Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel

Spyker N.V. Terug naar discussie overzicht

Vrijdag 01/07

185 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 10 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Steenbok1972 30 juni 2011 19:35
    Een nieuwe maand gaat van start...
    Het lijkt erop dat Saab ook een nieuwe start beleeft
    Vandaag achteraf te vroeg een deel verkocht op €2,24 (aankoop €0,94 )

    Wat zal ons morgen brengen ?
    Weer een up of toch een correctie naar beneden
    Ik zelf denk dat de €3,00 gebroken gaat worden
    Hoe denken jullie hierover...
  2. trendrider 30 juni 2011 20:22
    Je moet even het komende goede nieuws ( (1) opstarten produktie, als is het maar een week, en (2) acute financieringsproblemen afkopen) afwachten. De koers zal op dat nieuws even pieken zoals Spyker dat al zovaak heeft gedaan. Dan verkopen.
  3. [verwijderd] 30 juni 2011 21:48
    quote:

    Staintjus schreef op 30 juni 2011 21:43:

    Oke maar welk termijn kan ik me daarbij voorstellen ?
    Ergens volgende week dan geeft Antonov zijn persconferentie ws zegt hij.
    Want het grote probleem is mi nog steeds leveranciers betalen al hoor je er niemand meer over.
  4. AX lover 30 juni 2011 22:33
    quote:

    roadrunner 300 schreef op 30 juni 2011 21:48:

    [...]Ergens volgende week dan geeft Antonov zijn persconferentie ws zegt hij.
    Want het grote probleem is mi nog steeds leveranciers betalen al hoor je er niemand meer over.
    Het betalen zal niet het allergrootste problemen zijn (als al het geld binnenkomt). Het grootste probleem zal zijn om iedereen weer te laten leveren en onderdelen te laten produceren.

    Het is jullie misschien ontgaan, maar de afgelopen weken/maanden hebben meerdere grote toeleveranciers (Lear, IAC) hun personeel op straat gezet en een paar andere zullen ongetwijfeld ander werk hebben aangenomen om het verlies van productie voor Saab op te vangen.

    Die toeleveranciers zullen niet staan te springen om ander, zeker, werk te laten vallen omdat Saab een paar duizend onderdelen nodig heeft. Op dit moment is er een grote schaarste aan onderdelen (oa door Japan) en dus zitten toeleveranciers aan het maximum van hun capaciteit.

    Saab zal ervoor moeten zorgen dat ze er weer "tussen" kunnen komen. Dat kan best even wat tijd gaan kosten. Zeker omdat de toekomst van Saab nog niet zeker is en er zeer weinig auto's worden gebouwd.
  5. AX lover 1 juli 2011 00:18
    quote:

    schreef:

    Muller in secret government meeting

    Published June 30, 2011 16:10
    Updated Wed June 30 22:18:52 EDT 2011

    Finance News can now reveal that Victor Muller on Thursday had secret meetings with a delegation from the Chinese government in Stockholm. The same delegation met later Maud Olofsson, according to Ekot.

    Victor Muller and the Russian oligarch Vladimir Antonov, were both in Stockholm today for top-secret meetings. According to a familiar source of TV4 Economic News Muller has today met with NDRC, the Chinese super-department which determines Saab's fate. NDRC stands for National Development and Reform Commission, and is the body that determines which foreign automakers may initiate collaborations in China. Their approval is essential if Saab can initiate a partnership with automaker Youngman and dealers Pang Da. Muller met the Chinese delegation today in the Invest in Sweden's auspices.
    - It was a fruitful meeting and Victor Muller is confident that this will be Saab's path, said TV4's source.

    Antonov in Stockholm
    NDRC's mission is to reduce the number of car manufacturers in China, from many small to between five and ten great players. Saab must be charming the Chinese delegation, so that they have agreed to enter into partnerships with Youngman and Pang Da. The two Chinese companies will invest 245 million euro in Saab. Without approval, the entire Saab's long-term financial plan collapse - so today's meetings are crucial for Saab's future.
    Meanwhile, the Russian financier Vladimir Antonov also arrived in Stockholm. If he had been involved in meetings with the NDRC is unclear. However, Antonov met IF Metall Federal Chairman Stefan Löfven.
    - They met just after lunch, and talked about Antonov attempt to qualify as a shareholder in Saab, confirms Lisa Wernstedt, press secretary of IF Metall.
    Tonight Maud Olofsson hostess a dinner with the Chinese delegation from the NDRC. Olofsson's press secretary Erik Bratt Hall confirmed that the Minister will be in Stockholm tonight, but would neither confirm nor deny the information on arrangemangen around noon.
    - The Minister has a lot of meetings that are not public and they said we did not until possibly later, said Erik Bratt Hall.

    Fly to London
    Whether Victor Muller and Vladimir Antonov involved is unclear. The evening may not be too late for the Russian oligarch - he plans to fly back with his private plane to London on Thursday evening.
    www.nyheterna.se/1.2192827
  6. AX lover 1 juli 2011 00:26
    quote:

    schreef:

    Olofsson and Chinese authorities in meeting Saab

    Updated: Thursday 30 June at 23:18 (published Thursday, June 30 at 19:58)
    Maud Olofsson meets tonight Chinese authorities to discuss Saab Automobile business with China. The meeting may be critical to Saab's business with China.

    In the evening met with Maud Olofsson, the Chinese authority may determine Saab Automobile's future. The meeting was held in Stockholm and the purpose was to discuss Saab's business with China.
    Car dealer Pang Da and automaker Youngman said they were willing to jointly invest EUR 245 million in Saab.

    And it is thus crucial for Saab that cooperation approved by the Chinese agency NDRC National Development and Reform Commission.

    Although the Russian businessman Vladimir Antonov who want to become part owner of Saab has been in Stockholm today. He has met Stefan Löfven, President of Saab's largest trade union IF Metall.

    The Chinese super-department of NDRC, China's Development and Reform Commission, is the authority that determines which foreign automakers who may engage in cooperation with companies in China.

    According to Maud Olofsson's press secretary Erik Bratt Hall is the purpose of the meeting to discuss investment in China and Sweden, where Saab's business is an important part.
    sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?pr...
  7. AX lover 1 juli 2011 00:33
    quote:

    schreef:

    Saab subcontractors dare not lift notice

    Published: Thursday 30 June at 15:44
    Saab Automobile's suppliers and customers choose to delay the withdrawal of already placed notice of termination of employment. This is despite the positive response from the automaker in Trollhattan, stating that the company doing business in more than 600 million kronor this week to strengthen its liquidity.

    - As the situation now is we still have no jobs and it means that the layoff persists. We must wait and see what happens in the future, says Anders Forsberg. He is site manager for Terminal Trollhattan previously given notice to all its 35 employees to dismiss.

    Now there is some information on funding from Saab. How does that affect you?
    - I am glad it is happening to Saab. If they get funding, it is very positive. Then we'll just wait and see how it affects us.

    The echo has been in contact with representatives of managements and trade unions in several of the companies that depend on the Saab, and who has given notice of termination staff the past two months.

    Terminal Trollhättan is a so-called logistics companies including the auto parts store before being transported to the factory, located a few kilometers away in the same industrial area, Stallbacka here in Trollhättan.

    But just as the Terminal Trollhattan, has not the pipes for the Lear Corporation, IAC, Plastal, DHL Supply Chain or dealer Ana Trollhättan no plans at this stage to withdraw their redundancy notices.

    In total, currently on over 360 jobs at stake in these companies, and where everything depends on Saab's future.

    Joachim Lindh, CEO of Saab's largest retailer, Ana Trollhättan. He deferred to withdraw the recent layoff of 75 people, to Saab's management shows a longer-term solution to their problems, mainly with the economy.

    - So much is still unclear. We wait with the negotiations.

    What are the uncertainties, as you see it?
    - To provide employees with their salaries, and it has the course got now, as I understand it. Then you should do the right thing against the suppliers. You have to get production going, it is obviously extremely important for the plant. And dealers, customers who already have ordered cars. It is essential for us to sell more new cars. A concrete picture of how the ownership structure of Saab Automobile will look like, and which actors will take the Saab and they also want a feel for the players, that they are reputable and that they in turn are long term. And they have the capital required for the success of Saab, said Joachim Lindh, president of dealer Ana Trollhättan.
    sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?pr...
  8. AX lover 1 juli 2011 00:41
    quote:

    schreef:

    Remained unclear when the Saab factory will start

    Published: Thursday 30 June at 05:56
    The employees at Saab have now received their salaries but it is still uncertain when the Saab can start building cars. Saab still owe money to their 800 sub-contractors.

    - The mood is frustrated. It is of course, waiting for good news from Saab so that we do not have to carry our layoffs, says Christer Johansson, shop steward for IF Metall.

    He says that the vehicle component manufacturer IAC in Färgelanda on Wednesday negotiated a notice to 115 people.

    IAC in Färgelanda supplies including dashboards and is largely dependent on the operations of Saab. The company requires over 40 million from Saab.

    Altogether, Saab is required its subcontractors several hundred million kronors and before they reached agreement with the subcontractors, production can not get started.

    How fast production of Saab needs to get started in order to save jobs at IAC are unclear - but hurry.

    At Saab, the happier atmosphere since virtually all employees had their salaries paid. Some will have their salaries on Thursday.

    - It's almost a week late so it felt really nice that I got paid, and even more comfortable to rest of my members had to pay, says Håkan Skött, IF Metall spokesperson for Saab.

    Yesterday, it also became clear that Saab will receive a loan of 25 million euro from the investment fund Gemini and Håkan Skött think it looks brighter than ever for Saab.

    - It is possible that there may be more going on, but the Treasury has strengthened feels great, says Håkan Skött.
    sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?pr...
  9. trendrider 1 juli 2011 00:42
    Omdat er elke dag nieuwe topics worden geopend en ik toch iets mee wil nemen van gisteren, quote ik je even hier, AX..

    quote:

    AX lover schreef op 30 juni 2011 22:26:

    Ik hou het zelf op: Kritisch & bekend met de trucjes van Victor Muller.

    Heb de strapatsen van Victor Muller bij Spyker jarenlang op de voet gevolgd en heb daar we geleerd hoe meneer aankijkt tegenover termen als "verkopen", "productie" en "orders".

    Bij al die termen kan je verschillende definities hanteren. De hele wereld gebruikt definitie X, maar Victor Muller gebruikt altijd definitie Y. Oftewel de definitie die hem het beste uitkomt.

    Als de hele wereld spreekt over retail sales (verkopen aan eindgebruikers) dan spreekt Victor gerust over wholesale verkopen. Uiteraard zonder er duidelijk bij te vermelden over welke "sales" hij het heeft.

    Kijk naar het verleden en je weet genoeg zou ik zeggen.
    Goed, je hebt een punt. Maar ondanks als je wijsheid kan ik moeilijk iemand vertrouwen die al *maandenlang* niks anders* aan het doen is dan dit bedrijf de grond in praten hier op het forum. Waarom zit je hier 's nachts te posten? Wat zijn je motieven? Zelfverrijking? Wraak? Altruïsme?

    *je recent post history spreekt boekdelen: www.iex.nl/Leden/648750/AX-lover.aspx
  10. AX lover 1 juli 2011 00:47
    quote:

    trendfollow schreef op 1 juli 2011 00:42:

    Omdat er elke dag nieuwe topics worden geopend en ik toch iets mee wil nemen van gisteren, quote ik je even hier, AX..

    [...]

    Goed, je hebt een punt. Maar ondanks als je wijsheid kan ik moeilijk iemand vertrouwen die al *maandenlang* niks anders* aan het doen is dan dit bedrijf de grond in praten hier op het forum. Waarom zit je hier 's nachts te posten? Wat zijn je motieven? Zelfverrijking? Wraak? Altruïsme?

    *je recent post history spreekt boekdelen: www.iex.nl/Leden/648750/AX-lover.aspx
    Mag iemand het niet leuk vinden om alles rondom een fonds te volgen? En zoals je kan zien post is ook het positieve nieuws (als dat er is).
  11. bwt 1 juli 2011 00:47
    quote:

    AX lover schreef op 1 juli 2011 00:33:

    [...]
    sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?pr...
    AX lover.het mag bekend zijn dat jij geen optimist bent wat spijker betreft. Even onder ons: Ik heb recent 10 k verloren op spijker en snap ook werkelijk de stijging van afgelopen dagen niet.Uiteraard worst wanneer je je aandelen hebt ingeslagen want met beleggen is er maar 1 ding dat telt en dat is geld maken. Toch ontbreekt mij volledig de logica. Hoe groot schat je de kans dat de chinezen toestemming krijgen voor aankoop van de saabmobielen? Zou niet de eerste keer zijn dat er geen toestemming komt vanaf de andere kant van de wereld. Dan zijn ze weer terug bij af. En dan nog. Het is geen finaciering. Er zullen auto's voor geleverd moeten worden. Uiteraard zit er een winstmarge op maar die zal grotendeels alleen al op gaan aan de lonen. Een postief saldo an de onderkant van de lijst zal er in de voorlopige toekomst niet zijn.Rood of zwart in het casino heeft naar mijn idee de zelfde gokgehalte als een belegging in spijker.
  12. AX lover 1 juli 2011 00:52
    quote:

    schreef:

    Muller secures China

    June 30, 2011 at 17:40
    Updated: 30 June 2011 at 23:02

    Muller tries to secure Saab china funding of over 245 million euros, according to TV4 Economic News. According to SvD experience arrived Muller, Antonov and a Chinese delegation to a law office in Stockholm this evening.

    Saab Automobile's acting president and chairman Victor Muller is in Stockholm to secure Saab's long-term China-financing. He will meet representatives from the NDRC, the super-ministry in Beijing, which must approve the deal when the automaker Youngman and car dealership chain Pang Da will buy 54 percent of Saab. They should then enter the corresponding 245 million euro.

    It was uncertain whether China deal goes through - Saab's financial position may be too poor, and China wants to collect its car industry to a few larger units. Normally it takes several months for the NDRC to approve a transaction of this size. But it has not Saab time. Above all, Muller have an advance of the Chinese bilbo Act of around 300 million kronor, which also must be approved by Chinese authorities. This money will be added to the other short term monetary contributions that Saab has received in recent times to start the plant again.

    The meeting is hosted UD authority Invest Sweden. According to unconfirmed information should also Maud Olofsson attend a dinner with the Chinese representatives on Thursday evening.

    According to SvD experience arrived Victor Muller, Vladimir Antonov and a Chinese delegation to a law office in central Stockholm this evening. They must be received in a brand new Saab.

    Antonov was in Stockholm today to also tried to influence the Swedish government to take a positive decision regarding whether he may go in as a shareholder. But there is still the issue fixed by the European Investment Bank (EIB).

    SvD Business has made contact with Victor Muller via SMS.

    "Unfortunately, no comments this evening," he writes.

    The Russian businessman Vladimir Antonov met yesterday also IF Metall's chairman Stefan Löfven, reported Swedish Radio on Thursday evening, around the time that Saab's President and CEO Victor Muller met the Chinese delegation at a law office in central Stockholm, according to sources at SvD Business.
    www.svd.se/naringsliv/muller-sakrar-k...
  13. AX lover 1 juli 2011 01:07
    quote:

    bwt schreef op 1 juli 2011 00:47:

    [...]
    AX lover.het mag bekend zijn dat jij geen optimist bent wat spijker betreft. Even onder ons: Ik heb recent 10 k verloren op spijker en snap ook werkelijk de stijging van afgelopen dagen niet.Uiteraard worst wanneer je je aandelen hebt ingeslagen want met beleggen is er maar 1 ding dat telt en dat is geld maken. Toch ontbreekt mij volledig de logica. Hoe groot schat je de kans dat de chinezen toestemming krijgen voor aankoop van de saabmobielen? Zou niet de eerste keer zijn dat er geen toestemming komt vanaf de andere kant van de wereld. Dan zijn ze weer terug bij af. En dan nog. Het is geen finaciering. Er zullen auto's voor geleverd moeten worden. Uiteraard zit er een winstmarge op maar die zal grotendeels alleen al op gaan aan de lonen. Een postief saldo an de onderkant van de lijst zal er in de voorlopige toekomst niet zijn.Rood of zwart in het casino heeft naar mijn idee de zelfde gokgehalte als een belegging in spijker.
    Hoe de toekomst eruit ziet? Ik durf het op dit moment werkelijk niet te zeggen. Er zijn zulke grote krachten aan het werk (Zweedse overheid, Chinese overheid, Antonov, EIB etc). Dit fonds heeft al lang eigenlijk niks meer te maken met auto's of de automotive industrie. Het begint steeds meer een of ander duister investeringsfonds te worden met schimmige deals.

    Alle investeerders komen uit China van de Bahama's of zijn anoniem. Krijg ook steeds meer het idee dat Muller & Antonov vooral bezig zijn om goed voor zichzelf te zorgen.

    Neem bijvoorbeeld die lening van $326 miljoen die Antonov van GM wil overnemen. Dat is vooral voordelig voor Antonov zelf en niet zozeer voor Saab. Krijg sterk het idee dat Muller & Antonov Saab met opzet op het randje van de dood houden en alleen maar bezig zijn om Chinezen te vinden die erin willen investeren.

    De geloofwaardigheid van het automerk Saab is (in mijn ogen) in ieder geval zwaar beschadigd geraakt (zeker in Europa & Amerika). Je moet namelijk niet vergeten dat ze sinds 2009 al op het randje van de dood balanceren. En elke keer als ze 2 stappen vooruit zetten storten ze weer in en gaan ze 3 stappen achteruit. Autokopers zijn het verhaal zat en laten het merk links liggen (hoe goed de auto's eventueel ook mogen zijn).

    Om dat imago weer op te poetsen zijn 3 dingen nodig:
    - (Veel) tijd
    - Veel geld (marketing, R&D etc), denk aan miljarden
    - Goede producten

    Die ingrediënten zijn op dit moment niet aanwezig (behalve wellicht de producten, als je fans mag geloven).
  14. [verwijderd] 1 juli 2011 06:29
    quote:

    trendfollow schreef op 1 juli 2011 00:42:

    Omdat er elke dag nieuwe topics worden geopend en ik toch iets mee wil nemen van gisteren, quote ik je even hier, AX..

    [...]

    Goed, je hebt een punt. Maar ondanks als je wijsheid kan ik moeilijk iemand vertrouwen die al *maandenlang* niks anders* aan het doen is dan dit bedrijf de grond in praten hier op het forum. Waarom zit je hier 's nachts te posten? Wat zijn je motieven? Zelfverrijking? Wraak? Altruïsme?

    *je recent post history spreekt boekdelen: www.iex.nl/Leden/648750/AX-lover.aspx
    Beste AX lover,

    Ik ben je dankbaar voor al het nieuws dat je hebt gepost. Positief of negatief maakt niet uit. Als een bedrijf bijna failliet gaat dan kan jij moeilijk positieve berichten posten.

    Maar toch bedankt steeds voor je info, heb er ontzettend veel aan gehad.
    Wat je motieven ook mogen zien, ook al denk ik niet aan wraak en dergelijke, toch BEDANKT voor de moeite en de tijd die je erin hebt gestoken om ons constant op de hoogte te houden van al het nieuws betreffende dit aandeel.

    Groetjes
  15. forum rang 4 knaap1 1 juli 2011 08:45
    quote:

    bwt schreef:

    [quote alias=AX lover id=5650578 date=201107010033]
    [...]
    sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?pr...
    [/quote]
    AX lover.het mag bekend zijn dat jij geen optimist bent wat spijker betreft. Even onder ons: Ik heb recent 10 k verloren op spijker en snap ook werkelijk de stijging van afgelopen dagen niet.Uiteraard worst wanneer je je aandelen hebt ingeslagen want met beleggen is er maar 1 ding dat telt en dat is geld maken. Toch ontbreekt mij volledig de logica. Hoe groot schat je de kans dat de chinezen toestemming krijgen voor aankoop van de saabmobielen? Zou niet de eerste keer zijn dat er geen toestemming komt vanaf de andere kant van de wereld. Dan zijn ze weer terug bij af. En dan nog. Het is geen finaciering. Er zullen auto's voor geleverd moeten worden. Uiteraard zit er een winstmarge op maar die zal grotendeels alleen al op gaan aan de lonen. Een postief saldo an de onderkant van de lijst zal er in de voorlopige toekomst niet zijn.Rood of zwart in het casino heeft naar mijn idee de zelfde gokgehalte als een belegging in spijker.
    Toestemming krijgen ze denk ik niet want ze hebben daar al teveel automerken en die willen ze juist afbouwen.
  16. forum rang 4 s.lin 1 juli 2011 08:48
    van de ene kant heb je er niet veel aan een tech. analyse bij spyker.
    maar wel wil ik hier de opmerking plaatsen dat spyker gisteren aan de bovenkant van de dalende trent gestopt is.

  17. forum rang 4 knaap1 1 juli 2011 08:50
    quote:

    Olli-Street schreef:

    ik ga toch ook het gokje wagen (1000 stukkies op 2.70) ! ben wekl wat laat maar wil ook wel een graantje meepikken.... dom ??
    Open 2,90 moet je nog even wachten als die nog terug gaat.
185 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 10 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 465 6.840
AB InBev 2 5.286
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.580 46.460
ABO-Group 1 19
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.129
Accentis 2 253
Accsys Technologies 22 8.955
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 160
ADMA Biologics 1 31
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 13 16.488
Aedifica 2 832
Aegon 3.257 320.092
AFC Ajax 537 7.018
Affimed NV 2 5.762
ageas 5.843 109.779
Agfa-Gevaert 13 1.862
Ahold 3.536 73.983
Air France - KLM 1.024 34.348
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 466 12.774
Alfen 12 16.546
Allfunds Group 3 1.217
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.247
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 337
Altice 106 51.196
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.485 114.767
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.821 240.368
AMG 965 125.871
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 303 6.522
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 382
Antonov 22.632 153.605
Aperam 91 14.162
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 316
Arcadis 251 8.623
Arcelor Mittal 2.024 318.668
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 267
arGEN-X 15 9.113
Aroundtown SA 1 176
Arrowhead Research 5 9.283
Ascencio 1 20
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.107 37.704
ASML 1.762 77.058
ASR Nederland 18 4.122
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 333
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 29 10.673
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 49
Azerion 7 2.681

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 06 mei

    1. China inkoopmanagersindex diensten april
    2. PostNL Q1-cijfers
    3. Siemens Healthineers Q1-cijfers
    4. TKH Q1-cijfers
    5. Dui inkoopmanagersindex diensten april (def)
    6. EU inkoopmanagersindex diensten april (def) 52,9
    7. VK inkoopmanagersindex diensten april (def)
    8. EU producentenprijzen maart
    9. Tyson Foods Q1-cijfers
  2. 07 mei

    1. Japan inkoopmanagersindex diensten april
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht