustrie bijna per definitie niet rendabel is.

    De sluitingen van Renault Vilvoorde, Ford Genk en bvb Opel Antwerpen zijn enkele voorbeelden. Deze producties werden in vele gevallen gedelocaliseerd naar bvb Oostbloklanden ; omdat de lonen daar X maal lager waren dan in West Europa.

    De kans op slagen voor Ebusco is minimaal. Het productieproces is too complicated (ik lees op hun site : componenten uit Europa, die geassembleerd worden in China, en de bussen worden dan afgewerkt in België...) ???

    De kost en levertijden zijn te hoog. Hoe kan Ebusco op tegen BYD ? BYD is onlangs zelf Tesla voorbijgestoken wat betreft productie aan tal EV's...
    Het gaat er niet om wat een BYD doet en levert, het gaat er om wat Ebusco doet en levert.
    Die verschillen zie je niet in de prijs.
    Die verschillen zie je pas na aanschaf in het gebruik.
    In Noord-Holland hangen ze de vlag uit nu BYD bussen vervangen worden door bussen van Ebusco. En dat is in Drente niet anders.
  11. forum rang 4 Diegy 8 januari 2024 10:39
    Koersverloop is niet best, is totaal geen bodem. Elke dag lager zelfs bij nieuws vorige week met nieuwe order gaat de koers naar beneden.
  12. forum rang 4 StoplossBurner 8 januari 2024 10:56
    quote:

    Riding the Tiger schreef op 8 januari 2024 09:53:

    De Lijn

    De Lijn bestelt bij BYD, die kunnen 3 X sneller, 20 % goedkoper leveren dan Ebusco. Dat noemt men schaalvoordelen ; BYD produceert reeds 10 jaar hoog kwalitatieve EV"s...

    België is geen maakland : De auto industrie is hier reeds 20 jaar aan het wegtrekken. Lonen en belastingen zijn in Belgë zo sky high, dat een maakindustrie bijna per definitie niet rendabel is.

    De sluitingen van Renault Vilvoorde, Ford Genk en bvb Opel Antwerpen zijn enkele voorbeelden. Deze producties werden in vele gevallen gedelocaliseerd naar bvb Oostbloklanden ; omdat de lonen daar X maal lager waren dan in West Europa.

    De kans op slagen voor Ebusco is minimaal. Het productieproces is too complicated (ik lees op hun site : componenten uit Europa, die geassembleerd worden in China, en de bussen worden dan afgewerkt in België...) ???

    De kost en levertijden zijn te hoog. Hoe kan Ebusco op tegen BYD ? BYD is onlangs zelf Tesla voorbijgestoken wat betreft productie aan tal EV's...
    De kosten van de Europese bussenbouwers zijn inderdaad hoog en het is de vraag hoe 'eerlijk' de concurrentie uit China is met de vele staatssteun (in ieder geval meer dan in Europa) die er gegeven is. Dan zal je wat extra's moeten hebben t.o.v. je goedkopere concurrentie; bijv. efficientere bus, makkelijker servicable, meer comfort, betere afwerking, etc. etc.. Indien dat goed lukt maak je nog een goede kans.

    Overigens heeft BYD tot op heden nog niet bepaald een goede indruk in NL achtergelaten. Mogelijk dat ze hier lessen uit getrokken hebben om in België een betere indruk achter te laten.
  13. forum rang 8 lucas D 8 januari 2024 11:04
    quote:

    Diegy schreef op 8 januari 2024 10:39:

    Koersverloop is niet best, is totaal geen bodem. Elke dag lager zelfs bij nieuws vorige week met nieuwe order gaat de koers naar beneden.
    Er bestaan geen bodems of hoogste koersen, het kan altijd lager en hoger.
  14. Wacko Winger 8 januari 2024 11:04
    quote:

    StoplossBurner schreef op 8 januari 2024 10:56:

    [...]

    De kosten van de Europese bussenbouwers zijn inderdaad hoog en het is de vraag hoe 'eerlijk' de concurrentie uit China is met de vele staatssteun (in ieder geval meer dan in Europa) die er gegeven is. Dan zal je wat extra's moeten hebben t.o.v. je goedkopere concurrentie; bijv. efficientere bus, makkelijker servicable, meer comfort, betere afwerking, etc. etc.. Indien dat goed lukt maak je nog een goede kans.
    Alles begint en eindigt met enige mate van leveringsbetrouwbaarheid. En daar schort het nu precies aan bij ons Ebusco.
  15. forum rang 4 Riding the Tiger 8 januari 2024 11:05
    Oneerlijk is een relatief woord. Toen onze wagenindustrie verkaste naar Oost-Europa, was dat niet oneerlijk, maar logisch. Oost-Europeanen verdienden toen minder dan de helft dan Westerse werkkrachten.

    Dat is voor hen gelukkig veranderd ; de lonen in Polen en andere Oost-Europese landen zijn meer dan verdubbeld, en dat is niet oneerlijk.

    Ook in China zijn de lonen de laatste 20 jaar fel gestegen, maar nog steeds veel lager dan de onze. En dat is weerom goed voor Lu met de klak. En subsidies, die worden in België ook gul rondgestrooid... Wie heeft het meest verdiend aan zonnepanelen ; jawel Huts en Colruyt. Dat zijn ook dus indirecte subsidies. In België is er echter nooit echt een visie geweest om maakindustrie te ondersteunen. De enige manier was geweest (nu is het reeds veel te laat) om sociale lasten, waar wij in excelleren te verlagen voor deze sectoren.
  16. forum rang 4 kweetnie 8 januari 2024 11:08
    Goedkoop is duurkoop.
    Dat wil niet zeggen dat goedkoop niet goed zou zijn alleen wel minder dan de duurdere optie, zo is het met veel producten.
    Het is maar net waar je voor kiest alleen achteraf niet huilen.

    In dit geval is dit dan ook geen concurrentie voor Ebusco geweest want je gaat je toch niet meten met dergelijke producenten.
    Het is net als bij b.v. cola, er is maar 1 echte coca cola maar er zijn genoeg alternatieven.
    Dit wordt ook verkocht als cola maar smaakt lang niet zo lekker alleen voor sommige goed genoeg.
    Waarom is een nieuwe mercedes of audi (als voorbeeld) duurder dan een volkswagen of fiat terwijl het allemaal auto's zijn met 4 wielen die rijden. En zo kunnen we nog wel even verder gaan.
  17. forum rang 8 lucas D 8 januari 2024 11:25
    quote:

    Wacko Winger schreef op 8 januari 2024 11:04:

    [...]

    Alles begint en eindigt met enige mate van leveringsbetrouwbaarheid. En daar schort het nu precies aan bij ons Ebusco.
    Dat het bij de bus aankoop van BYD de meest simpele standaard elektrische bussen betreft en dat geen van de ander genoemde leveranciers deze niet eens in productie hebben word niet in het bericht gedeeld.
    Dan is het dus appels met peren vergelijken.

    Het zou me niet verwonderen dat de volgende bestelling wel weer bij VDL of Hoof plaatsvind. Uiteindelijk bepalen de kosten na levering voor onderhoud en uitval of er een nabestelling komt.
    Ik zie die niet komen na recensies in Nederland bij gebruik en uitval.
  18. forum rang 6 Happy 8 januari 2024 11:30
    quote:

    Diegy schreef op 8 januari 2024 10:39:

    Koersverloop is niet best, is totaal geen bodem. Elke dag lager zelfs bij nieuws vorige week met nieuwe order gaat de koers naar beneden.
    Dit kan je tot 29 januari elke dag posten.
    Nog 3 weken lang mooie koopmomenten en dan zeggen de grote jongens met hun 97% belang dat het mooi geweest is.
    Ga mee in hun spel en profiteer ervan.

    Dit aandeel staat sneller op 7,50 dan jou lief is
  19. Wacko Winger 8 januari 2024 11:42
    quote:

    lucas D schreef op 8 januari 2024 11:25:

    [...]

    Dat het bij de bus aankoop van BYD de meest simpele standaard elektrische bussen betreft en dat geen van de ander genoemde leveranciers deze niet eens in productie hebben word niet in het bericht gedeeld.
    Dan is het dus appels met peren vergelijken.

    Het zou me niet verwonderen dat de volgende bestelling wel weer bij VDL of Hoof plaatsvind. Uiteindelijk bepalen de kosten na levering voor onderhoud en uitval of er een nabestelling komt.
    Ik zie die niet komen na recensies in Nederland bij gebruik en uitval.
    Hier in de regio rijden de BYD bussen ook volop, kunnen de Total cost of owner ship wellicht hoger liggen. Zolang de peer( Ebusco) niet geleverd kan worden kun je deze ook niet met de appel(BYD) vergelijken.

    En een bus die niet geleverd wordt, kan sowieso geen passagiers vervoeren. Dus zolang hier geen duidelijke verbetering is te zien of wordt bevestigd. Is BYD de bus die besteld wordt, blijkt helaas.
4.224 Posts
Pagina: «« 1 ... 7 8 9 10 11 ... 212 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 06 mei

    1. China inkoopmanagersindex diensten april
    2. PostNL Q1-cijfers
    3. Siemens Healthineers Q1-cijfers
    4. TKH Q1-cijfers
    5. Dui inkoopmanagersindex diensten april (def)
    6. EU inkoopmanagersindex diensten april (def)
    7. VK inkoopmanagersindex diensten april (def)
    8. EU producentenprijzen maart
    9. Tyson Foods Q1-cijfers
  2. 07 mei

    1. Japan inkoopmanagersindex diensten april
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht