Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

Euronav BE0003816338

Laatste koers (eur)

15,720
  • Verschill

    +0,090 +0,58%
  • Volume

    35.658 Gem. (3M) 216,4K
  • Bied

    15,700  
  • Laat

    15,850  
+ Toevoegen aan watchlist

Forum geopend voor Euronav

19.290 Posts
Pagina: «« 1 ... 956 957 958 959 960 ... 965 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. moeilijk 27 januari 2024 12:01
    Ik ben mijn vertrouwen verloren, ik voel me slecht behandeld, ik ga zo snel mogelijk verkopen. Maar ik ben er ook niet meer zeker van dat ik de correcte, overeengekomen prijs ga krijgen.
  2. forum rang 4 aossa 27 januari 2024 18:26
    quote:

    moeilijk schreef op 27 januari 2024 12:01:

    Ik ben mijn vertrouwen verloren, ik voel me slecht behandeld, ik ga zo snel mogelijk verkopen. Maar ik ben er ook niet meer zeker van dat ik de correcte, overeengekomen prijs ga krijgen.
    Je krijgt op de beurs meer dan overeengekomen... verkoop snel ;-)
  3. forum rang 4 boothram 29 januari 2024 09:33
    ook bestelling 1(optie:+2) VLCC op ammonia.... de levertijd is nu 40 maanden. In die tijd zijn er bestellingen, slechts zowat 5% van de vloot...maar er zou zowat 20% moeten vervangen worden. De dan hebben we het nog niet ovet het LNG probleem, waar men op schandalige manier de broeikastgassen heeft onderschat (methaan slip 3% ipv 6%, geen GHG winst bij overschakeling op LNG).
    Euronav heeft dus wel degelijk met ammonia een betere beslissing genomen. Methanol is ook wel co2 vriendelijk, maar blijft fossiel, en wellicht veel minder gesubsidieerd op de europese markt.
    Alleen Fredriksen koopt nog fossiele 'fossielen'. CMBT heeft ammonia installed gekocht met optie op 2 extra.: de nieuwbouwprijs gaat nu naar 140 miljoen, stijging van 10% op huidige marktwaardering (dit beïnvloedt ook prijzen 2dehand) . Ik vind de geschatte spotprijzen van analisten, in het verslag van 12 jan realistisch, en dan beschik je over een zeer degelijk rendementsaandeel. Indien CMB met CMBT op de beurs wil blijven, hebben ze transparantieverplichtingen, en ook alle belang erbij behoorlijk te besturen, wat dat betreft heb ik minder vertrouwen in Exmar. Maar er kan ook een goede reden zijn, om toekomstplannen niet helemaal bloot te geven, zeker niet al ze nog kunnen evolueren of wegvallen.
  4. forum rang 4 boothram 30 januari 2024 11:38
    overmorgen donderdag dus q4 resultaten.

    De courante winst wordt hoogstwaarschijnlijk als dividend met voorheffing grotendeels uitbetaald, mogelijks pas na jaarvergadering als einddividend.

    Ik ben benieuwd of de vlootverkoop al volledig wordt geboekt, en wanneer effectief werd gecasht op die bijhorende spot-verdiensten of nieuwe liquiditeiten. Mogelijks worden de frontline VLCC één voor één verkocht aan afgesproken prijs einde contract. Een aantal schepen bleef ook in januari genoteerd als euronav vloot, wellicht door langer lopende contracten.

    Er zal wellicht al heel wat minder afgeschreven worden, en vrij grote niet-uitkeerbare winst kan worden geboekt. Wel kapitaalverminderingen mogelijk, wat eventueel zonder voorheffing kan uitbetaald?
    De nieuwe aandeelhouder kan dus eventueel beslissen een groter dividend uit te betalen, deels zonder voorheffing. Er moet nog geen duidelijk beeld worden verwacht van de financiële positie:
    zolang de CMBT en vlootverkoop niet volledig is afgehandeld is de resulterende schuldgraad nog wat onzeker en hangt af van bijkomende aankopen en betaaldata ook voor de bareboats nieuwbouw.

    Ook de door pers leasing (bareboat-verkoop?) van Oceania, zal een grote invloed hebben op cashpositie, maar dus ook veel leasing-schulden. Uiteindelijk kan CMBT zijn vloot nog wel extra uitbreiden binnen de 60% schuldmarge door de CEO als wenselijk wordt omschreven (60% schulden op nieuwbouw, grotendeels lease).

    De verkoop van een boot aan 35% van de nieuwbouwprijs laat zowat de aankoop toe van een nieuwe : de tussentijdse opbrengst van verse cash (+3%) en actualisering van de verwachte schuld(-5%) en een lening van 57% maken de zaak rond. De oudere VLCC /suezmax zijn aan die prijs verkoopbaar.

    Maar er zijn geen dokken meer beschikbaar... bedrijfje kopen dan maar??? De cash voor CMBT is nog altijd 1,3 milj minder dan de vlootverkoop (frontline), wellicht wel belast met een schuldpositie van 500 miljoen: er rest dus nog wel een half miljardje extra cash zonder bestemming. Bovenop de bestaande liquiditeitspositie. Dat CMBT zich diep in de schulden steekt? zou wel kunnen, maar dan moeten ze nog veel besteden.
  5. forum rang 4 boothram 31 januari 2024 14:36
    FAST
    IOT internet of things via fast applicatie 'verkocht' door euronav, evenwel met uitbreiding van klantrelatie
    Een spinoff van Maersk koopt euronavs FAST applicatie, en voegt ook nog andere apps toe aan het platform. Euronav blijft , meer dan ooit gebruiker van FAST. IOT was voor euronav een belangrijke investering, en wellicht meteen afgeschreven. moeilijk in te schatten wat het betekent voor euronav, maar niet veel impact op resultaten wellicht: geen data over transactiewaarde of contractvoorwaarden . Of blijven ze mede-eigenaars?

    Voor 2025 zijn dus nog 3 suezmax af te betalen, en mogelijks zelfs al een lease geregeld. (pers vermoeden). tijdens de komende 24 maanden zal Euronav zijn cashpositie dus substantieel kunnen verhogen, of gebruiken naast de CMBT investeringen. De afschrijvingen in die 24 maanden zullen oplopen tot >800 miljoen. (8% van nieuwwaarde)... Cashpot! Geen extra nieuwbouw meer buiten CMBT. Een overname tot >5 miljard is niet ondenkbaar....zeker niet als die onderneming ook cash aanbrengt.
  6. forum rang 5 maci 1 februari 2024 08:50
    EURONAV PUBLICEERT RESULTATEN VIERDE
    KWARTAAL 2023
    HOOGTEPUNTEN

    • Nieuw hoofdstuk voor Euronav, wijzigingen in deugdelijk bestuur &
    vennootschapsstructuur
    • Vlootuitbreiding met 4 VLCC's & 2 Suezmaxes in bestelling sinds Q4
    • Q1 2024 spottarieven tot op heden: 46% vastgelegd op 50.430 USD per dag voor
    de VLCC-vloot en 54% vastgelegd op 54.892 USD voor de Suezmax-vloot
    ANTWERPEN, België, 1 februari 2024 – Euronav NV (NYSE: EURN & Euronext: EURN)
    (“Euronav” of de “Vennootschap”) maakte vandaag haar niet-geauditeerde financiële
    resultaten bekend voor het vierde kwartaal afgesloten op 31 december 2023.

    * Toegevoegd door mij om 08.57 uur:
    DISTRIBUTIE NAAR AANDEELHOUDERS
    We zullen geen dividend uitkeren voor Q4 2023.

    Het hele PB lees je hier: ml-eu.globenewswire.com/Resource/Down...
  7. forum rang 4 boothram 2 februari 2024 10:21
    Op de euronav site is bijna alles te vinden: de info van capital day, de recente resultaten met een opname van de presentatiesessie, de waarderingen voor CMBT.
    Ook dus de nog nietgeboekte winsten op de vlootverkoop: q1 zal opnieuw wel goed zijn voor meer dan een half miljard winst. Die oude VLCC brengen dus niet veel minder op dan die verkochte! De suezmax brengen wel beduidend meer op. zeer ruw geschat 3600 dagen p&L (profit/loss) van gemiddeld 30000 alleen al crude vloot.
    De FSO winst is moeilijker te berekenen: die wordt voor 10% van boekwaarde afgeschreven, en op de lening wordt ook intrest betaald. Die 60 mij die wordt ontvangen moet je wellicht 38 milj afschrijving rekenen en op 18 miljoen intresten... maar het is wel op termijn allemaal cash!
    De restwaarde... voor de oceania dus 34 miljoen boekwinst, ...voor de fso het dubbele lijkt logisch, ook zonder contractverlenging (maar dat zou dan wellicht het sluiten zijn van groot deel shaheen olieveld, wat niet te verwachten is over 8 jaar... er zal nog wel enkele jaren bijkomen.)
    De opbrengsten van de overname zullen geleidelijk oplopen; maar in verhouding met crude vloot niet al te veel voorstellen, voorlopig.
    Hetuiteindelijk dividend uit courante winst wordt voor 80% uitbetaald, dat zal dan wellicht 2x 0.6 $ct zijn half april..Of ook iets uitbetaald wordt van de reserves, dat hangt wellicht af van het aantal aandelen dat moeder CMB nodig heeft om de aankoop, te financieren. De uitbetaling van verkoop zou nog 1,5 maand op zich laten wachten...aan 1% intrest voor die periode wordt nu dus al meer betaald, af-en-toe. Ik denk dat CMB niet extra zal moeten aankopen, of anders direct zal kunnen verkopen. en dan hebben ze na de CMBT operatie geen verse cash nodig.
  8. forum rang 4 boothram 5 februari 2024 22:18
    na de verkoop van de resterende VLCC zal euronav een liquiditeitspositie hebben van 2.5$B (12,4$:aandeel) (bron:transcript presentatie q4) . Wat er eventueel kan uitbetaald is 'discretionair' maw het moet nog door iemand worden beslist. Euronav heeft gekozen voor h2/nh3 maar die moluculens zijn nog vrij laag beschikbaar. Met hyport van Deme/duqm doet ook de groep AVH een duit in het zakje, maar ook van euronav zal wellicht extra investering worden verwacht, bv. in Tanzania...maar nh3 zal beter beschikbaar moeten komen. Kosten: kapitaal voor elektriciteit en kapitaal voor infra/vervoer. Ik verwacht dus dat euronav zowat elk kwartaal een nieuwe vlcc bestelt en een nieuwe suezmax, telkens ter vervanging. Dit kan zonder inlevering van liquiditeit: het verschil bijlenen...en dat is dan weer jaarlijks 1$ winst meer per aandeel. (winst op de bootverkopen)
    Indien iedereen zijn aandelen schenkt aan CMB... d
  9. forum rang 4 boothram 5 februari 2024 22:22
    na de verkoop van de resterende VLCC zal euronav een liquiditeitspositie hebben van 2.5$B (12,4$:aandeel) (bron:transcript presentatie q4) . Wat er eventueel kan uitbetaald is 'discretionair' maw het moet nog door iemand worden beslist. Euronav heeft gekozen voor h2/nh3 maar die moluculens zijn nog vrij laag beschikbaar. Met hyport van Deme/duqm doet ook de groep AVH een duit in het zakje, maar ook van euronav zal wellicht extra investering worden verwacht, bv. in Tanzania...maar nh3 zal beter beschikbaar moeten komen. Kosten: kapitaal voor elektriciteit en kapitaal voor infra/vervoer. Ik verwacht dus dat euronav zowat elk kwartaal een nieuwe vlcc bestelt en een nieuwe suezmax, telkens ter vervanging. Dit kan zonder inlevering van liquiditeit: het verschil bijlenen...en dat is dan weer jaarlijks 1$ winst meer per aandeel. (winst op de bootverkopen)
    Indien iedereen zijn aandelen schenkt aan CMB... dan moeten ze wel nog zowat tot 7$ aan dividend ontvangen per euronav... maar het zou best kunnen dat bijna niets dient gekocht: die aandelen van frontline zijn betaalbaar met wat CMBT oplevert.
  10. forum rang 5 maci 7 februari 2024 15:22
    RESULTATEN BIJZONDERE ALGEMENE
    VERGADERING VAN EURONAV

    ANTWERPEN, België, 7 februari 2024 – Euronav NV (“EURN”, “Euronav” of “de
    Vennootschap”) (NYSE: EURN & Euronext: EURN) is verheugd de formele goedkeuring
    aan te kondigen door de aandeelhoudersvergadering van vandaag van de voorgenomen
    koop van 100% van de aandelen in CMB.TECH NV van CMB NV. Alle andere besluiten
    werden ook goedgekeurd tijdens de bijzondere algemene vergadering vandaag.
    Besluit 1: Goedkeuring van de voorgenomen koop van 100% van de aandelen van
    CMB.Tech NV in overeenstemming met artikel 7:152 van het Wetboek van
    Vennootschappen en Verenigingen.

    Besluit 2: Kennisname van vrijwillig ontslag en bevestiging coöptatie van leden
    van de raad van toezicht.
    Besluit 2 A: Kennisname vrijwillig ontslag van mevrouw Grace Reksten Skaugen,
    de heer Ole Henrik Bjørge, de heer Cato H. Stonex, de heer John Fredriksen en de
    heer Patrick De Brabandere als leden van de raad van toezicht.
    Besluit 2 B: Bevestiging coöptatie van de heer Patrick Molis als onafhankelijk lid van
    de raad van toezicht.
    Besluit 2 C: Bevestiging coöptatie van mevrouw Catharina Scheers als onafhankelijk
    lid van de raad van toezicht.
    Besluit 2 D: Bevestiging coöptatie van de heer Bjarte Bøe als lid van de raad van
    toezicht.
    Besluit 2 E: Bevestiging coöptatie van Debemar BV, vast vertegenwoordigd door de
    heer Patrick De Brabandere, als lid van de raad van toezicht.
    Besluit 3: Tussentijdse kwijting aan leden van de raad van toezicht.
    Besluit 3 A: Tussentijdse kwijting aan mevrouw Grace Reksten Skaugen.
    Besluit 3 B: Tussentijdse kwijting aan de heer Ole Henrik Bjørge.
    Besluit 3 C: Tussentijdse kwijting aan de heer Cato H. Stonex.
    Besluit 3 D: Tussentijdse kwijting aan de heer John Fredriksen.
    Besluit 3 E: Tussentijdse kwijting aan de heer Patrick De Brabandere.
    Besluit 4: Goedkeuring, in overeenstemming met Artikel 7:151 van Wetboek van
    Vennootschappen en Verenigingen, van clausules in kredietovereenkomsten betreffende
    controlewijziging.

    Besluit 5: Volmacht Kruispuntbank voor Ondernemingen, ondernemingsloket, griffies van
    de Ondernemingsrechtbank, administraties en fiscale diensten.
    De notulen van de bijzondere algemene vergadering van aandeelhouders zullen worden
    beschikbaar gesteld op de website van Euronav binnen de wettelijk voorgeschreven
    termijn.
  11. GiGa 8 februari 2024 18:17
    Aandeelhouders kiezen massaal voor groene koers oliereder Euronav

    © belga

    De eerste grote stap in de groene ombouw van de Belgische olievervoerder Euronav is woensdag met een stalinistische meerderheid goedgekeurd door de aandeelhouders.

    Gisteren om 17:05
    De overname van het waterstofbedrijf CMBTech door de Belgische beursgenoteerde olierederij Euronav is woensdag tijdens een aandeelhoudersvergadering met een onverwacht grote meerderheid van 99 procent goedgekeurd.

    En dat terwijl Euronav met 1,15 miljard dollar flink wat geld op tafel moest leggen om het bedrijf te kopen. En het bovendien de komende jaren een zeer hoge factuur – bijna twee miljard dollar – zal moeten betalen voor de hele rist schepen die CMB Tech heeft besteld om een vloot uit te bouwen die volledig of gedeeltelijk op groene brandstoffen vaart.

    De stemming geeft aan dat de aandeelhouders van de olierederij het plan om het scheepvaartbedrijf drastisch te vergroenen een kans willen geven. Deze strategie is uitgedokterd door Alexander Saverys, de topman van de Belgische maritieme groep CMB. Hij slaagde er vorig jaar in om de controle van Euronav te verwerven na een strijd van bijna twee jaar met het management en vervolgens met de Noors-Cypriotische scheepvaarttycoon John Fredriksen. Saverys maakte er al die tijd geen geheim van dat hij het totaal oneens was met de ambitie van de toenmalige top van het bedrijf en ook van Fredriksen om een megarederij voor het vervoer van ruwe olie uit te bouwen.

    Met de overname van de waterstofdivisie van CMB wordt nu een andere richting ingeslagen. Waarbij Euronav een rederij wordt die niet alleen tankers heeft voor het transport van ruwe olie, maar ook schepen die chemicaliën, bulkproducten zoals ijzererts, containers en in de toekomst ook groene brandstoffen zullen vervoeren, net als vaartuigen voor de offshorewindenergiesector. Tegelijk moet de CO2-uitstoot van de scheepsvloot van Euronav drastisch dalen door meer en meer schepen volledig of gedeeltelijk op groene alternatieven voor diesel te laten varen.

    Lakmoesproef
    Het ziet ernaar uit dat die koerswending er ook toe leidt dat Euronav een ander soort aandeelhouders aantrekt. CMB-topman Alexander Saverys zei na afloop van de aandeelhoudersbijeenkomst dat hij niet had verwacht dat de overname van CMBTech door Euronav zo goed als unaniem goedgekeurd zou worden. Buiten de familie Saverys die met zo’n 107 miljoen aandelen voor 49 procent eigenaar is van Euronav, steunden nog andere aandeelhouders de overnamedeal die samen goed zijn voor bijna 50 miljoen aandelen.

    Saverys ziet ook signalen dat er op de Amerikaanse beurs grote aandeelhoudersverschuivingen aan de gang zijn. ‘Er worden de jongste tijd veel meer aandelen van Euronav verhandeld dan gewoonlijk.’ Hij sluit niet uit dat heel wat beleggers die Euronav zagen als een manier om op korte termijn winst te puren uit de schommelingen van de olieprijs en de beurskoers het schip verlaten. En dat zij vervangen worden door beleggers die opteren voor waardecreatie op langere termijn.

    De echte lakmoesproef moet nog komen. Van 14 februari tot half maart loopt een bod waarbij de minderheidsaandeelhouders van Euronav hun belang kunnen verkopen aan de familie Saverys tegen 17,86 dollar per aandeel. De scheepvaartfamilie moet zo’n uitkoopvoorstel doen nadat het in de herfst van vorig jaar zijn belang in Euronav boven de 30 procent tilde. Pas dan wordt duidelijk wat ze verkiezen: de bankrekening aandikken of aan boord blijven als aandeelhouder.
  12. Gooss 8 februari 2024 21:21
    Het wordt toch wat afwachten wat de toekomst gaat brengen. Ik ben niet helemaal overtuigd, en denk dat ik toch maar mijn winst neem volgende week.
    "Groene alternatieven voor diesel"? Wie een heel grondige analyse van de markt en mogelijkheden wil zien, kan terecht op de website van GTT (www.gtt.fr). GTT is een hoogtechnologisch bedrijf dat gespecialiseerd is in membranen om gassen bij extreem lage temperaturen te stockeren, op schepen vooral. Gassen als LNG, ethaan, binnenkort ook waterstof. Een vrij recente groeimarkt is de techniek voor aandrijving van schepen met LNG, als groener alternatief in de scheepvaart. Misschien ooit een eindig verhaal, maar bekijk de powerpoints op hun website, en je raakt overtuigd...
    Ik ben al blij met mijn mooie koerswinst bij GTT, maar verwacht de komende jaren veel meer moois.
    Iemand andere ideeën om het vrijgekomen geld te herbeleggen? Of toch zweren bij Euronav/CMB-Tech?
  13. forum rang 4 boothram 10 februari 2024 14:02
    Een hoog rendementsfonds uit scandinavie zou 3,5% hebben gekocht (tradewindsnews)...
    Olie blijft voorlopig nog de motor: uit de grafiek in de presentatie van capital days valt te lezen dat en voor de net-zero strategy 30 nieuwbouw vlcc nodig zouden zijn... per jaar (bij 25 ontstaat een tekort van 50 vlcc). De daaropvolgende 10 jaar zouden het er 40 moeten zijn... om daarna werkloos te worden. Nu ja, ik blijf ervan overtuigd dat ze dan wel water (en ammoniak) gaan vervoeren naar de woestijn...om er bio groene brandstof en voeding te produceren. Nu wordt het niet gedaan...omwille van de co2 uitstoot!
    Het tekort aan vlcc zou er wel eens kunnen toe leiden dat de hypothese van een stijging op de spotmarkt met 55000$, zoals berekend op een andere pagina van de presentatie ook wordt gehaald...voor een extra winst van 3$ per aandeel per jaar...
    wellicht zal cmbt elk kwartaal wel een oude vlcc en een oude suezmax vervangen door nh3 fitted.
    Normaal zonder de likwiditeits positie te benutten: opbrengst 1 verkoop en rest bijlenen.
    Overigens toch nog eens de vele banden met AVH subholdings onderlijnen: De csov boten gekocht in de haven van AVH/CFE bij damen, gelinkt aan AVH, de ammoniaproductie van Deme, en de 'minerals'. De csov boten moeten dus crew vervoeren, normaal in mijn ogen tot veel meer in staat dan gewoon service van offshore wind: ze zouden makkelijk de crew kunnen vervoeren naar de cooke eilanden bv. : een weekje varen...vanuit de vietnamese haven en de chinese haven waar hun vloot wordt gebouwd. Minerals dus, en in staat de diepzee mineralen zone te bedienen. Overigens ben ik van mening dat CMB frederiksen alleen heeft kunnen afhouden met behulp van zijn antwerpse partners, inclusief avh en exmar, die beide over enorme cash beschikken. Overigens is de uitbouw van havens eerder een know-how van ackermans, de ammonia is een gas, de knowhow van exmar, diepzee vraagt dredging en bevoorrading, in de vietnamese havens jarenlang geen of bijna geen belasting. Tevens die h2 uitbouw, cfe kan steunen voor hun spoorweginfrastructuren, de locomotieven en Van moer actief in de havens zet zijn vrachtwagenpark om naar h2..bij cmbt.Moet er nog zand zijn? daarvoor dan weer deme...en als je er geen touw kunt aan vastknopen bexco.
  14. forum rang 5 maci 12 februari 2024 10:11
    "Een hoog rendementsfonds uit scandinavie zou 3,5% hebben gekocht (tradewindsnews)..."

    High-yield fund bets on Saverys family shake-up at Euronav
    Sissener Corporate Bond Fund has Belgian company’s bonds as one of its largest shareholdings

    www.tradewindsnews.com/finance/high-y...
  15. forum rang 4 boothram 13 februari 2024 10:01
    bod van cmb kan nu gaan beginnen 16,57 euro is al meer. in febutari, brussel+ny al 18 milj . aandelen verhandeld...op 100 miljoen in vrije handel!!! ik geeg toe, dat zijn al 8 beursdagen... CMB mag wellicht 'nog niet'', en zeker niet veel zonder te melden. Besluit: ze moeten niet bijkopen, en kunnen zo gewenst wel kapitaal verhogen...en/of superdividenden innen
  16. Giorgios 13 februari 2024 20:04
    In tegenstelling tot mijn Exmar-aandelen waar er geen twijfel was om die stevig vast te houden, is het in dit geval minder duidelijk wat er best te doen staat. Houden, of ingaan op het bod (en nadien terug aan lagere prijs terugkopen).
  17. forum rang 4 boothram 14 februari 2024 09:04
    ik voorzie binnen de 5 maanden dus nog ...7 dividenden : 2x q4, 2xq1, q2,q3 en een 'special... deels zonder voorheffing'. Inidien dit special 6$ net wordt en de kwartaaldiivdenden 70 $cent net...dan blijft er ex dividenden nog 8$, en verdere kwartaaldividenden van...; die 6$ is zowat de helft van de actuele likwiditeitspositie! na de geplande aankopen . na 9 beursdagen in februari dus al 20% van de vije aandelen verkocht: HOE STOM KUNNEN DIE VERKOPENDE MENSEN ZIJN, of betalen ze om te worden bedrogen? Alle nuttige info van beursgenoteerde bedrijven dient toch gratis verspreid door de onderneming, de rest is per definitie onbetrouwbaar.
    nog enkele dagen chinees nieuwjaar...dan zullen er weer zeevaarders beschikbaar zijn ... maar niet genoeg schepen (vooraf is dat andersom).
  18. forum rang 5 maci 14 februari 2024 09:29
    CMB NV LANCEERT ZIJN VERPLICHT OPENBARE
    OVERNAMEBOD OP EURONAV NV

    ANTWERPEN, België, 14 februari 2024 – Euronav NV (“EURN”, “Euronav” of “de
    Vennootschap”) (NYSE: EURN & Euronext: EURN) kondigt aan dat CMB NV (“CMB” of “de
    Bieder”) vandaag het eerder aangekondigd verplicht openbaar bod uitgebracht op alle
    aandelen in Euronav die nog niet in het bezit zijn van de Bieder of personen die verbonden
    zijn met de bieder (“het bod”) heeft gelanceerd.
    De acceptatieperiode voor het bod gaat open op 14 februari 2024 en sluit op 15 maart
    2024. De biedprijs bedraagt 17,86 USD per aandeel in contanten, dit wil zeggen 18.43
    USD per aandeel met vermindering van 0,57 dividend per aandeel.
    In haar antwoordmemorandum heeft de Raad van Toezicht van Euronav unaniem het
    volgende aanbevolen:
    • Indien een aandeelhouder de nieuwe toekomstbestendige strategie van Euronav
    omarmt, wordt aanbevolen om te blijven investeren in Euronav en de aandelen niet
    aan te bieden; en
    • Indien een aandeelhouder de herziene strategie van Euronav niet omarmt, wordt
    aanbevolen om zijn aandelen aan te bieden aan de Bieder in het Bod.

    ml-eu.globenewswire.com/Resource/Down...
19.290 Posts
Pagina: «« 1 ... 956 957 958 959 960 ... 965 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 06 mei

    1. China inkoopmanagersindex diensten april
    2. PostNL Q1-cijfers
    3. Siemens Healthineers Q1-cijfers
    4. TKH Q1-cijfers
    5. Dui inkoopmanagersindex diensten april (def)
    6. EU inkoopmanagersindex diensten april (def) 52,9
    7. VK inkoopmanagersindex diensten april (def)
    8. EU producentenprijzen maart
    9. Tyson Foods Q1-cijfers
  2. 07 mei

    1. Japan inkoopmanagersindex diensten april
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht