Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

AMG Critical Materials N.V. NL0000888691

Laatste koers (eur)

22,680
  • Verschill

    -0,740 -3,16%
  • Volume

    168.706
  • Bied

    22,600  
  • Laat

    23,100  
+ Toevoegen aan watchlist

AMG 2024

2.952 Posts
Pagina: «« 1 ... 12 13 14 15 16 ... 148 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 christo1 10 januari 2024 19:29
    quote:

    Gerard M. schreef op 10 januari 2024 17:59:

    [...]

    Dit is echt niet oke wat je aan het doen bent en je bent informatie aan het verdraaien en manipuleren wat strafbaar is. Mijn bron is Northvolt zelf.

    - Northvolt gaat in Heide een 60 GWh lithium-ion fabriek bouwen(With an annual potential production capacity of 60 GWh, Northvolt Drei will deliver a supply of sustainably produced lithium-ion batteries to the European market, sufficient for some one million electric vehicles).

    - Er zijn geen orders voor natrium-batterijen van automakers bij Northvolt.

    - Northvolt geeft zelf aan, dat ze met hun natriumbatterij voornamelijk op de energieopslagmarkt gaan focussen.

    - De dichtheid van een natriumbatterij geeft Northvolt zelf al aan, is maar 160 Wh/kg (erg laag)

    - De pijplijn wereldwijd voor natriumbatterijen voor 2030 is maar 152 GWh, die van lithium is 9,3TWh!!!!!!!

    Ongelooflijk, waarom zit ik mijn tijd te verspillen aan informatie die je zo makkelijk kan opzoeken. Dit is echt een probleem in dit land. Mensen kunnen of niet normaal informatie verwerken, of ze zijn opzettelijk aan het manipuleren. Geen wonder dat we zo stemmen. #innovatieflandmereet

    Ik ben trouwens serieus aan het overwegen je te melden Christo, dat ene zinnetje kan ik niet vinden op het internet en het lijkt erop dat je opzettelijk desinformatie aan het verspreiden bent om de koers te beïnvloeden.
    Staat letterlijk zo op de tijd, artikel gewoon gekopieerd en hier geplakt, vooraleer mij van iets te beschuldigen trek je beter alle informatie na, dus ofwel heeft de journalist van de tijd u misleidt ofwel schreef hij de waarheid.

    Mvg
  2. Gerard M. 10 januari 2024 19:37
    quote:

    christo1 schreef op 10 januari 2024 19:29:

    [...]

    Staat letterlijk zo op de tijd, artikel gewoon gekopieerd en hier geplakt, vooraleer mij van iets te beschuldigen trek je beter alle informatie na, dus ofwel heeft de journalist van de tijd u misleidt ofwel schreef hij de waarheid.

    Mvg
    Het is JOU verantwoordelijkheid om de informatie die jij verspreid na te trekken. Je hebt 0 moeite gedaan en ook nog eens op basis daarvan je aandelen verkocht. Allemachtig wat impulsief. Je had ook dubbel kunnen controleren toen ik met zeer duidelijke en exacte informatie kwam, maar je wilde niet luisteren.

    Stuur me de link van je bron, ik wil contact opnemen met die journalist. Het is compleet verzonnen gebrabbel namelijk en wil weten hoe die persoon zoiets bedenkt. Ik probeer het artikel te vinden, maar het zou dan achter een betaalmuur zitten en dan kan ik het niet controleren.

    En nee, natuurlijk is dat niet de waarheid, anders was het wel officieel gemaakt door NortVolt. Kom op zeg, wat een niveau.
  3. forum rang 5 christo1 10 januari 2024 19:48
    quote:

    Gerard M. schreef op 10 januari 2024 19:37:

    [...]

    Het is JOU verantwoordelijkheid om de informatie die jij verspreid na te trekken. Je hebt 0 moeite gedaan en ook nog eens op basis daarvan je aandelen verkocht. Allemachtig wat impulsief. Je had ook dubbel kunnen controleren toen ik met zeer duidelijke en exacte informatie kwam, maar je niet luisteren.

    Stuur me de link van je bron, ik wil contact opnemen met die journalist. Het is compleet verzonnen gebrabbel namelijk en wil weten hoe die persoon zoiets bedenkt. Ik probeer het artikel te vinden, maar het zou dan achter een betaalmuur zitten en dan kan ik het niet controleren.

    En nee, natuurlijk is dat niet de waarheid, anders was het wel officieel gemaakt door NortVolt. Kom op zeg, wat een niveau.
    Ik heb mijn aandelen niet verkocht op basis van het artikel in de tijd, het heeft me wel de laatste duw gegeven om die beslissing te nemen, de hoofdzaak is dat de lithium prijzen na Q3 wederom sterk gedaald zijn en dat ik daarvan vertrek en dat ik mijn persoonlijke conclusie trek dat de koers van AMG nog lager kan gaan.

    En inderdaad het artikel in de tijd is betalend en ik ga hier niet mijn inloggegevens vrijgeven.

    Mvg.
  4. forum rang 8 Lepre Chaun 10 januari 2024 20:02
    China's 10 industries' outlooks for 2024

    Lithiumbatterij

    Na een prijsdaling in 2023 zal de jaar-op-jaar daling van de prijs van lithiumcarbonaat in 2024 aanzienlijk afnemen en zelfs een aanzienlijke opleving laten zien, aldus sommige insiders uit de sector.

    Een "neijuan", of felle concurrentie op de markt, zal leiden tot echt innovatieve en wereldwijd concurrerende bedrijven, zei Xiang Guangda, bestuursvoorzitter van roestvrijstalen producent Tsingshan Holding Group.

    Liu Jincheng, voorzitter van EVE Energy Co, zei dat de industrie in de toekomst stabieler zal zijn na een ronde van boom en bust, de prijs zal stabiel zijn en de operatie rationeler zal zijn.

    De opkomst van high-end elektrische voertuigen zal de stroomopwaartse keten van de lithiumbatterij-industrie uit de situatie drijven om slechts tot op zekere hoogte lage prijzen na te streven, en het hoogwaardige product is de sleutel, aldus insiders uit de industrie.

    Nieuw energievoertuig

    de verkoop van nieuwe energievoertuigen zal 11,5 miljoen eenheden bereiken, een stijging van 20 procent op jaarbasis, aldus de Chinese Vereniging van Autofabrikanten.

    Zhang Yongwei, secretaris-generaal van de China EV 100, zei dat de Chinese NEV-export in 2024 1,8 miljoen eenheden zal bereiken, een stijging van 50 procent op jaarbasis.

    Insiders uit de industrie zijn optimistisch over NEV's uit het midden- en hogere segment, en de export van NEV's zal het model blijven van 'handel plus overzeese productie', en geleidelijk veranderen naar het model van 'overzeese investeringen plus lokalisatieontwikkeling'.

    De bestellingen voor nieuwe auto's zijn vol en de productielijn draait 24 uur per dag, aldus Shanghai Securities News, daarbij verwijzend naar bedrijven voor nieuwe energievoertuigen, waaronder Seres en Voyah.

    Tijdens de laatste week van 2023 lanceerden verschillende fabrikanten van nieuwe energievoertuigen, zoals Geely's Zeekr en BAIC's Arcfox, nieuwe modellen, en Chinese technologiegiganten, waaronder Huawei en Xiaomi, brachten ook nieuwe modellen uit. Al deze nieuwe energievoertuigen zullen in 2024 worden geleverd.

    De auto-industrie zal in 2024 volledig het tijdperk van intelligente elektrische voertuigen betreden, en de kloof tussen Chinese bedrijven en Tesla zal kleiner worden, zegt Li Xiang, oprichter en CEO van Li Auto.

    Li Bin, oprichter en voorzitter van Nio, zei dat de Chinese high-end NEV-markt een keerpunt van explosieve groei zal inluiden en het Chinese marktaandeel van internationale autobedrijven zoals Mercedes-Benz en BMW zal verdelen.

    De verwachting is dat de puur elektrische auto in 2024 mainstream zal worden, aldus de krant, daarbij verwijzend naar leidinggevenden van sommige autobedrijven.
  5. Gerard M. 10 januari 2024 20:03
    quote:

    christo1 schreef op 10 januari 2024 19:48:

    [...]

    Ik heb mijn aandelen niet verkocht op basis van het artikel in de tijd, het heeft me wel de laatste duw gegeven om die beslissing te nemen, de hoofdzaak is dat de lithium prijzen na Q3 wederom sterk gedaald zijn en dat ik daarvan vertrek en dat ik mijn persoonlijke conclusie trek dat de koers van AMG nog lager kan gaan.

    En inderdaad het artikel in de tijd is betalend en ik ga hier niet mijn inloggegevens vrijgeven.

    Mvg.
    De aap komt uit de mouw, je wil gewoon tijdelijk een lagere koers en ze dan terugkopen. Je komt constant terug op die korte termijn en wil AMG een extra trap de grond ingeven, ten koste van iedereen die er nog wel inzit. Wat een smerige actie man.

    Nou kom op, voor de tweede keer. Geef ons gewoon die link, we zoeken het wel uit, we hebben je inloggegevens niet nodig. We regelen het wel.
  6. forum rang 6 Bergonzi_deleted 10 januari 2024 20:29
    quote:

    Gerard M. schreef op 10 januari 2024 20:03:

    [...]

    De aap komt uit de mouw, je wil gewoon tijdelijk een lagere koers en ze dan terugkopen. Je komt constant terug op die korte termijn en wil AMG een extra trap de grond ingeven, ten koste van iedereen die er nog wel inzit. Wat een smerige actie man.

    Nou kom op, voor de tweede keer. Geef ons gewoon die link, we zoeken het wel uit, we hebben je inloggegevens niet nodig. We regelen het wel.
    christo en zijn kompaan ruud zijn inderdaad twee notoire positie-posters.. ik denk niet dat ze enige invloed op de koers hebben, maar het geeft wel dermate veel forumvervuiling en ruis dat experts als bv lamsrust liever wegblijven ben ik bang
  7. forum rang 5 christo1 10 januari 2024 20:30
    Ga naar de website de tijd.be en vervolgens ga je naar de zoekmachine en tik je northvolt in.

    Dan kom je uit bij het artikel.

    Mvg.
  8. forum rang 6 Take a sisi 10 januari 2024 20:31
    quote:

    Gerard M. schreef op 10 januari 2024 19:37:

    [...]

    Het is JOU verantwoordelijkheid om de informatie die jij verspreid na te trekken. Je hebt 0 moeite gedaan en ook nog eens op basis daarvan je aandelen verkocht. Allemachtig wat impulsief. Je had ook dubbel kunnen controleren toen ik met zeer duidelijke en exacte informatie kwam, maar je wilde niet luisteren.

    Stuur me de link van je bron, ik wil contact opnemen met die journalist. Het is compleet verzonnen gebrabbel namelijk en wil weten hoe die persoon zoiets bedenkt. Ik probeer het artikel te vinden, maar het zou dan achter een betaalmuur zitten en dan kan ik het niet controleren.

    En nee, natuurlijk is dat niet de waarheid, anders was het wel officieel gemaakt door NortVolt. Kom op zeg, wat een niveau.
    Impulsief verkopen , vanwaar een afkeer daartegen ?
    Als ik terugkijk op mijn beste inkopen de meeste waren allemaal impulsief , namelijk opgelegde kansen wachten niet , als het hard naar beneden klapt , vervolgt herstel vaak voorspoedig .
    Een half minuutje de zaak overdenken kan al te laat zijn met als gevolg dat je op twijfel afgerekend wordt .
    Als iemand de zaak niet meer vertrouwt dan heeft hij het volste recht om daar naar te handelen , niemand verdient het om daar op afgerekend te worden .
    Wil mijn gedachte nog wel een keer in de etalage zetten , maar de meeste hier , weten ondertussen wel dat ik AMG liever niet op 23€ in de porto nam , en zie hier enkele weken later 10% er af , het waarom is in mijn ogen de angst voor wat nog komen gaat , vergeet niet de US stuurt Europa aan , en het zijn meesters in manipuleren met cijfers , anders gezegd ( als voorbeeld ) ze laten de job-cijfers niet liegen maar draaien zo dat ze mee lijken te vallen .
    Het vuur kruipt onder de radar verder , tot het moment dat het geloven in de soft landing abrupt wordt weggenomen omdat ze uiteindelijk niet meer langs de waarheid af kunnen .
    Ik zie dan ook geen enkele reden om op dit moment aan te nemen dat AMG tegen de komende neergaande richting van de Dow in gaat roeien .
    Maar kopen mag natuurlijk ook , ik denk dat gezien de risico's de timing moet kloppen .
    Een diepe daling in een recht lijn naar beneden daarvoor lijkt het me nog wat vroeg .
    Denk wel dat je ze voor de langere termijn beter wat later op de plank kunt leggen .
    We hebben allemaal de keuze maar ook geen van alle een glazen bol .
  9. forum rang 5 christo1 10 januari 2024 20:41
    quote:

    Gerard M. schreef op 10 januari 2024 20:03:

    [...]

    De aap komt uit de mouw, je wil gewoon tijdelijk een lagere koers en ze dan terugkopen. Je komt constant terug op die korte termijn en wil AMG een extra trap de grond ingeven, ten koste van iedereen die er nog wel inzit. Wat een smerige actie man.

    Nou kom op, voor de tweede keer. Geef ons gewoon die link, we zoeken het wel uit, we hebben je inloggegevens niet nodig. We regelen het wel.
    Ik verkondig nochtans reeds maanden dat het momenteel niet goed gaat voor de cijfers van AMG, heb me één keer laten verleiden om de dag voor de cijfers AMG bij te kopen en gelukkig nog kunnen verkopen met kleine winst aan 40+.

    Heb daarna weer ingekocht aan gemiddelde van 24 euro maar vandaag beslist om ze te verkopen omdat er voor mij geen triggers zijn die de resultaten de komende 6 maanden kunnen ondersteunen.

    Ik had gehoopt op een herstel van de lithium prijzen maar tot op heden zijn deze nog verder gedaald en ja, ik koop ze misschien terug onder de 20 euro weer in als ze na hun Q4 resultaten zouden dalen wat geen zekerheid is.

    De enige zekerheid is dat de lithium prijzen verder gezakt zijn tov Q3 2023.

    En er worden hier ook steeds artikels gepost van tekorten aan lithium door stijgende vraag naar EV, maar de prijzen zeggen momenteel iets anders en dat is een FEIT.

    Mvg.
  10. forum rang 9 nine_inch_nerd 10 januari 2024 20:46
    Is het deze?

    Europa antwoordt op Amerikaanse subsidiepot met groen steunkader
    Kris van Haver 09 januari 2024 Vandaag om 22:08

    Europees commissaris voor Concurrentie Margrethe Vestager ziet erop toe dat Europese steunmaatregelen ook het gelijke speelveld tussen de lidstaten en de interne markt bewaken. ©AFP
    Met gulle staatssteun kiest de Europese Commissie voor het terughalen groene techbedrijven die ook in de VS op forse subsidies kunnen rekenen. De batterijfabrikant Northvolt krijgt ruim 900 miljoen euro Duitse staatssteun voor een gigafabriek. Europa geeft zijn zegen voor die subsidie.

    De Europese Commissie zet sinds maart 2022 een heel onorthodox beleid voor staatssteun in de steigers. Toen wilde ze de industrie steunen die bedolven werd onder torenhoge energieprijzen. Een jaar later kwam er een breder kader voor industriesteun, gericht op groene spitstechnologie: zonnepanelen, batterijen, warmtepompen, windturbines en elektrolyse voor de aanmaak van waterstof.

    De Europese groene ambities zijn groot: tegen 2030 moet minstens 40 procent van de zonnepanelen, 85 procent van de windturbines en de batterijen, en 60 procent van de warmtepompen 'made in Europa' zijn. Omdat ook China veel geld pompt in die technologie en de Verenigde Staten met hun Inflation Reduction Act (IRA) gigantische sommen veil hebben voor het aantrekken van buitenlandse techbedrijven, was Europa wel verplicht de klassieke regels voor staatssteun te laten varen.

    Zo kwam er veel meer rek op de steun die lidstaten kunnen geven aan bedrijven. Ze kunnen ook veel directer staatssteun injecteren voor de betrokken groene industrie. De Europese Commissie keurde ook een mechanisme goed dat lidstaten die vrezen een geplande groene investering in eigen land te zien verhuizen naar de VS, in staat stelt de Amerikaanse steun te 'matchen'.

    Het heeft tot nu geduurd voor een lidstaat gebruikmaakte van die mogelijkheid om een bedrijf dat naar de Amerikaanse IRA-miljarden lonkt, naar Europa terug te halen. Europees commissaris voor Mededinging Margrethe Vestager kondigde samen met de Duitse minister van Energie Robert Habeck aan dat Europa zijn fiat geeft aan meer dan 900 miljoen euro Duitse staatssteun om een nieuwe gigafabriek van de Zweedse batterijfabrikant Northvolt hier te bouwen in plaats van in de VS.

    Het gros van dat geld, 700 miljoen euro, komt in de vorm van subsidies, de resterende 200 miljoen in overheidsgaranties. Northvolt gaat in de Noord-Duitse gemeente Heide groene natrium-ionbatterijen produceren, met 90 procent minder grondstoffen, die de nieuwe generatie elektrische wagens zullen aansturen.

    Gelijk speelveld

    Kleine landen als België vreesden dat de interne EU-concurrentie en de veel grotere financiële zakken van grote lidstaten als Duitsland het gelijke speelveld in Europa zouden aantasten en de interne markt uiteenrukken. In een gesprek met enkele economische kranten nuanceert Vestager dat.

    Voor de energie- en groene steun tussen maart 2022 en juni 2023 is veel minder steun gegeven dan verwacht. Alles samen kwamen er voor 730 miljard euro aanvragen voor subsidies. Slechts 140 miljard euro is ook effectief uitgekeerd. Dat is amper een vijfde van alle aangevraagde subsidies en staat slechts voor 0,6 procent van het Europese bruto binnenlands product (bbp). De belofte dat bedrijven steun zouden krijgen, was blijkbaar al voldoende om de angst weg te nemen.

    Duitsland en Italië tekenen met respectievelijk 72,8 miljard en 39,2 miljard euro voor samen 80 procent van de uitgekeerde steun in die periode. Voor beide landen was de steun specifiek bedoeld voor energiebedrijven en om de hoge energieprijzen te milderen.

    België heeft met slechts 266 miljoen euro een van de laagste niveaus van staatssteun, gemeten in verhouding tot het bbp, blijkt uit de cijfers van Vestager. Bovendien zijn die maatregelen geen directe steun, maar eerder voordelige Vlaamse leningen. Hongarije was in diezelfde periode, in verhouding tot het bbp, de grootste steunverlener in Europa.

    De energiesteun loopt deze zomer af. De steun voor groene technologie loopt tot eind 2025.
  11. forum rang 5 christo1 10 januari 2024 20:51
    quote:

    nine_inch_nerd schreef op 10 januari 2024 20:46:

    Is het deze?

    Europa antwoordt op Amerikaanse subsidiepot met groen steunkader
    Kris van Haver09 januari 2024 Vandaag om 22:08

    Europees commissaris voor Concurrentie Margrethe Vestager ziet erop toe dat Europese steunmaatregelen ook het gelijke speelveld tussen de lidstaten en de interne markt bewaken. ©AFP
    Met gulle staatssteun kiest de Europese Commissie voor het terughalen groene techbedrijven die ook in de VS op forse subsidies kunnen rekenen. De batterijfabrikant Northvolt krijgt ruim 900 miljoen euro Duitse staatssteun voor een gigafabriek. Europa geeft zijn zegen voor die subsidie.

    De Europese Commissie zet sinds maart 2022 een heel onorthodox beleid voor staatssteun in de steigers. Toen wilde ze de industrie steunen die bedolven werd onder torenhoge energieprijzen. Een jaar later kwam er een breder kader voor industriesteun, gericht op groene spitstechnologie: zonnepanelen, batterijen, warmtepompen, windturbines en elektrolyse voor de aanmaak van waterstof.

    De Europese groene ambities zijn groot: tegen 2030 moet minstens 40 procent van de zonnepanelen, 85 procent van de windturbines en de batterijen, en 60 procent van de warmtepompen 'made in Europa' zijn. Omdat ook China veel geld pompt in die technologie en de Verenigde Staten met hun Inflation Reduction Act (IRA) gigantische sommen veil hebben voor het aantrekken van buitenlandse techbedrijven, was Europa wel verplicht de klassieke regels voor staatssteun te laten varen.

    Zo kwam er veel meer rek op de steun die lidstaten kunnen geven aan bedrijven. Ze kunnen ook veel directer staatssteun injecteren voor de betrokken groene industrie. De Europese Commissie keurde ook een mechanisme goed dat lidstaten die vrezen een geplande groene investering in eigen land te zien verhuizen naar de VS, in staat stelt de Amerikaanse steun te 'matchen'.

    Het heeft tot nu geduurd voor een lidstaat gebruikmaakte van die mogelijkheid om een bedrijf dat naar de Amerikaanse IRA-miljarden lonkt, naar Europa terug te halen. Europees commissaris voor Mededinging Margrethe Vestager kondigde samen met de Duitse minister van Energie Robert Habeck aan dat Europa zijn fiat geeft aan meer dan 900 miljoen euro Duitse staatssteun om een nieuwe gigafabriek van de Zweedse batterijfabrikant Northvolt hier te bouwen in plaats van in de VS.

    Het gros van dat geld, 700 miljoen euro, komt in de vorm van subsidies, de resterende 200 miljoen in overheidsgaranties. Northvolt gaat in de Noord-Duitse gemeente Heide groene natrium-ionbatterijen produceren, met 90 procent minder grondstoffen, die de nieuwe generatie elektrische wagens zullen aansturen.

    Gelijk speelveld

    Kleine landen als België vreesden dat de interne EU-concurrentie en de veel grotere financiële zakken van grote lidstaten als Duitsland het gelijke speelveld in Europa zouden aantasten en de interne markt uiteenrukken. In een gesprek met enkele economische kranten nuanceert Vestager dat.

    Voor de energie- en groene steun tussen maart 2022 en juni 2023 is veel minder steun gegeven dan verwacht. Alles samen kwamen er voor 730 miljard euro aanvragen voor subsidies. Slechts 140 miljard euro is ook effectief uitgekeerd. Dat is amper een vijfde van alle aangevraagde subsidies en staat slechts voor 0,6 procent van het Europese bruto binnenlands product (bbp). De belofte dat bedrijven steun zouden krijgen, was blijkbaar al voldoende om de angst weg te nemen.

    Duitsland en Italië tekenen met respectievelijk 72,8 miljard en 39,2 miljard euro voor samen 80 procent van de uitgekeerde steun in die periode. Voor beide landen was de steun specifiek bedoeld voor energiebedrijven en om de hoge energieprijzen te milderen.

    België heeft met slechts 266 miljoen euro een van de laagste niveaus van staatssteun, gemeten in verhouding tot het bbp, blijkt uit de cijfers van Vestager. Bovendien zijn die maatregelen geen directe steun, maar eerder voordelige Vlaamse leningen. Hongarije was in diezelfde periode, in verhouding tot het bbp, de grootste steunverlener in Europa.

    De energiesteun loopt deze zomer af. De steun voor groene technologie loopt tot eind 2025.

    Inderdaad,
  12. forum rang 6 Take a sisi 10 januari 2024 20:57
    Het is nu eenmaal een feit dat als de koersen onder druk komen te staan , de irritaties vaak wat gaan oplopen , het lijkt mij erg sterk dat slechts 1 man , het met de letter klaar speelt om de koers onderuit te schoppen .
  13. forum rang 6 Take a sisi 10 januari 2024 21:47
    Northvolt’s battery breakthrough — and the big quest to move Europe away from lithium
    Building a battery that doesn’t rely on lithium or cobalt is a holy grail for the green transition

    Currently, nearly all batteries require metals like lithium and cobalt. Problem: Europe doesn’t have a lot of these minerals, and has to rely on places like China for supply.

    Building a battery that doesn’t rely on these is a holy grail for the green transition — and for Europe to achieve more energy sufficiency.

    Northvolt, Europe’s largest battery manufacturer, announced last month it had developed a battery entirely without any critical minerals in it. The company is among a host in Europe working on a new generation of batteries.

    Ik heb het vrij recent al eens aangegeven deze bedrijfstak is Risky Business
  14. Gerard M. 10 januari 2024 23:10
    quote:

    Take a sisi schreef op 10 januari 2024 21:47:

    Northvolt’s battery breakthrough — and the big quest to move Europe away from lithium
    Building a battery that doesn’t rely on lithium or cobalt is a holy grail for the green transition

    Currently, nearly all batteries require metals like lithium and cobalt. Problem: Europe doesn’t have a lot of these minerals, and has to rely on places like China for supply.

    Building a battery that doesn’t rely on these is a holy grail for the green transition — and for Europe to achieve more energy sufficiency.

    Northvolt, Europe’s largest battery manufacturer, announced last month it had developed a battery entirely without any critical minerals in it. The company is among a host in Europe working on a new generation of batteries.

    Ik heb het vrij recent al eens aangegeven deze bedrijfstak is Risky Business
    Zucht. Breakthrough dit, breakthrough dat. Het is alleen risky voor hen die het niet snappen wat er daadwerkelijk achter de woorden schuil gaat.
  15. Lithium Koning 10 januari 2024 23:25
    Europe will open 250 battery factories by 2033. What are the confirmed projects?

    Due to the increasing demand for electric vehicles (EVs), it is expected that nearly 250 battery factories will be installed in the European continent in the next ten years, as reported by Buck Consultants International.

    Given the rise in zero-emission vehicle sales, the establishment of Li-ion battery production companies becomes an attractive investment for entrepreneurs.

    Where will the new facilities be located? Below, Mobility Portal Europe provides a list of some countries that have already presented inauguration plans.

    mobilityportal.eu/europe-250-battery-...
  16. Lithium Koning 10 januari 2024 23:28
    Dit is ook wel interessant om te zien! Energy storage is €/kW behoorlijk goedkoop in combinatie met duurzame energie. Laat zien dat als we een lagere stroomrekening willen we deze richting op moeten!
  17. forum rang 6 Take a sisi 11 januari 2024 10:30
    quote:

    Gerard M. schreef op 10 januari 2024 23:10:

    [...]

    Zucht. Breakthrough dit, breakthrough dat. Het is alleen risky voor hen die het niet snappen wat er daadwerkelijk achter de woorden schuil gaat.
    Ontspan al weer 1% erbij , bt-way frustraties uiten is een spiegel naar jezelf .
2.952 Posts
Pagina: «« 1 ... 12 13 14 15 16 ... 148 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 06 mei

    1. China inkoopmanagersindex diensten april
    2. PostNL Q1-cijfers
    3. Siemens Healthineers Q1-cijfers
    4. TKH Q1-cijfers
    5. Dui inkoopmanagersindex diensten april (def)
    6. EU inkoopmanagersindex diensten april (def) 52,9
    7. VK inkoopmanagersindex diensten april (def)
    8. EU producentenprijzen maart
    9. Tyson Foods Q1-cijfers
  2. 07 mei

    1. Japan inkoopmanagersindex diensten april
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht