Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel

Koffiekamer Terug naar discussie overzicht

Corné van Zeijl - Een nieuwe auto

22 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Hugo44 29 juni 2010 12:37
    Nog een nederlands bedrijf dat kan profiteren van de opleving in de Duitse auto-industrie is Innoconcepts, dat bij haar dochterbedrijf Formy Tachov o.a. bumpers en dashboards maakt. Misschien toch een lichtpuntje voor Innoconcepts?
  2. [verwijderd] 29 juni 2010 13:23
    Wordt toch eens tijd voor je om opnieuw naar italiaanse auto te kijken. Alfa maakt kwalitatief auto's op het nivo van de duitsers (Fiat/Alfa is de uitvinder van de JTD, die nu net een jaartje bij Volkswagen gebruikt wordt !) maar met een veel aansprekender design. Alfa wordt niet voor niets dit jaar 100 jr. Idem voor Fiat en Lancia.
    Mocht je afvragen waarom je mazda6 (en ook Mazda3) er van binnen uitziet met diepliggende meters en draaiknoppen voor ventilatie etc: kijk eens in een Alfa 156 (jawel uit 1998) en Alfa 159 en je weet het antwoord. Niet een beetje maar 100% overgenomen !

    De opmerking 'ik heb eens een Alfa gereden' is net zoals 'ik heb eens Olie gekocht maar die was gedaald dus dat doe ik maar niet weer': wat een onzin !
  3. papapipo 29 juni 2010 13:30
    Corne toch! Elke belegger weet toch dat een nieuwe toetoet een slechte investering is. Met het bosjebloemen in de hand ben je al 10.000 euries armer.
    En je zou je eigen toch afvragen waarom Mazda (lees Japaners) nog niet failliet is (zijn). Ik rij al 6 jaar in de dezelfde mazda6 en hij rijd zo goed en zonder incidenten (1 accu en 4 nieuwe banden) dat ik voorlopig maar geen nieuwe koop.
  4. Humans R underrated 29 juni 2010 13:39
    Tata motors, is wat ik in de portefeuille heb.

    Na Aldi, Ryanair, Ikea, etc snakt de auto consument naar een prijsrevolutie in autos. Tata kan die geven.
    De thuismarkt mag er natuurlijk ook zijn.
  5. forum rang 5 Bart Meerdink 29 juni 2010 13:46
    Helemaal niets tegen de Mazda hoor, maar waarom niet gewoon een hybride (Prius of Auris)?

    Niet onderscheidend meer tegenwoordig, maar wel nog steeds even milieuvriendelijk, en volgens mij als lease auto beduidend goedkoper om in te rijden, toch? En een automaat is prettig voor in de file...

    Waarom is diesel verplicht en zou een hybride niet mogen bij het milieuvriendelijke SNS?

    Overigens, het beste is natuurlijk om die 50.000 km/jaar wat te verminderen... Is een hoop verspilde tijd.
  6. ljjls 29 juni 2010 13:52
    Ja belachelijk om elke 3 jaar een neiuwe auto te krijgen, stelletje bankboeven. Afklemmen die bankiertjes.
  7. [verwijderd] 29 juni 2010 13:56
    Dan koop je net als ik een BMW uit 1970-1982, en laat hem in Griekenland volledig uit elkaar nemen en reviseren

    :))

    Over prijs kwaliteit verhouding gesproken, de mooiste auto's zijn al gemaakt...
  8. [verwijderd] 29 juni 2010 14:09
    ICT automatisering zit, dacht ik, via de embedded software ook vrij dik in de Duitse auto-industrie. En ook dit aandeel(tje) is relatief goed blijven liggen.
  9. [verwijderd] 29 juni 2010 14:12
    Misschien een Fiat Punto Evo 1.3 multijet dieseltje?
    A-label, dus 'maar' 14% bijtelling ook.

    Dan denken mensen als je ergens parkeert ook niet meteen van 'O, daar hebben we weer zo'n graaiert uit de financiele sector'.
  10. [verwijderd] 29 juni 2010 14:14
    quote:

    Hugo44 schreef:

    Nog een nederlands bedrijf dat kan profiteren van de opleving in de Duitse auto-industrie is Innoconcepts, dat bij haar dochterbedrijf Formy Tachov o.a. bumpers en dashboards maakt. Misschien toch een lichtpuntje voor Innoconcepts?
    Laten we hopen dat dit helpt voor Innoconcepts. Moet dan wel snel in de resultaten zichtbaar worden anders bestaan ze over een tijdje niet meer...
  11. [verwijderd] 29 juni 2010 15:05
    Koning ijdeltuit heeft gesproken. Uit zijn zelfingenomen verhaal, blijkt maar weer eens in hoeverre de bankwereld heeft geleerd van de kredietcrisis.

    Okee, .... SNS zit weliswaar aan het staatsinfuus, maar het personeel (politburo) rijdt nog net geen Tsjaika....

    Groeten,

    PZ
  12. [verwijderd] 29 juni 2010 19:49
    Heb een veel beter idee gewoon de beheerder ontslaan. De meerwaarde van een fonds als SNS Nederland is gewoon de index verslaan dat is nog nooit gelukt. Auto afbestellen. Gewoon een tracker kopen is goedkoper.
    Rood is Sns Blauw de AEX

    Vergeleken met de totaal return is nog slechter voor SNS geen betere reclame dan je zelf op de borst slaan met eigendunk
  13. Mr. Q 29 juni 2010 20:03
    Helemaal eens met dit laatste. Vermogensbeheerders pikken ongemerkt geld af van het vermogen van hardwerkende particulieren door te pretenderen een index te kunnen verslaan met hun "expertise". Als al de index wordt verslagen dan is dat vaak VOOR kosten, zodat je na kosten slechter af bent dan de index. Verder zijn die kosten ook nog eens vaak verborgen, zoals omslagkosten, waarmee oneindig veel transacties worden uitgevoerd waarmee wordt geprobeerd de index tevergeefs te verslaan, maar die de consument ongemerkt betaalt.

    Voor wie een fonds wil kopen, koop een indextracker, de rest wordt je alleen maar armer van.
  14. rdeleeuw 29 juni 2010 20:39
    gooi de grafiek van duitse auto's en zuid-europese auto's op elkaar en je zult zien dat fiat het beter doet dan VW (uitgaande van de gekozen tijdschaal, die ook wel tendentieus zal zijn). Kortom, er is een andere verklarende variabele dan het land van herkomst. Corné is foutief suggestief hier bezig. Ik ben het met hem eens dat emotieloos auto's kiezen het beste is (ik heb de minst populaire suzuki 2e hands gekozen, de liana). Maar dat is nog steeds geen vrijbrief om makkelijk een niet-logische interpretatie te geven van een, in oorsprong, interessant gegeven. D.i.: welke fabrikanten van een luxe middel profiteren nu het meeste van een transformatie van een emerging market in een middelklasse markt (met grote variatie in inkomen, waarschijnlijk een opmaat voor ook veel westerse landen in de komende decenia)
  15. vodkajus 29 juni 2010 22:30

    denk dat griekenland betere schepen/boten maakt dan autos. een boot is toch makkelijker island hoppen. :0)
  16. k2es 29 juni 2010 23:43
    Ik koop elk jaar een nieuwe auto, maar goed ik ben dan ook geen (bank)employee. Aangezien ik zelf mag kiezen wordt het dus geen saaie emotieloze Duitse of Japanse auto, maar een spannende Italiaan vol emotie of een stoere Amerikaan. Mijn ervaring is dat die net zo degelijk zijn en, belangrijker, vele malen leuker zijn om te rijden.
  17. [verwijderd] 30 juni 2010 00:45
    quote:

    Redactie IEX.nl schreef:

    Een nieuwe auto

    Corné van Zeijl - 29 juni 2010; 12:00 uur

    "Een nieuwe auto uitzoeken levert interessante koersinformatie op. Waar zijn de Griekse auto's...?"

    www.iex.nl/columns/columns_artikel.as...
    Corné,

    Nu weet ik zeker dat je een heel aardig en grappige man bent, maar een analyst zonder analytisch vermogen....
22 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 465 6.840
AB InBev 2 5.285
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.580 46.351
ABO-Group 1 19
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.129
Accentis 2 253
Accsys Technologies 22 8.903
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 160
ADMA Biologics 1 31
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 13 16.373
Aedifica 2 829
Aegon 3.257 320.055
AFC Ajax 537 7.018
Affimed NV 2 5.752
ageas 5.843 109.778
Agfa-Gevaert 13 1.856
Ahold 3.536 73.981
Air France - KLM 1.024 34.314
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 466 12.771
Alfen 12 16.332
Allfunds Group 3 1.196
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.247
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 335
Altice 106 51.196
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.484 114.757
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.820 240.259
AMG 965 125.723
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 303 6.520
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 382
Antonov 22.632 153.605
Aperam 91 14.114
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 313
Arcadis 251 8.615
Arcelor Mittal 2.023 318.601
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 266
arGEN-X 15 9.106
Aroundtown SA 1 176
Arrowhead Research 5 9.273
Ascencio 1 20
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.107 37.681
ASML 1.762 76.925
ASR Nederland 18 4.122
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 333
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 29 10.650
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 49
Azerion 7 2.667

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 29 april

    1. NL producentenvertrouwen april
    2. Philips Q1-cijfers
    3. Fra BBP eerste kwartaal (voorlopig)
    4. AkzoNobel €1,54-ex-dividend
    5. Besi €2,15 ex-dividend
    6. Fugro €0,40 ex-dividend
    7. Heineken €1,04 ex-dividend
    8. Vastned €1,28 ex-dividend
    9. CTP €0,275 ex=dividend
    10. EU consumentenvertrouwen april (definitief)
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht