Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel

Spyker N.V. Terug naar discussie overzicht

vrijdag de afslachting van saab

155 Posts
Pagina: «« 1 ... 3 4 5 6 7 8 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. spiegel 8 juli 2011 11:58
    inkopen hebben er geen invloed op????ik begrijp heus wel dat dit ook voorraad wordt.
    je stelde een verlies van 180 miljoen eerste halfjaar met een totaal van 360 voor dit jaar sorry maar ik vindt dit een vreemde berekening.
    voor mijn gevoel is dit meer een aanname van je is.
  2. baantjer 8 juli 2011 12:03
    quote:

    spiegel schreef op 8 juli 2011 11:58:

    inkopen hebben er geen invloed op????ik begrijp heus wel dat dit ook voorraad wordt.
    je stelde een verlies van 180 miljoen eerste halfjaar met een totaal van 360 voor dit jaar sorry maar ik vindt dit een vreemde berekening.
    voor mijn gevoel is dit meer een aanname van je is.

    Dus je snapt het inderdaad niet, dat is jammer voor je.
    lees de jaarcijfers eens goed.
    daarin staat dat 2010 300 miljoen gekost heeft (verlies)
    dat is al bijna 1 miljoen per dag.
    Nou vul de rest zelf maar in dan.
  3. [verwijderd] 8 juli 2011 12:04
    quote:

    baantjer schreef op 8 juli 2011 11:48:

    [...]

    verlies of winst gaat over kosten versus baten.
    inkopen hebben daar geen invloed op.
    tenzij de inkopen leiden tot hogere voorraden (onverkochtte auto's)
    waar later dik op afgeschreven moet worden, dan worden het (afschrijvings-) kosten.
    Daar zijn ze bij Saab ook flink mee bezig geweest.
    Snappie?
    Allemaal leuk dit maar je moet wel begrijpen dat je 2 verliesgevende autofabrieken om moet toveren naar een winstgevende!!.
    Namelijk spijker en saab en dat is nu niet even een makkelijk klusje.
    Dat is ook wel gebleken de laatste 1,5 jaar.
    Zaken zoals dit nemen veel tijd ,veel werk en nog veel meer geld in beslag.
    Dan heb je ook nog is flink wind tegen van een voortschrijdende crisis.
    Anderzijds gelukkig weer investeerders die in je geloven.
    Een leger trouwe saabrijders wereldwijd.
    Maar een ieder zal toch moeten toe geven als het VM lukt dat dit een verschrikkelijk huzaren stukje is geweest.

  4. [verwijderd] 8 juli 2011 12:23
    quote:

    roadrunner 300 schreef op 8 juli 2011 12:04:

    [...]
    Allemaal leuk dit maar je moet wel begrijpen dat je 2 verliesgevende autofabrieken om moet toveren naar een winstgevende!!.
    Namelijk spijker en saab en dat is nu niet even een makkelijk klusje.
    Dat is ook wel gebleken de laatste 1,5 jaar.
    Zaken zoals dit nemen veel tijd ,veel werk en nog veel meer geld in beslag.
    Dan heb je ook nog is flink wind tegen van een voortschrijdende crisis.
    Anderzijds gelukkig weer investeerders die in je geloven.
    Een leger trouwe saabrijders wereldwijd.
    Maar een ieder zal toch moeten toe geven als het VM lukt dat dit een verschrikkelijk huzaren stukje is geweest.
    Er wordt niet 1 fabriek gemaakt, het is geen fusie. Spyker Sportcars runt apart en hiervan wordt niet eens meer gerapporteerd hoe die draait. Alle focus is op Saab.
    Wind tegen van voortschrijdende crisis, volgens mij komen alle fabrikanten er juist weer bovenop, alleen Saab nog niet.
    Dat deze zaken veel tijd, werk en geld kosten was bij voorbaat al duidelijk, Spyker was zo goed als failliet daarom was het ook al bij voorbaat duidelijk dat dit een hele rare move was.
    Zal zeker een huzarenstukje zijn als VM dit lukt, maar een directe overname door Chinezen had dan een stuk minder kapitaal gekost en laten we wel wezen als dit lukt komt dit alleen maar doordat de Chinezen hier nog een miljard in gaan pompen. Overigens mag je als LT aandeelhouder dan ook wel even achter je oor krabben hoe het dan zit met verwatering maar dat is vers 2.
  5. baantjer 8 juli 2011 12:24
    quote:

    roadrunner 300 schreef op 8 juli 2011 12:04:

    [...]
    Allemaal leuk dit maar je moet wel begrijpen dat je 2 verliesgevende autofabrieken om moet toveren naar een winstgevende!!.
    Namelijk spijker en saab en dat is nu niet even een makkelijk klusje.
    Dat is ook wel gebleken de laatste 1,5 jaar.
    Zaken zoals dit nemen veel tijd ,veel werk en nog veel meer geld in beslag.
    Dan heb je ook nog is flink wind tegen van een voortschrijdende crisis.
    Anderzijds gelukkig weer investeerders die in je geloven.
    Een leger trouwe saabrijders wereldwijd.
    Maar een ieder zal toch moeten toe geven als het VM lukt dat dit een verschrikkelijk huzaren stukje is geweest.

    Geef nou ook even antwoord op de vraag wie het verlies van zo'n slordige 350 miljoen van dit jaar gaat betalen.
    dan hebben we het nog niet over 2012, waarin VM winst zou gaan maken.
    en ook niet over de 80.000 auto's die volgens VM nog steeds verkocht gaan worden dit jaar.
    Niks huzaren stukje.
  6. spiegel 8 juli 2011 12:36
    sorry hoor maar ik heb gewoon een andere mening ik zeg niet dat er nu direct positief gedraaid zal worden,maar ik vindt de aanname dat er nu 360 miljoen door de plee gaat niet goed.mijn mening maar he
  7. forum rang 8 lucas D 8 juli 2011 12:49
    quote:

    Ursus arctos schreef op 8 juli 2011 10:11:

    Maud Olofsson, China believes in-Saab

    By: Lars Anders Karlberg
    Published Today, 09:34

    Now Saab's future hangs in the Chinese partners, said Maud Olofsson.

    - If there is a partnership with Pang Da and Youngman, and if they have the financial muscle - then it is this that can do that this can work, says Minister Maud Olofsson told SvD.

    Just over a week ago, met with Maud Olofsson Chinese National Development and Reform Commission NDRC, which must approve all major deals.

    And she is quite hopeful that the deal between Saab Automobile and car dealer Pang Da and automaker Youngman could get the green light from the Chinese authorities.

    It will then give Saab Automobile 2.3 billion.

    Maud Olofsson describes the meeting with the NDRC that it was a good discussion and that she could present the Saab's advantage.

    - I also made a comparison with Volvo Geely affair. On the NDRC, they are very happy with it so it gives us a good "track record". But even then it took a strong financing before they approved the deal, said Maud Olofsson told SvD.

    www.nyteknik.se/nyheter/fordon_motor/...
    Vreemd dat dit bericht geen nieuws item is?

    lucas D
  8. [verwijderd] 8 juli 2011 12:53
    quote:

    baantjer schreef op 8 juli 2011 12:24:

    [...]

    Geef nou ook even antwoord op de vraag wie het verlies van zo'n slordige 350 miljoen van dit jaar gaat betalen.
    dan hebben we het nog niet over 2012, waarin VM winst zou gaan maken.
    en ook niet over de 80.000 auto's die volgens VM nog steeds verkocht gaan worden dit jaar.
    Niks huzaren stukje.
    Jaar is nog niet over en jij weet het verlies al.
    Zal een flink verlies zijn idd en daar zal dus VM nog nieuwe investeerders
    dan wel bestaande investeerders over de streep heen moeten trekken.
    Gelukkig is hij daar goed in .
    Zoals ik al aangaf t kost veel tijd en ook 2012 word [ws minder ]verlies is niet moeilijk toch.
    Maar geef mij eens even een voorbeeld van iemand die even in 1 a 2 jaar
    een opgegeven auto toko omtoverde naar winst, juist zijn er niet althans niet op grote schaal als dit.

  9. greenspanalan 8 juli 2011 12:56
    Het is hem in 10 jaar bij Spyker in ieder geval ook niet gelukt. 100 miljoen verlies op een totale productie van 200 auto's... Dat is echt een prestatie op zich!
  10. [verwijderd] 8 juli 2011 12:58
    quote:

    spiegel schreef op 8 juli 2011 12:36:

    sorry hoor maar ik heb gewoon een andere mening ik zeg niet dat er nu direct positief gedraaid zal worden,maar ik vindt de aanname dat er nu 360 miljoen door de plee gaat niet goed.mijn mening maar he
    je hebt nog niet gereageerd op mijn onderbouwing van 11:47. Dit lijkt me een vrij sterke casus maken dat die 360mil niet zo'n hele negatieve inschatting is. Verlies Q1 was overigens 80mil, dit geeft al aan dat de behaalde verliezen in 2010 niet op zichzelf staand zijn.
  11. [verwijderd] 8 juli 2011 12:59
    quote:

    lucas D schreef op 8 juli 2011 12:49:

    [...]

    Vreemd dat dit bericht geen nieuws item is?

    lucas D
    Er wordt niets concreets in gezegd toch?
  12. [verwijderd] 8 juli 2011 13:02
    quote:

    Ursus arctos schreef op 8 juli 2011 12:23:

    [...]
    Overigens mag je als LT aandeelhouder dan ook wel even achter je oor krabben hoe het dan zit met verwatering maar dat is vers 2.
    Beleid van euronext-nyse is doorgaans niet meer dan 1 aandelen emissie per jaar betreft het een koers van enige omvang dus niet de penny s zoals bv antonov.
    Dus in dat geval zal hij voor de nederlandse markt tot maart 2012 moeten wachten.

  13. forum rang 8 lucas D 8 juli 2011 13:07
    quote:

    Ursus arctos schreef op 8 juli 2011 12:59:

    [...]
    Er wordt niets concreets in gezegd toch?
    Klopt, maar wat is het nut dan en waarom zou ze in het bericht/intervieuw anders plaatsen dat zij er positief over is, na gesprekken met de Chinesen?
    Zij geeft toch een indicatie af van de sfeer waarin de gesprekken plaatsgevonden hebben.

    lucas D
  14. [verwijderd] 8 juli 2011 13:08
    quote:

    greenspanalan schreef op 8 juli 2011 12:56:

    Het is hem in 10 jaar bij Spyker in ieder geval ook niet gelukt. 100 miljoen verlies op een totale productie van 200 auto's... Dat is echt een prestatie op zich!
    Je kunt in nederland nog niet eens een gewone autofabriek runnen laat staan een met exclusieve wagens.
    Dat is ook de reden dat ze er niet zijn.
    Bergen met regels,geitenharen sokken bewegingen en kleinschalig denkende overheden zijn daar debet aan.
    Wereldwijd ligt dat gelukkig anders-}}
  15. [verwijderd] 8 juli 2011 13:10
    quote:

    baantjer schreef op 8 juli 2011 12:24:

    [...]
    Geef nou ook even antwoord op de vraag wie het verlies van zo'n slordige 350 miljoen van dit jaar gaat betalen.
    dan hebben we het nog niet over 2012, waarin VM winst zou gaan maken.
    en ook niet over de 80.000 auto's die volgens VM nog steeds verkocht gaan worden dit jaar.
    Niks huzaren stukje.
    Die 80.000 heeft hij al opgegeven, 2012 winst draaien nog niet. (komt denk ik wel)
    Ik denk dat je mag rekenen met meer dan 350mil, niet zo zeer aan verlies maar de kortlopende schulden waren eind Q1 opgelopen tot 715mil, hiervan kun je een gedeelte doorrollen maar het is duidelijk dat de leveranciers en andere schuldeisers deze rekening niet meer wensen te dragen en gedeeltelijk normaal gefinancierd moeten gaan worden.
    Even antwoord geven op waar dat geld vandaan moet komen is lastig, of het geld er komt ook. Ik ben voor mezelf al wel begonnen om net als met de kortlopende schuldenlast een overzicht te maken betreffende uitgaven en benodigde kapitaalinjectie en zal hier binnenkort wel over posten.
    Huzarenstukje als hij dit zeer moeilijke plaatje toch nog weet recht te breien, vind ik wel.
  16. spiegel 8 juli 2011 13:12
    aan ursus>
    ik begrijp je heel goed bij je onderbouwing van 11.47.
    hierin gaan we uit van de huidige cijfers zoals alles nu speelt ik zelf heb namelijk de mening dat als er straks weer gedraaid gaat worden dat iedereen zeker door de chinesen scherp wordt neergezet en dat wanneer ze zoveel geld investeren zeker zullen proberen er zo snel mogelijk enig rendement uit te halen,dus zullen er naar mijn mening veel processen veranderen.
    maar ja dit is mijn mening maar he.
  17. forum rang 8 lucas D 8 juli 2011 13:13
    quote:

    roadrunner 300 schreef op 8 juli 2011 13:08:

    [...]Je kunt in nederland nog niet eens een gewone autofabriek runnen laat staan een met exclusieve wagens.
    Dat is ook de reden dat ze er niet zijn.
    Bergen met regels,geitenharen sokken bewegingen en kleinschalig denkende overheden zijn daar debet aan.
    Wereldwijd ligt dat gelukkig anders-}}
    Waarom moet ik hierbij aan Fokker denken.

    lucas D
  18. [verwijderd] 8 juli 2011 13:16
    quote:

    roadrunner 300 schreef op 8 juli 2011 13:02:

    [...]
    Beleid van euronext-nyse is doorgaans niet meer dan 1 aandelen emissie per jaar betreft het een koers van enige omvang dus niet de penny s zoals bv antonov.
    Dus in dat geval zal hij voor de nederlandse markt tot maart 2012 moeten wachten.
    Dus pennystock mogen wel meerdere emissie's en grotere bedrijven niet? Waar haal je dit vandaan, lijkt me complete kolder eigenlijk. Als Spyker geen emmissie meer zou mogen doen kan de deal met de Chinezen niet doorgaan, heb je de plannen niet gelezen?
    Dacht jij dat ze 245mil op de vrije markt gingen kopen ofzo? (Dat zou dan niet eens ten goede komen aan Saab).
  19. [verwijderd] 8 juli 2011 13:22
    quote:

    spiegel schreef op 8 juli 2011 13:12:

    aan ursus>
    ik begrijp je heel goed bij je onderbouwing van 11.47.
    hierin gaan we uit van de huidige cijfers zoals alles nu speelt ik zelf heb namelijk de mening dat als er straks weer gedraaid gaat worden dat iedereen zeker door de chinesen scherp wordt neergezet en dat wanneer ze zoveel geld investeren zeker zullen proberen er zo snel mogelijk enig rendement uit te halen,dus zullen er naar mijn mening veel processen veranderen.
    maar ja dit is mijn mening maar he.
    Ja maar even realistisch, als het zo makkelijk was om even wat scherper te produceren zouden ze de mensen bij Saab moet opknopen voor het gepruts van afgelopen jaren. Zo simpel werkt het natuurlijk niet, efficiënt werken is geen schuif die je even op de gewenste stand zet. Overigens heb ik nog een mooie berekening gemaakt van hoeveel efficiënter er dan gewerkt moet gaan worden, zie:
    www.iex.nl/Forum/Topic/1267266/Spyker... post van 14:44

    2011 wordt gewoon een rampjaar, dat gaan ze echt niet meer even rechtzetten in de laatste maanden.
  20. [verwijderd] 8 juli 2011 13:25
    quote:

    roadrunner 300 schreef op 8 juli 2011 13:08:

    Bergen met regels,geitenharen sokken bewegingen en kleinschalig denkende overheden zijn daar debet aan.
    Wereldwijd ligt dat gelukkig anders-}}
    Dus gaan we naar Zweden? euhmm, ben bang dat het daar nog wel eens erger kan zijn dan hier.
155 Posts
Pagina: «« 1 ... 3 4 5 6 7 8 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 465 6.846
AB InBev 2 5.308
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.580 47.023
ABO-Group 1 19
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.129
Accentis 2 253
Accsys Technologies 22 9.030
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 160
ADMA Biologics 1 32
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 13 16.606
Aedifica 2 832
Aegon 3.257 320.321
AFC Ajax 537 7.025
Affimed NV 2 5.778
ageas 5.843 109.784
Agfa-Gevaert 13 1.895
Ahold 3.536 74.015
Air France - KLM 1.024 34.390
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 466 12.778
Alfen 13 17.032
Allfunds Group 3 1.236
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.247
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 341
Altice 106 51.196
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.485 114.771
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.821 240.469
AMG 965 126.492
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 303 6.527
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 383
Antonov 22.632 153.605
Aperam 91 14.188
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 322
Arcadis 251 8.628
Arcelor Mittal 2.024 318.761
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 269
arGEN-X 15 9.177
Aroundtown SA 1 184
Arrowhead Research 5 9.311
Ascencio 1 20
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.107 37.764
ASML 1.762 77.556
ASR Nederland 18 4.162
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 335
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 29 10.776
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 49
Azerion 7 2.681

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 21 mei

    1. Envipco Q1-cijfers
    2. Fagron ex €0,30 dividend
    3. Euronext ex €2,48 dividend
    4. Shell jaarvergadering in Londen
    5. Handelsbalans maart (eurozone)
    6. Lowe's Q1-cijfers
    7. Macy's Q1-cijfers
    8. Pharming jaarvergadering
  2. 22 mei

    1. Aalberts Q1-cijfers
    2. Prijzen bestaande koopwoningen april (NL)
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht