Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

Euronav BE0003816338

Laatste koers (eur)

15,040
  • Verschill

    +0,030 +0,20%
  • Volume

    46.826 Gem. (3M) 198,3K
  • Bied

    -  
  • Laat

    -  
+ Toevoegen aan watchlist

Forum geopend voor Euronav

19.355 Posts
Pagina: «« 1 ... 171 172 173 174 175 ... 968 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Lammetod 30 september 2016 13:13
    quote:

    aossa schreef op 30 september 2016 13:05:

    [...]
    Heb stilaan genoeg van die flauwekul... moet hier nie verworden als op het glpg forum!

    Einde bericht, nu over tot de orde van de dag.
    Weet nie welk form dat is maar sorry als ik je beledig of gekwetst voelt het is nie mijn bedoeling omiemand te kwetsen
    Maar iets anders wie heeft het dividend al ontvangen bij Degiro staat het er nog nie bij
  2. Risky bets 30 september 2016 13:32
    quote:

    BackFire4 schreef op 30 september 2016 13:11:

    Check dit rijtje cijfers nog maar eens, hoe bedoel je cyclisch?

    investors.euronav.com/company-news-an...

    Leg dan ook de 10 jaars grafiek er eens overheen; van 30 euro in de zomer van 2008 naar 3 euro eind 2011. Alles is mogelijk bij EURN.

    Moeilijk te voorspellen wat de bodem dit keer zal zijn, maar op 5 euro stap ook met mijn rechterbeen aan boord, in afwachting van betere tijden.

    PS

    Als je de resultaten over de jaren heen middelt en afzet tegen het EV, wordt er best een aardig rendement gemaakt. Helaas zijn "beleggers" euforisch op de top en "suïcidaal" op de bodem. Hoewel EURN hier m.i. onder LT-fair value noteert is dat toch iets om rekening mee te houden.
    Ja maar je moet het natuurlijk allemaal wel in perspectief zien. In 2008 was het hosanna door de dubble hull regelgeving, waardoor veel oudere tankers gescrapped moesten worden. In 2012 was het orderboek 50% (nu 18%) en ging olie door de 100$ heen waardoor demand werd afgeremd. Dat waren super slechte jaren. Eigenlijk was de oversupply aan tankers van dit gigantische orderboek pas in 2015 weg gewerkt. De huidige situatie is lang niet zo slecht en eigenlijk ziet het er voor de jaren 2018-2020 nu juist erg goed uit.
  3. [verwijderd] 30 september 2016 14:00
    @RB

    De huidige situatie is inderdaad minder extreem dan in de genoemde periode, er staan echter wel behoorlijk wat "additions" op het programma voor 2016-2018, tegenover weinig verwachte "scrappings". Pas vanaf 2019 bereiken veel schepen de 20-jarige leeftijd. Onder invloed van slechte marktomstandigheden zou er echter al eerder het e.e.a. gesloopt kunnen worden.

    Maar goed, KT ziet het er wat mij betreft gewoon niet zo goed uit (voor de tarieven), LT komen er vast weer betere tijden. Wat het beste moment is om in te stappen voor de langere termijn blijft daarom lastig in te schatten.
  4. [verwijderd] 30 september 2016 14:02
    quote:

    Lammetod schreef op 30 september 2016 13:13:

    [...]

    Weet nie welk form dat is maar sorry als ik je beledig of gekwetst voelt het is nie mijn bedoeling omiemand te kwetsen
    Maar iets anders wie heeft het dividend al ontvangen bij Degiro staat het er nog nie bij
    Zowel bij Degiro als Keytrade staat dividend er bij mij nog niet op.
  5. Risky bets 30 september 2016 14:31
    Helemaal eens backfire, ben positief over Q4 en over 2018-2020, maar niet positief over 2017.

    Enige opmerking is dat je helemaal gelijk hebt als je naar "scrapping" kijkt. Het VLCC orderboek is alleen wel in balans als je naar modern kijkt. Veel oil majors/landen willen alleen vervoeren met schepen van maximaal 15 jaar oud. Schepen ouder dan 15 jaar hebben daarom vaak een grote discount op dayrates. Wat opmerkelijk is, is dat het aantal schepen wat erbij komt in 2016 en 2017, precies gelijk is aan het aantal schepen wat meer dan 15 jaar oud wordt. Het aantal moderne VLCC schepen neemt dus niet toe, tenminste niet voor de VLCC's. Bekijk de laatste EURN presentatie maar. Toont opzich wel aan dat het huidige orderboek best beheersbaar is en niet extreem ofzo.

    En de IEA verwacht voor volgend jaar natuurlijk ook nog gewoon een oil demand groei van 1.1M vaten/dag, een stijgende vloot is natuurlijk ook gewoon nodig.

    Interessant artikel over TGP. Is eigenlijk de case die ik al een paar maanden roep hier.

    seekingalpha.com/article/4009305-teek...
  6. [verwijderd] 30 september 2016 15:48
    @RB

    Toch kunnen we constateren dat het management van Euronav begin dit jaar wel (behoorlijk) wat te optimistisch was over het absorptievermogen van de markt. Geeft maar aan hoe moeilijk die markt te voorspellen is, zelfs voor gerespecteerde insiders.

    TGP e.v.a. heb je inderdaad goed gecalled. TGP is volgens mij een MLP, met allerlei fiscale consequenties (ik weet er het fijne ook niet van). Ik concentreer me op Euronav; goed track record, makkelijk te volgen en geruststellende balansverhoudingen.

    Ik heb het net nagekeken, maar per saldo heb ik trouwens nog wel een aardig plusje op Euronav (eerder dit jaar opgebouwd, gedeelte daarvan weer weggegeven (ongerealiseerd) door te hoog weer wat op te bouwen). Met die alsmaar dalende koers voelde het toch echt anders.

    Hoewel ik niet vies ben van wat handelen, ben ik nu vooral op zoek naar een goed LT entry point.

    PS

    Ik waardeer je inbreng op dit forum trouwens ten zeerste. Je kennis en de manier waarop je boven op alle ontwikkelingen in de sector zit (en bereid bent die kennis te delen) hebben echt een grote toegevoegde waarde, dank daarvoor!
  7. Risky bets 30 september 2016 16:03
    Dank voor de positieve woorden!

    TGP heb ik pas goed gecalled als ze hun dividend terug zetten naar 0.7. Tot nu toe is het allemaal nog gerommel in de marge, de echte klapper van wat ik roepte komt dan...

    Ik lees trouwens niet vaak commentaar van management wat zegt dat ze een slecht bedrijf hebben in een slechte markt. Over het algemeen moet je commentaar van management zowiezo met een korreltje zout nemen...
  8. Lammetod 30 september 2016 17:28
    quote:

    tonneke schreef op 30 september 2016 16:16:

    Eindigen vandaag nog in het groen als het zo doorgaat ;-)))
    Zijn toch mooi terug geklommen had dit toch nie verwacht wel gehoopt maar toch een goed herstel
  9. tonneke 30 september 2016 17:38
    quote:

    Lammetod schreef op 30 september 2016 17:28:

    [...]

    Zijn toch mooi terug geklommen had dit toch nie verwacht wel gehoopt maar toch een goed herstel
    en een behoorlijk herstel maar we moeten volgende week wel door die sluis weer omhoog om verder te kunnen ;-)
  10. Lammetod 30 september 2016 17:57
    Tevreden da je aanboord bent gebleven
    Tja met de wetenschap dat je op €6,54 had kunnen kopen en met dit herstel misschien anders
  11. wieweet 30 september 2016 18:58
    In de USA dollar 7,63 is 6,22 euro. Waarom koopt iedereen de Euro Euronav.
    Of zie ik wat over het hoofd?

    vrgr
  12. [verwijderd] 30 september 2016 19:13
    quote:

    wieweet schreef op 30 september 2016 18:58:

    In de USA dollar 7,63 is 6,22 euro. Waarom koopt iedereen de Euro Euronav.
    Of zie ik wat over het hoofd?

    vrgr
    Ja, foutje met hoofdrekenen of een kapotte zakjapanner.
    1 euro maakt $1,12 dus een koers van $7,63 maakt EUR 6,81.
  13. sappas 30 september 2016 21:05
    quote:

    wieweet schreef op 30 september 2016 20:07:

    valutawijzer.nl/?gclid=CPO8hszGt88CFW...

    Valuta wijzer wat niet klopt...of toch wel?

    vrgr
    Als ik deze gebruik dan kom ik uit op 6,83.
    valutaomrekenen.co/7.63-usd-eur

    Andere sites geven ongeveer dezelfde waarde.

    Groetjes en fijn weekend,

    Sappas
  14. [verwijderd] 30 september 2016 21:38
    Bij binck stond het dividend er vanmorgen op.
    Heb het dividend terug in euronav gestoken 200 stuks aan 6,57.
    Zit er dus best zwaar in, maar ach volgend jaar alweer dividend en dan koop ik er weer bij.
19.355 Posts
Pagina: «« 1 ... 171 172 173 174 175 ... 968 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 10 juni

    1. NL industriële productie april
    2. FuelCell Q2-cijfers
  2. 11 juni

    1. NL inflatie mei def.
    2. VK werkloosheid april
    3. VS ondernemersvertrouwen MKB mei
    4. Eurocommercial Properties AvA
    5. Maandrapport OPEC
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht