Een ronduit positieve kwartaalupdate van Unilever vanochtend. Het concern presteerde over het afgelopen kwartaal beter dan verwacht met een underlying sales growth van 4,4%, ditmaal deels ook gedreven door hogere volumes en niet enkel prijsstijgingen. Het was daarbij vooral de Beauty & Wellbeing-divisie die er positief uitstak, maar ook de af te splitsen Ice Cream-divisie deed het aardig. Dat komt natuurlijk niet slecht uit met het oog op de plannen. Beleggers reageerden terecht positief op de trading update over het eerste kwartaal van Unilever. De consensus zocht naar een kwartaalomzet van €14,7 miljard en een underlying sales growth (usg) van 3,5%. Het concern rapporteerde uiteindelijk een omzet van €15 miljard en een usg van 4,4%. De Beauty & Wellbeing-divisie sprong eruit met een usg van liefst 7,4%, maar ook de usg bij Personal Care was met 4,8% boven verwachting. Home Care en Nutrition presteerden min of meer conform verwachting met een usg van respectievelijk 3,1% en 3,7%.
Dit artikel is alleen voor Beursduivel Premium abonnees
Wilt u het artikel
‘Gaat Unilever eindelijk de langverwachte sprong omhoog maken? ’ verder lezen?
-
1 maand
€15,95 / per maand
-
-
12 maanden
€14,95 / per maand
6% korting
-
24 maanden
€13,95 / per maand
13% korting