Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

KPN Koninklijke NL0000009082

Laatste koers (eur)

3,363
  • Verschill

    +0,007 +0,21%
  • Volume

    5.220.462 Gem. (3M) 11,3M
  • Bied

    3,350  
  • Laat

    3,380  
+ Toevoegen aan watchlist

30.05.2008

7 Posts
| Omlaag ↓
  1. SanDiego 30 mei 2008 11:46
    KPN is ook niet meer wat het eerst was. Kleurt rood en is niet erg overtuigend de laatste paar dagen, terwijl de AEX aardige winsten boekt.

    Kijk het nog een week aan, anders sluit ik mijn posities en berhuis deze naar Philips.

    SD
  2. [verwijderd] 31 mei 2008 10:43
    quote:

    SanDiego schreef:

    KPN is ook niet meer wat het eerst was. Kleurt rood en is niet erg overtuigend de laatste paar dagen, terwijl de AEX aardige winsten boekt.

    Kijk het nog een week aan, anders sluit ik mijn posities en berhuis deze naar Philips.

    SD
    Ik heb steeds een gevoel dat de koers naar beneden gedrukt wordt om de koers zo laag mogelijk te houden voor een eventuele overname.

    Kan ik gelijk hebben ?
  3. SanDiego 31 mei 2008 11:13
    Een hoop stukken gingen over de toonbank in de slotveiling. Over de 2 mil.
    Ik blijf het koersverloop merkwaardig vinden; de ceo roept als hardste dat de koers ondergewaardeerd is, maar een stijging is toch wel ver te zoeken, vooral in een week als afgelopen waar de index keurig de weg omhoog wist te vinden.
    Las laatst ook een artikel waarin Scheepshouwer hij meldde dat als er een partij aan komt kloppen met een acceptabel bod hij deze niet kan negeren.
    Hij staat er dus wel voor open.

    Verdere consolidatie binnen de telecomsector is uiteraard welkom, maar KPN als bedrijf heeft zat groeimogelijkheden.

    De koers moet heeft nog wat in te halen!

    Sd
  4. gerrit 69 31 mei 2008 11:47
    Jammer, dat KPN vanavond in het programma Kassa van de Vara weer eens negatief in het nieuws komt.
    Het gaat vooral om de klachtenafhandeling, waar het bedrijf KPN maar geen grip op weet te krijgen.
    Op den duur ondermijnt dit het vertrouwen van de consument en daar moet KPN het toch van hebben.
    Dus mijnheer Scheepbouwer met je dikke salaris, pak dit nou eens rigoreus aan en laat de consument niet eindeloos touwtrekken en heen en weer bellen, om de klachten afgehandeld te krijgen.
    Dat ook de koers van het aandeel niet veel doet, heeft enigzins met dit imago te maken.

    Groet van Gerrit
  5. [verwijderd] 31 mei 2008 20:28
    quote:

    gerrit 69 schreef:

    Jammer, dat KPN vanavond in het programma Kassa van de Vara weer eens negatief in het nieuws komt.
    Het gaat vooral om de klachtenafhandeling, waar het bedrijf KPN maar geen grip op weet te krijgen.
    Op den duur ondermijnt dit het vertrouwen van de consument en daar moet KPN het toch van hebben.
    Dus mijnheer Scheepbouwer met je dikke salaris, pak dit nou eens rigoreus aan en laat de consument niet eindeloos touwtrekken en heen en weer bellen, om de klachten afgehandeld te krijgen.
    Dat ook de koers van het aandeel niet veel doet, heeft enigzins met dit imago te maken.

    Groet van Gerrit
    Dat de koers van KPN niet veel doet heeft puur met Technische Annalyse te maken.
  6. Robin Good 31 mei 2008 23:31
    quote:

    gerrit 69 schreef:

    Jammer, dat KPN vanavond in het programma Kassa van de Vara weer eens negatief in het nieuws komt.
    Het gaat vooral om de klachtenafhandeling, waar het bedrijf KPN maar geen grip op weet te krijgen.
    Op den duur ondermijnt dit het vertrouwen van de consument en daar moet KPN het toch van hebben.
    Dus mijnheer Scheepbouwer met je dikke salaris, pak dit nou eens rigoreus aan en laat de consument niet eindeloos touwtrekken en heen en weer bellen, om de klachten afgehandeld te krijgen.
    Dat ook de koers van het aandeel niet veel doet, heeft enigzins met dit imago te maken.

    Groet van Gerrit
    Ik wil de zaak niet bagatelliseren, want sommige klachten zijn zeker serieus te nemen.
    Met name m.b.t. verhuizingen, factuurafwikkeling etc.
    Maar bepaalde klachten trek ik ook in twijfel.
    "Hij doet het niet", lijkt me een veelvoorkomende kreet.
    Het is heel gemakkelijk om de verwijzende vinger naar KPN op te steken, maar als een bepaalde techniek faalt, is KPN bellen de weg van de minste weerstand.
    Je zou je ook eens af kunnen vragen of het probleem niet in de telefoon, de PC of in de software zit.
    Niemand komt op het idee om de winkelier te bellen vanwegen een falende hardware (telefoon/PC) of Bill Gates vanwege corrupte software op je PC.
    Overigens zit het probleem bij internetstoringen meestal tussen de rugleuning van de stoel en het beeldscherm.
    Als KPN zelfs de stekkertjes kleurtjes moet geven om modemaansluitingen klojobestendig te maken en de ondeskundige consument te beroerd is om een paar tientjes uit te geven voor een monteur aan huis om de zaak aan te laten sluiten en men het vervolgens weet te versieren om de stekkertjes in de verkeerde poorten te steken...... tja....
    En dan maar klagen: "hij doet het niet".

    Oké, laat Scheepsbouwer maar een peleton monteurs aanrukken om de problemen op te lossen.
    Prima verhaal.
    Maar laat de mensen dan ook de kosten voor hun rekening nemen als blijkt dat het probleem niet bij KPN, maar aan de consument, falende telefoons/PC's/software, verkeerde aansluitingen etc. toe te wijzen is.
  7. gerrit 69 1 juni 2008 04:05
    Beste Floris Fortuin

    Tegenwoordig even een monteur aan laten rukken, is niet bepaald goedkoop, zeker met de huidige voorrijkosten, die er nog bij komen.
    KPN kan het beste een simpel boekje samenstellen, voor al die mensen, die hun apparatuur zelf willen aansluiten, onder de naam " Hoe sluit ik zelf mijn apparatuur aan voor Dummies".
    Er zijn zeker heel wat mensen, die niet in staat zijn om fatsoenlijk iets aan te sluiten en die zelfs niet weten, dat ze ook nog teletekst op hun TV hebben, om maar een voorbeeld te noemen.
    Maar ik ken ook gevallen in mijn vriendenkring, waar KPN zijn klanten letterlijk van het kastje naar de muur stuurt en je hoorndol word van de bureaucratie, voordat je echt iemand te pakken krijgt, die de zaak klantvriendelijk weet op te lossen.
    KPN zal dus stevig zijn best moeten doen, om zijn imago te verbeteren.

    Groet van Gerrit
7 Posts
|Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 07 mei

    1. Japan inkoopmanagersindex diensten april
    2. NL inflatie april
    3. Reserve Bank of Australia rentebesluit
    4. Infineon Q1-cijfers
    5. UBS Q1-cijfers
    6. Zalando Q1-cijfers
    7. Solvay Q1-cijfers
    8. Heijmans Q1-cijfers
    9. Kendrion Q1-cijfers
    10. BP Q1-cijfers
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht