Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel

Spyker N.V. Terug naar discussie overzicht

Maandag 11 Juli / S.A.: het pareltje voor daghandel

183 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 10 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 8 juli 2011 18:16
    Na een aantal onrustige dagen/weken voor Swedish Automobile is de gemiddelde belegger wellicht toe aan vakantie. Niet voor mij: ''ik denk namelijk dat er weer een aantal flinke fluctuaties aankomen''. Dit doordat Antonov wel eens kan bijten. Mochten ze afzien van een deal dan zijn de poppen aan het dansen. Vanuit de Chineze hoek horen we ook niks meer. Hééél gevaarlijk....Zit daarom ook niet langer dan een x-aantal uur (soms maar minuten) in dit aandeel....

    Algemene vraag:
    Waarom zou je permanent in Swedish Automobiel investeren?
  2. [verwijderd] 8 juli 2011 19:35
    vr 08 jul 2011, 15:04 Autoverkoop China stijgt PEKING (AFN) - De autoverkoop in China is in de eerste 6 maanden van dit jaar met 5,8 procent gestegen naar 7,22 miljoen stuks ten opzichte van een jaar eerder. Dit maakte de Chinese vereniging van autofabrikanten vrijdag bekend.

    In juni steeg de verkoop met 6,2 procent naar 1,11 miljoen stuks, nadat die in mei nog was gedaald. De verkoop van Japanse auto's nam in mei door de leveringsproblemen als gevolg van de rampen in Japan sterk af, maar lag in juni alweer bijna op het niveau van een jaar eerder.

    Chinese consumenten kochten vooral meer Europese en Amerikaanse voertuigen. Het Duitse Audi verkocht in het eerste halfjaar 25 procent meer auto's, en BMW wist zelfs 61 procent meer voertuigen af te zetten. China is met 140.699 verkopen nu de grootste afzetmarkt voor Audi, en voor BMW na Duitsland de tweede. De verkopen van de Amerikaanse automakers General Motors en Ford stegen met respectievelijk 5,3 en 14 procent.

    Waar in China vooral de verkopers van luxeauto's flinke verkoopwinst boeken, zit de groei in Nederland met name in kleinere, energiezuinige auto's. Met name merken als Volkswagen, Peugeot, Renault en Seat profiteerden hier in de eerste helft van dit jaar van. De verkopen van Seat stegen in Nederland bijvoorbeeld met meer dan 100 procent, terwijl de totale verkoopstijging 21,6 procent bedroeg.

    Mail Print DFT Nieuwsbrief GERELATEERDE BLOGS
    Twingly blog zoekenJouw blog hier

    SITEMAP
    Nieuws:
    Binnenland
    Buitenland
    Sport
    Showbizz
    Snelnieuws
    Video
    Digitaal
    Tips voor de redactie
    Reizen
    Auto
    Lifestyle:
    Vrouw
    Horoscoop
    Gratis spelletjes
    Puzzel
    Financieel:
    DFT
    OverGeld
    MijnBedrijf
    WUZ:
    Wat U Zegt
    Vraag en aanbod:
    Auto
    Speurders
    Boten
    Campers en caravans
    Werk
    Speurders in de krant
    Dating
    Huizen
    Service:
    Abonnementen
    Adverteren
    Bezorging
    Webshop
    Contact
    Bezorger worden
    Werken bij
    Nederlandse producten
    Korting

    © 1996-2011 Telegraaf Media Nederland | Landelijke Media B.V., Amsterdam.
    Alle rechten voorbehouden.
    e-mail: info@dft.nl
    Privacy | Disclaimer
  3. [verwijderd] 9 juli 2011 13:22
    Afgelopen week,was er een programma van de VPRO op televisie,daarin was een reportage over wijnen en chinese gewoonte's m.b.t.drinken.
    Vroeger dronken de chinezen,alleen bier en soms wijn gemixt met cola.
    Tegenwoordig drinkt de rijkere klasse,de duurste wijnen als teken van status op party's ,wanneer ze bezoek krijgen,op businessvergaderingen enz.
    Het ging bijv. om Chateau lafite Rothschild deze wijn werd speciaal door veilinghuizen aangekocht,en aan chinezen verkocht voor bedragen tot€15.000,- per fles,voor die prijs worden ze in china vekocht,alleen om het etiket als teken van aanzien,word het daar geschonken deze fles dat zag je in de reportage werd hier gekocht bij een slijter voor prijzen van gemiddeld € 150 tot €500,-
    Ik bedoel hiermee dat de rijke middenklasse en dat zijn er nogal wat in vergelijking tot elders in Europa het geen fluit interesseerd wat luxe kost.
    Weer terug te komen op auto's,het maakt ze niet uit wat het kost,alleen luxe klasse en merknaam is belangrijk!!
  4. forum rang 7 lucas D 9 juli 2011 14:08
    Deze week veel gelezen op het forum dat ook leveranciers Saab zat zijn.

    Tot mijn verbazing leees ik vanmorgen in het Financieel Dagblad dat de Nedrlandse leveranciers het liefst zo snel mogelijk weer aan Saab willen leveren. De besprekingen daarover zijn in volle gang, het uitgangspunt is dat iedereen wil dat de productie op 9 augustus opstart.

    Zo zie je maar weer eens, niet alles wat je op het forum voorgeschoteld krijgt is de waarheid, of tenminste niet de hele waarheid.

    lucas D
  5. AX lover 9 juli 2011 15:30
    quote:

    lucas D schreef op 9 juli 2011 14:08:

    Deze week veel gelezen op het forum dat ook leveranciers Saab zat zijn.

    Tot mijn verbazing leees ik vanmorgen in het Financieel Dagblad dat de Nedrlandse leveranciers het liefst zo snel mogelijk weer aan Saab willen leveren. De besprekingen daarover zijn in volle gang, het uitgangspunt is dat iedereen wil dat de productie op 9 augustus opstart.

    Zo zie je maar weer eens, niet alles wat je op het forum voorgeschoteld krijgt is de waarheid, of tenminste niet de hele waarheid.

    lucas D
    Er zullen best leveranciers zijn die willen leveren, maar er hoeft er maar 1 te zijn die niet levert om Saab in de problemen te brengen...
  6. forum rang 7 lucas D 9 juli 2011 15:51
    Lijkt me een beetje vergezocht, voorlopig heb ik meer vertrouwen in wat leveranciers "vandaag" zelf in het Financieel Dagblad aangeven dan wat hier gespeculeerd word. Dat is dus het laatst geplaatste nieuws.

    lucas D

    Noot:Ondanks alle egard aan de schrijvers in deze.
  7. Mojo 9 juli 2011 16:05
    GM wilde niet voor niets van SAAB af. Het feit dat de leveranciers niet willen leveren en al werknemers naar huis hebben gestuurd is al een probleem. Er is geen vertrouwen of moet Looser Muller met heel veel geld over de brug komen om die leveranciers gerust te stellen. Het punt is dat, leveranciers, als willen leveren, een vooruitbetaling tegemoet willen zien... daar kan Looser Muller niet altijd een konijn uit de hoed toveren zoals men vaak zegt. Dat de chinezen een vooruitbetaling hebben gedaan is enkel om hun investering niet keijt te willen raken als SAAB naar de klote ging/gaat.

    Mijn advies zou zijn, speel niet met je geld wees voorzichtig met deze speelbal.
  8. Mojo 9 juli 2011 16:15
    quote:

    Croissant schreef op 9 juli 2011 16:06:

    Denk je nou echt,dat zoals jij zegt,als SAAB naar de kloten gaat de chinezen hun geld terugkrijgen van de curator??
    Dat hoor je mij niet zeggen. Als zij die aanvullende investering recentelijk NIET hebben gedaan dan was er geen geld op het personeel te betalen... Ik wil alleen maar inmpliceren dat VM de chinezen in maling heeft genomen en dat chinezen nu met gebakken loepia's zitten. Ze kunnen nu geen kant op.
  9. [verwijderd] 9 juli 2011 16:23
    quote:

    Mojo schreef op 9 juli 2011 16:15:

    [...]

    Dat hoor je mij niet zeggen. Als zij die aanvullende investering recentelijk NIET hebben gedaan dan was er geen geld op het personeel te betalen... Ik wil alleen maar inmpliceren dat VM de chinezen in maling heeft genomen en dat chinezen nu met gebakken loepia's zitten. Ze kunnen nu geen kant op.
    potverdikkie echt weer iets van de looser
  10. [verwijderd] 9 juli 2011 16:32
    Beste MOJO,als je nou eerst eens een cursus Ned.taal schrijven en lezen, zou doen dan zou het misschien wat duidelijker overkomen,ook haal je tegenwoordige en verleden tijd door elkaar!
    mvg croissant
  11. [verwijderd] 9 juli 2011 16:34
    Beste Saab specialisten, de een nog beter dan de ander , ook lees ik heel veel tegenstrijdigheden waarom? Is dit om elkaar de loef af te steken of
    gewoon geleuter, Victor gaat vandaag dineren met Hoe Lang , daar wordt
    de te nemen stratigie bebaald,loop volgende week hot news (WOENSDAG).Daarna weten we wat ons te wachten staat,of de dood der gladiolen.
  12. [verwijderd] 9 juli 2011 18:24
    quote:

    Mojo schreef op 9 juli 2011 16:15:

    [...]

    Dat hoor je mij niet zeggen. Als zij die aanvullende investering recentelijk NIET hebben gedaan dan was er geen geld op het personeel te betalen... Ik wil alleen maar inmpliceren dat VM de chinezen in maling heeft genomen en dat chinezen nu met gebakken loepia's zitten. Ze kunnen nu geen kant op.
    Je neemt niet zo maar chinezen in de maling hoor niet als je wil blijven leven.
    Het gevaar is als je t mij vraagt de chinezen die t straks voor een prikkie
    over willen nemen dan krijg je een flutbedrag per aandeel.

  13. forum rang 7 lucas D 9 juli 2011 19:08
    Ach als alles doorgaat hebben ze al een meerderheid.
    Dus drukte daarover maken is een beeetje te laat.:~)

    Maar ter geruststelling, bij Volvo zeurt niemand daarom.

    lucas D
183 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 10 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 465 6.861
AB InBev 2 5.313
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.580 47.927
ABO-Group 1 19
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.129
Accentis 2 254
Accsys Technologies 22 9.071
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 169
ADMA Biologics 1 33
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 13 16.930
Aedifica 2 847
Aegon 3.257 320.641
AFC Ajax 537 7.030
Affimed NV 2 5.927
ageas 5.843 109.799
Agfa-Gevaert 13 1.906
Ahold 3.536 74.072
Air France - KLM 1.024 34.435
AIRBUS 1 2
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 466 12.792
Alfen 13 17.748
Allfunds Group 3 1.247
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.248
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 346
Altice 106 51.196
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.485 114.781
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.822 240.745
AMG 965 127.410
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 303 6.528
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 384
Antonov 22.632 153.605
Aperam 91 14.261
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 329
Arcadis 251 8.640
Arcelor Mittal 2.025 318.923
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 273
arGEN-X 15 9.216
Aroundtown SA 1 196
Arrowhead Research 5 9.337
Ascencio 1 21
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.107 37.833
ASML 1.762 78.620
ASR Nederland 18 4.198
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 348
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 29 10.864
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 50
Azerion 7 2.711

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 17 juni

    1. Detailhandelsverkopen mei (Chi)
    2. Industriële productie mei (Chi) volitaliteit verwacht
    3. ING Beleggersdag
    4. Flow Traders ex €0,15 dividend
    5. Empire State index juni (VS)
  2. 18 juni

    1. Reserve Bank of Australia rentebesluit 4,35%
    2. ZEW-index economisch sentiment juni (Dld) 50 volitaliteit verwacht
    3. Inflatie mei def. (eur)
    4. Detailhandelsverkopen mei (VS) +0,3%
    5. Industriële productie mei (VS)
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht