Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel

USG People Terug naar discussie overzicht

Content verdwijnt uit het straatbeeld

4 Posts
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 27 oktober 2009 21:54
    Binnen twee jaar is Content volledig geintegreerd in Unique. Dit is vandaag om 17.31 officieel bekend geworden. Wat vinden wij hiervan?

    Zie voor alle overige merk veranderingen de site van USG. Ze zijn flink aan het schrappen!
  2. [verwijderd] 27 oktober 2009 21:59
    Zie mijn bericht daarover in het dagtopic van vandaag (27 oktober). Daar staat het volledige bericht dat vandaag naar het personeel uitgestuurd is.

    Wat mij betreft een prima keuze om merken te reduceren en duidelijkheid te creeeren in je bedieningsconcepten.
  3. [verwijderd] 27 oktober 2009 22:00
    Voor de volledigheid hier nogmaals het bericht:

    Toelichting optimalisatie merkenbeleid USG People

    USG People heeft bij de presentatie van de halfjaarcijfers bekend gemaakt dat de organisatie het aantal merken in Nederland en ook internationaal sterk wil reduceren. Door acquisities en autonome groei is een overlap ontstaan in de merkenportefeuille. Hierdoor is de marktsegmentatie van de business van USG People niet helder meer.

    Essentie nieuwe merkstrategie
    In de nieuwe merkstrategie maakt USG People daarom duidelijke keuzes voor :
    enerzijds merken die zich richten op generalistische dienstverlening aan grote klanten, de overheid en het MKB
    en anderzijds gespecialiseerde bedrijven die zich focussen op de segmenten office, secretaresses, techniek, studenten en professionals.

    Om deze strategie te realiseren is het noodzakelijk om werkmaatschappijen met gelijksoortige activiteiten geheel of gedeeltelijk met elkaar te integreren. Door zo de overlap te elimineren en de competenties van bedrijven te behouden ontstaan nieuwe, sterkere bedrijven en wordt de efficiency verhoogd.

    Gevolgen Start People
    Voor Start People Nederland heeft deze aangescherpte strategie nauwelijks gevolgen. Wij blijven binnen het USG People aanbod dé full service dienstverlener op het gebied van personeelsdiensten. Helaas zal wel het merk Proflex verdwijnen. De dienstverlening van Proflex wordt voortgezet onder de naam Start People Inhouse Services. Qua organisatie en aansturing verandert er voor Proflex en de medewerkers van Proflex echter niets. Alleen de naam verandert. Dit zal uiterlijk per 1 januari gebeuren.

    Voorlopig gaan alleen de huidige klanten van Proflex mee naar het nieuwe merk Start People Inhouse Services. Dit betekent dus vooralsnog dat inhouse klanten van andere Start People-onderdelen niet overgaan.

    Verder heeft de nieuwe merkstrategie van USG People geen consequenties voor onze specialisaties. Onder het Start People merk kunnen wij deze gewoon blijven voeren. Ook het merk CapitalP blijft gehandhaafd.

    Gevolgen voor andere werkmaatschappijen
    Voor een aantal werkmaatschappijen van USG People Nederland heeft de optimalisatie van de merkportfolio wél ingrijpende gevolgen. Ik zet ze voor jullie op een rijtje:
    - Unique gaat samen met Content. Onder de naam Unique gaat deze nieuwe werkmaatschappij zich volledig richten op het office-segment.
    - Receptel wordt bestuurlijk geïntegreerd in het nieuwe Unique
    - Secretary Plus wordt samengevoegd met StarJob en gaat verder onder de naam Secretary Plus.
    - Voor USG Innotiv, USG Energy en Technicum wordt een nieuwe structuur nog onderzocht. Dit geldt ook voor USG Capacity en USG Juristen. Resultaten van dit onderzoek zijn voor het eind van het jaar bekend.
    - ASA Student en AdRem Young Professionals gaan verder als ASA Student. Dit was in feite al gebeurd.
    - Voor Creyf’s, USG Restart en Call-IT verandert niets.
    - IKKI en Studenten.net worden meegenomen in het onderzoek dat USG People gaat starten naar een internetstrategie.

    Al met al zijn dit zijn ingrijpende maatregelen die ook in Nederland een behoorlijke impact zullen hebben. Vertrouwde namen zoals Content en StarJob zullen binnen twee jaar verdwijnen. De naamkeuze voor de samengevoegde merken is overigens bepaald door het feit dat Unique en Secretary Plus nu ook al internationaal gevoerd worden.

    Duidelijke positie Start People
    Ik wil graag wijzen op de positieve effecten voor Start People Nederland. Binnen USG People zijn wij het enige merk dat zich met een full service aanbod richt op generalistische functies voor grote klanten. Die helderheid maakt dat wij bij tenders en –waar mogelijk samen met onze zuster-ondernemingen een nog duidelijkere propositie naar de markt hebben. Zeker nu we de succesvolle inhouse methodiek van Proflex ook onder het sterke paraplu-merk Start People gaan aanbieden, versterkt dit onze positie als full service aanbieder op de markt.
  4. forum rang 6 uitzender 27 oktober 2009 23:15
    ik vind de stappen van USG goed, maar het is jammer dat ze de technische concepten innotive/technicum nog niet klaar hebben. degene die daar voor verantwoordeljk is, blijkt ook nog graag weg te willen bij usg dus is slechte zaak. snap ook niet waarom ze creyf's laten bestaan

    morgen nog goede cijfers en we hebbe alle reden om de koers fors te zien stijgen.

    de cijfers van usg verbeteren denk veel sterker dan die van randstad dus alle reden om te kiezen voor usg.

    moeten echter wel beter reageren op geruchten, want dat is nu echt ontspoord. slecht voor de operaties en ook voor de aandeelhouders.

    Alex houdt nogal van bluffen dus verwacht morgen eht goed nieuws, want ik denk niet dat Alex anders in zijn huidige rol was gestapt

    hij is gek op de eer en wil voor verlies niet in de leer

    tot morgen

    uitzender
4 Posts
|Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 465 6.841
AB InBev 2 5.291
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.580 46.520
ABO-Group 1 19
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.129
Accentis 2 253
Accsys Technologies 22 8.969
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 160
ADMA Biologics 1 31
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 13 16.537
Aedifica 2 832
Aegon 3.257 320.136
AFC Ajax 537 7.018
Affimed NV 2 5.763
ageas 5.843 109.779
Agfa-Gevaert 13 1.864
Ahold 3.536 74.000
Air France - KLM 1.024 34.363
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 466 12.774
Alfen 12 16.604
Allfunds Group 3 1.220
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.247
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 339
Altice 106 51.196
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.485 114.767
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.821 240.402
AMG 965 126.145
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 303 6.524
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 382
Antonov 22.632 153.605
Aperam 91 14.173
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 321
Arcadis 251 8.626
Arcelor Mittal 2.024 318.700
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 267
arGEN-X 15 9.125
Aroundtown SA 1 179
Arrowhead Research 5 9.284
Ascencio 1 20
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.107 37.727
ASML 1.762 77.171
ASR Nederland 18 4.125
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 333
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 29 10.692
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 49
Azerion 7 2.681

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 09 mei

    1. China handelsbalans april
    2. Argenx Q1-cijfers
    3. Hemelvaartsdag, Euronext Amsterdam regulier open
    4. Philips €0,85 ex-dividend
    5. DSM-Firmenich €2,50 ex-dividend
    6. Allfunds €0,0935 ex-dividend
    7. Coca-Cola EP €0,74 ex-dividend
    8. TKH €1,70 ex-dividend
    9. Bank of England - rentebesluit Onveranderd (5,25%)
    10. VS steunaanvragen - wekelijks
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht