Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

BAM Groep Koninklijke NL0000337319

Laatste koers (eur)

3,544
  • Verschill

    0,000 0,00%
  • Volume

    1.078.584 Gem. (3M) 1,6M
  • Bied

    3,512  
  • Laat

    3,546  
+ Toevoegen aan watchlist

BAM MAART 2017 Volle kracht vooruit!

1.110 Posts
Pagina: «« 1 ... 24 25 26 27 28 ... 56 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. bambricks 14 maart 2017 09:21
    Er zitten nu toch wel een aantal grotere projecten in de pen.
    Dus wordt het steeds waarschijnlijker dat we een goed PB bericht krijgen,

    Verder ben ik van mening dat als Volker Wessels voor een geode prijs naar de beurs gaat en laat zien dat 4% mogelijk is dit een boost voor de koers kan zijn.
    Waarom waarschijnlijk wordt VW dan direct op waarde geschat waardoor Bam een achter blijver is. Terecht omdat ze eerst de marge moeten opschroeven
    maar met dat process zijn ze bezig en als hetgoed is moeten we die resultaten gaan zien met de kwartaal/halfjaaarcijfers.

    M.a.w dan wordt e visie ook bevestigd door een concurrent dat een winstpercentage van 4% mogelijk is. Bedenk eens wat voor koers daar bij hoort. Dus er is nog voldoende potentie om om hoog te gaan in koers.

    Ik ga weer kopen op een dip. Verder blijf ik puts schrijven. Blijft de koers stabile hebben we de de premie. Zakt de koers dan neem ik de aandelen af. Overigens schrijven op 5 euro nu.
  2. Geurtvana 14 maart 2017 10:44
    Een nieuwe regering moet zich tijdens de formatie direct buigen over grote investeringen in de infrastructuur en over een heet hangijzer als rekeningrijden. Dit stelt voorzitter Steven van Eijck van de RAI Vereniging. Over vier jaar zal het verkeer al vastlopen ‘en vanaf 2025 komt het op het spoor en de weg vanuit stilstand ook niet meer in beweging’, aldus Van Eijck.
    Hij maakt zijn opmerkingen na een gesprek van de zogenoemde Mobiliteitsalliantie met directeur-generaal Bereikbaarheid Mark Frequin van het ministerie van Infrastructuur en Milieu. Van Eijck voelt zich na dat gesprek extra gesterkt in de opvatting dat het vijf over twaalf is. Er zijn inzichten gedeeld op basis van de thema’s waar de alliantie op inzet – zoals betalen naar gebruik op de weg en extra investeringen in de infrastructuur – en wat de gevolgen zijn voor een volgend kabinet.

    Uit de gedachtewisseling komt naar voren dat er tot en met 2028 nergens budget voor is nadat de afgelopen jaren €20 mrd is bezuinigd op infrastructuuruitgaven. Voor oplopende uitgaven aan beheer, onderhoud en vervanging is het budget te krap. Voor extra investeringen in spoor of weg is tot 2028 geen geld. Voor stimulering van innovaties is geen geld en zelfs het budget om met spitsmijden de filedruk te verminderen is op.

    'Zonder investeringen sta je met rug naar toekomst'
    ‘Wij vragen om jaarlijks minstens €1 mrd aan extra investeringen’, aldus Van Eijck, een van de drijvende krachten achter de Mobiliteitsalliantie. Dit verbond van partijen als NS, Arriva, RAI, ANWB en Transport en Logistiek Nederland wil dat verder ook over grotere thema’s wordt nagedacht, zoals zelfrijdende auto’s, de aanleg van lightrail en betalen voor gebruik. ‘Bij die €1 mrd kun je veel optimaal regelen, maar om nog enige beweging in het verkeer te houden is minimaal €0,5 mrd nodig. Als er niets gebeurt, sta je in feite met de rug naar de toekomst en kies je ervoor om Nederland muurvast te zetten in het ov, op het spoor en ook op de weg.'
    Uit het overleg blijkt dat rekeningrijden een lange doorlooptijd kent. De besluitvorming en wetgeving kan in één kabinetsperiode, maar daadwerkelijke invoering kan acht jaar duren. ‘Ik denk dat het ministerie hier vooral voorzichtig probeert te zijn. Vanuit partijen als NXP en Siemens begrijp ik dat het sneller kan.’ Van Eijck benadrukt dat van rekeningrijden alleen sprake kan zijn als andere belastingen op bezit zoals de belasting personenauto's en motorrijwielen (bpm) en de motorrijtuigenbelasting verdwijnen.

    'We kunnen geen extra asfalt bij blijven leggen'

    ‘De notie dat er iets moet gebeuren om de groei van het transport en de groei van de afgelegde kilometers in goede banen te leiden is er. Maar men weifelt waar men op moet inzetten. Zelfrijdende auto’s bieden op lange termijn een groot potentieel. Toch moet ook op de korte termijn de druk op de infrastructuur aangepakt worden, dus zoekt men naar ‘no regret’-maatregelen, ook voor verbeteren van de verkeersveiligheid. Men wil geen investeringen doen die later overbodig blijken.
    Peter Morsink
    Peter Morsink
    De basisinfrastructuur moet op orde zijn, maar men kan geen extra asfalt blijven leggen. Dit wordt buiten de spits amper gebruikt. De kansen liggen in nieuwe technologie. Door auto’s met elkaar en met het verkeersmanagement te laten communiceren kan de capaciteit beter benut worden. Ten eerste kan je maatregelen nemen om het verkeer te geleiden en te verdelen. Ten tweede kun je verkeer beter spreiden over de dag. Ten slotte kunnen slimme voertuigen korter op elkaar rijden op smallere rijstroken en beter op elkaar anticiperen. Spookfiles – door plotseling remmen – kunnen zo voorkomen worden.
    Uiteindelijk gaat nieuwe technologie een substantieel verschil maken in doorstroming, uitstoot en veiligheid. De overheid kan dat versnellen, of door een verplichtstelling van nieuwe apparatuur of door samen met de markt de invoering van de nieuwe technologie te stimuleren. Belangrijk is dat er draagvlak is bij weggebruikers. De verschillende partners in de keten, zoals de overheid, verzekeraars, de auto-industrie en brancheorganisaties zouden daartoe meer moeten gaan samenwerken en onderzoeken en analyses kunnen uitvoeren om dat te bereiken.'
    Alex Muller, consultant verkeer en vervoer bij Movares
    'Kilometerheffing alleen lost het probleem niet op'

    ‘In Nederland kun je het mobiliteitsprobleem niet aanpakken met alleen een kilometerheffing. Je moet de autorijder ook verleiden om uit zijn veilige cocon te komen, anders sluit hij toch achter aan in de rij ondanks de heffing.
    Alex Muller
    Alex Muller
    Het belangrijkste is om het openbaar vervoer robuuster en minder storingsgevoelig te maken. Dat er met een hogere frequentie op het spoor gereden gaat worden op een aantal trajecten is noodzakelijk omdat de steden niet veel meer auto’s aan kunnen. Maar als er dan een verstoring optreedt staan er ook meer treinen vast en op het spoor in de file.
    Een oplossing is dat je op een aantal plekken – vooral tussen Utrecht en Leiden – het spoor verdubbelt. Bij een stremming richting Schiphol, kun je dan via de westzijde van de Randstad omrijden. Nu ontbreekt die reservecapaciteit. Mensen moeten uitstappen op een station en hopen dat een volgende trein hen meeneemt, terwijl de trein en de machinist al aanwezig zijn als er om- en doorgereden had kunnen worden. Mainport Schiphol was in 2016 diverse dagen niet bereikbaar. Met een robuust spoornet kan dat voorkomen worden.
    Investeringen in uitbreiding van het spoor zijn kostbaar, maar als we niet zorgen voor een robuust mobiliteitssysteem dan kan de verslechtering van de concurrentiepositie nog duurder blijken. Pas vanaf 2028 komt er nieuw budget. Dat is tijd die we niet hebben. Over vijftien jaar staan we vast op de weg en op het spoor. In de verkiezingen gaat het over de zorg en de immigratie, maar niet over de vraag hoe we straks de uitgaven daaraan kunnen verdienen.’

    Mijn excuses voor het lange artikel, maar ik dacht dat het wel relevant was voor BAM

    fd.nl/ondernemen/1192175/nederland-st...
  3. wel dra 14 maart 2017 12:57
    quote:

    La Raza schreef op 14 maart 2017 08:39:

    Ed, grote complimenten voor wat jij altijd voor nieuws weet te vergaren.

    Dit is ook weer een mega-order die Bam lijkt binnen te slepen, gaat helemaal goed komen met onze Bammetjes. Ik zou alleen graag een keer een bevestiging vanuit de Bam-hoek willen zien want dan word het een leuke +5% dag ;)
    Ik sluit me bij je complimenten aan, la raza
  4. forum rang 6 €d_Modus Vivendi 14 maart 2017 13:55
    quote:

    Dongen schreef op 14 maart 2017 13:11:

    en de koers.........down......it's a pity
    ja, alles gaat omlaag. Helaas leest geen hond het op handen zijnde nieuws en gaan ze blind mee met de waan van de dag. Alleen het fondsprijsje telt blijkbaar. Bang voor het rentespookje dat tot echt gaat verschijnen deze week en geen fluit met Bam te maken heeft. (die hebben hun eigen afspraak over de hoogte)
  5. bambricks 14 maart 2017 16:04
    quote:

    €d_Modus Vivendi schreef op 14 maart 2017 13:55:

    [...]ja, alles gaat omlaag. Helaas leest geen hond het op handen zijnde nieuws en gaan ze blind mee met de waan van de dag. Alleen het fondsprijsje telt blijkbaar. Bang voor het rentespookje dat tot echt gaat verschijnen deze week en geen fluit met Bam te maken heeft. (die hebben hun eigen afspraak over de hoogte)
    De afnemers van BAM hebben wel te maken met het rentespook.
    Al is dat voor als nog in mijn ogen een klein spookje.
  6. forum rang 6 €d_Modus Vivendi 14 maart 2017 16:13
    quote:

    pete67 schreef op 14 maart 2017 16:11:

    sorry Ed, dat ik er tussen zat ;-)
    over expiratie kun je je hoofd altijd breken, onvoorspelbaar net als de rest. ;0
    Dax komt voorzichtig in het groen, maar dat heeft volgens insiders NIETS met Bam's koers te maken.
  7. [verwijderd] 14 maart 2017 16:52
    quote:

    €d_Modus Vivendi schreef op 14 maart 2017 16:13:

    [...]over expiratie kun je je hoofd altijd breken, onvoorspelbaar net als de rest. ;0
    Dax komt voorzichtig in het groen, maar dat heeft volgens insiders NIETS met Bam's koers te maken.
    Ik krijg het idee dat jij jezelf niet tot de insiders rekent. Bescheidenheid is een deugd, dat pleit voor je. Haha.
  8. forum rang 6 €d_Modus Vivendi 14 maart 2017 17:37
    quote:

    HenkdeV schreef op 14 maart 2017 16:52:

    [...]

    Ik krijg het idee dat jij jezelf niet tot de insiders rekent. Bescheidenheid is een deugd, dat pleit voor je. Haha.
    ik was ook geen adviseur Haha.
  9. [verwijderd] 14 maart 2017 17:41
    quote:

    €d_Modus Vivendi schreef op 14 maart 2017 17:37:

    [...]ik was ook geen adviseur Haha.
    Ik ook niet (meer). Alleen nog van mijzelf. En ik ben een tevreden cliënt. Al bijna een jaarrendement bij elkaar gesprokkeld in ruim twee maand. Met dank aan allerlei adviezen van diverse banken.
1.110 Posts
Pagina: «« 1 ... 24 25 26 27 28 ... 56 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 14 mei

    1. B&S Group Q1-cijfers
    2. OCI Q1-cijfers
    3. Bayer Q1-cijfers
    4. Agfa-Gevaert Q1-cijfers
    5. Dui inflatie april (def)
    6. VK werkloosheid maart
    7. Dui ZEW-index economisch sentiment mei
    8. VS ondernemersvertrouwen MKB april
    9. Home Depot Q1-cijfers
    10. Maandrapport OPEC
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht