Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

Ahold Delhaize Koninklijke NL0011794037

Laatste koers (eur)

28,440
  • Verschill

    0,000 0,00%
  • Volume

    3.141.980 Gem. (3M) 2,1M
  • Bied

    28,760  
  • Laat

    28,760  
+ Toevoegen aan watchlist

Sectornieuws - diverse items

1.270 Posts
Pagina: «« 1 ... 33 34 35 36 37 ... 64 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 s.lin 17 oktober 2013 10:10
    Omzet Carrefour in derde kwartaal lager, verbetering in kernmarkt Frankrijk
    17-10-2013 09:31
    PARIJS (Dow Jones)--Carrefour sa (CA.FR) heeft in het derde kwartaal minder omzet behaald, blijkt donderdag bij het openen van de boeken over de afgelopen verslagperiode. De lichte daling was vooral te wijten aan een devaluatie van Latijns-Amerikaanse valuta.

    De omzet van de Franse supermarktgigant kwam in de periode juli tot en met september uit op EUR21,11 miljard, een daling van 1,3% ten opzichte van een jaar eerder toen de omzet EUR21,40 miljard bedroeg.

    In kernmarkt Frankrijk ging het beter, daar steeg de omzet binnen alle winkelformats. De omzet in Frankrijk, goed voor de helft van Carrefour's totale omzet, steeg met 1,4% tot EUR10,15 miljard.

    "Onze actieplannen beginnen vruchten af te werpen, met name in Frankrijk waar ons prijsimago verbetert", aldus financieel directeur Pierre-Jean Sivignon in een reactie.

    De autonome omzetgroei kwam in het derde kwartaal, bij constante wisselkoersen, uit op 2,7% op jaarbasis.

    Het aandeel noteert donderdagochtend net na opening 1,5% hoger in Parijs.

    (END) Dow Jones Newswires
  2. forum rang 5 hvasd2 17 oktober 2013 12:32
    Volumekrimp retailmarkt neemt af in 2014 - Market Talk

    AMSTERDAM (Dow Jones)--De volumedaling in de Nederlandse retail zwakt af, maar zal ook in 2014 nog plaatsvinden, melden onderzoekers van het Economisch Bureau van ABN Amro donderdag. De volumekrimp zal afnemen tot 2% in 2014 van 4% dit jaar wordt in het rapport Prognose Retail 2014 gemeld. Bij de food retail is er dit jaar nog een krimp van 0,5%, maar in 2014 een nulgroei en in de non-food retail zwakt de volumekrimp af van 6,5% in 2013 naar 4,0% volgend jaar. Volgend jaar zullen alleen drogisterijen (+1,0%) en supermarkten (+0,5%) een geringe volumegroei realiseren. In alle andere onderzochte deelsectoren zal volgend jaar sprake zijn van een verminderde volumedaling, verwachten de onderzoekers. Voor de gezamenlijke online retailers wordt voor zowel dit jaar als volgend jaar een omzetgroei van 9% voorzien. (BTK)

    Dow Jones Nieuwsdienst: +31-20-5715200; amsterdam@dowjones.com

    (END) Dow Jones Newswires
    October 17, 2013 06:20 ET (10:20 GMT)
    Copyright (c) 2013 Dow Jones & Company, Inc.
    *Binck is niet aansprakelijk voor informatie verschaft door derden
  3. forum rang 10 voda 24 oktober 2013 16:38
    Online omzet levensmiddelen zal in 3 jaar verdubbelen - Market Talk


    AMSTERDAM (Dow Jones)--De verkoop van levensmiddelen via internet zal in Nederland tot 2016 verdubbelen tot EUR1,6 miljard, meldt onderzoeksbureau IGD donderdag in een rapport over de Europese online voedings- en consumentenmiddelen retailmarkt. Nederland staat vierde op de Europese ranglijst met de hoogste online food retailomzet, na achtereenvolgens Groot-Brittannie, Frankrijk en Duitsland. Ook voor deze landen wordt door IGD in de komende drie jaar verdubbeling van de omzet voorzien. Volgens de IGD-onderzoekers is het succes van de Nederlandse online levensmiddelen retail vooral te danken aan de opening van pick-up points door Albert Heijn van Koninklijke Ahold nv (AH.AE), Coop Supermarkten en de nieuwe aanbieder Superdirect.com, waarin Sligro Food Group nv (SLIGR.AE) een belang heeft van 37,5%. Recent hebben ook supermarktketens Hoogvliet en Spar online initiatieven aangekondigd. (BTK)


    Dow Jones Nieuwsdienst: +31-20-5715200; amsterdam@dowjones.com
  4. Peukie 25 oktober 2013 01:37
    De eerste echte online uitdager?

    5 vragen over Superdirect, uitdager van Albert Heijn
    24 sep 2013 | Rob van Leeuwen Henk Niemansverdriet over zijn online supermarkt Superdirect.com. 'Deze ontwikkeling is niet te stoppen.'

    Online supermarkt Superdirect.com opent deze week zijn eerste afhaalpunt in Eindhoven. Sligro is met 37 procent minderheidsaandeelhouder in het bedrijf, dat in 2011 is opgericht door Peter Pompen en voormalig The Greenery-verkoopdirecteur Henk Niemansverdriet. 'We stappen in op een marktontwikkeling die niet meer te stoppen is', vertelt de laatste tegen MT.nl. Superdirect.com gaat het gevecht aan met Albert Heijn, dat al honderden afhaalpunten heeft. Die zijn voornamelijk bij eigen winkels te vinden, maar het bedrijf heeft enkele aparte pick up points en opende in augustus een bezorgpunt bij het hoofdkantoor van Capgemini. Hoe wil Superdirect.com winnen van Albert Heijn?

    #1. Wat is het idee achter Superdirect.com?
    Pompen en Niemansverdriet begonnen in 2011 met Superdirect.com, omdat leveranciers van verse producten klaagden dat het te lang duurde voor hun producten bij de consument belanden. Versleveranciers, zoals onder andere Niemansverdriets voormalig werkgever The Greenery, waren de eerste partners van de start-up. Superdirect.com wil online een volledig boodschappenassortiment aanbieden, met zowel vers- als droogwaren. Wie voor 22.00 uur bestelt, kan de bestelling de volgende dag na 11.00 uur ophalen bij een afhaalpunt. De laatste maanden is het concept getest onder een groep consumenten, deze week gaat een pilotfiliaal open in Eindhoven.

    Het bedrijf denkt de vinger op de zere plek van consumenten te leggen. Niemansverdriet: 'Mensen kopen vaak dezelfde soort boodschappen en doen dat iedere week. Het kost ze tijd, maar bijvoorbeeld ook parkeergeld.' Sligro gelooft in het concept, het bedrijf breidde eerder dit jaar zijn aandeel in de start-up uit van 25 naar 37 procent. Volgens Sligro bedient Superdirect.com een ander segment dan reguliere supermarkten, zoals mensen die niet graag naar een winkel gaan (lees het volledige commentaar van Sligro).

    #2. Afhaalpunten, die heeft Albert Heijn ook. Wat is het verschil?
    Superdirect.com is een supermarkt, maar heeft geen eigen winkels zoals Albert Heijn. De enige fysieke locaties van Superdirect.com zijn de afhaalpunten. Niemansverdriet: 'Wij denken, op basis van onderzoek, in kaart gebracht te hebben waar de klant precies zit. We zoeken naar locaties bij woonwijken, die veilig zijn en bereikbaar, op wegen tussen woon- en werkverkeer. We zijn niet gebonden aan een winkel of een winkelomgeving. Het afhalen van boodschappen is volledig geautomatiseerd en bij de afhaalpunten zelf werkt geen personeel, dus we hebben geen winkelvergunning nodig. Klanten komen aanrijden, scannen de QR-code die ze online hebben ontvangen, en krijgen een pakket met boodschappen.' Omdat er geen personeel werkt, kunnen boodschappen 24 uur per dag opgehaald worden bij Superdirect.com. Het ophalproces is volledig geautomatiseerd.

    #3. Hoe komen de boodschappen bij een afhaalpunt?
    Superdirect.com heeft samenwerkingen gesloten met verschillende bedrijven. Verspartijen zoals The Greenery zijn leverancier van de verse producten, terwijl Sligro voor de droge kruideniersproducten zorgt. Ook zijn er aparte deals gesloten met verschillende A-merken. Niemansverdriet wil niet zeggen welke merken dit zijn. 'Maar deze merken willen allemaal ervaring opdoen in e-commerce, daarom zijn ze ingestapt. Het is een instrument om invulling te geven aan hun online strategie.' Superdirect.com gaat een 'gewoon supermarktassortiment' aanbieden, zegt Niemansverdriet. 'Ja, we hebben meerdere soorten cola.' Logistieke partij Hollander Barendrecht verzamelt de bestelde boodschappen en levert ze bij het afhaalpunt af, terwijl Rabobanks MyOrder verantwoordelijk is voor de mobiele applicatie van Superdirect.com.

    #4. Waar zit de winst in dit model - en voor wie?
    Over het businessmodel achter Superdirect.com wil Niemansverdriet niets zeggen. 'We willen de voorsprong op concurrenten behouden.' Superdirect.com is niet slechts een tussenpartij die zorgt voor een afhaalpunt, het bedrijf is volgens Niemansverdriet 'een supermarkt an sich. We kopen producten in, en verkopen door.' Versleveranciers hopen dat Superdirect.com hun keten korter maakt. Producten hoeven niet meer uitgestald te worden in de fysieke supermarkt, waardoor dozen langer gesloten kunnen blijven, de omgevingstemperatuur niet blijft schommelen en producten langer houdbaar blijven.

    #5. Wat gaat Superdirect.com nog meer doen?
    Superdirect.com biedt ook de mogelijkheid om pakketen van partijen als Marktplaats, Bol.com en Zalando op te halen bij afhaalpunten. Daarvoor is een deal gesloten met pakketservicedienst DPD. 'Zo zijn wij een platform voor foods en goods', zegt Niemansverdriet. Het zal ook mogelijk zijn om via Superdirect.com pakjes terug te sturen, als een product geruild moet worden. Ook dat zal volledig geautomatiseerd gaan. Na het eerste afhaalpunt dat in Eindhoven volgen nog drie andere pilots. Binnen welke periode dit zal plaatsvinden, kan Niemansverdriet nog niet zeggen. 'We beginnen lokaal, gaan dan regionaal en willen volledige spreiding op plekken waar de consument zit. Dat onderzoeken we nu. Voor ons is het van belang dat we volume opbouwen, zo kunnen we een rendabele business bouwen. Daarnaast is 'tijd' essentieel. Wij willen blijven doorrollen, om de concurrent voor te blijven. Er zullen meer partijen op deze markt actief worden.'

  5. forum rang 10 voda 7 november 2013 16:12
    Supermarktomzet nauwelijks gegroeid in oktober - GfK


    AMSTERDAM (Dow Jones)--De omzet van Nederlandse supermarkten is in oktober ten opzichte van een jaar eerder nauwelijks gegroeid en was er een daling van de volumes, blijkt donderdag uit cijfers van onderzoeksbureau GfK.

    De omzet nam in oktober ten opzichte van het jaar ervoor met 0,2% toe tot EUR2,49 miljard, tegen een groei van 1,3% in september en 1,5% in augustus. Waar de inflatie voor het supermarktassortiment volgens het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) in oktober 2,6% bedroeg, daalde het volume met ruim 2%.

    In oktober daalde het aantal supermarktbezoeken met 0,1%, terwijl de omzet per kassabon met 0,3% steeg.

    In de eerste 44 weken van dit jaar (tot en met 2 november) groeide de supermarktomzet met 2,9% tot EUR28,1 miljard en de omzet per kassabon steeg met 2,1% tot EUR22,13.

    Voor week 51 en 52, de kerstweken, voorziet GfK een gemiddelde weekomzet van EUR740 miljoen, een lichte stijging ten opzichte van de EUR732 miljoen vorig jaar.


    - Door Elco van Groningen; Dow Jones Nieuwsdienst; +31-20-5715200; elco.vangroningen@wsj.com

  6. forum rang 10 voda 7 november 2013 16:35
    Omzetdaling Delhaize door wisselkoersen

    Gepubliceerd op 7 nov 2013 om 16:07 | Views: 2.264

    Delhaize Groep 16:14
    EUR 46,65-0,74(-1,56%)

    BRUSSEL (AFN) - Het Belgische supermarktconcern Delhaize heeft in het derde kwartaal flink last gehad van nadelige wisselkoerseffecten. De omzet daalde met 0,5 procent tot 5,3 miljard euro. Dat maakte het bedrijf donderdag bekend.

    Exclusief de gevolgen van valutaschommelingen was juist sprake van een stijging van de inkomsten met bijna 3 procent. Behalve in België is het detailhandelsbedrijf actief in onder meer de Verenigde Staten, Indonesië en verscheidene landen in Zuidoost-Europa.

    In thuisland België wist Delhaize marktaandeel te behouden, maar daalde de winstgevendheid. Dat kwam onder meer doordat het bedrijf meer moest investeren in promotionele acties. Delhaize voelt in eigen land onder meer de concurrentie van Albert Heijn en Lidl.

    Winst

    De onderliggende operationele winst daalde met 22 procent tot 176 miljoen euro. Onder de streep resteerde een verlies van 78 miljoen euro, tegen een nettowinst van 193 miljoen euro een jaar eerder.

    Topman Pierre-Olivier Beckers, die vrijdag zijn plek afstaat aan de Nederlander Frans Muller, sprak van ,,solide resultaten'' in de VS. In thuismarkt België wist Delhaize de omzet op peil te houden, maar dat ging wel ten koste van de winstgevendheid.

    Ontslagvergoeding

    Beckers, die 30 jaar bij Delhaize heeft gewerkt waarvan bijna 15 jaar als bestuursvoorzitter, krijgt een ontslagvergoeding van 18 maandsalarissen mee. Dat komt neer op 7,6 miljoen euro.

    Delhaize handhaaft zijn vooruitzichten voor heel 2013. Het bedrijf gaat uit van een onderliggende operationele winst, exclusief wisselkoerseffecten, van tenminste 755 miljoen euro. Na de eerste drie kwartalen van het jaar staat de teller op 571 miljoen euro.
  7. forum rang 10 voda 8 november 2013 16:38
    Pepernoten rollen de winkels uit

    VRIJDAG 8 NOVEMBER 2013, 13:47 uur | 388 keer gelezen

    HARDERWIJK (AFN) - De consumptie van pepernoten lijdt niet tot onder de discussie over het vermeende discriminatoire karakter van Zwarte Piet. Sinterklaas en zijn trouwe medewerkers zetten pas volgende week voet aan land, maar dat vormt voor liefhebbers van het strooigoed geen beletsel. Dat blijkt uit cijfers van marktleider Van Delft Biscuits uit Harderwijk.

    Vanaf begin september tot begin oktober verkochten winkels al voor 4,7 miljoen euro aan pepernoten. Dat is een stijging met 15 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. “Dat is uitzonderlijk, gezien het mooie weer in de maand september”, zegt een woordvoerder van Van Delft. Als deze trend zich doorzet, komt de totale detailhandelsomzet in pepernoten dit seizoen (14 weken vanaf september) boven de ruim 20 miljoen euro van vorig jaar uit.

    Van Delft, naar eigen zeggen de grootste pepernotenfabrikant ter wereld, baseert zich op de eigen omzetgegevens en op cijfers van marktonderzoeker Nielsen. Het bedrijf heeft in Nederland een marktaandeel van circa 70 procent.

    Pepernoten is de verzamelnaam van verschillende soorten. De oud-Hollandse, met de zachte beet, en de kleine, harde kruidnoot worden nog altijd het meest verkocht. De laatste jaren winnen vooral de chocolade kruidnoten aan populariteit.
  8. forum rang 10 voda 22 november 2013 15:17
    Bioproducten duurder bij natuurvoedingswinkel

    Gepubliceerd op 22 nov 2013 om 06:57 | Views: 2.712

    DEN HAAG (AFN) - Consumenten die biologische producten bij een supermarkt kopen, zijn een stuk voordeliger uit dan bij een natuurvoedingswinkel. Biologische producten kosten in een natuurvoedingswinkel gemiddeld een kwart meer, blijkt uit een vrijdag gepubliceerde prijspeiling van de Consumentenbond.

    De consumentenorganisatie vergeleek drie landelijke supermarktketens (Albert Heijn, Jumbo en Plus) en vier ketens van natuurvoedingswinkels (EkoPlaza, Marqt, Natuurwinkel en Estafette). Van de supermarkten is Jumbo het voordeligst voor biologische producten, bij de natuurvoedingswinkels is EkoPlaza het goedkoopst, concludeert de bond.

    De Consumentenbond noteerde in oktober ruim 3000 prijzen van 150 veel verkochte biologische producten zoals kipfilet, melk, tomatensoep en yoghurt. Tussen biologische producten van de Jumbo, Albert Heijn en Plus zat slechts een minimaal prijsverschil, bij de biologische winkels was het prijsverschil tussen de goedkoopste winkel (EkoPlaza) en de duurste (Estafette) een stuk groter: zo’n 10 procent.

    Bij een aantal identieke producten werden opmerkelijke prijsverschillen geconstateerd. Hipp babyvoeding bijvoorbeeld kostte bij Jumbo 0,99 euro, terwijl de Natuurwinkel 1,35 euro rekende. En een reep melkchocolade van Bio+ kostte bij Jumbo 1,13 euro, terwijl dezelfde reep bij Marqt voor 1,69 euro in de schappen lag.
  9. forum rang 10 voda 4 december 2013 16:13
    Tesco heeft opnieuw last van moeilijke markt

    LONDEN (Dow Jones)--Supermarktketen Tesco Plc (TSCO.LN) heeft de vergelijkbare omzet in zijn Britse thuismarkt opnieuw zien verslechteren in het derde kwartaal en zag ook elders de omzetten teruglopen.

    De totale omzet, exclusief brandstof, nam bij de op een na grootste retailer van de wereld nog wel toe, met 0,6% in het derde kwartaal, maar de scherper gevolgde vergelijkbare omzet in het Verenigd Koninkrijk daalde met 1,5% wanneer BTW en brandstofinkomsten eruit worden gehaald. Tesco belandde daarmee weer in negatief territorium, na nulgroei een kwartaal eerder.

    Elders in de wereld trekt Tesco zich terug. In de VS en in Japan werden de activiteiten afgestoten en in China ging het concern met een partner in zee. In de resterende markten in Azie en Europa daalden de omzet op vergelijkbare basis met 5,1% en 4% respectievelijk.

    Desalniettemin stelt Tesco dat het bedrijf ondanks de uitdagende omstandigheden in veel markten conform de verwachtingen voor het hele jaar presteert.

    De aanhoudende druk in het Verenigd Koninkrijk op de portemonnee van huishoudens hebben de boodschappenmarkt voor iedereen meer uitdagend gemaakt sinds de zomer, zegt chief executive Philip Clarke. De prestatie over het derde kwartaal toont dit aan, stelt hij.

    Door Kathy Gordon, vertaald en bewerkt door Ben Zwirs, Dow Jones Newswires; +31 20 571 52 00; ben.zwirs@wsj.com


  10. forum rang 10 voda 5 december 2013 16:29
    Omzet supermarkten voor het eerst gedaald

    Gepubliceerd op 5 dec 2013 om 11:03 | Views: 2.826

    DEN HAAG (AFN) - De omzet in de Nederlandse supermarkten is in de maand november voor het eerst dit jaar gedaald, met 0,6 procent . Dat meldde marktonderzoeksbureau GfK donderdag.

    De gezamenlijke omzet bedroeg vorige maand 3,17 miljard euro, tegen 3,19 miljard euro in november vorig jaar. De daling werd volgens de onderzoekers veroorzaakt door minder bezoeken aan de supermarkt (min 1,4 procent). De omzet per bezoek steeg nog wel licht met 0,8 procent, van 21,70 euro in november 2012, naar 21,78 euro.

    In het voorjaar bedroeg de maandelijkse omzetgroei van de supers nog meer dan 4 procent, maar die expansie brokkelde in de zomermaanden geleidelijk aan af. De verkoopontwikkeling kwam in oktober vrijwel tot stilstand. ,,De afgelopen maanden is de ontwikkeling van de omzetgroei in de supermarkt omgeslagen van een forse groei naar een daling'', constateert GfK.

    Voeding

    De laatste keer dat de omzet van de supermarkten een krimp liet zien, was in juli vorig jaar. Toen gingen de verkopen met 1,1 procent omlaag. GfK voorziet dat de omzet in heel 2013 met ongeveer 2,5 procent groeit; volgend jaar stijgen de verkopen naar verwachting met 1 procent.

    Volgens het onderzoeksbureau bespaart inmiddels ruim één op de drie Nederlandse huishoudens op voeding. ,,De huishoudens die minder uitgeven, besparen vooral door meer aanbiedingen of huismerken te kopen, of vaker naar een goedkopere supermarkt te gaan'', zegt Joop Holla, supermarktdeskundige bij GfK. Volgens hem bekijkt 55 procent van de huishoudens eerst de folder voordat ze naar de super gaan.
  11. forum rang 10 voda 7 december 2013 15:44
    Supers zetten in op 1 miljard pintransacties

    ZATERDAG 7 DECEMBER 2013, 11:12 uur | 127 keer gelezen

    DEN HAAG - De supermarktbranche hoopt nog voor de kerst de mijlpaal van 1 miljard pintransacties dit jaar in de Nederlandse supers te bereiken. Dat maakte het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL) zaterdag bekend.

    Vorig jaar werd er 933 miljoen keer gepind in de supermarkten, een verdubbeling ten opzichte van 2005. Het CBL pleit er al jaren voor dat consumenten vaker de pinpas trekken om daarmee de hoeveelheid contant geld in de winkels te verminderen.

    Om de boodschap kracht bij te zetten, start het CBL zaterdag met een campagne 'Keihard voor 1 miljard'. De brancheorganisatie gaat klanten met tv en radioreclames, advertenties in kranten en actiemateriaal op de winkelvloer oproepen om al hun aankopen in december bij de supermarkt te pinnen.
  12. forum rang 10 voda 9 december 2013 16:28
    Supermarkten schroeven lonen alvast wat op

    Gepubliceerd op 9 dec 2013 om 13:26 | Views: 2.018

    LEIDSCHENDAM (AFN) - Supermarkten kennen hun personeel per 1 januari volgend jaar alvast een loonsverhoging toe van 1,25 procent, vooruitlopend op een nog af te sluiten cao. Dat maakten de Vereniging van Grootwinkelbedrijven in Levensmiddelen en het Vakcentrum Levensmiddelen maandag bekend.

    De werkgevers zeggen dat zij niet willen dat medewerkers nadeel ondervinden van het feit dat de cao-onderhandelingen in de branche nog steeds vastzitten. Zij verwachten bovendien dat een deel van het personeel door een stijging van de pensioenpremie komend jaar toch al een daling van de koopkracht voor de kiezen krijgt.

    Volgens onderhandelaar Fedde Monsma van CNV Dienstenbond klinkt de loonsverhoging fantastisch, maar is het in werklijkheid een ,,schoffering van werknemers en vakbonden''. ,,Dit betekent eigenlijk dat medewerkers in 2013 geen loonsverhoging meer krijgen. Voor dit jaar is er immers ook nog geen cao afgesproken.''

    Hulpkrachten

    De vakbondman wijst er verder op dat 1,25 procent loonsverhoging voor een kassière van 18 jaar met 2 jaar ervaring, per uur niet meer dan 7 eurocent extra betekent. De cao voor supermarkten geldt voor 260.000 medewerkers, van wie 80 tot 90 procent hulpkrachten die niet ouder zijn dan 23 jaar.

    De supermarkten benadrukken dat zij het cao-overleg met de vakbonden zo spoedig mogelijk willen hervatten. ,,Overleg kan ons ook helpen om de komende jaren een aantal ingewikkelde dossiers op te lossen.''

    Actietraject

    Maar Monsma stelt dat de bonden niet zullen toegeven. ,,Beter geen cao dan een slechte cao. Wij bereiden voor komend jaar een langdurig actietraject voor.''

    De cao-onderhandelingen liepen in oktober stuk.
  13. forum rang 10 voda 16 december 2013 16:08
    Carrefour koopt 127 winkelcentra in Frankrijk, Italie en Spanje

    PARIJS (Dow Jones)--De Franse retailer Carrefour S.A. (CA.FR) vergroot zijn gok op consumenten die het hardst geraakt zijn door de vertragende economie in Europa, met de aankoop van EUR2 miljard aan winkelcentra in Frankrijk, Italie en Spanje die al onderdak bieden aan de supermarkten van het bedrijf.

    Carrefour, een van de grootste retailers ter wereld, heeft aangegeven 127 winkelcentra over te nemen van vastgoedfonds Klepierre S.A. (KLPEF). Carrefour is van plan een nieuw vastgoedbedrijf op te richten, waar de nieuwe winkelcentra in ondergebracht worden, samen met de 45 winkelcentra die Carrefour al bezit in Frankrijk.

    De stap is een signaal dat chief executive Georges Plassat van Carrefour streeft naar meer operationele flexibiliteit in een aantal van de oudste en grootste markten waar het bedrijf actief is. Door de winkelcentra rond zijn supermarkten over te nemen kan Carrefour de samenstelling van de winkels aanpassen en de winkelcentra renoveren om ze aantrekkelijker te maken voor consumenten.

    "Dit is onderdeel van onze back-to-basics strategie", zegt Plassat, die vorig jaar het roer overnam als derde topman in vier jaar.

    - Door Christina Passariello en Inti Landauro, vertaald en bewerkt door Elco van Groningen; Dow Jones Nieuwsdienst; +31-20-5715200; elco.vangroningen@wsj.com


  14. forum rang 10 voda 18 december 2013 16:04
    Winkeliers verwachten extra kerstomzet van ruim EUR800 mln

    AMSTERDAM (Dow Jones)--Winkeliers verwachten dat de kerstomzet dit jaar uitkomt tussen de EUR800-810 miljoen en dit is een stijging van 13% ten opzichte van 2008 toen de crisis uitbrak.

    Dit blijkt woensdag uit een persbericht van Detailhandel Nederland.

    In totaal verwachten winkeliers in de feestmaanden - Sinterklaas, Kerst en Oud & Nieuw - een extra omzet te behalen van EUR1,4 miljard. Naar verwachting wordt een groot deel van deze extra omzet komend weekend behaald.

    Eten blijft volgens Detailhandel Nederland nog steeds e e n van de favoriete manieren waarop mensen de Kerst vieren en dit is te merken aan de cadeaus die men schenkt. Het geven van gourmetsets, design snijplanken, luxe messenblokken, tapasbordjes en sets om zelf sushi te maken, is populair.

    Verder blijven cadeaus als e-readers, traditionele bordspellen, boeken, dvd's en parfum in trek.

    Door Marleen Groen; Dow Jones Nieuwsdienst; +31 20 5715 200; marleen.groen@wsj.com


  15. pardon 20 december 2013 22:16
    Aldi gaat fors uitbreiden in de VS
    Gepubliceerd op 20 dec 2013 om 22:00 | Reacties: 0 | Onderwerpen: Verenigde Staten
    Ahold 17:38
    EUR 12,70 -0,06 (-0,43%)

    Aldi gaat fors uitbreiden in de VS
    Aandeelhoudersvergadering Ahold in januari
    BATAVIA (AFN) - Het Duitse supermarktbedrijf Aldi gaat fors uitbreiden in de Verenigde Staten. De prijsvechter wil in vijf jaar 600 nieuwe winkels openen, waarmee in 2018 het totale aantal Aldi-supermarkten in de VS moet uitkomen op bijna 2000. Dat maakte Aldi vrijdag bekend.

    Met de uitbreiding is een investering van 3 miljard dollar gemoeid. Er zullen circa 10.000 banen worden gecreëerd, aldus de onderneming. Aldi denkt na de uitbreiding iedere maand zo'n 45 miljoen klanten te kunnen bedienen.

    Het bedrijf Kroger is nu het grootste supermarktbedrijf in de Verenigde Staten met 2400 winkels die opereren onder verschillende namen, zoals Dillions, Harris Teeter en Smith's. Ahold heeft, met verschillende ketens, ruim 770 supermarkten in de VS.
  16. forum rang 10 voda 29 december 2013 16:09
    'Supermarkten blijven stunten met plofkip'

    Ondanks de belofte van supermarkten om de komende jaren de plofkip uit de schappen te laten verdwijnen, is het aantal aanbiedingen voor deze in een kleine ruimte, snel vetgemeste kip dit jaar juist toegenomen. De acht grootste supermarkten adverteerden dit jaar maar liefst 30 procent vaker met dit vleesproduct dan vorig jaar. Bij supermarkt Albert Heijn verdubbelde het aantal aanbiedingen voor plofkip zelfs.

    Dat blijkt uit een vandaag naar buiten gebrachte inventarisatie van de organisatie Wakker Dier naar de aanbiedingen op de websites en folders van supermarktketens Albert Heijn, Dirk/Bas/Digros, Jumbo, C1000, Emté, Lidl, Aldi en Plus tot en met week 50 van de afgelopen jaren. Voor diervriendelijkere kip werd beduidend minder reclame gemaakt. 8 procent van alle kipaanbiedingen waren voor kip met een Beter Leven ster en 0,5 procent voor biologische kip.

    Bij supermarkt Albert Heijn verdubbelde het aantal aanbiedingen voor plofkip zelfs, volgens Wakker Dier. Een woordvoerster van Albert Heijn ontkent dit, maar kan niet aangeven om hoeveel aanbiedingen het wel gaat. Wel wil ze benadrukken dat het aantal advertenties voor scharrel- en biologische kip is verdrievoudigd.

    Of de verkoop van plofkip dit jaar is gestegen of gedaald, moet komende maand bekend worden. Halverwege het jaar bleek wel al dat er minder plofkip en meer diervriendelijkere kip verkocht is.

    Vanaf 2015 verleden tijd
    In februari van dit jaar maakte het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL) namens de supermarkten en de pluimveesector bekend dat de plofkip vanaf 2015 verleden tijd moet zijn in de Nederlandse supermarkten. Het aantal kippen per vierkante meter moet dan met 10 procent zijn verlaagd en de kippen krijgen extra afleidingsmateriaal (stro en graan) in hun stal. Uiterlijk in 2020 moet al het kippenvlees dat in de Nederlandse supermarkten wordt verkocht, afkomstig zijn van het trager groeiende ras.

    Het CBL laat in een reactie weten het aantal aanbiedingen niet te registeren, ze kan dus niet aangeven of het dit jaar is gestegen. 'Kip is een product, net als alle andere in de supermarkt, waar reclame voor gemaakt wordt.'' Volgens haar koppelt Wakker Dier twee zaken die niets met elkaar te maken hebben. 'De afspraken met de supermarkten blijven staan, dat heeft niets te maken met het aantal advertenties.''

    www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/articl...
  17. forum rang 10 voda 31 december 2013 14:37
    Omzet supermarkten stijgt met 2,3 procent

    DINSDAG 31 DECEMBER 2013, 14:27 uur | 1 keer gelezen

    AMSTERDAM (AFN) - De Nederlandse supermarkten hebben dit jaar een hogere omzet gedraaid. In totaal gaat het om een gezamenlijke omzet van 33,33 miljard euro, een stijging met 2,3 procent ten opzichte van 2012. De kerstverkopen vielen tegen. Dat meldde marktonderzoeker GfK dinsdag op basis van voorlopige cijfers.

    De omzetstijging in 2013 is goeddeels het gevolg van hogere prijzen van bijvoorbeeld groenten, hogere accijnzen en de btw-verhoging voor non-food die een groot deel van het jaar van kracht was, zegt supermarktdeskundige Joop Holla van Gfk in een toelichting.

    De gemiddelde omzet per kassabon lag met 22,24 euro 1,7 procent hoger dan in 2012. Ook rekenden consumenten gemiddeld 0,6 keer vaker een kassabon af, blijkt uit de GfK-gegevens.

    Kerst

    Vooral de laatste 2 maanden van het jaar stond de omzet van supermarkten onder druk. In november was voor het eerst in 2013 sprake van een daling, met 0,6 procent. Ook de kerstverkopen bleven achter bij de verwachtingen. In week 51 en 52 draaiden de supermarkten per week een gemiddelde omzet van 730 miljoen euro, 0,3 procent minder dan in dezelfde periode vorig jaar.

    Volgens Holla trokken de supermarkten die op 1e en 2e kerstdag open waren in totaal ruim 400.000 bezoekers. “Doordat er meer winkels open waren, zijn dat er beduidend meer dan vorig jaar.”
1.270 Posts
Pagina: «« 1 ... 33 34 35 36 37 ... 64 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 02 mei

    1. Chinese beurzen gesloten ivm Labor Day
    2. ArcelorMittal Q1-cijfers
    3. DSM Firmenich Q1-cijfers
    4. ING Q1-cijfers
    5. BAM Q1-cijfers
    6. ForFarmers Q1-cijfers
    7. Aedifica Q1-cijfers
    8. HelloFresh Q1-cijfers
    9. Shell Q1-cijfers
    10. RELX 41,8 pence ex-dividend
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht