Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel

Koffiekamer Terug naar discussie overzicht

Het nederlandse spoorwegennet staat op instorten

21 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 12 december 2010 12:41
    quote:

    IceCoMan schreef:

    hoogste tijd voor de koffiekamer om het op te lossen.
    Het zal wel toeval zijn zeker, dat het met het Belgische spoorwegennet juist hetzelfde is? Nou ja, zelf geven ze het niet toe maar het personeel en de klanten weten wel beter. Waar ligt het aan? Slecht management of algemene malaise? Hoe doen ze het in andere landen waar het nog wel goed gaat? Het lijkt me anders niet moeilijk om de problemen in cijfers te gieten en daar kun je dan wat mee.
  2. [verwijderd] 12 december 2010 14:20
    Het is een kul-stelling, die zoals zo vaak in de IEX-KK negativiteit uitstraalt en niets met beleggen van doen heeft maar wat nog kwalijker is -ook zoals zo vaak- zonder onderbouwing wordt neergezet. Zonde van de tijd op een beleggersforum.
  3. forum rang 7 ffff 12 december 2010 14:29
    Het Nederlandse taalonderwijs staat ook op instorten!

    IceCoMan,

    Ik zou zeggen: Verbeter de wereld, maar begin bij jezelf. Eerst maar eens opnieuw leren hoe je fatsoenlijk Nederlands schrijft.

    Peter
  4. [verwijderd] 12 december 2010 15:22
    Ga inhoudelijk op de stelling in(ook al is die dan niet onderbouwt)of zwijg.
    Of ben ik de enige die dat belerende toontje inmiddels spuugzat ben?
    Taalfouten..pffffft.
  5. [verwijderd] 12 december 2010 15:43
    quote:

    Ali Jas schreef op 12 december 2010 15:22:

    Ga inhoudelijk op de stelling in(ook al is die dan niet onderbouwt)of zwijg.
    Of ben ik de enige die dat belerende toontje inmiddels spuugzat ben?
    Taalfouten..pffffft.
    haha.Hoofdpijn? ;) (;
  6. [verwijderd] 12 december 2010 15:45
    maar om bij het onderwerp te blijven. Het is bijzonder dat het weer een kleine puinhoop is geworden n.a.v. sneeuwval en bevriezing. En ze hebben nog wel geoefend van de zomer of in het afgelopen najaar. Daarna is er brand geweest in een zenuwcentrum. Ook daar heeft men hinder van gehad. Hoe kan dat? Dat is juist een punt waarvan je mag verwachten dat dat prima kan worden opgevangen. Dit geeft de burger geen moed als er (grote) calimiteiten komen.gr.
  7. forum rang 7 ffff 12 december 2010 16:32
    Ali Jas,

    Het hele onderwerp heeft toch niets van doen met beleggingen. Het past alleen maar geweldig in het ongelooflijke zeur- en zaniksfeertje, in het al meer dan een jaar lang zwaar negatieve sfeertje van de KK.
    " Instorten", " Crashen" , "Fraude" Verder komen ze hier niet.

    Zoals jij het spuugzat wordt op taalfouten gewezen te worden, zo word ik het nog zatter alleen maar negatieve berichten op een dieptriest negatief forum te vinden, over onderwerpen die dan ook niets met beleggingen hebben uit te staan!

    En om je eigen woorden te gebruiken, Ali Jas: Zou ik de enige zijn die die negatieve stemming in de KK zo langzamerhand spuugzat ben?

    Tenslotte Ali Jas, het is OnderbouwD !

    Peter
  8. [verwijderd] 12 december 2010 16:33
    quote:

    vroegvogeltje54 schreef op 12 december 2010 12:41:

    [...]

    Het zal wel toeval zijn zeker, dat het met het Belgische spoorwegennet juist hetzelfde is? Nou ja, zelf geven ze het niet toe maar het personeel en de klanten weten wel beter. Waar ligt het aan? Slecht management of algemene malaise? Hoe doen ze het in andere landen waar het nog wel goed gaat? Het lijkt me anders niet moeilijk om de problemen in cijfers te gieten en daar kun je dan wat mee.
    Ik denk meer het zoveelste bewijs dat privatisering van het algemeen nut mislukt is, alles draait om winst en winst zit ergens tussen de kosten/baten, slecht onderhoud levert op korte termijn meer winst(lees bonussen) op de lange duur steeds meer ongerief maar dan zijn de veroorzakers allang weg.
  9. [verwijderd] 12 december 2010 16:38
    quote:

    ffff schreef op 12 december 2010 16:32:

    Ali Jas,

    Het hele onderwerp heeft toch niets van doen met beleggingen. Het past alleen maar geweldig in het ongelooflijke zeur- en zaniksfeertje, in het al meer dan een jaar lang zwaar negatieve sfeertje van de KK.
    " Instorten", " Crashen" , "Fraude" Verder komen ze hier niet.

    Zoals jij het spuugzat wordt op taalfouten gewezen te worden, zo word ik het nog zatter alleen maar negatieve berichten op een dieptriest negatief forum te vinden, over onderwerpen die dan ook niets met beleggingen hebben uit te staan!

    En om je eigen woorden te gebruiken, Ali Jas: Zou ik de enige zijn die die negatieve stemming in de KK zo langzamerhand spuugzat ben?

    Tenslotte Ali Jas, het is OnderbouwD !

    Peter
    FFF wat is dit voor onzin dat jij hier probeert te bepalen wat wel of niet op dit forum mag of nog erger dat we hier verplicht positief moeten zijn, lever het tegendeel of zwijg daar is een discussieforum voor bedoeld.
    Zit niet elk draadje wat je niet aanstaat te verzieken.
  10. edwin111 12 december 2010 16:44
    quote:

    IceCoMan schreef op 12 december 2010 12:33:

    hoogste tijd voor de koffiekamer om het op te lossen.
    Tijd voor een oplos-koffiekamer....???
  11. forum rang 10 voda 12 december 2010 16:51
    Hier loopt het "gladjes":-)

    Nieuwe dienstregeling NS 'verloopt gladjes’
    12 december 2010, 12:16 | ANP
    UTRECHT (ANP) – De eerste dag van de nieuwe dienstregeling van de Nederlandse Spoorwegen ,,verloopt gladjes’’. Dat meldde een woordvoerder van de NS zondag rond het middaguur.

    ,,Er zijn altijd wel een paar kleine probleempjes met stations die nog niet de juiste nieuwe informatie over de vertrektijden hebben hangen’’, legde hij uit. ,,Maar die problemen zijn marginaal. De treinen rijden vooralsnog allemaal volgens schema.’’

    De Nederlandse Spoorwegen rijden vanaf zondag volgens een nieuwe dienstregeling. Voor het eerst in honderd jaar gebeurt dat zonder papieren spoorboekje voor het publiek. De nieuwe vertrektijden van de treinen zijn vanaf zondag alleen nog maar op internet te vinden.

  12. A_A 12 december 2010 16:53
    Het probleem met het spoorwegennet en later in de toekomst het hoofdwegennet, is dat men een governance model gebruikt wat niet geschikt is voor dit soort systemen.

    Om het beleggingsgerelateerd te maken, het begint er op te lijken dat de overheid de bedrijfvoering wil professionaliseren om het efficient en effectiever taken uit te voeren. Zie de splitsing in ProRail en NS, een verantwoordelijk voor de infra de ander voor de consument.

    Helaas is de belangrijkste shareholder de minister. Die is weer afhankelijk van het parlement en het politieke stelsel. Dit betekent dat langetermijn visies zo onderuit gehaald kunnen worden en budgetten gekort worden. Bestuurders van een ProRail of NS weten dit en om hun ass te coveren, denken deze ook maar in kortetermijn oplossingen (dus geen oplossingen voor problemen, maar symptoombestrijding) en doen ze er alles aan om het politieke stelsel te plezieren (denk aan het spotje van ProRail en NS).

    Het effect nu met dit is dat het een neerwaartse spiraal creert: nog meer korte termijn oplossingen, nog meer problemen, meer symptoombestrijding and further on.
  13. [verwijderd] 12 december 2010 17:57
    quote:

    jojobuitenzorg schreef op 12 december 2010 16:38:

    [...]

    FFF wat is dit voor onzin dat jij hier probeert te bepalen wat wel of niet op dit forum mag of nog erger dat we hier verplicht positief moeten zijn, lever het tegendeel of zwijg daar is een discussieforum voor bedoeld.
    Zit niet elk draadje wat je niet aanstaat te verzieken.

    wat een humeur zeg. Of ben je je aan het afreageren/stoom afblazen? ;)
  14. [verwijderd] 12 december 2010 18:10
    quote:

    A_A schreef op 12 december 2010 16:53:

    Het probleem met het spoorwegennet en later in de toekomst het hoofdwegennet, is dat men een governance model gebruikt wat niet geschikt is voor dit soort systemen.

    Om het beleggingsgerelateerd te maken, het begint er op te lijken dat de overheid de bedrijfvoering wil professionaliseren om het efficient en effectiever taken uit te voeren. Zie de splitsing in ProRail en NS, een verantwoordelijk voor de infra de ander voor de consument.

    Helaas is de belangrijkste shareholder de minister. Die is weer afhankelijk van het parlement en het politieke stelsel. Dit betekent dat langetermijn visies zo onderuit gehaald kunnen worden en budgetten gekort worden. Bestuurders van een ProRail of NS weten dit en om hun ass te coveren, denken deze ook maar in kortetermijn oplossingen (dus geen oplossingen voor problemen, maar symptoombestrijding) en doen ze er alles aan om het politieke stelsel te plezieren (denk aan het spotje van ProRail en NS).

    Het effect nu met dit is dat het een neerwaartse spiraal creert: nog meer korte termijn oplossingen, nog meer problemen, meer symptoombestrijding and further on.
    soms heb ik de indruk dat men van Prorail af wil. Of andersom... Wat die splitsing betreft. Dat is, dacht ik niet van de laatste tijd. Prorail bestaat al veel langer.

    Wat de overheid betreft. Dat is de belangrijkste shareholder. Maar als er een brand bijv. is in het zenuwcentrum met de daarbij behorende gevolgen. Wat heeft de overheid daar in eerste instantie mee te maken? Het enige waaraan ik denk is dat ze een slecht calamitietenplan moeten hebben gehad. Dit mag toch niet gebeuren. Alles zolang ontregeld.
    Had de overheid geen beter toezicht moeten houden??? moeten de noodplannen, ik ga ervan uit dat die er toch moeten zijn???, niet eens kritisch tegen het licht worden gehouden?
    En zo zijn er misschien nog wel meer zenuwcentra (waar de "gewone" burger ontzag voor heeft en ervan uit gaat dat het, ingeval van calamiteiten, goede voorzorgsmaatregelen heeft genomen)die helemaal ontregeld, met alle gevolgen vandien, raken ingeval van...

  15. [verwijderd] 12 december 2010 18:37
    Ik denk dat het probleem veel dieper zit. Het is niet alleen bij de NS/Prorail, ook bij energie(leverings)bedrijven. De technische kennis is in rap tempo aan het verdwijnen met het verlaten van de babyboomers van de werkvloer. Waar in het verleden iemand even in een kastje keek, even ergens aan rommelde en het zaakje weer liep moet dat nu vanachter een computer gebeuren. De techniek is op sommige plaatsen te ver gevorderd. Voorbeeldje. In Latijns Amerika zijn bepaalde automerken niet populair vanwege de aanwezigheid van een boordcomputer. Als de auto het niet meer doet is er niemand die het ding kan repareren. Auto's die daar niet van voorzien zijn hebben een lokaal voordeel.
    Stop met het doordrammen van teveel IT in de techniek. Op die manier is er geen mens meer die het snapt.
    De NS/Prorail is een complex bedrijf met complexe processen. Daar zijn mensen bij nodig die extreem goede kennis van techniek hebben. Het zou mij niet verbazen dat men bij ASML/Philips met vergelijkbare problemen zitten. Alleen halen die hun mensen gewoon uit Oost-Europa of Azie waar men wel weet hoe dingen werken.
  16. [verwijderd] 12 december 2010 19:19
    Heel goede bijdragen over de privatisering vd NS en de gevolgen beter dan dat geze*k van onze schoolmeester.
    Keep up the good work!

    Oh ja...veine afond noch besste Peeter!
  17. [verwijderd] 12 december 2010 19:58
    quote:

    jappieyoo schreef op 12 december 2010 18:37:

    Ik denk dat het probleem veel dieper zit. Het is niet alleen bij de NS/Prorail, ook bij energie(leverings)bedrijven. De technische kennis is in rap tempo aan het verdwijnen met het verlaten van de babyboomers van de werkvloer. Waar in het verleden iemand even in een kastje keek, even ergens aan rommelde en het zaakje weer liep moet dat nu vanachter een computer gebeuren. De techniek is op sommige plaatsen te ver gevorderd. Voorbeeldje. In Latijns Amerika zijn bepaalde automerken niet populair vanwege de aanwezigheid van een boordcomputer. Als de auto het niet meer doet is er niemand die het ding kan repareren. Auto's die daar niet van voorzien zijn hebben een lokaal voordeel.
    Stop met het doordrammen van teveel IT in de techniek. Op die manier is er geen mens meer die het snapt.
    De NS/Prorail is een complex bedrijf met complexe processen. Daar zijn mensen bij nodig die extreem goede kennis van techniek hebben. Het zou mij niet verbazen dat men bij ASML/Philips met vergelijkbare problemen zitten. Alleen halen die hun mensen gewoon uit Oost-Europa of Azie waar men wel weet hoe dingen werken.
    maar waarom weten de Aziaten het dan wel en hier maar een beperkt aantal mensen? Hoeveel hogescholen hebben afdelingen informatica? En het zal ook ms liggen aan de bedrijfsvoering. Hier is in veel ondernemingen toch een overlegcultuur. Elke afdeling heeft zijn eigen belangen die beschermd moeten worden.
  18. [verwijderd] 12 december 2010 20:28
    quote:

    Rally 2010-2011 schreef:

    Het is een kul-stelling, die zoals zo vaak in de IEX-KK negativiteit uitstraalt en niets met beleggen van doen heeft maar wat nog kwalijker is -ook zoals zo vaak- zonder onderbouwing wordt neergezet. Zonde van de tijd op een beleggersforum.
    Alles wat op instorten staat dient in de koffiekamer gemeldt te worden aangezien dit 1 hele grote invloed heeft op het sentiment van de effectenbeurs. Als het met nederland distributieland mis gaat, dan kan de aex wel opgeheven worden.
  19. [verwijderd] 12 december 2010 20:42
    haha, je neemt het allemaal nogal serieus wat in de KK wordt besproken. Maar onderschat de kk niet! Onontdekt wereldnieuws is daar soms te lezen.
21 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 465 6.840
AB InBev 2 5.285
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.580 46.376
ABO-Group 1 19
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.129
Accentis 2 253
Accsys Technologies 22 8.905
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 160
ADMA Biologics 1 31
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 13 16.383
Aedifica 2 829
Aegon 3.257 320.058
AFC Ajax 537 7.018
Affimed NV 2 5.759
ageas 5.843 109.778
Agfa-Gevaert 13 1.860
Ahold 3.536 73.981
Air France - KLM 1.024 34.333
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 466 12.771
Alfen 12 16.376
Allfunds Group 3 1.200
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.247
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 335
Altice 106 51.196
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.484 114.757
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.820 240.265
AMG 965 125.739
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 303 6.520
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 382
Antonov 22.632 153.605
Aperam 91 14.123
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 313
Arcadis 251 8.620
Arcelor Mittal 2.023 318.605
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 266
arGEN-X 15 9.107
Aroundtown SA 1 176
Arrowhead Research 5 9.273
Ascencio 1 20
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.107 37.691
ASML 1.762 76.957
ASR Nederland 18 4.122
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 333
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 29 10.651
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 49
Azerion 7 2.673

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 30 april

    1. China inkoopmanagersindex industrie en diensten april volitaliteit verwacht
    2. Samsung Q1-cijfers
    3. NL producentenprijzen maart
    4. Arcadis Q1-cijfers
    5. Adidas Q1-cijfers
    6. Volkswagen Q1-cijfers
    7. Air France-KLM Q1-cijfers
    8. Dui detailhandelsverkopen maart
    9. PB Holding jaarcijfers
    10. Acomo €0,75 ex-dividend
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht