Tesla blow-off

4.719 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 ... 232 233 234 235 236 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
Kaspersky
0
Stijging ondanks dat verschillende media de aanval weer hadden ingezet op Tesla. Muay Thai kickboxer.
World money flowing to Tesla. ~

Congratz.
Noah010
0
quote:

DWB Happy schreef op 19 februari 2020 11:45:


[...]



Om ziek van te worden, ik heb vandaag nog meer turbo's short gekocht toen de koers rond de $925,- stond.

Pre market flink omhoog zetten kan ook bedoeld zijn dat ze vandaag vanaf een hoger niveau kunnen beginnen met afstorten.

Mocht het nog veel verder uitbreken dan ruil ik ze om voor turbo's met hogere stoplos

No guts No glory:)


Ik zou het niet doen
Skater
0
Waarom niet beleggen in onderliggende waarden die duidelijkere taal spreken in hun technische signalen? Je mist dan misschien wat volatiliteit in de onderliggende waarde maar kunt dan veiliger (minder instant death) de hefboom opkrikken. Zolang je meer goede signalen hebt dan slechte en de verliezen eerder neemt dan de winsten, is het "slapend" geld verdienen.
Full disclaimer: ik slaap niet best de laatste nachten nu het zo hard omhoog gaat met mijn Tesla-vrije portefeuille :-)
löngterm
0
quote:

boem! schreef op 18 februari 2020 14:23:


Ik speel niet in het casino, vandaar voor mij geen afgeleide producten.

Ik ben op fundamentele gronden ingestapt bij Tesla iets meer dan een jaar geleden met mijn eigen worst- base- en bestcase scenario van $ 100, $ 300 en $ 1.500 tegen een koers van $ 335 rustig blijven zitten bij de door de shorters veroorzaakte koersdaling naar $ 175 om daarna te cashen op het moment dat duidelijk werd dat Tesla als OEM bestaansrecht. 80 % verkocht tegen gemiddeld $ 675. Vandaag zal ik de laatse 15 aandeeltjes van de hand doen.
Ook weer vanwege risk-reward want in mijn huidige worst- base- en bestcase scenario heb ik die waarden staan op $ 300, $ 900 en $9.000.

Met dank aan Musk en aan mijn hand voor geluk maar vooral met dank aan de shorters heb ik de opgeschreven bedragen geherinvesteerd in TOMTOM welke in mijn worst- base- en bestcase scenario veel betere mogelijkheden biedt met targets van 8, 12 en 240 euro kijkend naar Risk-Reward.


Afgeleide producten zijn in essentie geen casino. Dat hangt maar net af van je gebruik. Ik gebruik opties met lange looptijden (1 tot 3 jaar). Hierdoor kan ik met kleinere posities meer koers winst/verlies maken. Maar dit doe ik met een vergelijkbare lange termijn visie.
Skater
0
ls je naar de lijngrafiek kijkt stapjes van een dag, was de eerste top meer een oopsie. Nu gewoon door met de parabol. $1200 over een beursdag of drie? :-D
voda
0
TESLA SPUIT ER WEER VANDOOR
16:00
Op een hoger Wall Street is het weer eens Tesla dat de show steelt, met een koerssprong van 7%.

In Tesla-termen bijna just another day at the office, maar toch. Bloomberg citeert analisten van Piper Sandler, die hun koersdoel 27% hebben opgekrikt. Reden is de batterijdivisie die nu goed is voor 6% van de omzet, maar volgens de analisten potentie heeft om boven de autodivisie uit te groeien.

Voor meer, zie link:

www.iex.nl/Columns/Liveblog.aspx#494104
Skater
0
Om dat te bereiken met de batterijdivisie mogen we wel eens voormaken met fabrieken bouwen. China: geen cellen. GF2 Buffalo: gen cellen. Berlijn: moet nog gebouwd worden. Nieuwe cellen daar sowieso lijkt me. Kan dus nog 2 jaar duren.
Skater
0
Nadeel van de batterijbizz is dat het lastiger is onderscheidend te zijn. Bij een Tesla dak is de Powerwall een makkelijke upsell. Maar als het om grotere objecten gaat, kunnen ze binnenkort alleen nog concurreren op prijs. Leunen daarbij niet alleen op productiecapaciteit (auto's gaan voor), maar ook onderscheidende technologie voor veel betere levensduur danwel lagere kostprijs. Voor beiden zijn ze goed bezig, maar monopolie kan nooit zo lang duren als met premium auto's in giga aantallen.
löngterm
0
quote:

Skater schreef op 19 februari 2020 18:04:


Nadeel van de batterijbizz is dat het lastiger is onderscheidend te zijn. Bij een Tesla dak is de Powerwall een makkelijke upsell. Maar als het om grotere objecten gaat, kunnen ze binnenkort alleen nog concurreren op prijs. Leunen daarbij niet alleen op productiecapaciteit (auto's gaan voor), maar ook onderscheidende technologie voor veel betere levensduur danwel lagere kostprijs. Voor beiden zijn ze goed bezig, maar monopolie kan nooit zo lang duren als met premium auto's in giga aantallen.


Je vergeet hier de capaciteit per kilogram wat misschien wel de belangrijkste factor is. Daarnaast gaan er geruchten dat er al een Tesla batterij lijn is neergezet in Fremond (testlijn). Combineer daar bij Hibar, Maxwell en Gruman en je heb een uitstekende positie om enorme batterij capaciteiten te fabriceren. Zeggen dan een batterij maar een batterij is is te simpel gedacht.
Skater
0
quote:

löngterm schreef op 19 februari 2020 22:30:


[...]

Je vergeet hier de capaciteit per kilogram wat misschien wel de belangrijkste factor is. Daarnaast gaan er geruchten dat er al een Tesla batterij lijn is neergezet in Fremond (testlijn). Combineer daar bij Hibar, Maxwell en Gruman en je heb een uitstekende positie om enorme batterij capaciteiten te fabriceren. Zeggen dan een batterij maar een batterij is is te simpel gedacht.

Hoe kóm je erbij dat ik die vergeet nadat je je zo openlijk irriteerde over mijn posts, steeds ergens een quote te pakken waar je misschien wat hate uit kunt knijpen? Ik heb het prima voorgerekend in eerdere posts.
Ik schreef eerder over Maxwell en Hibar. En de opgelegde kansen die ze nu moeten gaan waarmaken. Ze maken nu 30-35 GWh/jaar in die enige accufabriek van ze. En hoeveel dachten ze per nu nodig te hebben voor hun verschillende producten, als Model 3 niet zo gehaperd had en Model S/X niet geOsbourned?

Ja, die pilot lijn zal wel waar zijn. Benieuwd of die meteen groot genoeg is om aantallen te maken waar een Plaid versie iets aan zou hebben. En de Roadster bijvoorbeeld die lekker wat oplevert per unit.
In Nevada is 1 lijn ongeveer 2 GWh ofzo, als mijn geheugen en schatting me dient?
Vraag me af hoe de nieuwe lijnen zich gaan verhouden tot degenen Nevada.
Als ze echt de productie willen exploderen is maakbaarheid en eventueel instelbaarheid van de lijnen wellicht belangrijker dan de ultieme kosten per GWh gerekend over de economische ensduur van de lijn.
Met makkelijk maakbare machines kunnen ze realisatie uitbesteden of zelfs overlaten aan licentiehouders. Die laatsten zouden in Fremont kunnen meekijken, voor hen is er na goede geheimhoudingsverklaring niets meer te verbergen.

Ik hoop echt dat ze iets dergelijks doen. Aan Grohmann overlaten om even een aantal Gigafactories vol te zetten met 100en GWh... Alleen als het relatief hapsnap werk voor ze is met veel werk dat uitgesteeds kan worden. Misschien helpt het inkakken van de rest van de industrie om machinebouwers snel voor het karretje te kunnen spannen.

Steeds weer berichten dat LG niet goed levert aan andere klanten. Hoe zou Tesla dat oplossen? Meer betalen of een deal sluiten over betere tech? LG's eigen 2170 cellen zijn misschien wel beter dan de huidige van Tesla overigens, meen ik te hebben begrepen uit een recente video. Iets hogere dichtheid en beter in hogere belasting. Daarmee waarschijnlijk ook minder gevoelig voor oververhitting.
Nu ik erover nadenk zou Rimac die wel eens kunnen gebruiken voor hun C_Two Bugatti killer.
boem!
1
quote:

löngterm schreef op 19 februari 2020 16:31:


[...]

Afgeleide producten zijn in essentie geen casino. Dat hangt maar net af van je gebruik. Ik gebruik opties met lange looptijden (1 tot 3 jaar). Hierdoor kan ik met kleinere posities meer koers winst/verlies maken. Maar dit doe ik met een vergelijkbare lange termijn visie.


Mijn opmerking maakte ik nav de afgeleide producten die hier voorbij kwamen en allen een korte tot wel heel korte looptijd hebben.

Dat jij je beperkt tot opties met langere looptijd is inderdaad geen echt casino omdat er een uitgesproken lange termijnvisie op basis van fundamentals aan ten grondslag zal liggen.
Dat je hierbij vele malen grotere winsten/verliezen kan realiseren is voor iedereen duidelijk en ook aangetoont door jou met de resultaten behaalt op je optie-posities.

Iedere belegging is een gok.
Beleggen in aandelen is een beredeneerde gok.
Uitbreiden met langlopende putts en of calls is een aanvulling ter bescherming van of verhoging van die beredeneerde gok.
De grootste winsten/verliezen worden gemaakt met de kortlopende afgeleide producten en vanwege de onvoorspelbaarheid zijn dat de casino-producten waar ik naar verwees.
Skater
0
Volgende keer dat we een koopsignaal zien in TSLA en wel wat durven proberen:

beursproducten.vontobel.com/NL/EN/Pro...
Constant Leverage-Zertifikat on the 10X Long Index linked to Tesla Inc. V4
Symbol CY70VISIN DE000VE3FP55

Dit is geen turbo. Een turbo heeft (als je de richting juist inschatte) een afnemende hefboom en vice versa.
Een hefboomcertificaat wordt elke dag verankerd aan het voorafgaande slot.
In dit geval krijg je dus voor elke 1% boven het vorige slot een +10%.
Lijkt logisch, maar bij 2 opeenvolgende dagen van +1% zie je al verschil met een turbo L10.

Ik heb de 16x Goud en Zilver longs hiervan en de laatste dagen waren dolle pret kan ik je vertellen. Zeker na het MACD kruis op de 1D.

Zie bijlage, special voor jullie gemaakt. Als je een dataserie voor me hebt zet ik die erin. Bijvoorbeeld hoe je zou scoren bij de laatste TSLA rally met een instrument als deze.
In de praktijk scoort het certificaat iets minder, er zitten kosten en ingewikkelde haken en ogen aan.

Je verhandelt deze Vontobel instrumenten kostenloos via FlatEx.
Geen abo, geen transactiekosten. €0,01 activatie.
De interface is een bende, maar je leert er mee werken. Soms zijn er dealtjes om geld cadeau te krijgen bij inschrijving, ik vergat dat zelf te checken vooraf, ging gewoon aan de slag met een account die ik al geopende had.

Met deze 10x zou je positie vandaag tussen €23 en €43 gestuiterd hebben. Te verhandelen tot 22:00 meen ik.

Er zit een soort anti stoploss ingebouwd, kan iemand met meer geduld en kennis van financiële instrumenten beter uitleggen (heel graag ajb). Ze lijken niet stop loss te gaan. Maar ik vond er nog geen met lange looptijd, misschien is het een nieuw product.

Er zijn er ook met minder hefboom. Er bestaat echter het risico dat je bij min of meer vlakke koersen slecht scoort. Niet echt iets om een lange random positie in te nemen als alternatief voor TSLA omdat het goedkoper is. Er is zeker een downside. Maar als je een rally een beetje ziet aankomen (en met mijn net geleerde MACD systeem was deze huidige een makkie), kun je hem helemaal uitrijden tot de 1D MACD overkruist. Dat is sinds december niet meer gebeurd...

Ze zijn er op verschillende onderlyings en verschillende hefbomen.
Wat denken jullie?

Omdat ze goed lijken te werken en in het begin niet veel slechter zijn dan een turbo met dezelfde hefboom, denk ik dat ik de underlyings waar deze voor bestaan beter in de gaten ga houden. Als je 6 of 7 van de 10 keer goed ziet, maar je goed geld. Je stapt namelijk bij een slecht instapsignaal al snel uit om verlies te nemen (moeilijkste wat er is vind ik), en bij enige redelijke rally waar je ook braaf je uitstapsignaal respecteert en je verder niet laat uitschrikken, pak je zeer, zeer goede winsten.

Serieus, zie mijn voorbeeld. Heel cru hoor, de Turbo klopt vast niet precies. SL en FinNiv gelijk gehouden, geen kosten verrekend in beiden.

Bijlage:
Skater
0
Fout in de berekening van het hefboomcertificaat gevonden. Nu lijkt het te kloppen.
Beiden nog zonder aftrek van fees.

Bijlage:
Skater
0
Geen 2 plaatjes per post?

Hier een vlugge schatting van hoe een wilde rally als TSLA zou gaan. Ik denk dat het in het echt een heel stuk harder ging nog.
Wat de beperkingen op grote moves precies zijn bij dit ding weet ik niet, dat soort stof verwerk ik moeilijk. Wie biedt?

Omdat bij grote down dagen zeker meerdere, de verliezen significant zijn, zeker tov een turbo die al een tijdje loopt, misschien wel nóg belangrijker een goede in&out strategie te hebben.
Voordeel van blijkbaar geen echte stop loss is dat je bij een redelijke rally van enige restwaarde nog iets moois maakt (geen idee of er een onderlimiet is). Maar HODL lijkt me geen goed plan. Gewoon handelen zoals je een rally probeert te pakken.
Het MACD systeem dat ik test bracht bij handgekozen amerikaanse aandelen in back testing gemiddeld 13% (inclusief flaters) over gemiddeld 3 weken. 21% per maand.

Dan kijg je dit:
underlying 10x turbo long 10x cert. long
dag dag % 100.00 100 100.00
1 1 101.00 110.00 110.00
2 1 102.01 119.18 121.00
3 1.5 103.54 131.92 139.15
4 2 105.61 147.22 166.98
5 0 105.61 147.22 166.98
6 1.5 107.20 157.36 192.03
7 3 110.41 176.07 249.64
8 2.5 113.17 189.59 312.04
9 2 115.43 199.36 374.45
10 2 117.74 208.43 449.34
11 -1 116.57 204.19 404.41
12 -2 114.23 195.42 323.53
13 3 117.66 209.56 420.59
14 2 120.01 218.06 504.70
15 1 121.22 222.06 555.17

Plaatje toont de eerste reeksen. Schrik niet! Misschien zit ik flink mis.
Bijlage:
DWB Happy
0


Ik heb al mijn short turbo's nog, ik verwacht/hoop dat het vandaag omlaag gaat:)

Gisteren was er duidelijk een grotere verkoper actief, het leek er sterk op in de laatste 15 minuten dat het erg veel moeite koste om uiteindelijk toch op 917 te kunnen sluiten.

Rond de $885 sta ik weer gelijk....
Skater
0
quote:

DWB Happy schreef op 20 februari 2020 11:01:




Ik heb al mijn short turbo's nog, ik verwacht/hoop dat het vandaag omlaag gaat:)

Gisteren was er duidelijk een grotere verkoper actief, het leek er sterk op in de laatste 15 minuten dat het erg veel moeite koste om uiteindelijk toch op 917 te kunnen sluiten.

Rond de $885 sta ik weer gelijk....

Waarom niet een grote koper/kortdekker, om 8% hoger te sluiten?
RJ 80
1
Shorten blijft erg gevaarlijk met Tesla, kijk ermee uit. Er zijn signalen dat institutionele partijen in beginnen te stappen. Met de extra emissive vorige week is de kans daarnaast groot dat shortende partijen van die optie gebruik hebben gemaakt om hun shortrisico te beperken gezien die aandelen 4% onder de beurswaarde van dat moment verkocht warden. Normaal zijn dit redenen voor een aandeel om eens even goed te dippen. Maar bij Tesla blijkbaar niet(!). Alle nieuws lijkt goed nieuws voor het aandeel te zijn, ook al is het nieuws negatief van aard....

Tel hierbij op dat Tesla dit jaar waarschijnlijk in de S&P500 opgenomen gaat worden. Dan komen institutionele partijen al helemaal meer in beeld, plus Tesla zal in meer en meer ETF's opgenomen gaan worden.

Lang verhaal kort, short gaan, putopties, of wat dan ook is puur, maar dan ook puur gokken als je het mij vraagt. Ik zie Tesla niet zomaar meer onder de 750 dollar komen. Hooguit als na Q1 blijkt dat corona een zo grote impact heeft dat er weer eventjes verlies wordt geleden.... Maar als gezegd, dat is dus echt gokken en koffiedik kijken.
Skater
0
Terugkijkend op het laatste half jaar kon een kind met TA goede instapmomenten kiezen in TSLA. Ook als je de volatiliteit door 3 of door 10 deelt.
Waarom niet met een technische blik naar het aandeel kijken?
Ik ben gister long gegaan bij $911. Met welliefst €100 met hefboom 6,16.
Zonder van het geld, ik heb 7 andere posities die me an sich al gewoon goede returns geven en tevens leuke swaps bieden.
Ik ging long omdat er eindelijk weer iets van een signaal was. De MACD opende wat naar boven. Voorals nog dus zonder verwacht resultaat. Je zou denken dat $1000 morgen al zou kunnen gebeuren, maar misschien komt dat ook wel pas volgend jaar een keer.
Skater
0
4.719 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 ... 232 233 234 235 236 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 27 mrt 2020 21:00
Koers 514,360
Verschil -13,800 (-2,61%)
Hoog 525,800
Laag 494,030
Volume 14.377.408
Volume gemiddeld 20.786.633
Volume gisteren 31.199.393

Brussel real time stocks quotedata by Euronext. Other real time EU stocks, by Cboe Europe Ltd.; US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: VWD Group