Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

AMG Critical Materials N.V. NL0000888691

Laatste koers (eur)

22,680
  • Verschill

    -0,740 -3,16%
  • Volume

    168.706 Gem. (3M) 236,4K
  • Bied

    -  
  • Laat

    -  
+ Toevoegen aan watchlist

AMG 2024

2.964 Posts
Pagina: «« 1 ... 121 122 123 124 125 ... 149 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 Lepre Chaun 5 april 2024 17:46
    quote:

    Aandachtige lezer schreef op 5 april 2024 16:55:

    Vandaag is er weer wat stijging te zien bij de lithiumprijzen, maar AMG gaat daarentegen hard onderuit. Of komt er voor sluiting beurs nog wat herstel?
    Het kan niet anders dan de koers weer richting de € 60,- gaat, en dat we pas dan gaan kijken waar het plafond gaat liggen.
    Een kernramp in de Oekraïne of iets dergelijks kan altijd voor een duikeling zorgen, maar omdat de opbrengst van de productie van de AMG voorspelbaar hoog in waarde zal blijven weten we dat de waarde van het aandeel vanzelf weer overeind komt en de tocht omhoog zal hervatten.
  2. Douwes 5 april 2024 18:16
    quote:

    Lepre Chaun schreef op 5 april 2024 17:46:

    [...]

    Het kan niet anders dan de koers weer richting de € 60,- gaat, en dat we pas dan gaan kijken waar het plafond gaat liggen.
    Een kernramp in de Oekraïne of iets dergelijks kan altijd voor een duikeling zorgen, maar omdat de opbrengst van de productie van de AMG voorspelbaar hoog in waarde zal blijven weten we dat de waarde van het aandeel vanzelf weer overeind komt en de tocht omhoog zal hervatten.
    Ik hoop dat je gelijk krijgt Lepre. Goed weekend gewenst.
  3. forum rang 8 Lepre Chaun 5 april 2024 18:23
    quote:

    Douwes schreef op 5 april 2024 18:16:

    [...]

    Ik hoop dat je gelijk krijgt Lepre. Goed weekend gewenst.
    Het was een gebbetje op iets wat eerders Aandachtigelezer ooit poste www.iex.nl/Nieuws/742011/AMG-profitee...

    Maar natuurlijk mag het van Mij flink omhoog .
    En jij/jullie ook een goed weekend gewenst .
  4. forum rang 8 Lepre Chaun 5 april 2024 20:54
    AMG ziet enorme kansen in recyclen van plutonium.

    AMG claimt dat de omzetting van 380 ton plutonium in MOX bij de huidige brandstofprijzen een commerciële waarde vertegenwoordigt van $15 miljard tot $20 miljard.

    www.iex.nl/Premium/Adviezen/793947/AM...

    Positief artikel,voor iex premium leden alleen beschikbaar.
  5. forum rang 5 christo1 5 april 2024 21:35
    Vandaag onze Volvo EX 30 in ontvangst genomen, mooie wagen en leuk met te rijden.

    Maar EV is nog niet voor iedereen weggelegd, te weinig laadinfrastructuur, nog steeds hoge aanschafprijs, privé laadpaal vrij kostelijk (wij betalen 2500€ voor plaatsing) rijbereik is toch nog steeds een aandachtspunt, wij hebben de extended range maar dat is ook maar 400+ km met volle batterij.

    Dus ik blijf erbij de ev transitie zal zeker dit jaar vertraging oplopen en dus ook de vraag naar lithium.

    Mvg.
  6. Het mannetje van de radio 6 april 2024 07:55
    Christo, het feit dat jullie ondanks alle 'bezwaren' toch een EV zijn gaan rijden, is toch juist een teken aan de wand dat de EV-transitie in volle gang is? Jullie switch van (neem ik aan) fossiel naar EV is toch die transitie? Dank voor het meedoen en het versnellen van de EV-transitie!
  7. forum rang 5 christo1 6 april 2024 08:56
    quote:

    Het mannetje van de radio schreef op 6 april 2024 07:55:

    Christo, het feit dat jullie ondanks alle 'bezwaren' toch een EV zijn gaan rijden, is toch juist een teken aan de wand dat de EV-transitie in volle gang is? Jullie switch van (neem ik aan) fossiel naar EV is toch die transitie? Dank voor het meedoen en het versnellen van de EV-transitie!
    Inderdaad, maar onze benzine BMW was 17 jaar oud en we wouden veranderen, nochtans hadden we maar een goede 110.000km.
    Maar wij zijn bij de gelukkigen die het kapitaal liggen hadden om de aankoop te doen en te investeren in zonnepanelen en een laadpaal.

    Je mag voor de auto 50.000€ rekenen + 2500€ laadpaal.

    Voor vele mensen is dit momenteel niet haalbaar, benzine en vooral hybride modellen zijn goedkoper in dezelfde categorie dan EV modellen.

    Hier in België is het vooral de zakelijke markt die volop overschakelt op EV door de fiscaliteit maar nog weinig particulieren zoals wij zijn de uitzondering.

    De transitie zal wel komen maar veel trager dan verwacht dit getuigt ook de persberichten van verschillende autofabrikanten die hun focus gaan toeleggen op korte termijn op hybride modellen en minder op EV.

    Zie het als een taart, de taart wordt niet veel groter maar de EV fabrikanten schieten als paddenstoelen uit de grond, getuigt nog onlangs Xiaomi een nota Bene smartphone fabrikant die een EV lanceert.

    De taart wordt dus verdeeld onder steeds meer spelers, vroeg of laat loopt het voor sommige EV spelers faliekant af omdat ze geen benzine en hybride modellen in hun gamma hebben.

    Wat dat inhoudt voor de vraag naar lithium, de chinezen gaan blijven proberen materiaal te dumpen op de andere markten dan hun thuismarkt zie zonnepanelen.

    Ik geloof wel in AMG maar op korte termijn niet en ik vind het voor mij nog niet opportuun om aan deze koersen weer in te stappen, tijd zal uitwijzen of dit een goede beslissing is.

    Ik weet ook niet wat de koers zal doen op de Q1 resultaten en die van Q2, maat die resultaten gaan slecht zijn, hoe verloopt het certificatieproces van hun hydroxide raffinaderij en wat met de investeringsbeslissing ivm hun lithium carbonaat fabriek in Brazilië.

    En belangrijk hoe verhoudt de lithium carbonaat prijs zich tov de lithium hydroxide prijs, momenteel betaald men meer voor de grondstof lithium carbonaat om deze te verwerken naar Lithium hydroxide dat deze opbrengt, deze situatie kan niet zo blijven duren.

    Ik geef toe dat de stijging van 17+ ------->23 mooi is maar deze kan evengoed weer naar onder de 20 gaan op de resultaten.

    Mvg.
  8. forum rang 5 Stork 49 6 april 2024 09:47
    kijkend naar de ontwikkeling 2024 /2025:
    ebitda 130 / 280
    netto per aandeel 0,85 / 2,49
    dividend 0,40 / 0,80
    allemaal prognoses !
    Alles bijeen genomen lijkt de koers thans nog niet vooruit gelopen te zijn op de te verwachten ontwikkeling
    met andere woorden we kunnen verder omhoog met inachtneming de idee dat de beurs -meestal)vooruitloopt op de te verwachten ontwikkeling;
    Cijfers van eerste kwartaal zullen de richting aangeven waarin het werkelijk gaat (is mijn veronderstelling)
  9. forum rang 5 Daexter 6 april 2024 10:14
    quote:

    christo1 schreef op 6 april 2024 08:56:

    [...]

    Inderdaad, maar onze benzine BMW was 17 jaar oud en we wouden veranderen, nochtans hadden we maar een goede 110.000km.
    Maar wij zijn bij de gelukkigen die het kapitaal liggen hadden om de aankoop te doen en te investeren in zonnepanelen en een laadpaal.

    Je mag voor de auto 50.000€ rekenen + 2500€ laadpaal.

    Voor vele mensen is dit momenteel niet haalbaar, benzine en vooral hybride modellen zijn goedkoper in dezelfde categorie dan EV modellen.

    Hier in België is het vooral de zakelijke markt die volop overschakelt op EV door de fiscaliteit maar nog weinig particulieren zoals wij zijn de uitzondering.

    De transitie zal wel komen maar veel trager dan verwacht dit getuigt ook de persberichten van verschillende autofabrikanten die hun focus gaan toeleggen op korte termijn op hybride modellen en minder op EV.

    Zie het als een taart, de taart wordt niet veel groter maar de EV fabrikanten schieten als paddenstoelen uit de grond, getuigt nog onlangs Xiaomi een nota Bene smartphone fabrikant die een EV lanceert.

    De taart wordt dus verdeeld onder steeds meer spelers, vroeg of laat loopt het voor sommige EV spelers faliekant af omdat ze geen benzine en hybride modellen in hun gamma hebben.

    Wat dat inhoudt voor de vraag naar lithium, de chinezen gaan blijven proberen materiaal te dumpen op de andere markten dan hun thuismarkt zie zonnepanelen.

    Ik geloof wel in AMG maar op korte termijn niet en ik vind het voor mij nog niet opportuun om aan deze koersen weer in te stappen, tijd zal uitwijzen of dit een goede beslissing is.

    Ik weet ook niet wat de koers zal doen op de Q1 resultaten en die van Q2, maat die resultaten gaan slecht zijn, hoe verloopt het certificatieproces van hun hydroxide raffinaderij en wat met de investeringsbeslissing ivm hun lithium carbonaat fabriek in Brazilië.

    En belangrijk hoe verhoudt de lithium carbonaat prijs zich tov de lithium hydroxide prijs, momenteel betaald men meer voor de grondstof lithium carbonaat om deze te verwerken naar Lithium hydroxide dat deze opbrengt, deze situatie kan niet zo blijven duren.

    Ik geef toe dat de stijging van 17+ ------->23 mooi is maar deze kan evengoed weer naar onder de 20 gaan op de resultaten.

    Mvg.
    Ik deel deze analyse volledig, maar de conclusie niet. Op de huidige koers is veel misere ingeprijsd. Mogelijk niet alle, ik hou er ook rekening mee dat we nog eens een lage '10 in de koers zouden kunnen opzoeken als eerst aankomende cijfers tegenvallen. Belangrijk is ook in ogenschouw te nemen dat alle beurzen nu op all time highs staan, dus de markt is in brede zin optimistisch, dus ook de bedrijven waar het fundamenteel niet zo goed mee gaat staan nu nog relatief hoog. Gaat de AEX ergens dit jaar nog eens naar 700 punten, dan gaat AMG waarschijnlijk naar 11 of lager. Tenzij er natuurlijk betere cijfers gepresenteerd worden. Dan zou het ook 15 kunnen zijn bij wijze van spreken.

    Maar het kan ook best zijn dat de aex voorlopig helemaal niet gaat corrigeren. We weten het niet. Wat we wel weten is dat AMG relatief laag gewaardeerd is momenteel en dat komt omdat er onzekerheid is. Maar als je gelooft in de lange termijn businesscase is het nu juist een mooi moment om in te stappen. Met in het achterhoofd dat de koers nog kan halveren, maar evengoed kan verdubbelen of als het echt meezit verdrievoudigen van het huidige niveau.
  10. forum rang 7 Just lucky 6 april 2024 11:19
    quote:

    Daexter schreef op 6 april 2024 10:14:

    [...]

    Ik deel deze analyse volledig, maar de conclusie niet. Op de huidige koers is veel misere ingeprijsd. Mogelijk niet alle, ik hou er ook rekening mee dat we nog eens een lage '10 in de koers zouden kunnen opzoeken als eerst aankomende cijfers tegenvallen. Belangrijk is ook in ogenschouw te nemen dat alle beurzen nu op all time highs staan, dus de markt is in brede zin optimistisch, dus ook de bedrijven waar het fundamenteel niet zo goed mee gaat staan nu nog relatief hoog. Gaat de AEX ergens dit jaar nog eens naar 700 punten, dan gaat AMG waarschijnlijk naar 11 of lager. Tenzij er natuurlijk betere cijfers gepresenteerd worden. Dan zou het ook 15 kunnen zijn bij wijze van spreken.

    Maar het kan ook best zijn dat de aex voorlopig helemaal niet gaat corrigeren. We weten het niet. Wat we wel weten is dat AMG relatief laag gewaardeerd is momenteel en dat komt omdat er onzekerheid is. Maar als je gelooft in de lange termijn businesscase is het nu juist een mooi moment om in te stappen. Met in het achterhoofd dat de koers nog kan halveren, maar evengoed kan verdubbelen of als het echt meezit verdrievoudigen van het huidige niveau.
    Ha ha, jouw conclusie is concreet. Veel is ingeprijst, maar een lage 10 kan ook.
  11. forum rang 7 Just lucky 6 april 2024 11:22
    Een ding is wel zeker en dat is dat je vermogensbelasting dit jaar verdubbelt als je in aandelen belegt. Uitgangspunt is nu 100% aandelen en tarief gaat van 32 naar 36%.
  12. forum rang 5 Daexter 6 april 2024 12:07
    quote:

    Just lucky schreef op 6 april 2024 11:19:

    [...]Ha ha, jouw conclusie is concreet. Veel is ingeprijst, maar een lage 10 kan ook.
    Tsja, jemoet weten waar je in belegt, 3 jaar beta is 1,5 dus als de markt 20% corrigeert kun je gerust 30% verwachten voor AMG
  13. forum rang 5 Fox WIld 6 april 2024 12:40
    Min 30% is 16 euro. Jij hebt het over 11 euro...

    De Q1 cijfers zullen slecht zijn maar dat weet de markt al maanden.
    Ik verwacht voor Q1 2024 een EBITDA van 25-30 miljoen en een verlies rond 5 miljoen. En ik verwacht dat de koers daarop niet meer onder € 20 zal dalen.
  14. forum rang 5 Daexter 6 april 2024 12:58
    quote:

    Fox WIld schreef op 6 april 2024 12:40:

    Min 30% is 16 euro. Jij hebt het over 11 euro...

    De Q1 cijfers zullen slecht zijn maar dat weet de markt al maanden.
    Ik verwacht voor Q1 2024 een EBITDA van 25-30 miljoen en een verlies rond 5 miljoen. En ik verwacht dat de koers daarop niet meer onder € 20 zal dalen.
    Ja zeurpiet, maar als de cijfers ook nog tegenvallen dan is het dus veel lager dan 16 euro
  15. forum rang 9 nine_inch_nerd 6 april 2024 20:59
    Ter indicatie...

    BMW U.S. All-Electric Car Sales Improved 63% In Q1 2024
    EV share remains above 10% of the brand's total sales.
    insideevs.com/news/715093/bmw-us-ev-s...

    Europe: Plug-In Car Sales Increased 10% In February 2024
    Teslas remain the most popular EVs.
    insideevs.com/news/715113/europe-plug...
  16. forum rang 5 christo1 6 april 2024 21:02
    Vanadium prijzen zijn na een korte opleving, nu weer gedaald naar dieptepunt van vorige maanden.

    Mvg
  17. forum rang 5 geldmaker 6 april 2024 22:22
    quote:

    christo1 schreef op 6 april 2024 21:02:

    Vanadium prijzen zijn na een korte opleving, nu weer gedaald naar dieptepunt van vorige maanden.

    Mvg
    Wat zal jij blij zijn christo1 dat je weer, als niet aandeelhouder, weer iets negatiefs kan melden. Te gek voor woorden al die posts lees je eens in in de kansen van AMG zoals het Franse plutonium recycling project in plaats van die negatieve berichten.
    Geen vr gr
  18. forum rang 6 am1993 7 april 2024 13:26
    quote:

    Just lucky schreef op 5 april 2024 14:12:

    [...]Jouw mening is dus niets waard, iedereen (zelfs mijn buurvrouw Gre) weet dat de cijfers bagger worden, dat zit al in de koers verwerkt. De koers gaat eerder stijgen op verwachtingen. Ga je op de cijfers kopen, dan koop je boven de 30.
    Korte lontjes lees ik hier weer op het forum. Jammer. Is nergens voor nodig. En je weet wat Warren Buffet zegt: Als zelfs de buurvrouw (Gre) haar mening over aandelen gaat geven, er maar één actie is, namelijk wegwezen:).
    Bovendien koop ik niet op cijfers, maar op trends/TA Ik heb dus geen enkel probleem om AMG (ooit weer) boven de € 30 te kopen. Heb dat in de opgaande trend (begin 2023) eerder gedaan tot mijn grote genoegen.
    Voorlopig is AMG nu afgeketst op de 1e weerstand van € 24.10 en staat in de daggrafiek al overbought. En de week - en maandgrafiek geven nog geen enkele impuls om in te stappen. Zeker niet met het huidige sentiment op de beurs. Dus een van mijn redenen waarom ik van dit mooie aandeel toch even afblijf.
    Ik stap trouwens wel gelijk in als de heer S. terugtreedt en/of er een activistische aandeelhouder aan boord komt, want dan begint de grote uitverkoop.
  19. forum rang 7 4finance 7 april 2024 17:03
    AMG, veel glazenbollen weer van stal gehad dit weekend. Niemand die het weet. Zelf is mijn visie hier 3 jaar.
    Die meeste hebben hier een visie van 10 seconden op dagbasis.
    Al dat RSI gewauwel is ook maar een aanname.
    Je ziet wat een positief bericht met de koers doet.
    Gewoon geduld hier en je niet gek laten maken ;-)
  20. forum rang 9 nine_inch_nerd 7 april 2024 18:36
    Elektrische occasions dalen in prijs, en de bodem is nog niet in zicht
    2024 lijkt een goed jaar te worden voor wie een elektrische auto wil kopen. De prijzen voor tweedehands EV’s dalen, en ook occasionlease wordt goedkoper. Maar de Nederlandse consument heeft vooralsnog geen grote interesse. Daarom worden veel auto’s worden in het buitenland verkocht.
    fd.nl/economie/1512906/elektrische-oc...
    Het gaat niet alleen hier over, maar ook andere interessante info.
2.964 Posts
Pagina: «« 1 ... 121 122 123 124 125 ... 149 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 06 mei

    1. China inkoopmanagersindex diensten april
    2. PostNL Q1-cijfers
    3. Siemens Healthineers Q1-cijfers
    4. TKH Q1-cijfers
    5. Dui inkoopmanagersindex diensten april (def)
    6. EU inkoopmanagersindex diensten april (def) 52,9
    7. VK inkoopmanagersindex diensten april (def)
    8. EU producentenprijzen maart
    9. Tyson Foods Q1-cijfers
  2. 07 mei

    1. Japan inkoopmanagersindex diensten april
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht