Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel

Wessanen Terug naar discussie overzicht

September; nieuwe maand, nieuwe directeur

44 Posts
Pagina: 1 2 3 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 SAHR-0310 1 september 2013 00:44
    AMSTERDAM – Jeroen Mustert is benoemd tot de nieuwe general manager van Wessanen Benelux. Mustert is afkomstig van Grolsch-moeder SAB Miller.

    Dat heeft Wessanen vrijdag bekendgemaakt. Mustert, die per 1 september in dienst treedt van Wessanen Benelux, heeft 20 jaar ervraing in de fast moving consumer goods-industrie. Tot voor kort was hij bij SAB Miller verantwoordelijk voor marketing en sales in West- en Centraal-Europa. Daarvoor bekleedde hij diverse international marketing en salesfuncties bij Reckitt Benckiser en was hij algemeen directeur Nederland bij The Coca-Cola Company.
  2. forum rang 6 SAHR-0310 3 september 2013 19:01
    Weer een kostenpostje; enige voordeel is dat die rommel niet veel verkocht kan zijn!

    "Wessanen Benelux roept Natufood Lynolax ontbijtmix terug

    Wessanen Benelux heeft besloten om met onmiddellijke ingang haar product Natufood Lynolax ontbijtmix 350 gram terug te roepen. Het betreft alle houdbaarheidscodes. Door problemen in het productieproces van de producent voldoet het product mogelijk niet aan de gestelde kwaliteitseisen. Daardoor is het ongeschikt voor consumptie."
  3. forum rang 7 rene l 4 september 2013 16:33
    quote:

    SAHR-0310 schreef op 3 september 2013 06:12:

    Weer een 'Marketing- en Sales man'. En nu maar hopen dat ze ook wat gaan verkopen.
    Ik lees het nu ook, het is al een tijdje stil rondom ons allergeliefde Wes na de recente verkapte winstwaarschuwing.
    Net als de kamerleden hebben ze waarschijnlijk langdurig vakantie gehad.
    Volgens mij hebben ze vorig jaar nog ene Petra aangenomen voor deze zelfde functie.
    Wat zou er aan de hand zijn met haar, een bliksem carriere en promotie gemaakt intern, of door Koffrie in hoogsteigen persoon zorgvuldig gewipt.
    Dubbele top-functies lijken mij onhandig en duur.
    Het is en blijft een wazige bende.
  4. RESEARCH 4 september 2013 19:17
    Petra is directeur en Jeroen general manager. Petra heeft zo goed gepresteerd dat zij wel hulp kan gebruiken...... Zij is er dus nog niet uitgewipt, misschien wel gewi....

    Vraag mij nog steeds af wanneer wij nu eens een keer Clipper vinden in de supermarkten, zou in april al in de schappen liggen. Men is te druk met het binnenhalen van nog meer kennissen om de zaak leeg te roven. Kan niet wachten op de dag dat de zaak in stukjes wordt verkocht, begrijp nog steeds niet waarom Delta nog niet is uitgestapt.

    vr 23 mrt 2012, 13:14
    Wessanen benoemt top Benelux
    HARDERWIJK (AFN) - Wessanen heeft Petra van der Linden benoemd als algemeen directeur voor Wessanen Benelux. Eva Visser wordt de financiele topvrouw voor de Beneluxdivisie. Dat maakte de onderneming vrijdag bekend.
    Van der Linden volgt Jeremy Deacon op, die de functie op interimbasis vervulde. De financiële toppositie werd tot nu toe ingevuld door interim Cis Marring.

    Eva Visser, die eerder zelf ad-interim werkzaam was bij onder meer het UMC Utrecht en Fair Trade Original, begint op 1 mei aan haar nieuwe baan. Petra Van der Linden, die tot nu toe aan het hoofd stond van Prénatal Moeder en Kind, begint officieel op 10 juni op haar nieuwe positie.

  5. forum rang 6 SAHR-0310 12 september 2013 22:15
    Ralf Hoppe neuer Vertriebsdirektor bei Wessanen
    2013
    06
    Sep

    Personalwechsel bei Wessanen: Ralf Hoppe wird neuer Vertriebsdirektor Fachhandel. Der derzeitige Vertriebsleiter von Provamel kommt für Thore Quednau, der das Unternehmen zum 31.10.2013 verlässt. Quednau wurde im vergangenen Jahr Vertriebsdirektor bei Wessanen, nachdem er bereits seit 2003 die Leitung des Vertriebsbereiches Fachhandel innehatte. Zuvor war er drei Jahre lang für die Wessanen-Marke Allos tätig.

    Quednau möchte sich nun neuen Herausforderungen stellen. Ralf Hoppe tritt zum 1. Januar 2014 seine Stelle als Vertriebsdirektor Fachhandel im Unternehmen an. Der 47-Jährige hat langjährige Erfahrung in den Bereichen Key Account und Vertriebsleitung und war in den vergangenen Jahren unter anderem für Mars, Bauknecht Hausgeräte und Alpro/Provamel tätig
  6. forum rang 6 SAHR-0310 13 september 2013 07:29
    AMSTERDAM (AFN) - Invesco Limited heeft een kapitaalbelang en stemrecht van 4,21 procent in Wessanen. Dat bleek vrijdag uit een melding bij de Autoriteit Financiële Markten (AFM).

    Het is de eerste melding van Invesco in Wessanen die terug te vinden is in de archieven van de toezichthouder. Invesco heeft ook belangen in Ajax en Kendrion, aldus de database van de AFM.
  7. forum rang 6 SAHR-0310 13 september 2013 07:32
    Meldingsplicht vanaf 3%. Invesco meldt nu belang van 4,21%. Ik zie dit niet terug in het volume van de laatste dagen. Ook niet wanneer ik uit zou gaan van 2,99% naar 4,21%.

    Is wel voldaan aan het tijdig doen van meldingsplicht?
  8. [verwijderd] 13 september 2013 12:28
    en ze zitten in AJAX....
    grappig,schijnbaar over 1 komsten met wessanen
    wel WAT kunnen maar ver van DE top....
    loosers of te overnemen partijen?
    ajax met wie? (ga ik in ajax)
    wessanen wie?
  9. [verwijderd] 13 september 2013 12:42
    quote:

    SAHR-0310 schreef op 13 september 2013 07:32:

    Meldingsplicht vanaf 3%. Invesco meldt nu belang van 4,21%. Ik zie dit niet terug in het volume van de laatste dagen. Ook niet wanneer ik uit zou gaan van 2,99% naar 4,21%.

    Is wel voldaan aan het tijdig doen van meldingsplicht?
    Waarschijnlijk zijn ze onderhands van eigenaar verwisseld? Volume is de laatste tijd inderdaad te weinig geweest om de transactie via de beurs te laten verlopen.
  10. forum rang 6 SAHR-0310 16 september 2013 13:42
    Cleome van den Berg is brandmanager bij Wessanen. Zij is verantwoordelijk voor de lancering van het Engelse theemerk Clipper in Nederland. "Thee is hip en happening."

    Gefeliciteerd met de lancering van Clipper. Wat is Clipper en hoe wordt Clipper ontvangen?

    Cleome van den Berg: "Clipper is een Brits theemerk dat sinds kort ook te koop is in Nederland bij Albert Heijn en bij natuurvoedingswinkels. Als je de verpakking ziet, ben je verkocht. Het heeft een te gek design dat gewoon ‘styling’ is voor je interieur. Het mooie is dat Clipper thee juist staat voor ‘it’s what’s on the inside that counts’. Dat betekent biologische en Fairtrade-thee met een geweldig goede smaak. Dus die verpakking is bijzaak."

    Hoe ziet de lanceringscampagne van Clipper eruit en welke media zet je daarvoor in?

    "Clipper richt zich in eerste instantie op een selecte doelgroep. Jong, hoogopgeleid, stedelijk, bewuste eetstijl. Dat betekent een gerichte PR-campagne en sampling op de juiste plekken om brand ambassadors te creëren. Wie kiezen dus niet voor de beurzen, wel voor urban boerenmarkten."

    Hoe onderscheidt Clipper zich van andere thee?

    "Thee is hip en happening. Net als de koffiemarkt een paar jaar geleden is de theemarkt zich nu sterk aan het ontwikkelen. Het aanbod in smaken in de supermarkt is enorm toegenomen, alleen de kwaliteit blijft achter. Clipper zet de nieuwe standaard voor theedrinken in het supermarktkanaal door theeliefhebbers een biologische, eerlijke premiumthee te bieden."

    Hoe lang werk je al voor Wessanen en in welke functies?

    "Sinds deze zomer werk ik als Brand Manager voor Zonnatura en Clipper."

    Wat heeft de marketingcommunicatie van Wessanen dat andere bedrijven niet hebben?

    "Een echt verhaal. Eigenlijk heel makkelijk voor een marketeer, want het verhaal hoeft niet meer te worden bedacht. De producten zijn eerlijk, dichtbij de natuur en ook nog eens gezond. De uitdaging zit juist in het overbrengen van dat echte verhaal, want gezond eten is complex en niet uit te leggen in één reclamezin."

    Wat deed je voordat je bij Wessanen werkte?

    "Ik was brand manager voor Unox bij Unilever en daarvoor PR consultant bij Winkelman en Van Hessen."

    Op welke social media ben je actief en waarvoor gebruik je ze?

    "Facebook, Twitter, LinkedIn en Pinterest. Voor werk, voor het opdoen van inspiratie en om in contact te blijven met vrienden."

    Kun je jezelf in vijf merken omschrijven?

    "Marie Stella Maris, HEMA, Billabong, Brouwerij ’t IJ en Clipper, want dat merk past helemaal bij mij."

    Wat zijn jouw ambities als marketeer?

    "Ik vind het een intrigerend iets dat veel mensen niet nadenken over wat ze eten en waar het vandaan komt. Ik geloof in ‘wat je eet, ben je zelf’ en vanuit die optiek vind ik het iets onbegrijpelijks dat mensen drie keer per dag hun eten gedachteloos naar binnen werken. Mijn ambitie is dan ook om mensen een bewustere keus te laten maken in de voeding die ze kiezen."
  11. forum rang 6 SAHR-0310 16 september 2013 13:45
    @Research; zojuist artikel geplaatst wat antwoord geeft op je vraag aangaande Clipper thee in NL ;-)
  12. RESEARCH 16 september 2013 19:04
    quote:

    SAHR-0310 schreef op 16 september 2013 13:45:

    @Research; zojuist artikel geplaatst wat antwoord geeft op je vraag aangaande Clipper thee in NL ;-)
    Sahr bedankt voor je artikel, knap gevonden. Vandaag ben ik echter weer tijdelijk uitgestapt (heb alleen nog call opties december). Zit tijdelijk behoorlijk fors in Tom2, eigenlijk iets te fors. Kom na een ritje bij Tom2 (hoop ik) zeer zeker weer terug. Van Clipper heb ik nl. wel goede verwachtingen.
  13. forum rang 6 SAHR-0310 16 september 2013 20:10
    TomTom staat ook wat te gebeuren. Heb ze in porto voor 4,00 gemiddeld. Hoop dat je dan ook nog veel koerswinst behaalt op je stukken TomTom ;-)

  14. RESEARCH 16 september 2013 21:37
    Heb TomTom zelf gemiddeld nu op 4,77 en nog een aantal RBS turbo long 2.0 gekocht voor 2,82. Heb al wel een leuke winst er normaliter had ik dat al verzilverd, maar ik verwacht inderdaad nog meer gezien het volume van de laatste weken en de afbouw van de shortposities. Hoop dat Wessanen nog even rond de 2,80 blijft hangen. Wat ik nog steeds niet begrijp is dat er nog geen duidelijkheid is over de rechtszaak tegen Diageo.
  15. forum rang 7 rene l 16 september 2013 22:07
    quote:

    SAHR-0310 schreef op 16 september 2013 13:42:

    Cleome van den Berg: "Clipper is een Brits theemerk... Het heeft een te gek design dat gewoon ‘styling’ is voor je interieur.

    Kun je jezelf in vijf merken omschrijven?

    ...HEMA...

    Wat zijn jouw ambities als marketeer?

    "Ik vind het een intrigerend iets dat veel mensen niet nadenken over wat ze eten en waar het vandaan komt. Ik geloof in ‘wat je eet, ben je zelf’ en vanuit die optiek vind ik het iets onbegrijpelijks dat mensen drie keer per dag hun eten gedachteloos naar binnen werken. Mijn ambitie is dan ook om mensen een bewustere keus te laten maken in de voeding die ze kiezen."
    SAHR,

    Bedankt voor het signaleren van een nieuwe topper aan het front.
    Tja, van Unox meisje naar een geurbaniseerde meid die 's middag thee zet.
    Unox worsten zij hartstikke ongezond, maar wel heel erg lekker.

    Zelf maakt het mij niet zo uit of er een m/v op een dergelijke positie zit, ik heb grote twijfels of zij voldoende ervaring heeft gezien haar arbeidsverleden, ze spreekt zich zelf behoorlijk tegen, nou ja, als je marketing doet kan het allemaal, als het maar verkoopt.

    We zitten in Europa in een crisis, ik zie dat er in de supermarkten regelmatig flink gestunt wordt met de prijzen van thee van de bekende merken.
    Thuis drinken we ook wel thee, kopen alleen wat er in de aanbieding is, zelf drink ik Koffrie.
    Benieuwd of ze zich er tussen kunnen wringen en marktaandeel kunnen wegkapen bij de gevestigde orde.

    In de jaren 70 vorige eeuw hadden we bij ons in het dorp een Ierse Setter die regelmatig de krant haalde.
    Het beest brak thuis regelmatig uit en snelde zich richting de Hema een paar kilometer verderop.
    In de winkel overrompelde hij het personeel en jatte een Hema Worst, dat beest had smaak.
    Het klinkt ongelofelijk, toch is het waar.

    Ik wacht met smart op geheel of gedeeltelijke ontbinding van deze mistige toko die beleggers continu zand in de ogen strooit.
44 Posts
Pagina: 1 2 3 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 465 6.840
AB InBev 2 5.286
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.580 46.477
ABO-Group 1 19
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.129
Accentis 2 253
Accsys Technologies 22 8.960
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 160
ADMA Biologics 1 31
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 13 16.503
Aedifica 2 832
Aegon 3.257 320.108
AFC Ajax 537 7.018
Affimed NV 2 5.762
ageas 5.843 109.779
Agfa-Gevaert 13 1.862
Ahold 3.536 73.983
Air France - KLM 1.024 34.350
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 466 12.774
Alfen 12 16.570
Allfunds Group 3 1.217
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.247
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 338
Altice 106 51.196
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.485 114.767
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.821 240.378
AMG 965 125.889
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 303 6.524
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 382
Antonov 22.632 153.605
Aperam 91 14.165
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 319
Arcadis 251 8.623
Arcelor Mittal 2.024 318.677
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 267
arGEN-X 15 9.114
Aroundtown SA 1 176
Arrowhead Research 5 9.283
Ascencio 1 20
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.107 37.709
ASML 1.762 77.083
ASR Nederland 18 4.124
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 333
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 29 10.682
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 49
Azerion 7 2.681

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 06 mei

    1. China inkoopmanagersindex diensten april
    2. PostNL Q1-cijfers
    3. Siemens Healthineers Q1-cijfers
    4. TKH Q1-cijfers
    5. Dui inkoopmanagersindex diensten april (def)
    6. EU inkoopmanagersindex diensten april (def) 52,9
    7. VK inkoopmanagersindex diensten april (def)
    8. EU producentenprijzen maart
    9. Tyson Foods Q1-cijfers
  2. 07 mei

    1. Japan inkoopmanagersindex diensten april
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht