Lichellokid schreef:
Het aardige is dat nu ook bij autoreclames op de buis (van de fabrikanten van de auto's) een drie jaar financiering tegen 0% rente wordt voorzien van de wettelijk verplichte regel: geld lenen kost geld. Wettelijk verplicht onjuiste consumenteninformatie!
Mogen ze in autoreclames geen auto's meer laten zien in combinatie mt een lening? Of mag de automeneer wel aangeven dat zijn produkt kan worden aangeschaft met een lening? De leningboer mag niet meer aangeven dat je zijn produkt kunt gebruiken voor de aanschaf van een auto?
En bij het garagebedrijf de keukenleverancier de badkamermeneer de projectontwikkelaar mag niet meer worden aangegeven dat men de droomwensen in vervulling kan laten geen met een "eenvoudig en makkelijk" krediet of hypotheek?
De TV reclame is alleen van de DSB clubs, mag de reguliere bank nog wel foldertjes bij de afschriften indoen om de klanten te verleiden tot lenen? Of moet er een soort gedoogzone worden ontwikkeld, achter de hoerenbuurt en de coffeeshop waar dan nog een krediet is te krijgen?
Overhaaste symboolpolitiek uit politieke hoek dit is niet de oorzaak en ook niet de oplossing van het probleem. Het doet mij denken aan de dronkaard die bij het licht van de lantaarnpaal z'n sleutels zoekt: ik ben ze hier niet verloren maar hier is tenminste licht om bij te zoeken..