Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

CM.COM NL0012747059

Laatste koers (eur)

6,490
  • Verschill

    0,000 0,00%
  • Volume

    15.809 Gem. (3M) 39,3K
  • Bied

    6,410  
  • Laat

    6,610  
+ Toevoegen aan watchlist

CM.COM 2024

653 Posts
Pagina: «« 1 ... 5 6 7 8 9 ... 33 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. KoningsM 16 februari 2024 19:07
    Blue: Ja werkzaam in tech DE, Berlijn. Maar vanwege de NL roots blijf ik het nieuws in NL op de voet volgen.

    NKO: ik ken CM niet goed genoeg voor alles ins en outs, voornamelijk bekend met de vroegere SMS diensten en daar spelen 4 zaken altijd een grote rol: snelheid, veiligheid, betrouwbaarheid en kosten. Verder is het "simpel" berichten van A naar B over de API lijn sturen over de juiste routes. als een ander dat 50% sneller of goedkoper ga je naar de concurrent. Veel partijen hebben voorkeur SMS provider en ook backup SMS providers. welke de voorkeur heeft is kwestie van andere configuratie. Wat vandaag CM is kan morgen Twilio of Messagebird zijn. Je hoeft je niet te verdedigen, ik ken CM en de huidige (internationale) reputatie, alleen probeer ik niet blind te zijn en goed uit te kijken voor de concurrentie ;)
  2. forum rang 6 Nuchtere Kijk Op 17 februari 2024 15:27
    Apart, bovenin schrijf je CM niet goed te kennen, en onderin schrijf dat ik me niet hoef te verdedigen en dat je CM en de huidige (internationale) reputatie kent? Ik ga er maar niet te veel op in. Het is geen verdedigen maar meer verbazing.

    Ik vind het gewoon vreemd dat Bird specifiek zo bepaalde namen noemt, wat bijna lijkt op een soort wanhoopsoffensief?
    Ook vreemd specifiek dus CM te noemen omdat juist die al tijden geleden heeft aangegeven juist minder op zoek te willen gaan naar bv. prijsconcurentie in SMS/Messaging diensten.

    Teksten van jou: "dan kunnen ze de tent in Breda wel opdoeken lijkt mij. Zeker als Messagebird straks? naar de beurs gaat"
    En nog dit stukje "zou CM op langetermijn zelfs een overnamekandidaat worden voor Messagebird"

    Ik houd het bewust kort. CM overname, jouw woorden/perceptie? Ik verdedig niet, maar HERHAAL wat het management van CM al meermaals heeft gecommuniceerd naar haar AH.

    Vrijheid van perceptie moet mogelijk zijn, zoals ik i.d.d. verbaasd was wat ik van jou las, maar OOK verbaasd was, zoals Bird haar nieuwe Press release van 6 februari 2024 heeft geformuleerd. (was mij niet eens bekend, en ik reageerde ook weer op wat ik dus in jouw 1e post op dit forum las).

    Mijn respons was uitsluitend GOED bedoeld en NIET om Bird of jou de maat te nemen, want ik ken BEIDEN amper of niet.
    Ik ben zelf dus ook juist verbaasd en zelfs benieuwd HOE dit persbericht van Bird bij bv. CM en haar AH valt.

    Ik laat het hier verder bij. Ik type nogmaals Gr. NKO
  3. forum rang 8 aextracker 17 februari 2024 15:50
    quote:

    KoningsM schreef op 16 februari 2024 14:22:

    Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie denken van het nieuws van Messagebird. Die zijn een Messaging prijsoorlog gestart en de CEO schreeuwt nogal van de daken dat "de concurentie kapot gaat". Ook willen zich ze naast messaging gaan storten op payments.

    bird.com/blog/bird-crm-lowers-price-i...

    www.quotenet.nl/zakelijk/a46657559/bi...

    SMS/Messaging is nog steeds de grootste inkomstenbron van CM en als grote klanten de overstap maken(wat ze naar mijn idee doen met -40%) dan kunnen ze de tent in Breda wel opdoeken lijkt mij. Zeker als Messagebird straks? naar de beurs gaat want dan tankt het bedrijf vertrouwen en zijn de grote klanten nog sneller bereid om de overstap te maken zou je zeggen. Ook las ik over grote klanten in de Seychellen, daar zitten natuurlijk allemaal koopjesjagers die toewerken naar de opzegtermijn om vervolgens bij de concurrent voor een paar duppies dezelfde diensten af te nemen.

    Of moet ik juist verder denken en zou CM op langetermijn zelfs een overnamekandidaat worden voor Messagebird (.. series C immers al waardering +3 miljard) of misschien voor Twilio omdat ze marktaandeel willen versterken voor partijen als messagebird?

    Gr Marcel

    P.s.: ik lees hier al tijdje mee en volg NL tech maar had hier nog niets over Messagbird gelezen. Daarom een post, benieuwd naar jullie gedachten. Zelf zie ik CM als een mooi bedrijf met pakkende naam dat organisch probeert te groeien buiten de SMS-wereld en NL-markt maar het helaas nog niet lukt. Organische groei op messaging stagneert, betalingen en ticketing gaan nauwelijks over de landsgrensen heen, ook het early adopter AI effect zie ik niet en ik twijfel serieus of dat ooit gaat komen (praatjes zie ik, de wol nog niet).

    CM als echte concurrent voor wereldtoppers Adyen, Ticketmaster en Twilio geloof ik niet in, daar heeft CM te weinig focus op 1 productgroep voor. Maar...., de taart is wereldwijd groot en als CM genoegen neemt met de kleinere taartpunten dan mag je niet klagen. Ben alleen wel beneuiwd of die kleine taartpunten straks langzaam worden opgesnoept door de grotere jongens. Ik heb kleine positie long, verwachteningen zijn wel iets minder na q2 en dit soort berichten..
    Marcel,
    CEO Vis begint met Messagebird een prijzen oorlog obv. "One trick pont strategy" d.w.z. "SMS messaging platform only".
    Feitelijk geeft hij zo te kennen dat zijn SMS only strategie is mislukt. Indien een prijsoorlog de groei \ kracht moet staven bewijst Robert Vis juist zijn zwakte; Hij is te afhankelijk van SMS, verwijst ook naar "lage marges" . Hij kan nu alleen via mono pijler SMS messaging, groei vinden.
    Dat feit zet Robert Vis \ Messagebird kracht bij door zijn strategie wijziging (massa is kassa) middels wijziging firmanaam nog eens te benadrukken; Bird CRM....... ik vind het geen sterk verhaal eerlijk gezegd.

    CM.Com leunt al sinds de groei op meerdere pijlers in de strategie. Van SMS, tot complete service fullfillment & payment..... m.a.w. doet al volop aan CRM in de bredere zin van het woord. Ik geloof niet in "wipwappende klanten, die in een service model , meerdere diensten afnemen en al jaren (tevreden) zaken doen met CM.Com. Bovendien is de markt groot genoeg en is BirdCRM te afhankelijk van 1 eigenaar die wat grillen vertoond, misschien t.g.v. verkeerde pilletjes of een ruige snuif now & then.

    CM.Com is geen concurrent voor Adyen of Twillio. Het aantal taartpunten en de groei internationaal zal het bestaande platform steeds effectiever en effcienter laten groeien. De markt lijkt mij grootgenoeg om CM's bord vol aantrekkelijke taartpunten vol te laden. De investeringen in AI gaat de service component van Cm.Com alleen maar verder helpen versterken.

    Ticketirng en full service management van de CM diensten in dezelfde kanalen kan internationaal zeker groeien, bijv. door gerichte overnames toe te voegen in kernmarkten en zo het platform verder uit te nutten.

    De grote jongens gaan voor het grote geld (bancaire trekjes ontwikkelen) en laten genoeg ruimkte voor servioce specialisten zoals Cm.Com er 1 van is in zowel de publieke als de industriele sector.

    Een eerste volledig normaal boekjaar 2024 zou wel fijn zijn om te beoordelen hoe Covid (plus invloed) en Oekraine (min invloed) op CM's prestaties uitwerkt. Mijn verwachting is, dat we bij Cm.Com in 2023 zijn beoogde re-organisatie en financiele doelen zien waarmaken en dat 2024, daarmee weer in het licht van (acquisitieve) groei mag komen te staan. Wellicht zelfs middels een claim - emissie waar de beide G's niet aan deelnemen en zo hun aandeel wat laten verwateren en aan nieuwe kapitaalverstekkers in handen geven.

    CM.Com ligt qua volwassenheid en manier van werken, mijlen voor op Bird CRM\Robert Vis.
    De CEO Vis maakt juiste een zwakke indruk op mij door zijn "grote mannentaal" en zich feitelijk als "wanhopige prijsvechter" te manifesteren.

    Dat doen de 2 G's dan wel slimmer en beter.
  4. forum rang 6 Nuchtere Kijk Op 17 februari 2024 15:57
    Ik kwam net een bericht van Bird tegen van 1 dag later. Ik plaats dit puur om op het CM forum extra info aan te reiken en niet om me bv. te verdedigen etc. ;-) Kopie link en google translate vertaling naar NL hieronder.

    Gr.NKO

    bird.com/blog/a-closer-look-at-our-pr...

    Het einde van CPaaS: onze prijsstrategie nader bekeken
    We maken een einde aan opgeblazen prijzen en prijsmanipulatie; één lage prijs voor iedere klant.

    De afgelopen dagen is er veel ophef geweest over onze prijsdalingen. Velen vragen zich af hoe het mogelijk is en wat we willen bereiken. In dit bericht hopen we u de eerste paar antwoorden te geven.

    Hier is de samenvatting: de CPaaS-markt is verder gegaan. SMS is gecommoditiseerd geworden en de marges gaan onvermijdelijk naar nul. Dit is de marktdynamiek pur sang en dat is wat goed is voor de consument.

    Ondertussen ontstaan er nieuwe kansen hogerop in de waardeketen. Bedrijven creëren allerlei geweldige ervaringen die het leven van consumenten verbeteren en mogelijkheden creëren om geld te verdienen.

    Maar de telecommarkt is te comfortabel geworden.

    Aan de ene kant zijn ze in staat geweest onnodig hoge kosten in rekening te brengen, omdat de prijsstelling complex is en het voor kopers moeilijk is om de prijzen in alle landen en bij alle vervoerders te controleren.

    Aan de andere kant hebben sommige delen van de markt zich aan regelrecht onethische praktijken gewaagd door kleinschalige monopolies te creëren en prijzen te manipuleren.

    Wij geloven echt dat het CPaaS-bedrijfsmodel ten einde loopt en willen de verandering leiden.

    Het is onvermijdelijk en in het belang van de consument. Dus waarom ertegen vechten?

    Onze langetermijnstrategie

    Een belangrijke pijler van onze nieuwe Bird CRM-strategie is om wereldwijd de laagst mogelijke prijzen aan te bieden, waarbij we gebruik maken van de diepgaande integraties die we hebben met onze vervoerders via sms. Als we de kosten verlagen, kunnen onze klanten geld herinvesteren om hun groei te versnellen. En als zij groeien, groeien wij.

    Om die reden verlagen we de prijzen met 65% in Zweden en met 40% in Nederland. Hier is de eenvoudige rekensom: met Bird CRM betaalt u slechts $ 0,02 per sms, vergeleken met Sinch's $ 0,057. Dit betekent aanzienlijke besparingen met Bird CRM, ongeacht uw huidige tarieven.

    Hoe ziet dat eruit?

    Denk hier eens over na: een lokale Zweedse klant die bekend is met de markt, betaalt misschien al minder dan €0,057 per sms, terwijl anderen aanzienlijk meer betalen. Met Bird zijn kortingen voor iedereen. Alle klanten zullen Bird CRM kosteneffectiever vinden.

    En dan zijn er nog de kunstmatige firewallmarkeringen. Wat veel mensen niet weten is dat Sinch en anderen betrokken zijn bij de firewall-business, waarbij ze vervoerders zogenaamd beschermen tegen fraude. Wat ze in werkelijkheid doen is het controleren van de toegang met de mogelijkheid om de prijzen aanzienlijk te verhogen. Hoe dit werkt, is dat wanneer u een provider een firewall geeft, u de toegang tot het netwerk kunt beperken, waardoor andere providers en concurrenten worden gedwongen uitsluitend via de firewallprovider te gaan. Dit geeft hen een kleinschalig monopolie.

    Als gevolg hiervan kan de leverancier de netwerkprijzen controleren en ervoor kiezen deze te beïnvloeden. In de praktijk betekent dit dat dit zich vertaalt in plotselinge, onverwachte prijsstijgingen. Dit is wat ons onlangs overkwam toen we “Sinched” kregen, en de prijzen stegen naar $ 0,37 voor Pakistan Jazz (zie onderstaande schermafbeelding).

    Dit brengt mij terug bij mijn oorspronkelijke punt. Hoewel er veel ophef is geweest over onze koerswijziging, geloven wij dat de toekomst die wij beschrijven onvermijdelijk is. SMS is gecommoditiseerd geworden, de waarde is hogerop in de keten gestegen en te veel bedrijven profiteren van onethische bedrijfspraktijken.

    Deze markt heeft veel keerpunten meegemaakt en wij zeggen dat dit weer gaat gebeuren. Daarom nodigen we Sinch en alle anderen uit om zich aan te passen aan de nieuwe marktdynamiek en samen met ons te doen wat het beste is voor de klanten.

    twitter.com/RobertDVis/status/1754764...
  5. forum rang 8 aextracker 17 februari 2024 18:57
    quote:

    Nuchtere Kijk Op schreef op 17 februari 2024 15:57:

    Ik kwam net een bericht van Bird tegen van 1 dag later. Ik plaats dit puur om op het CM forum extra info aan te reiken en niet om me bv. te verdedigen etc. ;-) Kopie link en google translate vertaling naar NL hieronder.

    Gr.NKO

    bird.com/blog/a-closer-look-at-our-pr...

    Het einde van CPaaS: onze prijsstrategie nader bekeken
    We maken een einde aan opgeblazen prijzen en prijsmanipulatie; één lage prijs voor iedere klant.

    Ondertussen ontstaan er nieuwe kansen hogerop in de waardeketen. Bedrijven creëren allerlei geweldige ervaringen die het leven van consumenten verbeteren en mogelijkheden creëren om geld te verdienen.

    Wij geloven echt dat het CPaaS-bedrijfsmodel ten einde loopt en willen de verandering leiden.

    Onze langetermijnstrategie

    Een belangrijke pijler van onze nieuwe Bird CRM-strategie is om wereldwijd de laagst mogelijke prijzen aan te bieden, Als we de kosten verlagen, kunnen onze klanten geld herinvesteren om hun groei te versnellen. En als zij groeien, groeien wij.

    met Bird CRM betaalt u slechts $ 0,02 per sms, vergeleken met Sinch's $ 0,057.

    SMS is gecommoditiseerd geworden, de waarde is hogerop in de keten gestegen en te veel bedrijven profiteren van onethische bedrijfspraktijken.
    Daarom nodigen we Sinch en alle anderen uit om zich aan te passen aan de nieuwe marktdynamiek en samen met ons te doen wat het beste is voor de klanten.

    twitter.com/RobertDVis/status/1754764...
    Tja NKO,
    Ik lees alleen van Bird-CRM \Vis dat er blijkbaar een prijsverschil van 60% nodig is vs. Sinch ($0,02\SMS vs. $ o,057\SMS om de klant meer geld te laten verdienen. Ik snap RobertDVis totaal niet;
    5 triljoen meer SMS'n zonder marge blijft een belabberd verdienmodel.
    Dat afgezien dat t veel meer SMS'n verwerkt. Totale waarde vernietiging.
    Als je 't mij vraagt is Bird-CRM de weg kwijt in de realiteit.
    Dit gaat niet werken en voegt net zo weinig toe als je geen oplossingen biedt die "in de hogere waarde keten" iets brengen wat WEL meerwaarde creeert voor de klanten . . . . . van Sinch & CM.

    Deze groeimarkt blijkt over haar top heen en de portfolio strategie bepaald derhalve de mate van succes voor de concurrenten van Bird CRM. Robert Vis heeft "de bird over het net laten vliegen". Hij heeft de slag gemist. Resultaat ; Paniek voetbal en na 8 jaar tot een conclusie komen; Too late Iam afraid Robert !
  6. forum rang 4 Daann 18 februari 2024 11:02
    Alle argumenten over marges en cijfers terzijde heb ik ook veel meer vertrouwen in de gemoedelijke Brabantse aanpak van de heren van CM dan in de meer Amerikaanse stijl en bijkomende grootspraak van de heer Vis.
  7. forum rang 6 Nuchtere Kijk Op 18 februari 2024 14:07
    @aextracker Goede conclusie! Ik wilde het bewust nog wat milder verwoorden, maar zo zie ik het dus ook.
    Alhoewel de financiers blijkbaar nog niet het gevoel hebben achter het net te vissen bij die grote players zoals Twilio, Sinch etc. Maar wat je typt, "5 triljoen meer SMS'n zonder marge blijft een belabberd verdienmodel."
    Niet bepaald boter bij de Vis nu weer voor diezelfde financiers ;-)

    Ik hoop wel dat CM z'n hoofd koel houd, en NIET op deze destructieve manier ook reclame gaat voeren op een soort van amerikaanse wijze om anderen trachten weg te zetten e/o belachelijk maken etc.

    Het lijkt mij ook i.d.d. een soort van paniek voetbal, zie bv. eerdere linkjes met uitleg.

    www.emerce.nl/nieuws/messagebird-zoek...
    Kopie stukje uit deze Link: "De betreffende bedrijven moeten wel over een toepasselijke betaallicentie beschikken. Technisch gesproken moeten het EMI’s (electronic money institution) of PI’s (payments institution) zijn. Dat soort bedrijven hebben een DNB-licentie waarmee ze betalingen mogen verrichten. Het is Vis boven alles om die licenties te doen en secundair het team dat daarmee producten bouwt."

    Ik hoop wel AEXtracker, dat deze quote van je juist NIET gaat gebeuren. "Wellicht zelfs middels een claim - emissie waar de beide G's niet aan deelnemen en zo hun aandeel wat laten verwateren en aan nieuwe kapitaalverstekkers in handen geven."

    Dat is mijns inziens juist wat de 2 G's NIET zouden moeten doen. Juist de meerderheid in handen houden. Mede daardoor staat CM sterker en kunnen ze (toekomstige) HUNTERS beter buiten houden die op overnamejacht blijken te zijn.

    Bird/Vis schrijft zelf WAAR het ze nu vooral omgaat in de media. Voornamelijk licenties/vergunningen.

    siliconcanals.com/nl/nieuws/messagebi...

    www.finanzen.net/anleihen/a3kvy4-cmco...

    Thumbs-Up en zonnige vooruitzichten op deze grijze zondag ;-) Gr. NKO
  8. forum rang 8 aextracker 18 februari 2024 15:39
    quote:

    Nuchtere Kijk Op schreef op 18 februari 2024 14:07:

    @aextracker Goede conclusie! Ik wilde het bewust nog wat milder verwoorden, maar zo zie ik het dus ook.

    Ik hoop wel dat CM z'n hoofd koel houd, en NIET op deze destructieve manier ook reclame gaat voeren op een soort van amerikaanse wijze om anderen trachten weg te zetten e/o belachelijk maken etc.

    Ik hoop wel AEXtracker, dat deze quote van je juist NIET gaat gebeuren. "Wellicht zelfs middels een claim - emissie waar de beide G's niet aan deelnemen en zo hun aandeel wat laten verwateren en aan nieuwe kapitaalverstekkers in handen geven."
    Dat is mijns inziens juist wat de 2 G's NIET zouden moeten doen. Juist de meerderheid in handen houden. Mede daardoor staat CM sterker en kunnen ze (toekomstige) HUNTERS beter buiten houden die op overnamejacht blijken te zijn.

    Thumbs-Up en zonnige vooruitzichten op deze grijze zondag ;-) Gr. NKO
    Thx.
    Verwacht dat CM.Com het hoofd wel koel houdt. Desnoods laten ze het SMS tarief wat mee zakken tot het niveau dat de "overtrokken 60%" gedecimeerd is en te klein voor klanten wordt om de stap te zetten naar Bird CRM.
    In principe zou ik CM.Com adviseren "te beoordelen hoe sterk de prijselasticiteit is i.c.m. de afname van nadere diensten".

    Beide G's hebben een overbodig hoog aandeel. Een claim emissie is doorgaans interessant omdat het gebeurd op het moment dat het nodig is en voor zittende aandeelhouders doorgaans gunstiger. Ik zou zeker mee doen.

    Mooi weer morgen toegewenst :).
  9. forum rang 6 Nuchtere Kijk Op 19 februari 2024 14:50
    quote:

    aextracker schreef op 18 februari 2024 15:39:

    [...]

    Thx.
    Verwacht dat CM.Com het hoofd wel koel houdt. Desnoods laten ze het SMS tarief wat mee zakken tot het niveau dat de "overtrokken 60%" gedecimeerd is en te klein voor klanten wordt om de stap te zetten naar Bird CRM.
    In principe zou ik CM.Com adviseren "te beoordelen hoe sterk de prijselasticiteit is i.c.m. de afname van nadere diensten".

    Beide G's hebben een overbodig hoog aandeel. Een claim emissie is doorgaans interessant omdat het gebeurd op het moment dat het nodig is en voor zittende aandeelhouders doorgaans gunstiger. Ik zou zeker mee doen.

    Mooi weer morgen toegewenst :).
    Thx 2.

    Ongelooflijk wat wordt er de laatste tijd hoog van de toren geblazen. Veel geschreeuw, vele teksten en uitleg en de bekende spierballen taal.
    Er is best e.e.a.in het verleden ook op dit forum voorbij gekomen, maar nu lijkt het spel harder en harder te worden.

    Namen als bv. Kaleyra (Tata) maar dus ook Twilio, Sinch, CM, Link Mob. etc. zo komen ineens allemaal aan bod.
    alanquayle.com/2023/09/william-peters...

    9 febr. 2024:
    blog.tadsummit.com/2024/02/09/before-...

    De mogelijke overname van Twilio door MessageBird? ;-) >
    1 febr. 2024: www.channelfutures.com/unified-commun...

    Podcast 30: Truth in Telecoms: Flipping the Bird with Robert Vis: youtu.be/9zRYxWD7JBc

    Podcast 33: Truth in Telecoms, Before Bird : After Bird BB:AB: youtu.be/9bNUxhkzeu0

    www.youtube.com/@TADSummit/videos

    Bewust kort, niet te veel linkjes, maar dat Cpaas om het zomaar te noemen beweegt is wel duidelijk.
    Benieuwd wat straks Q&A (29e Febr.) op gaat leveren als Jeroen van Glabbeek hier vele questions over krijgt ;-)

    Gr. NKO
  10. forum rang 4 Daann 20 februari 2024 09:57
    Dank voor het delen weer NKO. Interessante informatie. Ook goed letten dus op de churn rate van CPaaS in het jaarverslag. Ik heb zo'n vermoeden dat deze niet al te groot is omdat CM voor een andere aanpak kiest dan de meeste andere partijen. Andere partijen stellen voornamelijk API's beschikbaar om sms en voice berichten te versturen. CM heeft een oplossing waarvoor geen eigen software nodig is, zij bieden het totaalpakket waardoor het product meer 'sticky' is volgens deskundigen in het vakgebied.
  11. forum rang 6 Nuchtere Kijk Op 20 februari 2024 20:33
  12. forum rang 4 max2 20 februari 2024 20:55
    Vergeleken met Twillio doet de koers het nog redelijk. Hoop niet dat we met koers niet dezelfde kant op gaan als Twillio.
  13. forum rang 6 Nuchtere Kijk Op 21 februari 2024 19:09
    Rustige periode tot 29e? Slecht ca. 6K stuks verhandeld vandaag.

    Al eens geplaatst: Museumnacht Amsterdam is 1 van ’s lands grootste culturele stadsevenementen en tevreden met CM ;-)
    www.entertainmentbusiness.nl/specials...

    finance.yahoo.com/news/sinch-appoints...

    finance.yahoo.com/news/liveperson-app...

    finance.yahoo.com/news/twilio-twlo-lo...

    media.licdn.com/dms/image/D4D22AQHnmn...

    www.cm.com/nl-nl/blog/whatsapp-carousel/

    Zin om paar laatste podcasts te beluisteren?:
    youtu.be/EhHOjRqGGRo ( 26 sep 2023 Doorzetters )
    youtu.be/UtnWNILu7L0 ( 2 maanden geleden ?? Inspirerende ONDERNEMERS )
    youtu.be/IiupUTMaJ3w ( 2023 Gilbert Gooijers: Conversational Commerce, Ondernemerschap & SciFi )
  14. wilno 22 februari 2024 10:31
    de kopers staan nog steeds niet in de rij en zeker niet deze koper (de analist van ABNAMRO): “Ik heb geen €60.000 op de plank liggen, maar het lijkt mij een bloody no-brainer.”
  15. forum rang 5 Stork 49 22 februari 2024 12:01
    quote:

    max2 schreef op 20 februari 2024 20:55:

    Vergeleken met Twillio doet de koers het nog redelijk. Hoop niet dat we met koers niet dezelfde kant op gaan als Twillio.
    " hoop niet dat we niet..." dus wel!
  16. forum rang 6 Nuchtere Kijk Op 22 februari 2024 16:26
    Mogelijk dat de meeste (ook op dit forum?) niet weten wat er allemaal achter de schermen speelt? Ja met name dus bij die grotere namen en heb het zelfs over bepaalde Hedge-fondsen.

    Ik plaats nogal wat linkjes en vraag me dus echt af, of het wel doorkomt wat bv. de suggestie is van nu Robert Vis in bv. deze 2 YouTube podcasts.

    youtu.be/9zRYxWD7JBc ( Podcast 30: Truth in Telecoms: Flipping the Bird with Robert Vis )
    Vertaalde Info toegevoegd wat als MEER >>>>>>>> Kopie:
    --------
    "We waren van plan binnenkort gasten mee te nemen, en toen Robert Vis deelnam aan ons gesprek op Linkedin over het hernoemen van MessageBird naar Bird, mogelijk Twilio overnemen en de sms-marges met 90% verlagen. Welnu, de kans deed zich voor. Hieronder kun je zien welke impact Robert gisteren op de markt had. Met dank aan Mark Hay voor de afbeelding

    In het Britse idioom heeft Robert zeker "een kat tussen de duiven gezet!" Zie hieronder de impact van Roberts aankondiging op Sinch en Link. . Robert is een geestverwant van de Truth in Telecoms Podcast, zo erg zelfs dat Johnny hem adopteerde tijdens de podcast :)

    Robert kan om voor de hand liggende redenen niet over Twilio praten; Johnny maakte dat echter meer dan goed. Terugblik op de 280 miljoen dollar die Twilio per kwartaal besteedt aan verkoop en marketing, waardoor de weg naar GAAP-winstgevendheid (Generally Accepted Accounting Principles) een uitdaging wordt. Daarom zou Bird een bod kunnen doen op Twilio zodra Wall Street deze situatie zou begrijpen. Maar waarom zou Bird dat willen kopen? Hoe dan ook, het vestigt de aandacht op de beursintroductie van Bird en onderscheidt het van de rest van het peloton.

    De visie van Robert is om de vermoeide oude CPaaS-business te ontwrichten door bedrijfsoplossingen te leveren die kanaal- en klantgegevens integreren. Ik was het daar volledig mee eens toen hij zei: "CPaaS is dood" en de "omnichannel leugen van CPaaS - zijn verschillende platforms".

    Bird heeft zijn platform opnieuw ontworpen, met de nadruk op het leveren van oplossingen voor zakelijke problemen, en het in rekening brengen van de geleverde waarde, en niet per sms, zal tegen kostprijs zijn. Bijvoorbeeld op een verkooppunt om een bedrijf in staat te stellen zowel transacties uit te voeren (betalingen van klanten te accepteren) als te weten welke klant die transactie uitvoert. Voor de hand liggende zaken, maar voor een sector die zich richt op het genereren van inkomsten met API's voor sms, spraak, RCS en IP-berichten; het is zeer ontwrichtend om afstand te nemen van de manier waarop ze de afgelopen tien jaar geld hebben verdiend.

    We bespraken het kritieke moment dat de sms-sector heeft bereikt, analoog aan de telefoonkaartenindustrie van vijftien jaar geleden. Fraude en oplichting doden de industrie, de industrie is medeplichtig en afhankelijk geworden van de inkomsten daaruit, bijvoorbeeld AIT (Artificially Inflated Traffic). Bird ontwricht de sector, doorbreekt de erfenis van CPaaS en richt zich op het leveren van bedrijfsoplossingen die zijn gebaseerd op programmeerbare communicatie.

    We sluiten af met een video van TNID waarin het belang van Self Sovereign Identity bij het beschermen van uw online gegevens wordt getoond."
    -------------------------

    Na Podcast 30 linkje, ook nogmaals Podcast 33 linkje hieronder. Mits men zelf googelt, er is nog VEEL meer over te vinden in bv. V.S. etc.

    youtu.be/9bNUxhkzeu0 (Podcast 33: Truth in Telecoms, Before Bird : After Bird BB:AB)

    www.stemshoppingawards.nl/
    www.stemshoppingawards.nl/?elected@vo...
    Er kan nog gestemd worden voor de publieksprijzen! Breng uw stem uit om onze klanten te steunen die in verschillende categorieën vertegenwoordigd zijn. www.cm.com/nl-nl/over-cm/onze-klanten...

    media.licdn.com/dms/image/D4E22AQFLjh...

    Gr. NKO
  17. forum rang 6 Nuchtere Kijk Op 22 februari 2024 18:36
    1 van de vele Linkjes. Ook over Kaleyra in het verleden wel gepost. Nu in handen van Tata Communications Limited.
    alanquayle.com/2023/09/william-peters...
    alanquayle.com/2023/08/understanding-...

    Stukje deel 2 kopie:

    "Een van de GigCapial SPAC's, GigCapital3, wordt onderzocht door Stanford Law Professor Michael Klausner. Bekijk dit artikel "Een nuchtere kijk op SPAC's", geschreven door Michael Klausner, Michael Ohlrogge en Emily Ruan. GigCapital is ook de SPAC achter de beursgang van Kaleyra."

    "Een nuchtere kijk op SPAC's" law.stanford.edu/wp-content/uploads/2...

    Verder speelt er natuurlijk veel in die groep financiers achter Robert Vis, voorheen MessageBird en nu dus Bird.

    twitter.com/heetermaria/status/175304...
    pbs.twimg.com/media/GFQR9OGXIAIGiza?f...

    Robert Vis heeft als ceo van Bird meer dan $10 miljoen neergeteld voor de domeinnaam.
    www.quotenet.nl/zakelijk/a38997636/me...

    Lijkt me wel erg veel. Hadden ze beter iets anders mee kunnen doen lijkt me ;-)

    En wat velen (behoorlijk) irriteert is de schreeuwerige houding van Vis in al die VELE Linkjes aan de andere kant v.d. grote plas (VS)
    Kopie tekst als voorbeeld. "(Bird van Robert Vis wil 'alle klanten afpakken van onze concullegas')"

    Ik laat e.e.a. bewust nu liggen, en wacht de 29e febr. graag af, om te kijken of die EBIDTA verbetering doorzet. ;-)

    Gr. NKO
  18. forum rang 6 Nuchtere Kijk Op 22 februari 2024 19:00
    finance.yahoo.com/news/cathie-wood-se...

    "(Cathie Wood verkoopt dit technologieaandeel, maar beleggers mogen het grotere plaatje niet missen
    De bekende investeerder Cathie Wood, de oprichter en CEO van Ark Investment Management, verwierf in 2020 bekendheid dankzij haar filosofie om te investeren in bedrijven die in staat zijn tot disruptieve innovatie. Alle zes de exchange-traded funds (ETF's) van Ark stegen in dat jaar met meer dan 100%. De S&P 500 boekte in 2020 een winst van slechts 16%.

    Het vlaggenschipfonds van Wood, de Ark Innovation ETF (NYSEMKT: ARKK), heeft sinds begin 2021 echter 60% van zijn waarde verloren. Bovendien is het fonds van Wood er het afgelopen jaar niet in geslaagd om substantieel te herstellen. Het heeft een winst van slechts 20% geboekt in vergelijking met de 53% winst van de Nasdaq-100 Technology Sector index.

    Twilio (NYSE: TWLO), de 15e grootste participatie in de Ark Innovation ETF, heeft bijgedragen aan deze underperformance met een winst van slechts 17% in het afgelopen jaar. Het is ook vermeldenswaard dat het vlaggenschipfonds van Wood zijn belang in Twilio in 2024 consequent heeft verminderd. Dat is niet verwonderlijk gezien de recente reeks resultaten van de cloudcommunicatiespecialist.

    Waarom Ark zijn blootstelling aan Twilio heeft verminderd
    De Ark Innovation ETF bezat eind 2023 bijna 5 miljoen aandelen van Twilio. Dat aantal is nu gedaald tot 3,1 miljoen. Het bedrijf heeft een managementtransitie doorgemaakt en is vorige maand van CEO veranderd. Daarnaast is het nu bezig met een operationele herziening van zijn Segment business unit, die het in november 2020 kocht voor $ 3,2 miljard in een poging zijn positie op de markt voor klantdataplatforms te versterken.

    Twilio boekte in het vorige kwartaal een bijzondere waardevermindering van $ 286 miljoen "met betrekking tot de immateriële activa die zijn verworven als onderdeel van de overname van het segment". Dit verklaart waarom het bedrijf nu de business unit herziet om "de juiste weg voorwaarts te identificeren voor een betere uitvoering en winstgevende groei".

    Dit was echter niet het enige punt van zorg voor beleggers toen Twilio op 14 februari zijn resultaten over het vierde kwartaal van 2023 bekendmaakte. De kwartaalomzet van het bedrijf steeg met slechts 5% op jaarbasis tot $ 1,08 miljard. De niet-GAAP-winst van Twilio steeg echter tot $ 0,86 per aandeel in het afgelopen kwartaal, van $ 0,22 per aandeel in dezelfde periode een jaar geleden, gedreven door het aandeleninkoopprogramma van het bedrijf en de focus op het verlagen van de kosten door middel van maatregelen zoals ontslagen.

    De omzet en winst van Twilio overtroffen de consensusschattingen, aangezien analisten genoegen zouden hebben genomen met een omzet van $1,04 miljard en een winst van $0,56 per aandeel. Ook de vooruitzichten voor het huidige kwartaal waren niet optimaal. Twilio verwacht dat de omzet in het eerste kwartaal van 2024 jaar-op-jaar met 2% tot 3% zal stijgen tot $1,03 miljard. Dat is lager dan de consensusschatting van $1,05 miljard.

    Ook de nettogroei van het bedrijf zal vertragen. Twilio verwacht voor het huidige kwartaal een gecorrigeerde winst van $0,58 per aandeel in het midden, een stijging van 19% ten opzichte van dezelfde periode een jaar geleden. Bovendien heeft het management van Twilio geen omzetvooruitzichten voor het hele jaar bekendgemaakt vanwege de herziening van de segmentactiviteiten.

    Er waren ook andere rode vlaggen. Twilio's op dollar gebaseerde netto-expansiepercentage kwam afgelopen kwartaal uit op 102%, vergeleken met 110% in dezelfde periode vorig jaar. Deze maatstaf verwijst naar het bedrag dat de klanten van Twilio gedurende een bepaalde periode aan haar diensten hebben uitgegeven, tot het bedrag dat door hetzelfde klantencohort is uitgegeven in het kwartaal van vorig jaar. Een score van meer dan 100% geeft aan dat de bestaande klanten van Twilio hun uitgaven aan het aanbod hebben verhoogd.

    Een op de dollar gebaseerd netto retentiepercentage van 102% betekent echter dat de uitgaven van bestaande klanten jaar na jaar nauwelijks zijn gestegen. Deze maatstaf is de afgelopen jaren naar het zuiden gegaan; in het vierde kwartaal van 2022 bedroeg het een gezonde 126%.

    Een ander probleem met Twilio is dat de klantenexpansie is vertraagd. Het bedrijf sloot het voorgaande kwartaal af met 305.000 actieve klanten, een stijging van slechts 5% ten opzichte van het voorgaande jaar. Analisten hadden verwacht dat Twilio het kwartaal zou afsluiten met 311.000 actieve klanten.

    Dit alles vertelt ons waarom het vlaggenschipfonds van Cathie Wood zich op Twilio heeft gericht. Moeten beleggers, nu de aandelenkoersen van Twilio na het laatste winstrapport met 19% zijn gedaald, deze daling gebruiken als een koopmogelijkheid in het licht van de enorme kansen op de eindmarkt waar Twilio op zit?

    Zijn er kansen op een ommekeer?
    Twilio is volgens Synergy Research Group de leidende speler op de markt voor communicatieplatform as a service (CPaaS) met een marktaandeel van 37%. Volgens Future Market Insights zal de markt dit jaar naar verwachting $12 miljard aan inkomsten genereren. Analisten verwachten dat Twilio in 2024 een omzet van $4,4 miljard zal realiseren, wat betekent dat het CPaaS-marktaandeel waarschijnlijk intact zal blijven. Tegen 2034 zal de CPaaS-markt naar verwachting bijna 121 miljard dollar aan jaarlijkse inkomsten genereren, wat erop wijst dat Twilio aan het begin van een solide groeicurve zou kunnen staan.

    De langetermijnvooruitzichten van de CPaaS-markt in de komende tien jaar suggereren dus dat Twilio zijn momentum zou kunnen herwinnen en opnieuw zou kunnen gaan groeien, vooral als gevolg van de toenemende adoptie van kunstmatige intelligentie (AI) in deze niche. Twilio lanceerde vorig jaar een generatief AI-aangedreven platform, CustomerAI genaamd, dat zijn klanten zou kunnen helpen sterkere verkopen te genereren en de klantinteractie te verbeteren.

    Twilio heeft zijn AI-platform in het derde kwartaal van 2023 algemeen beschikbaar gesteld aan klanten. Sindsdien is de CustomerAI Predictions-tool van het bedrijf door 150 klanten gebruikt. Afgelopen kwartaal begon Twilio met het testen van de CustomerAI Recommendations-tool, die naar eigen zeggen "helpt bij het bepalen van de producten die het meest waarschijnlijk aankopen en betrokkenheid voor elke unieke klant zullen stimuleren."

    Deze innovaties zouden de cross-sales van Twilio kunnen helpen stimuleren, kunnen leiden tot betere klantuitgaven en op de lange termijn tot een sterkere groei kunnen leiden. Beleggers doen er dus goed aan om dit technologieaandeel op hun watchlist te houden en kunnen overwegen het te kopen zodra er concrete tekenen zijn van een ommekeer, omdat het enorme potentieel van de CPaaS-markt Twilio opnieuw een boost zou kunnen geven.)"

    www.channelfutures.com/unified-commun...
653 Posts
Pagina: «« 1 ... 5 6 7 8 9 ... 33 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 08 mei

    1. NL industriële productie maart
    2. AB InBev Q1-cijfers
    3. Pharming - Q1-cijfers
    4. Ahold Delhaize Q1-cijfers
    5. SBM Offshore Q1-cijfers
    6. Dui industriële productie maart
    7. AMG jaarvergadering
    8. Wolters Kluwer jaarvergadering
    9. Arcadis jaarvergadering
    10. Uber Q1-cijfers
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht