Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

EBUSCO HOLDING NL0015000CZ2

Laatste koers (eur)

2,942
  • Verschill

    +0,066 +2,29%
  • Volume

    83.098
  • Bied

    2,868  
  • Laat

    2,950  
+ Toevoegen aan watchlist

Ebusco 2024

4.225 Posts
Pagina: «« 1 ... 17 18 19 20 21 ... 212 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 Marcel H. 11 januari 2024 21:28
    quote:

    Stier schreef op 11 januari 2024 19:36:

    Dit is voor beleggers een tranendal op wielen. De 2.xx komt eraan.
    Er zijn ook nog beleggers die menen dat Ebusco bussen kan verkopen
    voor 600.000 Euro per stuk.
    Dat is niet mogelijk. Daarom komt voor. einde 2024 een
    einde aan dit sprookje.
    Een martelgang van 13 jaar.
    Jaar in, jaar uit verlies.
  2. triblax 11 januari 2024 21:44
    ViP Verkehrsbetrieb hat 23 Elektro-Busse bestellt
    Startschuss für die neue elektrische Busflotte des Verkehrsbetriebes Potsdam (ViP): Der ViP hat kurz vor Jahresende 2023 den Zuschlag für die Lieferung von 23 Elektrobussen erteilt. Auftragnehmer ist die Ebusco B.V. aus den Niederlanden. Für die Anschaffung der E-Busflotte investieren die Landeshauptstadt und der Verkehrsbetrieb Potsdam insgesamt 17,4 Mio.€.

    Stukje uit een duits artikel over de laatste order. 17,4 mln gedeeld door 23 is toch veel meer als 6 ton per bus niet dan?
  3. forum rang 4 StoplossBurner 11 januari 2024 22:01
    quote:

    Marcel H. schreef op 11 januari 2024 21:28:

    [...]

    Er zijn ook nog beleggers die menen dat Ebusco bussen kan verkopen
    voor 600.000 Euro per stuk.
    Dat is niet mogelijk. Daarom komt voor. einde 2024 een
    einde aan dit sprookje.
    Een martelgang van 13 jaar.
    Jaar in, jaar uit verlies.
    Een 18m bus zal zeker dik meer dan 6 ton kosten. Helemaal als die een beetje capaciteit heeft (>450 kWh). Eerder rond de 7 a 8 ton. Dus ik ben er wel een van die meent dat Ebusco voor die prijzen bussen kan verkopen. Of ze dat winstgevend kunnen doen en op tijd, daar is het geloof inmiddels wel van door het putje gegaan.

    Die paar aandeeltjes Ebusco (150) houd ik als les nog aan dat je niet uit vaderlandsliefde en automotive affiniteit een aandeel in een bedrijf moet kopen. Op het hele portfolio is het inmiddels toch al een te verwaarlozen percentage.
  4. forum rang 6 Marcel H. 11 januari 2024 22:10
    quote:

    triblax schreef op 11 januari 2024 21:44:

    ViP Verkehrsbetrieb hat 23 Elektro-Busse bestellt
    Startschuss für die neue elektrische Busflotte des Verkehrsbetriebes Potsdam (ViP): Der ViP hat kurz vor Jahresende 2023 den Zuschlag für die Lieferung von 23 Elektrobussen erteilt. Auftragnehmer ist die Ebusco B.V. aus den Niederlanden. Für die Anschaffung der E-Busflotte investieren die Landeshauptstadt und der Verkehrsbetrieb Potsdam insgesamt 17,4 Mio.€.

    Stukje uit een duits artikel over de laatste order. 17,4 mln gedeeld door 23 is toch veel meer als 6 ton per bus niet dan?
    Ik ken de overeenkomst niet en ik weet ook niet om welk type bus het gaat.
    Als Ebusco voor elke te leveren bus 6 ton zou ontvangen was Rouen snel van
    start gegaan. VDL ontvangt voor hun gelede bussen ook geen 6 ton per stuk
    van het Openbaar Vervoerbedrijf in Amsterdam.

    En Potsdam zou zelfs meer dan 750.000 Euro per bus willen betalen.
    Dat moeten bussen zijn met veel gouden versieringen.
    Een VIP-bus Speciaal.
  5. forum rang 5 Fox WIld 11 januari 2024 22:16
    Custom made :-)

    Ebusco buses for Verkehrsbetrieb Potsdam

    New customer for Ebusco: Verkehrsbetrieb Potsdam (Germany) kicks off fleet electrification with first e-bus order. The operator has opted for 23 Ebusco 3.0 buses (10 Ebusco 3.0 12-metre buses, and 13 Ebusco 3.0 18-metre buses).

    The buses are scheduled to commence service in 2025 and will operate in the Potsdam area.
    The 12-metre buses will feature a low floor, three doors, and will be powered by a battery pack exceeding 350 kWh, Ebusco states. In addition, the 18-metre buses will be equipped with four doors and a battery pack surpassing 500 kWh. Each bus will be equipped with a pantograph, setting them apart from any other Ebusco 3.0 bus.
  6. forum rang 6 Marcel H. 11 januari 2024 23:10
    De 12-meter bus heb ik in Deurne uitgebreid bekeken. Ca. 6 maanden geleden. Die moest toen voor
    eindmontage en completering nog naar Venray. Voor een dergelijke bus wordt zelfs geen 4 ton betaald.
    Als dan de genoemde betaling uitsluitend gaat over de aankoop van bussen, en verder geen overige operationele
    investeringen betreft, dan zou een gelede bus meer dan 1 Mio investering zijn!
    Als die prijs voor die Ebusco-bus wordt betaald dan is er sprake van een goudmijn in
    Deurne en alle overige bussenbouwers doen dan ook zeer goede zaken.
    Openbaar vervoer is nog nooit kostendekkend geweest en bij aankoop worden prijzen
    van concurrenten vergeleken.
    Overigens heeft Ebusco zelf tot dusver over deze opdracht niets inhoudelijk meegedeeld.
    De koers van het aandeel is sinds 01.01.2024 uitsluitend stevig gedaald.
  7. forum rang 7 MOEdig Voorwaarts 12 januari 2024 01:12
    quote:

    Happy schreef op 10 januari 2024 12:54:

    [...]

    Moet nog wat goed nieuws overblijven om te melden op 29 januari.

    Ben jij er ook?
    Hahaha, ik ben er zeker niet.

    Op 29 januari gaat de hamer slechts omlaag om het bijdrukken van aandelen goed te keuren en dat is een reeds een done deal. Het verleden heeft geleerd dat ze slecht het liefst zo lang mogelijk voor zichzelf houden. Zo komt het althans op mij over.

    Hierbij de volledige (slecht?)nieuwsagenda:

    29 January 2024 Extraordinary General Meeting (EGM)
    9 February – 25 March 2024 Closed period
    26 March 2024 Full Year Results 2023
    Second Quarter 2024 Capital Markets Day 2024
    14 May 2024 Annual General Meeting (AGM)
    29 June – 30 July 2024 Closed period
    31 July 2024 Half Year Results
    5 October – 15 October 2024 Closed period
    16 October 2024 Trading update Q3

    Hands up voor Hollands Glorie maar hier lijkt me meer sprake van Brabantse Bluf...
  8. forum rang 7 JdeFL 12 januari 2024 08:51
    quote:

    triblax schreef op 11 januari 2024 21:44:

    ...Für die Anschaffung der E-Busflotte investieren die Landeshauptstadt und der Verkehrsbetrieb Potsdam insgesamt 17,4 Mio.€.

    Stukje uit een duits artikel over de laatste order. 17,4 mln gedeeld door 23 is toch veel meer als 6 ton per bus niet dan?
    Dat gaat waarschijnlijk ook over laadpalen, gebouwen en onderhoudsatelier. De prijs per bus werd elders al gepost. Een Gesamtinvestition is geen 'betaald aan Ebusco'.
  9. stot 12 januari 2024 09:53
    Lijkt erop dat
    Daghandelaren goed zitten vanmorgen .

    Is ook een buitenkansje op de laagste koers ooit voor ebusco nu .

    Als ik nog geen aandelen had zou ik ook nu een gokje wagen .
  10. Banter2346 12 januari 2024 10:17
    Wie wil er zo vriendelijk zijn mij heel kort en bondig uit te legge hoe de beurs en de free float nou werkt? Het kan toch niet zo zijn dat doordat er maar 3% free float is nu, de koers nog volatieler wordt en op en neer schiet en daarmee de totale beurswaarde? Dat die 3% bepaalt voor de grootaandeelhouders wat hun bedrijf nou echt waard is? Welke denkfout maak ik.
  11. Wacko Winger 12 januari 2024 10:46
    quote:

    Banter2346 schreef op 12 januari 2024 10:17:

    Wie wil er zo vriendelijk zijn mij heel kort en bondig uit te legge hoe de beurs en de free float nou werkt? Het kan toch niet zo zijn dat doordat er maar 3% free float is nu, de koers nog volatieler wordt en op en neer schiet en daarmee de totale beurswaarde? Dat die 3% bepaalt voor de grootaandeelhouders wat hun bedrijf nou echt waard is? Welke denkfout maak ik.
    De eerste denkfout is volgens mij dat je denkt dat de beurswaarde altijd de echte waarde van het bedrijf weergeeft.
    En volgens mij, hoe kleiner de freefloat hoe minder dit in lijn ligt. Kan zowel naar boven als beneden zijn.
  12. forum rang 8 lucas D 12 januari 2024 10:57
    quote:

    Banter2346 schreef op 12 januari 2024 10:17:

    Wie wil er zo vriendelijk zijn mij heel kort en bondig uit te legge hoe de beurs en de free float nou werkt? Het kan toch niet zo zijn dat doordat er maar 3% free float is nu, de koers nog volatieler wordt en op en neer schiet en daarmee de totale beurswaarde? Dat die 3% bepaalt voor de grootaandeelhouders wat hun bedrijf nou echt waard is? Welke denkfout maak ik.
    Ook grootaandeelhouders handelen, dat zijn juist degene die de dure aandelen voor goedkope aandelen omruilen.
    Dat word geprogrammeerd en uitgevoerd zolang het werkt.
    Dat is al sinds de daling inzette op 6 augustus 2022 het geval, en de reden dat het aantal vrij verhandelbare aandelen steeds kleiner word, die worden opgeraapt door de grootaandeelhouders.

    Iedereen die denkt dat grootaandeelhouders er sinds ze instapte er nog net zo duur inzitten moet ophouden met beleggen.

    Ga jezelf maar na, ook een particulier met minder mogelijkheden doet niet anders dan de gemiddelde aankoop verlagen.
  13. forum rang 6 Marcel H. 12 januari 2024 11:54
    quote:

    lucas D schreef op 12 januari 2024 10:57:

    [...]

    Ook grootaandeelhouders handelen, dat zijn juist degene die de dure aandelen voor goedkope aandelen omruilen.
    Dat word geprogrammeerd en uitgevoerd zolang het werkt.
    Dat is al sinds de daling inzette op 6 augustus 2022 het geval, en de reden dat het aantal vrij verhandelbare aandelen steeds kleiner word, die worden opgeraapt door de grootaandeelhouders.

    Iedereen die denkt dat grootaandeelhouders er sinds ze instapte er nog net zo duur inzitten moet ophouden met beleggen.

    Ga jezelf maar na, ook een particulier met minder mogelijkheden doet niet anders dan de gemiddelde aankoop verlagen.
    De heer Bijvelds was met zijn aandelen een grote verliezer.
    Wat heef hij fout/goed gedaan?
    De overige grootaandeelhouders Ebusco leden ook verlies.
    Ongeacht de toegepaste strategie.
  14. forum rang 6 Marcel H. 12 januari 2024 12:05
    quote:

    MOEdig Voorwaarts schreef op 12 januari 2024 01:12:

    [...]

    Hahaha, ik ben er zeker niet.

    Op 29 januari gaat de hamer slechts omlaag om het bijdrukken van aandelen goed te keuren en dat is een reeds een done deal. Het verleden heeft geleerd dat ze slecht het liefst zo lang mogelijk voor zichzelf houden. Zo komt het althans op mij over.

    Hierbij de volledige (slecht?)nieuwsagenda:

    29 January 2024 Extraordinary General Meeting (EGM)
    9 February – 25 March 2024 Closed period
    26 March 2024 Full Year Results 2023
    Second Quarter 2024 Capital Markets Day 2024
    14 May 2024 Annual General Meeting (AGM)
    29 June – 30 July 2024 Closed period
    31 July 2024 Half Year Results
    5 October – 15 October 2024 Closed period
    16 October 2024 Trading update Q3

    Hands up voor Hollands Glorie maar hier lijkt me meer sprake van Brabantse Bluf...
    Op 29.01.2024 extra aandelen, dus verwatering.
    Verkoop nu en koop misschien later.
    €2 komt snel naderbij.
  15. forum rang 8 lucas D 12 januari 2024 12:15
    quote:

    Marcel H. schreef op 12 januari 2024 11:54:

    [...]

    De heer Bijvelds was met zijn aandelen een grote verliezer.
    Wat heef hij fout/goed gedaan?
    De overige grootaandeelhouders Ebusco leden ook verlies.
    Ongeacht de toegepaste strategie.
    De heer Bijleveld heeft geen verlies, en de andere grootaandeelhouders ook niet, en ook ik niet.

    Denk daar maar eens over na.
  16. forum rang 5 Fox WIld 12 januari 2024 12:29
    quote:

    Marcel H. schreef op 12 januari 2024 12:05:

    [...]

    Op 29.01.2024 extra aandelen, dus verwatering.
    Verkoop nu en koop misschien later.
    €2 komt snel naderbij.
    Die verwatering is al een maand bekend, dus geen nieuws meer als op 29 januari de hamerslag komt om e.e.a. te formaliseren.
4.225 Posts
Pagina: «« 1 ... 17 18 19 20 21 ... 212 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 06 mei

    1. China inkoopmanagersindex diensten april
    2. PostNL Q1-cijfers
    3. Siemens Healthineers Q1-cijfers
    4. TKH Q1-cijfers
    5. Dui inkoopmanagersindex diensten april (def)
    6. EU inkoopmanagersindex diensten april (def) 52,9
    7. VK inkoopmanagersindex diensten april (def)
    8. EU producentenprijzen maart
    9. Tyson Foods Q1-cijfers
  2. 07 mei

    1. Japan inkoopmanagersindex diensten april
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht