Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel

Koffiekamer Terug naar discussie overzicht

Frank van Dongen - Suffe beurs

18 Posts
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 4 juni 2007 21:08
    Onzin. SUV rijders (ik ben er 1 van) betalen al giga aan bpm, btw, motorrijtuigentax etc etc. Daar kunnen (o.a.) heel wat jaarsalarissen van ambtenaren van worden betaald. Als het de SUV rijders echt vervelend wordt gaan ze geen SUV meer rijden....gevolg; gat in de begroting....Met het geld dat 'ze' besparen gaan ze vervolgens beleggen en worden 'ze' nog rijker.....dat is volgens mij nou net niet wat links Nederland. Liever direkt en of indirekt meeprofiteren van de succesvollen in dit landje....dus....ophouden met janken;-)

    Groet,
    Diederik
  2. [verwijderd] 5 juni 2007 00:16
    Hahaha, SUV rijders geen SUV meer rijden... maar wat gaan ze dán rijden? Suzuki Alto's zeker, om die ambtenaren te pesten...? Lekker weinig BPM en van de benzineaccijns hoef je ook niet meer wakker te liggen. Goed, het staat een beetje lullig op de oprit van je vrienden of de golfbaan, maar het is het waard...

    Oh wacht, en je altijd en overal aan de maximumsnelheid houden, dat helpt óók tegen ambtenaren. Of die volgende salarisverhoging afslaan :-)

    Rijke mensen vinden het ook helemaal niet zo erg om veel belasting te betalen, toch. "Ik betaal graag veel belasting"

    Wél vind ik dat de belasting op zulke auto's naar milieu-initiatieven moet gaan en niet naar ambtenaren... that'll be the day....
  3. [verwijderd] 5 juni 2007 09:44
    Als je een SUV hebt gekocht omdat je, godbetert, zachter over kasseitjes wil rijden, dan heb je fout geredeneerd. De vering van een SUV is helemaal niet zo super - want als ze die te zacht maken, dan kip je gewoon over in de bochten. Ooit al in een échte jeep gezeten? Da's geen comfort hoor.

    Nee, als je zachter wil rijden, dan had je beter een Citroën C6 gekocht of zo.

    Hopelijk ga je bij je beursanalyses iets diepgravender te werk...
  4. [verwijderd] 5 juni 2007 10:40
    Beste Bookie,

    Wat een ongefundeerde reactie. Een SUV is geen echte jeep, dus het lijkt me onnodig ze te vergelijken. Bovendien is net als bij lage auto's elke afstelling in vering anders. SUV worden ook gewoon getest en kiepen dus niet om in de bochten, zoals een mercedes A dat vroeger deed. Laatstens zijn de meeste SUV's meer geschikt voor het rijden over tramranden en kuilen dan een C6.

    Ik hoop dat jij je professionele werk beter beargumenteert dan de onderstaande reactie.

  5. forum rang 4 tmaster 5 juni 2007 11:13
    quote:

    diederikdie schreef:

    ...Als het de SUV rijders echt vervelend wordt gaan ze geen SUV meer rijden....gevolg; gat in de begroting....

    Groet,
    Diederik
    Ja logisch, als jij niet meer in een SUV zou kunnen of willen rijden pak jij maar een mini cooper of niet??? Kom zeg, wat een onzin! Dan koop je toch een dikke BoerenMestWagen als alternatief! Waar je vervolgens net zo veel wegenbelasting, BPM en andere taxes op mag betalen.
  6. [verwijderd] 5 juni 2007 11:22
    quote:

    Steiger123 schreef:

    Beste Bookie,

    Wat een ongefundeerde reactie. Een SUV is geen echte jeep, dus het lijkt me onnodig ze te vergelijken. Bovendien is net als bij lage auto's elke afstelling in vering anders. SUV worden ook gewoon getest en kiepen dus niet om in de bochten, zoals een mercedes A dat vroeger deed. Laatstens zijn de meeste SUV's meer geschikt voor het rijden over tramranden en kuilen dan een C6.
    Steiger, dit zijn gewoon wetten van de fysica. Het zwaartepunt van een SUV ligt hoger dan bij een normale personenwagen. Als gevolg moet de vering stugger zijn om de wagen beter op de grond te houden. Elke mechanicus zal je dit bevestigen. Tenslotte is de ophanging van de Citroen C6 weldegelijk een stuk beter, en merk je minder van bulten. Ze gebruiken deze wagen voor het filmen van paardenraces, omdat de camera zo veel stabielere beelden kan maken.
  7. Saartje 5 juni 2007 11:24
    Wel, de schoonste rijders betalen de meeste wegenbelasting en dat loopt dan zo naar beneden.

    Een moderne auto met een moderne LPG installatie betaalt het meeste en vervuilt absoluut het minste.

    Een moderne common-rail diesel Cat (met gemiddeld zo´n 1:19) zit daar net onder qua wegenbelasting.

    Dan hebben we de benzinerijders. Vervuilen het klimaat echt een stuk meer maar betalen de laagste belasting.

    Oh ja, dan hebben we nog de olie-uitbrakende oldtimers die met hun lood additives er voor zorgen dat als je achter ze rijdt je dwingen de ventilatie dicht te zetten. Die betalen geen belasting.

    De vervuiler betaalt (zegt de regering). Niet dus.
    Dat plaatst die domme discussie over SUV´s in een ander daglicht
  8. [verwijderd] 5 juni 2007 13:53
    Maak je niet druk over zo'n suffe maatregel. Iedereen weet wat de bedoeling is en dat is suf meelopen aan de leiband van dit sneue kabinet.
    Deze maatregel is een regelrecht zwakte bod van een reeds meerdere malen aangeschoten de Jager die hiermee z'n extreem suffe visite kaartje afgeeft. Suf maar lekker door.
  9. geitenbreier 5 juni 2007 15:04
    SUV's hebben ook andere voor en nadelen dan alleen het brandstofverbruik en drempelcomfort. In een SUV zit je hoger waardoor je meer overzicht over het verkeer hebt, vooral in files en dergelijke. Deze hoogte is echter ook gelijk weer een nadeel voor de auto's die achter je rijden, die hebben namelijk minder overzicht. Dus in dat opzicht is een SUV asociaal.

    Daarnaast zijn er ook botsproeven geweest waaruit bleek dat een normale personenwagen de neiging heeft onder een SUV te schuiven met desastreuze gevolgen voor de inzittenden van de gewone personenwagen mits daar geen zeer sterke kooiconstructie in het dak zit.

    Wat brandstofverbruik betreft is het vooral de massa en cw-waarde*frontoppervlak wat bepaald hoeveel een auto al dan niet slurpt en dat wordt al genoeg belast. Wegenbelasting is op gewicht en een liter brandstof heeft ook genoeg belasting inbegrepen. Wel is het zo dat een SUV gemiddeld veel zwaarder is dan een normale auto van hetzelfde formaat.

    Als voorbeeld nemen we een Hyundai Tucson een zeer populaire SUV, deze is 4m32 lang en weegt 1585 kg in de eenvoudigste dieseluitvoering, zijn verbruik is gemiddeld 7,1 liter/100 kilometer. Om goed te vergelijken wat nu precies de effecten zijn van wel of geen SUV-uitvoering doen we dat met een auto van dezelfde massa en hetzelfde merk: de Hyuandai Sonata. Deze is 1566 kg en 4m80 lang. De eenvoudigste dieseluitvoering verbruikt in deze auto nog maar 6.1 liter per 100 kilometer. Hoe komt dit? Dat is door het grotere frontoppervlak en de niet gestroomlijnde grote wielen+ophanging onder de wagen. Precies de redenen waarom SUV's slurpen.

    Als ik moest kiezen tussen een klein hoog SUVtje en een grote sedan dan wist ik het wel, zeker omdat de aanschafprijs 4000 goedkoper is en alle andere kosten ook lager. Maar daar is iedereen vrij in om die keuze te maken, een SUV blijft natuurlijk ook een modeartikel.

    Daarom vind ik het niet terecht om nog een extra belasting te gaan heffen, je krijgt tenslotte al veel minder auto voor je geld.
  10. [verwijderd] 5 juni 2007 20:28
    Linksom of rechtsom betalen we toch belasting,schaf alle belastingen af en vervang deze voor bpm en/of wegenbelasting en accijns,wat krijgen we dan weer lekker vrij baan,heerlijk geen files meer.

    mvrgr jo jo
  11. groningen 5 juni 2007 23:10
    Hoe durf je te bekennen dat je in zo'n walgelijk domme auto rijdt.....Echt ik ben verbijsterd over je smaak, intelligentie, natuurlijke schaamtegevoel, psychopathologie etc.:
    waar zitten je hersens?
    OK als je die dan niet hebt...heb je wel eens om je heen gekeken als je in dat bakbeest op de weg rijdt? Zie je dan niet al die meewaarige blikken om je heen? Ja, natuurlijk, ik weet het al, je denkt dat ze allemaal jaloers naar jou en je auto kijken......
    Ach ach ach, laat je nakijken, vriend.
  12. [verwijderd] 5 juni 2007 23:19
    quote:

    Bookie schreef:

    Als je een SUV hebt gekocht omdat je, godbetert, zachter over kasseitjes wil rijden, dan heb je fout geredeneerd. De vering van een SUV is helemaal niet zo super
    Een beetje suv heeft instelbare vering. Kan jouw Citroentje niet tegenop.
  13. [verwijderd] 5 juni 2007 23:22
    quote:

    Bookie schreef:

    Ze gebruiken deze wagen voor het filmen van paardenraces, omdat de camera zo veel stabielere beelden kan maken.
    Nâh nâh, veel harder dan die knollen draven kunnen, kun je ook niet met zo'n Citroentje, voordat die in hoofdgroepen uit elkaar lazert.
18 Posts
|Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 465 6.840
AB InBev 2 5.285
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.580 46.334
ABO-Group 1 19
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.129
Accentis 2 253
Accsys Technologies 22 8.898
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 160
ADMA Biologics 1 31
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 13 16.357
Aedifica 2 829
Aegon 3.257 320.053
AFC Ajax 537 7.018
Affimed NV 2 5.752
ageas 5.843 109.777
Agfa-Gevaert 13 1.856
Ahold 3.536 73.980
Air France - KLM 1.024 34.311
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 466 12.771
Alfen 12 16.273
Allfunds Group 3 1.191
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.247
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 334
Altice 106 51.196
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.484 114.757
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.820 240.256
AMG 965 125.712
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 303 6.519
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 382
Antonov 22.632 153.605
Aperam 91 14.111
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 313
Arcadis 251 8.614
Arcelor Mittal 2.023 318.600
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 266
arGEN-X 15 9.106
Aroundtown SA 1 176
Arrowhead Research 5 9.270
Ascencio 1 20
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.107 37.677
ASML 1.762 76.909
ASR Nederland 18 4.122
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 333
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 29 10.650
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 49
Azerion 7 2.665

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 29 april

    1. NL producentenvertrouwen april
    2. Philips Q1-cijfers
    3. Umicore Q1-cijfers
    4. Proximus Q1-cijfers
    5. Fra BBP eerste kwartaal (voorlopig)
    6. AkzoNobel €1,54-ex-dividend
    7. Besi €2,15 ex-dividend
    8. Fugro €0,40 ex-dividend
    9. Heineken €1,04 ex-dividend
    10. Vastned €1,28 ex-dividend
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht