Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel

Spyker N.V. Terug naar discussie overzicht

Claim GM kan redding SAAB betekenen !!

32 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 28 augustus 2012 13:17
    Wel eens aan gedacht dat de claim die VM heeft ingediend bij GM, een onderdeel kan zijn als afkoopsom c.q. schikkingsaanbod om alles weer in handen te krijgen en zogezegd feitelijk het faillisement van Saab weer "terug te draaien" ??

    De 3 miljard is dan van tafel, alle rechten en licenties terug bij Saab via het schikkengsvoorstel, Youngman als geldschieter en GM van alle problemen af v.w.b. SAAB want ze hebben hun handen al vol om zelf te overleven.

    Spyker/VM is nog steeds juridische eigenaar van het failliete SAAB zolang het nog niet verkocht is.

    QUOTE:
    De rechten op het Phoenix-platform berusten in de boedel van het failliete Saab Automobile ab, dat nog steeds een volledige dochter is van Spyker en waar Muller gewoon nog directeur van is. In die hoedanigheid heeft hij ook de claim van 3 miljard dollar bij General Motors neergelegd.
    END QUOTE
    spyker-saab.blogspot.nl/

    En NEVS schijnt ook problemen te hebben om de financiering rond te krijgen.

    www.saabsunited.com/2012/08/nevs-gets...

    En plannen genoeg van Spyker/YM;

    Muller meldt ons dat er nu al vijf ontwerpen klaarliggen voor toekomstige modellen: “Ontwerper Jason Castriota heeft toen Saab nog bestond een hele serie auto’s getekend, die op basis van het Phoenix-platform gebouwd kunnen worden. De eerste is een ‘9-1’, die 93 of 96 zou gaan heten. Vervolgens zijn er de opvolgers van de 9-3 en de 9-5, die respectievelijk 900 en 9000 zouden gaan heten. De licentie van GM voor de 9-4X liep maar tot 2016, dus het ontwerp voor een opvolger was er ook al. En tenslotte was er een 9-7, een SUV voor de Chinese markt.”
  2. Hugo44 28 augustus 2012 13:44
    Ja, maar het failliete Saab heeft nog bijna 2 miljard schuld te betalen, dus VM heeft die 3 miljard echt nodig om Saab weer schuldenvrij te maken en er dan nog iets mee te ondernemen. Het is goedkoper om Saab over te nemen van de curator, maar ik denk niet dat de Saab-fabriek zoals-ie was nog terugkomt, dat hoeft ook niet want daar werd al tijden geen winst meer gedraaid. Wat wel kan is een fabriek in China beginnen en de nieuwere Saab-ontwerpen daar bouwen. Ik las ook iets over de bouw uitbesteden aan Nedcar, maar of dat een rendabel plaatje is betwijfel ik. In China kunnen ze dat veel goedkoper, dat kunnen wij ons amper voorstellen hoe dat daar gaat.
  3. [verwijderd] 28 augustus 2012 13:59

    Wel te hopen dat Castriota zijn rekeningen betaald heeft gekregen, anders zijn de ontwerpen alleen maar geschikt voor de luchtfietserij.

    Trouwens wel een geestverruimende hobby, dat lucht-fietsen.

  4. [verwijderd] 28 augustus 2012 14:02
    quote:

    Bullish. schreef op 28 augustus 2012 13:59:

    Wel te hopen dat Castriota zijn rekeningen betaald heeft gekregen, anders zijn de ontwerpen alleen maar geschikt voor de luchtfietserij.

    Trouwens wel een geestverruimende hobby, dat lucht-fietsen.


    Ik hou er wel van dat mensen "in mogelijkheden" denken.
  5. [verwijderd] 28 augustus 2012 14:35
    quote:

    chris63 schreef op 28 augustus 2012 13:17:

    Spyker/VM is nog steeds juridische eigenaar van het failliete SAAB zolang het nog niet verkocht is.

    QUOTE:
    De rechten op het Phoenix-platform berusten in de boedel van het failliete Saab Automobile ab, dat nog steeds een volledige dochter is van Spyker en waar Muller gewoon nog directeur van is.

    En plannen genoeg van Spyker/YM;

    De rechten op het Phoenix-platvorm zitten in de failliete boedel?
    Volgens VM waren die rechten toch verkocht aan Youngman?
  6. [verwijderd] 28 augustus 2012 14:51
    quote:

    TeunJ schreef:

    [...]

    De rechten op het Phoenix-platvorm zitten in de failliete boedel?
    Volgens VM waren die rechten toch verkocht aan Youngman?
    Ja, zoals nu blijkt een 2/12 deel. Het overige zit nog in de failliete boedel waar NEVS aanspraak op maakt, maar die schijnen geen geld te hebben.
    Dus geen NEVS, geen koper, en Spyker/VM nog steeds eigenaar van Saab ( de restjes dan).
  7. [verwijderd] 28 augustus 2012 14:54
    quote:

    Hugo44 schreef:

    Ja, maar het failliete Saab heeft nog bijna 2 miljard schuld te betalen, dus VM heeft die 3 miljard echt nodig om Saab weer schuldenvrij te maken en er dan nog iets mee te ondernemen.
    Oneens. NEVS hoeft ook niet die 2 miljard schuld te betalen als deze deal uberhaupt doorgaat. Ze schijnen geen geld te hebben.

    Mocht Spyker/Youngman weer in beeld komen om alsnog het failliete Saab over te nemen, dan zullen dezelfde spelregels gelden nietwaar ??
  8. [verwijderd] 28 augustus 2012 14:57
    quote:

    chris63 schreef op 28 augustus 2012 14:51:

    [...]

    Ja, zoals nu blijkt een 2/12 deel. Het overige zit nog in de failliete boedel waar NEVS aanspraak op maakt, maar die schijnen geen geld te hebben.
    Dus geen NEVS, geen koper, en Spyker/VM nog steeds eigenaar van Saab ( de restjes dan).
    Ook al zou Spyker/VM nog steeds de eigenaar zijn dan heeft hij er nog niets over te vertellen.
    De enigste die er wat over heeft te zeggen is de curator.
  9. [verwijderd] 28 augustus 2012 14:58
    quote:

    TeunJ schreef op 28 augustus 2012 14:57:

    [...]
    Ook al zou Spyker/VM nog steeds de eigenaar zijn dan heeft hij er nog niets over te vertellen.
    De enigste die er wat over heeft te zeggen is de curator.
    Teun dat is waar, en ik vrees dat deze weinig zin heeft in VM, doch ik gok erop dat deze kater met 1000 levens een mooie verassing in z;n hoge hoed heeft?
  10. AX lover 28 augustus 2012 15:12
    quote:

    TeunJ schreef op 28 augustus 2012 14:35:

    [...]
    De rechten op het Phoenix-platvorm zitten in de failliete boedel?
    Volgens VM waren die rechten toch verkocht aan Youngman?
    Jij (en chris63) begrijpen het verkeerd.

    De eigendomsrechten van het (voor 65% ontwikkelde) Phoenix platform liggen bij het failliete Saab Automobile AB.

    Het enige wat Youngman heeft is een niet-exclusieve licentie om gebruik te mogen maken van 2 van de 12 modules die (gedeeltelijk) ontwikkeld zijn voor dat platform.

    Youngman bezit dus niet het platform. Ze hebben alleen een licentie die ze het recht geeft om bepaalde delen van de platform te gebruiken.

    Net zoals Saab in het verleden een licentie had van GM om gebruik te mogen maken van bepaalde platforms.

    En omdat het in dit geval om een non-exclusive license gaat staat het NEVS/Saab vrij om ook nog licenties aan andere partijen te verkopen.
  11. [verwijderd] 28 augustus 2012 15:20
    Geachte Chris als VM de aankomende rechtszaak tegen die zgn Zweedse curator gaat winnen, wat voor invloed kan dat nog op alles wat er nu gebeurd hebben?
  12. AX lover 28 augustus 2012 15:21
    quote:

    €urootje schreef op 28 augustus 2012 15:15:

    En daarom stopt Youngman geld in Spyker?
    Waarom Youngman zo graag (direct) geld in Spyker wil steken en 2 Joint Ventures wil opstarten is mij niet geheel duidelijk. Het enige wat Spyker in die 2 JV's inbrengt is het volgende:

    - De plannen voor een SSUV. Die voor een onbekend deel 'ontwikkeld' is
    - Victor Muller
  13. AX lover 28 augustus 2012 15:23
    quote:

    henk spijker schreef op 28 augustus 2012 15:20:

    Geachte Chris als VM de aankomende rechtszaak tegen die zgn Zweedse curator gaat winnen, wat voor invloed kan dat nog op alles wat er nu gebeurd hebben?
    Is er überhaupt wel een rechtszaak? Ik hoor jou daar constant over praten, maar ik heb het nog nooit ergens zwart op wit zien staan.

    Kom eens met een bewijs dat er überhaupt een rechtszaak loopt tegen Lofalk.
    Ik heb nooit een bewijs kunnen vinden.

    Jij zal dat ongetwijfeld zonder moeite kunnen vinden.
  14. Hugo44 28 augustus 2012 15:23
    quote:

    AX lover schreef op 28 augustus 2012 15:21:

    [...]

    Waarom Youngman zo graag (direct) geld in Spyker wil steken en 2 Joint Ventures wil opstarten is mij niet geheel duidelijk. Het enige wat Spyker in die 2 JV's inbrengt is het volgende:

    - De plannen voor een SSUV. Die voor een onbekend deel 'ontwikkeld' is
    - Victor Muller
    En niet te vergeten de claim tegen GM.
    En de Aileron.
    En mogelijk het gebruik van het Phoenix platform, dat al grotendeels is ontwikkeld.
  15. [verwijderd] 28 augustus 2012 15:23
    quote:

    €urootje schreef op 28 augustus 2012 15:15:

    En daarom stopt Youngman geld in Spyker?
    VM. zal wel copy's van de DVD's genomen hebben zeker.
    Er is dus nog meer hocus pocus gedoe op komst.
    Muller heeft waarschijnlijk al contact opgenomen met de geinteresseerde kopende partij, de deal springt af en game over voor Saab.

    Wat een domme zet om VM aan het roer te zetten zo kon hij de hele inboedel achter hun rug om verpatsen.

    Benieuwd naar wat nog komen gaat...
  16. [verwijderd] 28 augustus 2012 15:24
    quote:

    AX lover schreef op 28 augustus 2012 15:21:

    [...]

    Waarom Youngman zo graag (direct) geld in Spyker wil steken en 2 Joint Ventures wil opstarten is mij niet geheel duidelijk. Het enige wat Spyker in die 2 JV's inbrengt is het volgende:

    - De plannen voor een SSUV. Die voor een onbekend deel 'ontwikkeld' is
    - Victor Muller
    Ax dat er mensen zijn (waaronder ik) een gokje wagen in spyker a la..... Maar je gaat als zijnde Youngman NIET om VM of die SSUV een paar miljoen investeren in Spyker. Er moet echt iets in het vat zitten. Voor de lange termijn ben ik sceptisch, maar voor de korte ik weet het nog niet zo net.
  17. AX lover 28 augustus 2012 15:32
    quote:

    €urootje schreef op 28 augustus 2012 15:24:

    [...]

    Ax dat er mensen zijn (waaronder ik) een gokje wagen in spyker a la..... Maar je gaat als zijnde Youngman NIET om VM of die SSUV een paar miljoen investeren in Spyker. Er moet echt iets in het vat zitten. Voor de lange termijn ben ik sceptisch, maar voor de korte ik weet het nog niet zo net.
    Het is vrij simpel:

    Ze steken 6,7 miljoen (direct) in aandelen Spyker en nog eens 3,3 miljoen in de vorm van een lening. Dat geld is voornamelijk bedoeld om de holding in leven te houden.

    Verder steekt Youngman géén euro DIRECT in Spyker! Het enige wat ze doen is 2 Joint Ventures opzetten waarbij Youngman heel stevig de touwtjes in handen heeft.

    In de ene JV (P2P BV) hebben ze 75% van de aandelen en in de andere JV (Phoenix) hebben ze zelfs 80% van de aandelen.

    Geld zit dus in die Joint Ventures en de (eventuele) winsten die daar gemaakt worden zullen voor het overgrote deel terugvloeien naar YM en van het deel dat naar Spyker terug vloeit zal 1/3 ook nog een naar YM gaan.

    YM heeft een 'legitieme' Europese partner nodig om hun plannen uit te voeren. En Spyker is daar een mooie dekmantel manier voor.

    Door een investering van 'slechts' 25 mln euro kunnen ze over 2 jaar lekker SUV's gaan verkopen in China & Rusland.

    En daarnaast kunnen ze nog eens gaan bekijken wat ze met die andere JV kunnen gaan doen.
  18. [verwijderd] 28 augustus 2012 15:36
    Maar dan zou in de toekomst een overnamen van het kleine spyker door Youngman in het vat kunnen gaan zitten met een prijs. In die tijd bijvoorbeel (puur speculatief) een kwartje per aandeel o.i.d. Ax ik dank jou voor je reaearch mijn objectieve kijk op de zaak zou een mooie combi kunnen zijn :-)
  19. [verwijderd] 28 augustus 2012 15:52
    quote:

    €urootje schreef op 28 augustus 2012 15:36:

    Maar dan zou in de toekomst een overnamen van het kleine spyker door Youngman in het vat kunnen gaan zitten met een prijs. In die tijd bijvoorbeel (puur speculatief) een kwartje per aandeel o.i.d. Ax ik dank jou voor je reaearch mijn objectieve kijk op de zaak zou een mooie combi kunnen zijn :-)
    Een kwartje per aandeel voor dat kleine niets producerende Spyker?
    Droom lekker verder zou ik zeggen.
32 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 465 6.840
AB InBev 2 5.285
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.580 46.367
ABO-Group 1 19
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.129
Accentis 2 253
Accsys Technologies 22 8.904
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 160
ADMA Biologics 1 31
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 13 16.382
Aedifica 2 829
Aegon 3.257 320.058
AFC Ajax 537 7.018
Affimed NV 2 5.758
ageas 5.843 109.778
Agfa-Gevaert 13 1.860
Ahold 3.536 73.981
Air France - KLM 1.024 34.325
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 466 12.771
Alfen 12 16.368
Allfunds Group 3 1.197
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.247
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 335
Altice 106 51.196
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.484 114.757
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.820 240.262
AMG 965 125.734
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 303 6.520
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 382
Antonov 22.632 153.605
Aperam 91 14.122
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 313
Arcadis 251 8.617
Arcelor Mittal 2.023 318.605
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 266
arGEN-X 15 9.107
Aroundtown SA 1 176
Arrowhead Research 5 9.273
Ascencio 1 20
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.107 37.691
ASML 1.762 76.941
ASR Nederland 18 4.122
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 333
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 29 10.651
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 49
Azerion 7 2.669

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 30 april

    1. China inkoopmanagersindex industrie en diensten april volitaliteit verwacht
    2. Samsung Q1-cijfers
    3. NL producentenprijzen maart
    4. Arcadis Q1-cijfers
    5. Adidas Q1-cijfers
    6. Volkswagen Q1-cijfers
    7. Air France-KLM Q1-cijfers
    8. Dui detailhandelsverkopen maart
    9. PB Holding jaarcijfers
    10. Acomo €0,75 ex-dividend
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht