Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

SHELL PLC GB00BP6MXD84

Laatste koers (eur)

33,475
  • Verschill

    -0,275 -0,81%
  • Volume

    5.779.215 Gem. (3M) 7,3M
  • Bied

    -  
  • Laat

    -  
+ Toevoegen aan watchlist

Uitstappen? Is het echt never sell Shell?

200.031 Posts
Pagina: «« 1 ... 940 941 942 943 944 ... 10002 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 Saibee 5 juli 2016 21:51
    quote:

    Bolo schreef op 5 juli 2016 21:29:

    [...]

    Kan het niet zo snel vinden, maar zou best kunnen dat er aardig wat schuld in Ponden is , die daardoor afgenomen is.

    edit: gevonden. Is zeer beperkt.

    www.shell.com/investors/financial-rep...
    Helaas....had eigenlijk ook niet anders verwacht.
  2. forum rang 7 bezinteergebelegt 5 juli 2016 22:43
    Het is voor nu even de vlucht in veilige, goed renderende dividendaandelen, kijk naar Uni, AH, Hei en RDS. Zijn toch een beetje de safe havens in deze tijden. En wat iemand hierboven ook al aangaf, de poen die uit de financials wordt getrokken moet toch ergens heen. Het is weer wachten op de draai maar dat kan wellicht nog wel even duren met die Engelse bullshit. Mss gewoon van profiteren, als dit doortrekt staat over 4 weken Ahold op 22, Heineken op 87, Unie op 46 en RDS op 27. Niet omdat dat logisch is maar omdat het kan.
  3. [verwijderd] 6 juli 2016
    quote:

    Bolo schreef op 5 juli 2016 17:46:

    Over een tijdspanne van 1 jaar doet Shell het ca. 12% beter dan de AEX.
    De winsten van de meeste AEX bedrijven zijn in die tijd toegenomen.
    De winst van Shell is in diezelfde tijd fors afgenomen.

    Schiet mij maar lek!

    allemaal lucht... 'k ga weer over op short
  4. forum rang 7 bezinteergebelegt 6 juli 2016 06:33
    quote:

    aandeeltje! schreef op 5 juli 2016 23:53:

    Is me weer wat hard opgelopen.
    ligt eraan hoe je het bekijkt, de laatste keer dat het structureel hoger stond dan deze koers is alweer een jaar geleden dus in 1 jaar tijd is er weinig gebeurd. Vanuit dat oogpunt kan het nu best weleens naar die top en die lag toen rond de 26,80. En op de beurs is niks raar, dacht ook dat Randstad na de -27 in twee dagen ook wel uitgedaald zou zijn maar het staat nu weer 10 procent lager op 33,xx. En mss gaat het nog wel 10 procent lager. Kan dus ook bij RDS, maar dan omhoog, ik kijk niet raar op als er nog 10 procent bijkomt de komende weken, helemaal als olie weer boven 50 komt.
  5. [verwijderd] 6 juli 2016 23:17
    Laag vandaag op 24,055 en inmiddels in de US gesloten op 24,7 en olie aardig opgelopen.
    Zal veel afhangen van de cijfers deze maand, vind het moeilijk in te schatten hoe de kostenbesparingen lopen en de impact van de overname van BG. De berichten over de economie in China en de oplopende productie in het midden-oosten hangen daar een beetje als een donkere wolk boven. maar de laatste tijd lijkt de koers alleen naar boven te willen. met shorts valt er overigens prima geld te verdienen.
  6. [verwijderd] 7 juli 2016 00:11
    quote:

    ijsbeer schreef op 6 juli 2016 23:17:

    Laag vandaag op 24,055 en inmiddels in de US gesloten op 24,7 en olie aardig opgelopen.
    Zal veel afhangen van de cijfers deze maand, vind het moeilijk in te schatten hoe de kostenbesparingen lopen en de impact van de overname van BG. De berichten over de economie in China en de oplopende productie in het midden-oosten hangen daar een beetje als een donkere wolk boven. maar de laatste tijd lijkt de koers alleen naar boven te willen. met shorts valt er overigens prima geld te verdienen.
    API oil inventories

    Crude -6.736MM
    Distillate -2.305MM
    Gasoline -3.603MM

    Record prognose autoverkopen (74,4 miljoen dit jaar) www.gbm.scotiabank.com/English/bns_ec...

    De cruise industrie neemt ook elk jaar toe.
    www.cruising.org/docs/default-source/...

    Het aantal vliegtuigpassagiers zal in 2034 7 miljard zijn, terwijl het nu ongeveer 3,5 miljard is en elk jaar met 3,8% groeit. www.iata.org/pressroom/pr/Pages/2015-...

    In de VS werden er in juni 1,5 miljoen auto's verkocht, waarvan er 15.000 (1%) elektrisch waren. www.nytimes.com/aponline/2016/07/01/u... insideevs.com/monthly-plug-in-sales-s...

    In West-Europa zijn de autoverkopen met 5,7% toegenomen in juni. www.reuters.com/article/us-vehiclereg...

    De olieproductie in de VS neemt sterk af, Venezuela staat op faillissement/implosie, alle oliebedrijven snijden al 2 jaar in de investeringen, er is in 2015 voor 35 miljard vaten olie verbruikt en voor 2,8 miljard ontdekt. www.pipelineme.com/features/features/...

    Ik zeg het al sinds januari en ik blijf het herhalen, ik kan me gewoon lower for longer niet voorstellen.
  7. [verwijderd] 7 juli 2016 09:03
    quote:

    ijsbeer schreef op 6 juli 2016 23:17:

    Laag vandaag op 24,055 en inmiddels in de US gesloten op 24,7 en olie aardig opgelopen.
    Zal veel afhangen van de cijfers deze maand, vind het moeilijk in te schatten hoe de kostenbesparingen lopen en de impact van de overname van BG. De berichten over de economie in China en de oplopende productie in het midden-oosten hangen daar een beetje als een donkere wolk boven. maar de laatste tijd lijkt de koers alleen naar boven te willen. met shorts valt er overigens prima geld te verdienen.
    Kostenbesparingen aan de ene kant.
    Belastingen aan de andere kant.

    Normaal gesproken betaalt Shell zo'n 40-50% belasting over EBT.
    Vorig jaar kregen ze geld toe.
  8. [verwijderd] 7 juli 2016 17:30
    quote:

    Bolo schreef op 7 juli 2016 17:06:

    EIA voorraadcijfers veel minder goed dan API gisteren. Maar productie VS daalt met 194k vaten, en enorme daling!
    Ja, die voorraad neemt misschien niet zoveel af, waarschijnlijk dus weer door veel import, maar de binnenlandse productie neemt wel sterk af en dat op dit niveau in de olieprijs waar kleine stijging van riggs pas nog voor ophef zorgde dat ze in Amerika weer massaal de kraan zouden open gaan zetten om de olieprijs weer richting de $50 stond blijkt nu ineens dat de productie week op week in verhouding inderdaad enorm is gedaald.

    Het gaat nog steeds om de totale wereldwijde vraag en aanbod van olie en als het totaal van het aanbod maar daalt dan mag Amerika zoveel importeren als ze zin hebben, maar het totale aanbod daalt en de komende jaren wordt de impact van het enorm snijden in de capex van de grote bedrijven pas echt voelbaar en ondertussen stijgt de vraag naar olie door met een gezonde 1+%.

    Het zal vast dat met het stijgen van de olieprijs uiteindelijk de productie hier en daar ook weer wat opgevoerd wordt maar de vraag blijft ook toenemen, ze moeten eerst nog steenkool gaan vervangen met renewables en dan zien wel wel weer wat de CO2 uitstoot is geworden met de technologie van dat moment.

    Dat gaat nog veel langer duren dan die droom ideeen die sommige politici en ontwikkelaars hebben want je kan iets wel maken maar je moet het ook nog voldoende kunnen toepassen en het moet voldoende geaccepteerd worden.

    Wat hebben een hoop mensen met de daling in het aandeel shell zich weer helemaal gek laten maken met al die korte termijn opmerkingen, dividend onhoudbaar want het percentage is zo hoog, nee, de koers was te laag.

    Dat zelfde ga je nu krijgen bij sommige financials terwijl enkele daarvan geweldige buffers hebben en voor de brexit nog zaten te kijken naar aandelen inkopen, speciale extra dividenden etc etc en dan koersen die met 30% dalen.
  9. [verwijderd] 7 juli 2016 17:45
    quote:

    R0ME0 schreef op 7 juli 2016 17:30:

    [...]

    Wat hebben een hoop mensen met de daling in het aandeel shell zich weer helemaal gek laten maken met al die korte termijn opmerkingen, dividend onhoudbaar want het percentage is zo hoog, nee, de koers was te laag.

    Dat zelfde ga je nu krijgen bij sommige financials terwijl enkele daarvan geweldige buffers hebben en voor de brexit nog zaten te kijken naar aandelen inkopen, speciale extra dividenden etc etc en dan koersen die met 30% dalen.

    Winst van Shell is historisch laag. De koers van Shell tuft gewoon rond historisch gemiddelde (10y). Een heleboel mensen hebben alweer een heleboel lucht in het aandeel Shell geblazen.

  10. [verwijderd] 7 juli 2016 19:06
    quote:

    R0ME0 schreef op 7 juli 2016 17:30:

    [...]
    knip

    Het zal vast dat met het stijgen van de olieprijs uiteindelijk de productie hier en daar ook weer wat opgevoerd wordt maar de vraag blijft ook toenemen, ze moeten eerst nog steenkool gaan vervangen met renewables en dan zien wel wel weer wat de CO2 uitstoot is geworden met de technologie van dat moment.

    [/quote]

    Is hier de wens de vader van de gedachte?
    Wie denkt nu dat ze eerst de goedkope steenkool vervangen ?
    Dat gebeurd toch niet,het gaat nu eerst om het duurdere olie en gas?
    (gascentrales hier worden nu al bijna niet meer gebruikt,door
    het goedkopere renewable energy aanbod.)

    [quote alias=R0ME0 id=9461558 date=201607071730]
    [...]

    Dat gaat nog veel langer duren dan die droom ideeen die sommige politici en ontwikkelaars hebben want je kan iets wel maken maar je moet het ook nog voldoende kunnen toepassen en het moet voldoende geaccepteerd worden.

    [/quote]

    Dat zijn politici,die lopen rustig achter de feiten aan,maar een aandeelhouder kan dat niet,die ziet met zijn ogen weldat er zonnepanelen verschijnen en windmolens en waterkracht ,die denkt binnen een vijf jaar
    is dat helemaal anders geworden,daar moet je gewoon rekening mee houden.

    quote alias=R0ME0 id=9461558 date=201607071730]
    [...]

    Wat hebben een hoop mensen met de daling in het aandeel shell zich weer helemaal gek laten maken met al die korte termijn opmerkingen, dividend onhoudbaar want het percentage is zo hoog, nee, de koers was te laag.
    knip

    Zeker was de koers te laag dat klopt aangezien de lange termijn beleggers
    (institutionele beleggers en zoals bekend ook de pensioen fondsen) hun belangen er langzamere hand in de komende jaren er uit willen hebben dat gaat niet samen met een te lage koers,dat zal een ieder hier ook wel inzien.

    Bjaap

  11. [verwijderd] 7 juli 2016 19:13
    quote:

    Tsja... schreef op 7 juli 2016 00:11:

    [...]

    API oil inventories

    Crude -6.736MM
    Distillate -2.305MM
    Gasoline -3.603MM

    Record prognose autoverkopen (74,4 miljoen dit jaar) www.gbm.scotiabank.com/English/bns_ec...

    De cruise industrie neemt ook elk jaar toe.
    www.cruising.org/docs/default-source/...

    Het aantal vliegtuigpassagiers zal in 2034 7 miljard zijn, terwijl het nu ongeveer 3,5 miljard is en elk jaar met 3,8% groeit. www.iata.org/pressroom/pr/Pages/2015-...

    In de VS werden er in juni 1,5 miljoen auto's verkocht, waarvan er 15.000 (1%) elektrisch waren. www.nytimes.com/aponline/2016/07/01/u... insideevs.com/monthly-plug-in-sales-s...

    In West-Europa zijn de autoverkopen met 5,7% toegenomen in juni. www.reuters.com/article/us-vehiclereg...

    De olieproductie in de VS neemt sterk af, Venezuela staat op faillissement/implosie, alle oliebedrijven snijden al 2 jaar in de investeringen, er is in 2015 voor 35 miljard vaten olie verbruikt en voor 2,8 miljard ontdekt. www.pipelineme.com/features/features/...

    Ik zeg het al sinds januari en ik blijf het herhalen, ik kan me gewoon lower for longer niet voorstellen.
    Ten eerste is een 1% elektrische al heel wat als je het aanbod op dit moment nog bekijkt.
    Ten tweede is het niet zo dat die auto,s zuiniger zijn geworden?
    (nee niet zoals Volkswagen dat doet)

  12. hsander79 7 juli 2016 19:19
    De markt reageert wel erg heftig (negatief) op de voorraadcijfers zeg. Idd minder daling dan verwacht, maar voorraden dalen toch nog flink?
  13. [verwijderd] 7 juli 2016 20:21
    quote:

    hsander79 schreef op 7 juli 2016 19:19:

    De markt reageert wel erg heftig (negatief) op de voorraadcijfers zeg. Idd minder daling dan verwacht, maar voorraden dalen toch nog flink?
    Tussen Mei en oktober dalen de voorraden eigenlijk altijd.
  14. [verwijderd] 7 juli 2016 20:22
    quote:

    Bjaap schreef op 7 juli 2016 19:13:

    [...]

    Ten eerste is een 1% elektrische al heel wat als je het aanbod op dit moment nog bekijkt.
    Ten tweede is het niet zo dat die auto,s zuiniger zijn geworden?
    (nee niet zoals Volkswagen dat doet)

    In 2014 werden er in juni 12000 elektrische auto's verkocht, dat betekent dat de toename 12,5% is. Als je dit 10 jaar doortrekt dan wordt er in 2026 50.000 auto's verkocht en een marktaandeel van zo'n 3%.

    De auto's zijn wel zuiniger geworden, maar in plaats van kleine auto's zijn de mensen SUV's en grote pick-up trucks gaan kopen. Die zijn dan wel zuiniger dan sedans, maar verbruiken nog altijd meer dan de auto's die ze eerst hadden. De drie beste verkopende modellen zijn de Ford F-serie, daarna de Chevrolet Silverado, vervolgens de Dodge Ram.

    www.ford.com/trucks/f150/
    www.chevrolet.com/silverado-pickup-tr...
    www.ramtrucks.com/en/ram_1500/
  15. [verwijderd] 7 juli 2016 21:12
    quote:

    Bjaap schreef op 7 juli 2016 19:06:

    [...]

    Zeker was de koers te laag dat klopt aangezien de lange termijn beleggers
    (institutionele beleggers en zoals bekend ook de pensioen fondsen) hun belangen er langzamere hand in de komende jaren er uit willen hebben dat gaat niet samen met een te lage koers,dat zal een ieder hier ook wel inzien.

    Bjaap

    Het gaat niet om goedkoper of duurder maar om uitstoot anders zou helemaal niemand renewable gebruiken want dat is zonder het te sponsoren veel te duur.

    Steenkool en helemaal bruinkool wat gewoon nog bij onze oosterburen staat is veel vervuilender dan wat dan ook en daarom heeft men het er ook het meeste over om dit te gaan vervangen, in eerste instantie grotendeels door gascentrales en tegelijkertijd zoveel mogelijk met renewable waarna pas het proces op gang gaat komen richting olie voor zover olie al niet nodig is voor allerlei produkten want plastic haal je niet uit zon of wind en al die andere toepassingen en voor je dan eens bij het vervangen van gas door renewables bent kom je al in de droom gedachte van een wereld zonder gebruik van fossiele brandstoffen, als of iemand die nu leeft dat nog gaat meemaken.
  16. [verwijderd] 7 juli 2016 21:15
    quote:

    Bolo schreef op 7 juli 2016 20:21:

    [...]

    Tussen Mei en oktober dalen de voorraden eigenlijk altijd.
    Maar de reactie blijf ik weer eens overdreven vinden, net zoals dat omhoog ook wel eens is geweest.

    Dat van te voren de API en EIA verwachtingen normaal zijn.
    Dat API dan flink mee of tegen valt, dat vervolgens EIA dat cijfer tegenspreekt en je per saldo dan veel meer een kant uit beweegt en soms tegengesteld dan als het eerste getal niet zo groot had afgeweken.

    Nu valt API zoveel mee en stijgt olie maar een beetje en als dat het EIA cijfer maar een beetje slechter is dan verwacht daalt de prijs per saldo 5% en dit terwijl het aller belangrijkste, de productie relatief ontzettend veel is gezakt, want zoals jij ook al terecht opmerkte, 2.25% daling is echt enorm te noemen, dat gaat normaal met een paar tienden max.
200.031 Posts
Pagina: «« 1 ... 940 941 942 943 944 ... 10002 »» | Laatste |Omhoog ↑
Premium Premium

Hoe houdbaar is het hoge dividend van Shell als de olieprijs gaat dalen?

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 06 mei

    1. China inkoopmanagersindex diensten april
    2. PostNL Q1-cijfers
    3. Siemens Healthineers Q1-cijfers
    4. TKH Q1-cijfers
    5. Dui inkoopmanagersindex diensten april (def)
    6. EU inkoopmanagersindex diensten april (def) 52,9
    7. VK inkoopmanagersindex diensten april (def)
    8. EU producentenprijzen maart
    9. Tyson Foods Q1-cijfers
  2. 07 mei

    1. Japan inkoopmanagersindex diensten april
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht