Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel

Spyker N.V. Terug naar discussie overzicht

de Phoenix herrijst !!

45 Posts
Pagina: 1 2 3 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 27 augustus 2012 08:58
    Op naar de 1 EURO !! YESSSSS !

    *Spyker en Youngman richten tevens 2e jv op genaamd Spyker Phoenix bv


    (MORE TO FOLLOW) Dow Jones Newswires

    August 27, 2012 02:54 ET (06:54 GMT)

    Copyright (c) 2012 Dow Jones & Company, Inc.

  2. [verwijderd] 27 augustus 2012 09:03
    Het Phoenix platform is GM licentie VRIJ !!
    GM heeft hier niets over te zeggen.

    Wat een stunt van VM !! GEWELDIG. Spyker gaat gewoon in JV met Youngman Phoenix platform autos bouwen.
  3. greenspanalan 27 augustus 2012 09:03
    quote:

    chris63 schreef op 27 augustus 2012 09:03:

    Het Phoenix platform is GM licentie VRIJ !!
    GM heeft hier niets over te zeggen.

    Wat een stunt van VM !! GEWELDIG. Spyker gaat gewoon in JV met Youngman Phoenix platform autos bouwen.
    Het Phoenix platform is niet van Spyker
  4. arreno 27 augustus 2012 09:08
    waarom geeft Spyker dan hett PB uit? ik denk dat Chris gelijk heeft, dat hierdoor het aandeel weer oomhoog kan
  5. [verwijderd] 27 augustus 2012 09:16
    quote:

    greenspanalan schreef:

    [...]

    Het Phoenix platform is niet van Spyker
    Juist wel. Het Phoenix platform was het enige wat GM-licentie vrij was.

    En nu inmiddels in JV met Youngman en Spyker.
    Ze kunne auto's gaan bouwen in Europa en China.

  6. [verwijderd] 27 augustus 2012 09:22
    quote:

    greenspanalan schreef:

    [...]

    Het Phoenix platform is niet van Spyker
    ECHT WEL !!!!

    Quote uit het persbericht

    "Youngman and Spyker agree to provide all the ( manufacturing) technologies OWNED by each of them to Spyker Phoenix for its use free of charge "
  7. Hugo44 27 augustus 2012 09:51
    Ik zie in het persbericht van Spyker niet staan dan ze NIEUWE aandelen gaan uitgeven aan Youngman, betekent dit dat VM zijn aandelen aan Youngman overdoet? VM heeft dan nog genoeg opties uitstaan om zelf weer aandelen te verkrijgen.
  8. AX lover 27 augustus 2012 11:44
    quote:

    chris63 schreef op 27 augustus 2012 09:03:

    Het Phoenix platform is GM licentie VRIJ !!
    GM heeft hier niets over te zeggen.
    Dat klopt niet helemaal. Het Phoenix platform bevat (volgens het oorspronkelijke plan) 10% GM onderdelen. Gelukkig is dit platform pas voor 65% ontwikkeld en kan het dus in het verdere proces geheel "GM vrij" ontwikkeld worden.

    Volgens Muller was er echter wel véél extra geld nodig om het Phoenix platform 100% GM vrij te krijgen.

    The rights to the PhoeniX platform is 100% owned by Saab, but it uses some parts (less than 10%) that are bought from GM.
    en.wikipedia.org/wiki/Saab_PhoeniX
    www.nyteknik.se/nyheter/fordon_motor/...
  9. AX lover 27 augustus 2012 11:56
    quote:

    chris63 schreef op 27 augustus 2012 09:22:

    [...]

    ECHT WEL !!!!

    Quote uit het persbericht

    "Youngman and Spyker agree to provide all the ( manufacturing) technologies OWNED by each of them to Spyker Phoenix for its use free of charge "
    Volgens mij doe je een verkeerde quote vriend! Dit is waar het om draait:

    Youngman will contribute the rights to the Phoenix platform as developed by Saab Automobile AB in 2010/2011 to which Youngman acquired a license in 2011 as well as provide all required funding

    Victor Muller heeft na het faillissement van Saab meerdere malen overduidelijk aangegeven dat Spyker géén rechten meer had op het Phoenix platform. Ze hebben alles teruggegeven aan de curatoren.

    Alleen Youngman heeft destijds een (gedeeltelijke) licentie op bepaalde onderdelen van het platform gekocht. Alle details daarover lees je hieronder:
    www.saabsunited.com/2012/08/the-detai...

    Enkele quotes:
    The management of Saab decided to take the phoenix platform which was only 65% finished at the time in to 5 segments comprising of 12 modules.
    ...
    At meetings where engineers from Saab and Youngman met to discuss the systems, the impression of Youngman’s engineers technical skills (who were not used to develop cars, rather only trucks and busses) by the Saab engineering teams were not good as described by one of the engineers present at one of the meetings.
    ...
    To our knowledge Youngman never paid for nor obtained more than 2 of the 12 modules to the Phoenix platform, the total amount paid by Youngman was a sum of 10 million USD (at the time about 6,5 million Euro). The 2 modules bought by Youngman were drivetrain and another non-significant module. The most important segment of the whole platform is the Body-to-powertrain integration module and this part was NOT obtained by Youngman.


    Ook stellen de mensen van SaabsUnited nog het volgende mbt het platform:
    An approximate amount of about 130-150 Million Euro’s had been spent on the platform to that date and another 100 Million Euro over a period of 12-14 months was needed in order to complete the development work of the platform itself.

    Victor Muller had het zelf echter over hele andere bedragen:
    alleen al de ontwikkeling van ons Phoenix-platform heeft 650 miljoen euro gekost
    www.autoweek.nl/autonieuws/18226/excl...

    En aangezien de ontwikkeling van een nieuw platform ongeveer 1 miljard euro kost gok ik dat Muller met zijn 650 miljoen voor 65% van het platform meer in de buurt zit. Er is dus zeker nog zo'n 350 miljoen euro nodig om de boel gereed te maken.
  10. forum rang 4 jan6307 27 augustus 2012 12:02

    (Update van eerder gepubliceerd bericht 'Spyker start samenwerking voor productie auto's met Youngman', om informatie, commentaar CEO en actuele koers toe te voegen)
    Door Bart Koster
    VAN DOW JONES NIEUWSDIENST
    AMSTERDAM (Dow Jones)--Spyker nv (SPYKR.AE) en de Chinese autoproducent Zhejiang Youngman Passenger Car Group Co Ltd (Youngman) hebben een samenwerkingsovereenkomst getekend, waarbij Youngman een belang in Spyker neemt en de beide autofabrikanten twee joint ventures oprichten voor de productie van nieuwe auto's, maakt Spyker maandag bekend.
    Youngman investeert EUR10 miljoen in Spyker en krijgt daarmee voor EUR6,7 miljoen een belang van 29,9% in de Nederlandse autofabrikant. De resterende EUR3,3 miljoen betreft een lening aan Spyker, die gebruikt zal worden als werkkapitaal.
    Daarnaast investeert Youngman EUR25 miljoen voor een 75% belang in de nieuwe joint venture Spyker P2P bv, waarin Spyker de technologie van de Spyker D8 Peking-to-Paris vierdeurs SSUV-auto inbrengt en daarmee een belang van 25% in deze joint venture krijgt. De bedoeling is dat de nieuwe SSUV-auto eind 2014 op de markt komt.
    Spyker CEO Victor Muller verwacht uiteindelijk jaarlijks zo'n 1.000 sportwagens van het nieuwe SSUV-type en het bestaande C8 Aileron-model te kunnen verkopen, zegt hij in een telefonische toelichting.
    Daarnaast richten Youngman en Spyker een tweede joint venture op, Spyker Phoenix bv, waarin Youngman een belang van 80% en Spyker een belang van 20% krijgt. In deze joint venture brengt Youngman de in 2011 van Saab Automobile AB verworven licentie op het Phoenix platform in, een auto-onderstel, waarop Youngman en Spyker nieuwe modellen kunnen ontwikkelen, die deels voortborduren op recent ontwikkelde Saab-modellen. Youngman neemt hierbij de ontwikkelingskosten voor zijn rekening, waarbij het volgens Muller om "honderden miljoenen euro's" zal gaan. Spyker brengt het merk en de eigen expertise in. Muller verwacht dat de eerste auto's eind 2015 zullen rollen. Alle nieuwe modellen krijgen het merk Spyker.
    Deze nieuwe modellen, die in Europa en China op het Phoenix platform kunnen worden gebouwd, zullen volgens Spyker hoger in de markt worden gepositioneerd dan vergelijkbare Saab-modellen.
    De nieuwe auto's zullen wellicht ook in Nederland worden gebouwd, zegt Muller, die daarbij specifiek de NedCar-assemblagefabriek in Born van de VDL Groep noemt. De keuze voor de motorfabrikanten moet nog worden gemaakt, zegt de CEO.
    De CEO verwacht dat de ontwikkeling van de nieuwe auto's deels in Zweden zal plaatsvinden door voormalige Saab-ingenieurs.
    De nieuwe samenwerking heeft volgens Muller geen invloed op de claim van $3 miljard op General Motors (GM) van Spyker en van het voormalige Saab Automobile AB, dat eind 2011 failliet ging, waarvoor beide partijen GM verantwoordelijk houden.
    Omstreeks 11.45 uur noteert het aandeel Spyker 25% hoger op EUR0,05.
    Door Bart Koster; Dow Jones Nieuwsdienst; +31 20 571 5201; bart.koster@dowjones.com
    (END) Dow Jones Newswires
    August 27, 2012 05:49 ET (09:49 GMT)
    © 2012 Dow Jones & Company, Inc.

    AAND GENERAL MOTORS
    US37045V1008
    AAND SPYKER @ EUR 0.04
    NL0010125050
    AAND SWEDISH AUTOMOBILE @ EUR 0.04
    NL0009816248
  11. AX lover 27 augustus 2012 12:12
    quote:

    Hugo44 schreef op 27 augustus 2012 09:51:

    Ik zie in het persbericht van Spyker niet staan dan ze NIEUWE aandelen gaan uitgeven aan Youngman, betekent dit dat VM zijn aandelen aan Youngman overdoet? VM heeft dan nog genoeg opties uitstaan om zelf weer aandelen te verkrijgen.
    Als Muller aandelen verkoopt aan Yougman krijgt Spyker geen geld. Dat slaat dus nergens op. Er moeten wel nieuwe aandelen uitgegeven worden door Spyker om geld te krijgen.

    In totaal krijgt Youngman voor 6.700.000 euro aandelen (a 0,05 euro) en dat zijn dus in totaal 134 miljoen nieuwe aandelen.

    Op dit moment staan er 324.851.152 aandelen uit en dat worden er dus:
    458.851.152

    En 134 mln van 458,8 mln aandelen is 29,2% oftewel ongeveer het belang dat Youngman wil hebben.

    Er komt weer een verwatering van ruim 40%.

  12. AX lover 27 augustus 2012 12:40
    Victor Muller spreekt!

    Exclusief: Saab en Youngman met vijf nieuwe auto’s

    27 augustus 2012 | 12:07 | Tekst: Alexander Inia
    De ambities van Saab en Youngman voor de komende jaren kennen geen grenzen: in een joint-venture willen de merken niet minder dan vijf auto’s op de markt brengen met het Spyker-logo. Dat, en veel meer, vertelde Spyker-CEO Victor Muller ons zojuist in een exclusieve conference call.

    Victor Muller begint: “Toen Saab nog onder Spyker viel, hadden de ingenieurs het Phoenix-platform voor 90 procent zelf ontwikkeld. De overige 10 procent bestond uit GM-onderdelen. We willen auto’s bouwen op dit platform, maar GM blokkeert een verdere licentie. We hebben berekend dat er 50 miljoen euro nodig is om die resterende 10 procent ‘om GM heen te engineeren’. Youngman zal het benodigde geld leveren om dat voor elkaar te krijgen.”
    Muller meldt ons dat er nu al vijf ontwerpen klaarliggen voor toekomstige modellen: “Ontwerper Jason Castriota heeft toen Saab nog bestond een hele serie auto’s getekend, die op basis van het Phoenix-platform gebouwd kunnen worden. De eerste is een ‘9-1’, die 93 of 96 zou gaan heten. Vervolgens zijn er de opvolgers van de 9-3 en de 9-5, die respectievelijk 900 en 9000 zouden gaan heten. De licentie van GM voor de 9-4X liep maar tot 2016, dus het ontwerp voor een opvolger was er ook al. En tenslotte was er een 9-7, een SUV voor de Chinese markt.”

    'Geen BMW-motor'
    De ontwerpen hoeven volgens de Spyker-CEO niet enorm te worden aangepast om het Spyker-logo te kunnen dragen. De Saab-designs waren namelijk onder meer geïnspireerd op de link met de luchtvaart, en ook Spyker heeft dat thema in z’n ontwerpen. De motoriseringen zijn wellicht wél een probleem: de nieuwe 900 zou de keuze bieden uit een 1,6-liter BMW benzinemotor en Fiat-diesels. Muller verwacht dat BMW nu geen motoren meer zal leveren, maar is ervan overtuigd ‘dat een andere partij een uitstekend alternatief kan bieden’. Wat betreft de Fiat-diesels verwacht de Spyker-CEO minder problemen.
    En dan is er nog het probleem van de ontwikkeling van de auto’s: “Toen Saab nog bestond, waren er 800 ingenieurs aan het werk om het Phoenix-platform uit te ontwikkelen. We hadden de verwachting dat dit binnen een jaar zou lukken. Die ingenieurs zijn er nu natuurlijk niet meer, een groot deel heeft inmiddels een nieuwe baan in Zweden. Daarom moeten we gedeeltelijk nieuwe mensen zoeken en dus zal de ontwikkeling langer duren. We verwachten de eerste auto op het Phoenix-platform dan ook op z’n vroegst over drie jaar.”

    Wellicht eerst 9000
    Muller is niet bang dat de Phoenix-auto’s door hun lange ontwikkeltijd bij hun introductie alsnog achter de feiten aan lopen, meldt hij ons desgevraagd: “Integendeel, zou ik willen zeggen. We kunnen nu opnieuw beginnen en onze auto’s aanpassen aan de laatste stand van techniek. We gaan bij de ontwikkeling van de nieuwe auto’s meteen de ‘mid-cycle update’ doorvoeren, zodat ze goed met de concurrentie meekunnen.”
    De nieuwe 900 was de eerste auto die voor Saab op de rol stond. Is dat dan ook de eerste nieuwe Phoenix-Spyker? “Nee, dat is niet gezegd,” meldt Muller. “De 900 kwam eerst, omdat de 9-3 al sinds 2002 op de markt was. Nu is het een ander verhaal, we beginnen vanaf nul en we kunnen dus gewoon de auto waar het meest behoefte aan is, als eerste brengen. En dat zou vanwege de vraag uit China dus best wel eens de 9000 kunnen zijn. Dat is dus een andere auto dan de laatste Saab 9-5, voor alle duidelijkheid.”
    www.autoweek.nl/autonieuws/20340/excl...

    Helemaal koekwous die gast.
  13. [verwijderd] 27 augustus 2012 13:57
    quote:

    TeunJ schreef op 27 augustus 2012 09:18:

    [...]
    Gewoon zielig dat er weer particulieren intrappen.
    Voor degenen die hier op dit forum meelezen kan ik totaal geen enkel medelijden meer hebben. Voor de anderen: "A Sucker is Born Every Minute".

    Want zelfs als het zou opveren tot 10 cent dan is dat leuk voor hen die op 4 en 5 hebben gekocht en maken ze een leuke winst (avondje uit????) maar het is en blijft een nul-aandeel.

  14. [verwijderd] 27 augustus 2012 14:09
    quote:

    chris63 schreef op 27 augustus 2012 08:58:

    Op naar de 1 EURO !! YESSSSS !

    *Spyker en Youngman richten tevens 2e jv op genaamd Spyker Phoenix bv


    (MORE TO FOLLOW) Dow Jones Newswires

    August 27, 2012 02:54 ET (06:54 GMT)

    Copyright (c) 2012 Dow Jones & Company, Inc.

    1 euro x 458 miljoen???
    Dat zie je nooit gebeuren ben ik bang.
    Nou ja misschien na een reverse split.
45 Posts
Pagina: 1 2 3 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 465 6.840
AB InBev 2 5.285
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.580 46.369
ABO-Group 1 19
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.129
Accentis 2 253
Accsys Technologies 22 8.905
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 160
ADMA Biologics 1 31
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 13 16.382
Aedifica 2 829
Aegon 3.257 320.058
AFC Ajax 537 7.018
Affimed NV 2 5.758
ageas 5.843 109.778
Agfa-Gevaert 13 1.860
Ahold 3.536 73.981
Air France - KLM 1.024 34.329
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 466 12.771
Alfen 12 16.370
Allfunds Group 3 1.199
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.247
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 335
Altice 106 51.196
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.484 114.757
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.820 240.264
AMG 965 125.736
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 303 6.520
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 382
Antonov 22.632 153.605
Aperam 91 14.122
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 313
Arcadis 251 8.618
Arcelor Mittal 2.023 318.605
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 266
arGEN-X 15 9.107
Aroundtown SA 1 176
Arrowhead Research 5 9.273
Ascencio 1 20
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.107 37.691
ASML 1.762 76.950
ASR Nederland 18 4.122
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 333
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 29 10.651
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 49
Azerion 7 2.673

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 30 april

    1. China inkoopmanagersindex industrie en diensten april volitaliteit verwacht
    2. Samsung Q1-cijfers
    3. NL producentenprijzen maart
    4. Arcadis Q1-cijfers
    5. Adidas Q1-cijfers
    6. Volkswagen Q1-cijfers
    7. Air France-KLM Q1-cijfers
    8. Dui detailhandelsverkopen maart
    9. PB Holding jaarcijfers
    10. Acomo €0,75 ex-dividend
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht