Pokerface schreef:
Ik heb weer eens gemaild met Antonov (alweer een paar dagen terug) en zal hieronder een samenvatting zetten. Dit omdat Antonov wel wil dat ik de info met jullie deel, maar liever niet heeft dat ik de info hier integraal plaats.
Allereerst mijn vragen:
- Kunt u uitleggen hoe Antonov aan geld denk te komen nadat de laatste 2,7M aandelen zijn uitgegeven? De laatste Convertibel Loan Note (CLN) is 10 miljoen waard, maar er zijn nog maar 2,7M aandelen te converteren. Ik zie een probleem...
Zou het zo kunnen zijn dat Quivest een aandel van 30% in de nieuw te vormen Joint Venture krijgt? Haag heeft het namelijk gehad over een mogelijk derde investeerder in de JV
Antwoord:
Op dit moment hebben we een recent herziene voorziening van € 25m via Quivest. Daarnaast hebben we een tegoed van € 2m op een voorziening van Headstart. De condities van de Headstart voorziening zijn slechter dan die van de nieuwe Quivest voorziening. Dit zijn niet converteerbare obligaties. Welke een plaatsing van aandelen is voor contant geld. Er zijn geen converteerbare obligaties.
Quivest is niet de potentiële derde partij voor de JV.
Mijn reactie naar Antonov:
Bedankt voor uw snelle reactie. Ik heb nog twee vragen over dit onderwerp:
- Als de nieuwe faciliteit geen CLN is, maar een aandelen plaatsing, hoe wil Antonov dan de 25M ophalen als er nog maar 2,7M aandelen uitgegeven kunnen worden? Die aandelen zouden dan ongeveer 10 euro per stuk op moeten leveren. Gaat Antonov het aantal uit te geven aandelen verhogen van 60M tot zeg 80M?
- Wat bedoelt u precies met 'de voorwaarden van de Headstart zijn niet goed...'? Is het zo dat Antonov de 2M (ik neem aan van Emporio) alleen krijgt als de productie van de AMM in Duitsland gestart is? Is er ook een tijdslimiet voor de betalingen van Headstart, zoals er ook was met Geely destijds?
Antonov's antwoord:
Ik kan je niet veel meer details verschaffen, maar Headstart is een andere financier van Antonov en heeft geen raakvlak met Geely. Onze hoofd 6 versnellingen contract is met Loncin. Loncin heeft alles op tijd betaald, in tegenstelling tot Geely.
Om ons in te kopen in de JV moeten we opnieuw aandelen uitgeven. Hiervoor moeten we de aandeelhouders om toestemming vragen. Het is wel belangrijk om op te merken dat ondanks de Antonov geschiedenis en het uitgeven van aandelen om verliezen te compenseren, dat dit een aankoop (verworven bezit) betreft. Welke een bedrijfs bezit (activa komt dus op de balans) is en dus geen verwatering van het aandelen kapitaal is.
We zullen op korte termijn verdere mededeling doen betreffende Emporio. (Dit was dus van voor het PB over Duitsland)
Met dank aan QueenB voor de vertalingen (Ik heb jouw commentaar er tussenuit gehaald. Dat kun je nu in een reactie plaatsen. Leek me duidelijker)
Voldoende voer om het weekend mee door te komen denk ik. Graag jullie serieuse reacties.