Seabreeze schreef:
[quote=theophiel]
Hoi Frank.
Dank voor je reactie.
Wat een hoop naamgenoten kom ik hier tegen tegenwoordig.
Wat Sjimmy heeft gepost, is ook wat ik bedoel.
Ik heb (zo even uit het hoofd) op een paar berichten gereageerd gisteren, en bij 1 schoot het even bij mij in het verkeerde keelgat.
(Bericht van Krienk).
Accolade heeft zich wel al bewezen in mijn ogen, en naar mijn bescheiden mening.
De klanten zijn van wereldfaam, en nemen niet zo maar Accolade.
Eveneens kent Sopheon ook een 100% klanttevredenheid, dat kom je zelden tegen.
Hun implementatietijd is tegenwoordig nog maar enkele weken. (afhankelijk uiteraard van de grootte van de klant)
Sopheon heeft het ook al meerdere keren gewonnen van SAP.
Enz.
Als dan iemand maar roept dat het helemaal niets is en of niets toevoegd, vind ik dat ongenuanceerd.
De groei van Sopheon gaat langzaam, te langzaam.
Dat kunnen we met zijn allen wel constateren.
Je hebt gelijk: Tm medio Oktober 5.8 en jaar afsluiten op 6.3 is buitengewoon mager,dan wel teleurstellend. Kan het moeilijk anders noemen.
Voor 2008 zie ik het iets anders dan jou.
Minimaal 6.5 milj 2008.
2 milj van de doorgeschoven orders.
1.5 milj bijdrage Alignent.
= 10 Milj.
Met 9 kan ik ook leven voor dit jaar.
Fijn weekend
Frank.
[/quote]
Hoi Frank,
Deze naamgenoot is er al langer dan vandaag, maar gezien de forumsfeer en -inhoud en de hoeveelheid tijd die het kost post ik hier bijna nooit meer.
De opmerking van Krienk was wat mij betreft ook legitiem, maar door de openingszin misschien wat te negatief geïnterpreteerd (zeker in relatie tot de algemene teneur van de berichten over en weer).
Over de klanten wil ik kort door de bocht het volgende zeggen.
Van wereldfaam ? Ja, ook ondernemingen van wereldfaam.
Nemen niet zomaar accolade ? Klopt ook, accolade heeft ook echt sterke punten t.o.v. de concurrentie.
Beide dingen zijn echter helemaal niet zaligmakend. De cateraar kan ook met dezelfde zekerheid stellen dat hij/zij klanten van wereldfaam heeft die echt niet zomaar voor hem/haar hebben gekozen, maar bijv. vanwege de goede hygiëne o.i.d.. Het klinkt flauw, maar het is wel zo'n beetje waar het op neerkomt. Ieder bedrijf/produkt moet zijn eigen specifieke voordeel hebben om te kunnen overleven. In dit verband even een zijsprong. Accolade helpt bedrijven om produkten sneller op de markt te krijgen (een van de USP's). De nieuwe release van Accolade stond vanaf half 2007 gepland voor eind 2007. Dit werd herhaald tot ten minste 25/10/2007. Ergens vanaf dat moment tot 21/12/2007 is die planning gaan schuiven. Trek je eigen conclusie.
Ik heb jaren geleden gesteld dat ik pas waarde zou beginnen te hechten aan 100% tevredenheid als 100% ook 100 uit 100 zou zijn. Het feit dat dit een jaar of 5 geduurd heeft en het feit dat er tussentijds minimaal 1 lopend contract afgelopen en niet gecontinueerd is, maken dat ik die 100% niet meer als 100% zie.
Sopheon heeft meerdere keren gewonnen van SAP ? Vast. Hoe vaak heeft bijvoorbeeld SAP potentiële Sopheon omzet geschreven ?
Krienk wees terecht naar mijn mening op de relatie tussen StageGate principes, de implicaties van de invoer van die principes in een onderneming, het automatiseringsGEDEELTE van zo'n invoer en de mogelijkheid (nadrukkelijk niet noodzaak) om dat met Accolade te doen.
Over de omzet 2008 heb ik niets vooruitkijkends gezegd. Misschien een misverstand.
Groet en ook een prettig weekeinde,
Frank