Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel

Spyker N.V. Terug naar discussie overzicht

Spyker C8 Aileron nog niet in productie?

8 Posts
| Omlaag ↓
  1. AX lover 18 november 2009 17:01
    In de nieuwste AutoVisie staat het volgende verhaal:

    "De nieuwe Spyker Aileron is bijna gereed voor productie. We namen een kijkje achter de schermen bij de Zeewoldenaren, terwijl zij de laatste tests uitvoerden."

    Wanneer willen ze dan beginnen met de productie van klantenauto's? Half 2010? Alle smoesjes kennen we nu zo'n beetje toch wel...
  2. relic 7 december 2009 18:57
    Ik zie op de site dat ze wel twee auto shows hebben in December:

    Los Angeles Auto Show
    04 12 2009 - 13 12 2009, Los Angeles, USA

    Middle East International Motor Show
    16 12 2009 - 20 12 2009, Dubai

    Die in LA is al geweest weet iemand of the C8 daar is geshowden/of hoe ontvangen?
    Ben benieuwd of die in Dubai wel doorgaat...

  3. [verwijderd] 7 december 2009 21:41
    De C8 Aileron Spyder was prominent van de partij in L.A.

    Spyker C8 Aileron Spyder Wows In LA!

    proves the devil is in the details!

    And get this – all C8s are now built in Coventry, England, shaving about $9,000 off the asking price

    www.autoblog.com/2009/12/04/la-2009-s...

    motorcrave.com/spyker-c8-aileron-spyd...

    Dubai gaat gewoon door dus als je nog kaartje wil:

    www.timeoutdubai.com/aroundtown/event...

  4. AX lover 8 december 2009 13:45
    quote:

    Buffalo(Buff) schreef:

    en de 2010 Spyker Aileron has arrived in HOUSTON
    www.spykerofhouston.com/
    met genoeg kleurenopties!
    Dat is een demo van Spyker die ze daar hebben onthuld. De productie voor klanten is nog steeds niet begonnen. Die zal pas in januari bij CPP van start gaan (als het goed is).
  5. relic 1 januari 2010 19:32
    Tja, wie wil 'm niet, hoop ik...

    EERSTE RIJ-IMPRESSIE SPYKER AILERON
    PRACHT EN PRAAL

    ZEEWOLDE - Ondanks alle financiële perikelen, jaar in jaar uit, blijft Spyker fier overeind. Er rollen alweer tien jaar sportwagens uit de fabriek te Zeewolde, hoewel een deel van de productie (helaas) naar Engeland moest worden verhuisd. Maar de productieteller staat inmiddels op 250 auto's, waarmee de Nederlandse bolide nota bene exclusiever is dan een Bugatti Veyron, de duurste auto ter wereld. De nieuwste creatie luistert naar de naam Aileron en wij konden er onlangs een volle dag in rijden.

    De als Coupé en Spyder verkrijgbare Aileron is vernoemd naar de stuurklep op de vleugel van een vliegtuig. Daarmee legt de fabrikant een link met het verleden, toen het oorspronkelijke Spyker ook vliegtuigen produceerde. Die roemruchte historie komt trouwens in meer elementen terug, zoals bij de wielen en de verschillende luchtsleuven en -roosters in flanken en dashboard, die de vorm van een turbinewiel hebben.
    Tijdperk

    Het nieuwe, liefst €329.677 kostende model markeert een volgend tijdperk voor de vaderlandse sportwagenfabrikant. Het is namelijk de eerste 'serie-Spyker' die je met automatische transmissie kunt bestellen. Verder besteedt Spyker de productie uit aan het Engelse 'Coventry Panels'. Dat bedrijf vervaardigde al tal van componenten voor het merk, maar zet de Aileron nu zelfs volledig in elkaar. Het ontwerp van de auto komt van Spyker-topman Victor Muller. Hij gaf de Aileron een boller koetswerk met scherp gelijnde koplampen, ronde luchtinlaten in de achterschermen en een vlakke achterzijde met geïntegreerde achterspoiler. De combinatie lichtunits met ledtechniek en grote grille geven de Aileron een zeer krachtig voorkomen, een tikkeltje agressief zelfs. Gevoel voor detail kenmerkt ook deze Spyker-creatie, zoals de fijne louvres in de neus, de aluminium splitter en diffusor, het glazen dak met aluminium omlijsting en de prominent in het zicht geplaatste luchtinlaten met chromen ring. Zelfs de tankdop is een groot Spyker-logo.
    Bombastisch

    Binnenin trekt de fabrikant die fijne detaillering door. Vooropgesteld: je moet van de toch wat bombastische uitstraling houden, maar onderscheidend is het zeker. De vele aluminium schakelaars op het dashboard maken het geheel echter niet tot een wonder van ergonomie. Zeer fraai is verder het stangenstelsel waarmee je de automatische transmissie bedient. Toegang tot het interieur krijg je door elektrisch ontgrendelende vleugeldeuren. Ze zijn uitermate licht en gemakkelijk in gebruik. Schuif vervolgens over de brede dorpel en je hebt het leren stuurwiel in handen. Het zit allemaal vrij nauw, maar claustrofobische gevoelens worden weggenomen door de glazen dakpanelen. Maar je moet voor de Aileron niet al te lang zijn, want dan kijk je continu tegen de voorruitstijl aan.
    Centraal op het dashboard prijkt een rood afdekkapje. Klap dat naar boven, klik de schakelaar daarachter om en de startknop wordt geactiveerd. De 4,2 liter V8-motor (van Audi), goed voor 400 pk, laat zich dan horen alsof hij bruusk uit zijn slaap is ontwaakt. Rauw en met een ferme brul. De Aileron is niet zo technisch perfect als een Aston Martin, een Ferrari of een Lamborghini. Hij voelt ook niet zo verfijnd aan en je hoort bijgeluiden, maar dat de Spyker een volledig eigen karakter heeft staat buiten kijf. Hij is puur en ongefilterd. We tasten even af hoe het vermogen op de achterwielen wordt losgelaten. Per kilometer neemt het vertrouwen toe en laten we de bak sneller terugschakelen. Hij is misschien wat 'spoorgevoelig', als gevolg van de enorme, 29,5 cm brede achterbanden, maar verder ligt de Coupé zeer stabiel op de weg en is het onderstel niet keihard afgeveerd. Je dirigeert de Aileron precies zo door de bocht als je wilt. Achter het stuurwiel bevinden zich de schakelpeddels voor de automatische transmissie. In de S-stand schakel je de bak sequentieel, in Drive neemt de elektronica het initiatief. De bak laat de achtcilinder lage toeren draaien, maar schakelt desgewenst accuraat terug. Bij volgas versnelt de Aileron mooi lineair, maar een echte trap in de rug ontbreekt en hij kwispelt ook geen moment met zijn staart om te tonen dat de achtersteven op uitbreken staat. Hij is zonder meer rap, want een topsnelheid van 300 km/u en nul-tot-honderd in 4,5 tellen is zeker niet niks. Maar de 1425 kilo wegende supercar voelt ook niet meteen razendsnel aan. Het is een heerlijke, heel snelle sportcoupé, waarmee het mooi flaneren is op de boulevard. Geen Ferrari, Bugatti of Lamborghini, maar een échte Spyker. Met zijn eigen, puur Nederlandse, pracht en praal.
8 Posts
|Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 465 6.840
AB InBev 2 5.287
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.580 46.508
ABO-Group 1 19
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.129
Accentis 2 253
Accsys Technologies 22 8.964
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 160
ADMA Biologics 1 31
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 13 16.531
Aedifica 2 832
Aegon 3.257 320.123
AFC Ajax 537 7.018
Affimed NV 2 5.763
ageas 5.843 109.779
Agfa-Gevaert 13 1.864
Ahold 3.536 73.985
Air France - KLM 1.024 34.360
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 466 12.774
Alfen 12 16.586
Allfunds Group 3 1.217
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.247
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 338
Altice 106 51.196
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.485 114.767
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.821 240.398
AMG 965 126.041
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 303 6.524
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 382
Antonov 22.632 153.605
Aperam 91 14.171
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 321
Arcadis 251 8.624
Arcelor Mittal 2.024 318.694
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 267
arGEN-X 15 9.118
Aroundtown SA 1 179
Arrowhead Research 5 9.283
Ascencio 1 20
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.107 37.721
ASML 1.762 77.125
ASR Nederland 18 4.125
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 333
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 29 10.687
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 49
Azerion 7 2.681

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 08 mei

    1. NL industriële productie maart
    2. AB InBev Q1-cijfers
    3. Pharming - Q1-cijfers
    4. Ahold Delhaize Q1-cijfers
    5. SBM Offshore Q1-cijfers
    6. Dui industriële productie maart
    7. AMG jaarvergadering
    8. Wolters Kluwer jaarvergadering
    9. Arcadis jaarvergadering
    10. Uber Q1-cijfers
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht