Forum: AMG » AMG - Oktober 2019 » Pagina: 25 | Beursduivel.be

AMG - Oktober 2019

1.154 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 ... 54 55 56 57 58 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
rekeozsejtlerap ed
0
quote:

ff_relativeren schreef op 10 okt 2019 om 20:07:


[...]
@ Holenbeer,

prima vraag. Als Technologies wordt afgesplitst en een eigen beursnotering krijgt, is het voor Technologies een Initial Public Offering (IPO).

Een eigen beurskoers, een eigen code aan de beurs. Met een 1e notering.
En zeker als die notering niet op het Damrak gebeurt, maar op de Duitse beurs of de Amerikaanse beurs.


Gents and Ladies, bedenk wel wat er gebeurt met zowel Rest-AMG en Technologies vanaf de splitsing. Alle onderdelen van AMG samen, hebben de notering niet verder gebracht dan de AMX. Als dat beetje in 2en wordt geknipt, worden het allebei Smallcaps ..

Het dagelijkse handelsvolume zal niet bijster groot zijn. Zit AMG, en zitten de aandeelhouders, daarop te wachten ? Of is de hele haalbaarheids-studie gewoon een mooie manier om Technologies in de etalage te zetten ?


Greetzzz



Het is spin-off en geen ipo,....tenzij derden erop in kunnen schrijven. Da’s best lastig bij ‘n splitsing (:/)
Frank96
0
quote:

ff_relativeren schreef op 10 okt 2019 om 00:03:


[...]
@ Frank96,

als een onderdeel van het bedrijf apart naar de beurs wordt gebracht,
dan krijgt dat bedrijfsonderdeel een eigen notering -en een eigen code-.
Dat betekent automatisch, dat ook het oude aandeel AMG een wijziging ondergaat.

De waarde van het bedrijfsonderdeel dat vertrekt uit AMG, vertrekt ook als waarde uit het aandeel AMG. Dat krijg je gecompenseerd door aandelen in het gesplitste -en apart op de beurs genoteerde- bedrijf.


De totale waarde van jouw aandelen AMG op de avond (nabeurs) voor de splitsing,
is ook de gezamenlijke waarde de volgende ochtend voorbeurs,
van je nieuwe aandelen + je bestaande aandelen -van het dan Restant AMG-.

Het kan zijn, dat het afgesplitste deel niet in Nederland op de beurs komt.
Je moet dus bij jouw broker bevoegd zijn om ook op andere beurzen te handelen.
Niet iedere belegger / speculant handelt ook op beurzen in het buitenland.

Dat is dus wel iets wat je even in de gaten moet houden. De 2 andere beurzen die in beeld zijn voor de afsplitsing, zijn de Duitse beurs en de Amerikaanse beurs.
Houd de berichtgeving (dus) in de gaten ..



Super duidelijk. Zeer bedankt! Ook voor de tip. Dit heb ik inderdaad niet en zou ik dan dis moeten uitbreiden. Maar stel ik doe dit niet en ik heb bij mijn broker geen bevoegdheid voor aandelen buiten Nederland. Dan gebeurt er wat?
ff_relativeren
0
quote:

Frank96 schreef op 10 okt 2019 om 23:39:


[...]

Super duidelijk. Zeer bedankt! Ook voor de tip. Dit heb ik inderdaad niet en zou ik dan dis moeten uitbreiden. Maar stel ik doe dit niet en ik heb bij mijn broker geen bevoegdheid voor aandelen buiten Nederland. Dan gebeurt er wat?

Hoi @ Frank96,

dan houd je 2 keuzes over :

a) Al je aandelen AMG verkopen nog voordat de splitsing er is.
b) Vooraf met je broker-bank afstemmen dat je in ieder geval wel verkooprecht krijgt van de aandelen op buitenlandse beurzen. + een tijdlijn hoe lang je dat verkooprecht houdt.


@ Frank, als keuze b) niet lukt, dan zit er weinig anders op dan vooraf te verkopen.
Dat is niet je prettigste keuze, dus misschien moet je eens aan tafel met je broker cq bank, om te kijken of je gewoon op buitenlandse beurzen mag handelen.

Ik besef dat je hierboven hebt aangegeven dat die variant niet op tafel ligt.
En je hoeft ons niet uit te leggen waarom die keuze voor jou geen keuze is.

Succes er mee.
Lamsrust
5
quote:

mvdln schreef op 10 okt 2019 om 21:10:


Was deze al gepost? Leuk artikel!

www.vanadiumprice.com/why-you-should-...


“With Glencore we avoid being caught out with an inventory exposure that is subject to price risk,” says Steve Hanke, chairman AMG’s supervisory board, and a professor of applied economics at Johns Hopkins University.

Dit is een zeer belangrijke opmerking van de RvC voorzitter die niet helemaal helder uit het persbericht komt. Deal met Glencore lijkt namelijk te impliceren dat de vanadiumproductie reeds verkocht is zodra deze uit het productieproces komt, zodat deze niet meer als voorraad wordt geboekt. Geen prijsrisico meer, doch ook geen werkkapitaal beslag. Dit zou impliceren dat van de huidige voorraad van USD 260 miljoen een heel groot deel in cash kan worden omgezet waardoor de netto schuldpositie fors daalt. Deze cash vrijval is vermoedelijk deels ingezet voor de recente acquisitie.

Waarschijnlijk wordt over deze deals bij Q3 meer verteld, doch deze uitspraak van de RvC voorman duidt erop dat de deals nog wel wat positiever lijken te zijn dan waarvan we nu op basis van de persberichten kunnen uitgaan.
DeZwarteRidder
0
quote:

Frank96 schreef op 10 okt 2019 om 23:39:


[...]
Super duidelijk. Zeer bedankt! Ook voor de tip. Dit heb ik inderdaad niet en zou ik dan dis moeten uitbreiden. Maar stel ik doe dit niet en ik heb bij mijn broker geen bevoegdheid voor aandelen buiten Nederland. Dan gebeurt er wat?

Je kan altijd verkopen (of niet), alleen kun je dan niet bijkopen.
Tom3
0
FluitendeVogels
0
21-30% short Volgens artikel @mvdln. Hoe gaan die hier uit komen.

Gisteren ook positieve signalen uit de VS en China betreffende de onderhandelingen. Straks Q3-cijfers en vermoedelijk verdere toelichting deals en overname. Update splitsing.

Het begint eindelijk te lopen bij AMG.

Einde van het jaar schat ik 30-32 als koers.
FluitendeVogels
0
quote:

Delange1971 schreef op 11 okt 2019 om 10:09:


Eindelijk intern bij Shell ook gecommuniceerd. Vindt het wel nog steeds vreemd dat er spendcatalyst die al jaren in opslag staat nu nog dit jaar naar Umicore gaat.
Quote;
Shell Catalysts & Technologies signed an agreement with Advanced Metallurgical Group N.V. (AMG), a Dutch listed global producer of advanced metallurgical materials to form a joint venture, Shell & AMG Recycling BV.

The challenge for refiners
Customers are demanding cleaner fuels, driven in part by upcoming regulations such as the IMO2020, which reduces the amount of sulphur allowed in the fuel oil used by ships. Additionally, refineries are increasing their focus towards oil to chemicals. To meet all these challenges refiners are increasingly using residue-upgrading catalysts to get the most from every barrel.

Catalysts are a necessary component for each chemical reaction that takes place in production facilities. Without them, there is no fuel, plastic packaging, lubricant or wax. But the waste from used catalysts forms an environmental challenge. And that’s where Shell & AMG Recycling BV comes in. The new JV, a deepening of the long-standing collaboration between Shell and AMG, focuses on reclamation, recycling, and re-use of spent residue upgrading catalysts.

“Changing regulations and focus have significantly increased the number of residue-upgrading units already in operation, in construction or being planned,” says Andy Gosse, VP Catalyst Sales, Manufacturing and Technology Licensing. “Together with the existing services for new ‘fresh’ catalysts, Shell Catalysts & Technologies now offers refiners a truly circular solution, turning waste into value, replacing disposal with recycling and reuse, and significantly reducing pollution and emissions.”

Reducing waste, CO2 and cost
Rather than transporting and disposing of spent catalysts in landfill. Shell & AMG Recycling BV recycles the waste and reclaims the valuable metals contained within. Vanadium in the form of ferrovanadium is one of those materials, and a good example of the benefit of spent catalyst recycling. Ferrovanadium increases the strength of steel; reclaiming vanadium from used products is a much lower CO2 alternative to mining it. Additionally, the monetisation of vanadium from waste adds income to the refinery’s bottom line.
;Unquote


Even overgenomen uit inhoudelijke draadje,

Die voorraad was wellicht al verkocht/toegezegd aan Umicore....
moneypocket
0
quote:

FluitendeVogels schreef op 11 okt 2019 om 09:28:


21-30% short Volgens artikel @mvdln. Hoe gaan die hier uit komen.

Gisteren ook positieve signalen uit de VS en China betreffende de onderhandelingen. Straks Q3-cijfers en vermoedelijk verdere toelichting deals en overname. Update splitsing.

Het begint eindelijk te lopen bij AMG.

Einde van het jaar schat ik 30-32 als koers.


Wel bijzonder dat Hound Partners nog immer een shortbelang van 4,04 % heeft.
FM70
0
Met een deal vandaag moeten de shorters diep in de buidel gaan tasten om terug te kopen. Het kan dan hard gaan opeens omdat het aanbod beperkt zal zijn. Vanavond staan we op €26. Fijne dag allen!
FluitendeVogels
0
quote:

moneypocket schreef op 11 okt 2019 om 10:47:


[...]

Wel bijzonder dat Hound Partners nog immer een shortbelang van 4,04 % heeft.


Klopt. Ik denk dat wanneer Hound gaat bewegen dat een trigger is voor de anderen. Dat weet Hound natuurlijk ook, dus die moeten dan een heel slim spelletje spelen om ervoor te zorgen dat de koers niet explodeert zodra zij gaan bewegen.

Volume is trouwens mooi vandaag. Niets te klagen. Behalve dan dat ik niet op 24,90 even verkocht heb en lager teruggekocht heb :)
Louis Pasciuto
0
Vanadiumprijs blijft wel dalen, inmiddels 26,50$ na lange tijd toch rond die 30$ te hebben gebivakkeerd.
Just lucky
0
Ben dan wel zeer benieuwd hoe dat contract met Glencore er uit ziet, geen risico van prijsschommelingen meer, geen beslag werkkapitaal?
geldmaker
0
quote:

Louis Pasciuto schreef op 11 okt 2019 om 11:14:


Vanadiumprijs blijft wel dalen, inmiddels 26,50$ na lange tijd toch rond die 30$ te hebben gebivakkeerd.


Iemand hier een valide opmerking over. Blijft toch een - voor mij- vreemde situatie..
Wie ?
DeZwarteRidder
0
quote:

Just lucky schreef op 11 okt 2019 om 11:32:


Ben dan wel zeer benieuwd hoe dat contract met Glencore er uit ziet, geen risico van prijsschommelingen meer, geen beslag werkkapitaal?

Dat zullen we nooit te weten komen, maar misschien kunnen we iets zien aan de balans.

Glencore dekt waarschijnlijk z'n prijsrisico's in door direct door te verkopen aan vaste afnemers en kennelijk is dat bij AMG nooit gelukt.
FluitendeVogels
0
En wat doe je nu als publiekelijk bekende shorter die nog een procent of meer moet terugkopen? Dat lukt niet op 1 dag, met moeite in 2, wanneer er geen andere kapers op de kust zijn. Je hebt 2 dagen om onder de radar te coveren, daarna is het publiekelijk bekend.

Pfff, heb wel met ze te doen nu even, want hoe gaan ze hier uit komen?

Volume blijft netjes op pijl, over een week of twee de Q3-cijfers, meest positieve berichten over een mogelijke deal tussen China en de VS.

Ze moeten gokken op het escaleren van de handelsoorlog, iets anders kan ik niet bedenken.
Rider
0
quote:

FluitendeVogels schreef op 11 okt 2019 om 12:35:


En wat doe je nu als publiekelijk bekende shorter die nog een procent of meer moet terugkopen? Dat lukt niet op 1 dag, met moeite in 2, wanneer er geen andere kapers op de kust zijn. Je hebt 2 dagen om onder de radar te coveren, daarna is het publiekelijk bekend.

Pfff, heb wel met ze te doen nu even, want hoe gaan ze hier uit komen?

Volume blijft netjes op pijl, over een week of twee de Q3-cijfers, meest positieve berichten over een mogelijke deal tussen China en de VS.

Ze moeten gokken op het escaleren van de handelsoorlog, iets anders kan ik niet bedenken.


Het voordeel voor de shorters nu is dat we tegen een weerstand zitten en dit met een rsi boven de 70. Als je kijkt op grafiek valt de koers altijd wat terug aan deze rsi levels. Dus ik denk nog een korte terugval en daarna richting de 30 euro.
1.154 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 ... 54 55 56 57 58 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 11-dec-19 17:35
Koers 20,310
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 20,760
Laag 19,965
Volume 500.400
Volume gemiddeld 396.654
Volume gisteren 500.400