Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

Air France-KLM FR001400J770

Laatste koers (eur)

10,520
  • Verschill

    +0,170 +1,64%
  • Volume

    1.918.018 Gem. (3M) 2M
  • Bied

    10,480  
  • Laat

    10,540  
+ Toevoegen aan watchlist

AF KLM Augustus 2014

55 Posts
Pagina: 1 2 3 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 5 augustus 2014 14:43
    Het aandeel wordt op deze manier kapot geshort! Vandaag ook weer dik in de min terwijl alle indices toch redelijk groen staan!? Weerstanden lijken er in de verste verte niet te zijn? Rond de 7 pas weer?

    Shorters bouwen ook nogsteeds uit dus kan nog wel even duren eer het weer omhoog gaat. Maar als het dan om hoog gaat dan knalt het waarschijnlijk weer als een raket omhoog vanwege een short-squeeze.

    Iemand een idee waar we een serieuze weerstand kunnen verwachten?
  2. forum rang 8 Wilbar 5 augustus 2014 14:55

    Wat bedoelt U met "op deze manier kapot geshort"?
    De daling heeft alles te maken met dit bericht:

    'Luchtruim mogelijk dicht voor Europa'

    MOSKOU (AFN/RTR) - Rusland overweegt het luchtruim boven Siberië te sluiten voor Europese luchtvaartmaatschappijen. Dat meldde de Russische krant Vedomosti dinsdag op basis van ingewijden.

    De maatregel zou worden overwogen als reactie op de sancties die door Europa zijn ingesteld tegen Rusland. De sluiting van het luchtruim boven Siberië zou Europese luchtvaartmaatschappijen met hoge kosten opzadelen. Vluchten naar bijvoorbeeld China en Japan zouden moeten worden omgeleid, waardoor ze langer zouden duren en de brandstofrekening stevig op zou lopen.

    Het verantwoordelijke ministerie van Transport wilde tegen de krant niet reageren op het bericht.

    Heffingen

    Een eventuele sluiting van het luchtruim zou Rusland overigens ook veel geld kosten, aangezien de Europese luchtvaartmaatschappijen betalen voor de toegang tot de routes over Siberië. Die heffingen worden geïnd door de Russische luchtvaartmaatschappij Aeroflot, die daar volgens Vedomosti jaarlijks zo'n 300 miljoen dollar aan verdient.

    Een woordvoerder van KLM liet desgevraagd weten dat het te vroeg is om op de eventuele gevolgen van de sluiting van het luchtruim in te gaan.
  3. zonnedaal 5 augustus 2014 15:07
    Sinds die Camiel Eurlings CEO van de KLM is, lijkt het aandeel in een vrije val belandt. Geen enkele reactie van het management ter ondersteuning van de koers. Nada niets. Het gebruikelijk stilte die je bij meer Nederlandse CEO's aantreft, wanneer de waarde van de toko gedecimeerd wordt.
  4. forum rang 8 Wilbar 5 augustus 2014 15:15
    quote:

    zonnedaal schreef op 5 augustus 2014 15:07:

    Sinds die Camiel Eurlings CEO van de KLM is, lijkt het aandeel in een vrije val belandt. Geen enkele reactie van het management ter ondersteuning van de koers. Nada niets. Het gebruikelijk stilte die je bij meer Nederlandse CEO's aantreft, wanneer de waarde van de toko gedecimeerd wordt.
    Koers wordt voornamelijk in Parijs gemaakt.
  5. [verwijderd] 5 augustus 2014 15:15
    quote:

    Wilbar schreef op 5 augustus 2014 14:55:

    Wat bedoelt U met "op deze manier kapot geshort"?
    De daling heeft alles te maken met dit bericht:

    'Luchtruim mogelijk dicht voor Europa'

    Dit bericht heb ik even gemist. Desalniettemin grijpen shorters dit bericht aan om bij dit soort nieuwberichten het aandeel structureel lager te zetten. Wanneer je het bied boekje regelmatig bestudeerd valt op dat men de laat continue volzet en eventuele stijgingen daarmee blokkeren. Het aandeel is vanaf de top al bijna 40% van zijn beurswaarde kwijt en slechts een aantal weken tijd.

    Een volatiel aandeel als Air France-KLM zou gewoon moeten herstellen op een positieve beursdag. Echter de laatste weken wordt dit tegen gehouden door grote partijen die andere belangen hebben.
  6. forum rang 8 Wilbar 5 augustus 2014 15:23
    quote:

    Okidoki_iex schreef op 5 augustus 2014 15:15:

    [...]

    Dit bericht heb ik even gemist. Desalniettemin grijpen shorters dit bericht aan om bij dit soort nieuwberichten het aandeel structureel lager te zetten. Wanneer je het bied boekje regelmatig bestudeerd valt op dat men de laat continue volzet en eventuele stijgingen daarmee blokkeren. Het aandeel is vanaf de top al bijna 40% van zijn beurswaarde kwijt en slechts een aantal weken tijd.

    Een volatiel aandeel als Air France-KLM zou gewoon moeten herstellen op een positieve beursdag. Echter de laatste weken wordt dit tegen gehouden door grote partijen die andere belangen hebben.
    Ik respecteer Uw mening.
    1. Maar kennelijk is er geld te verdienen om "short" te gaan bij AF/KL. Is ook een vorm van beleggen. Ik denk dat mijn pensioenmaatschappij dat ook doet, dus ik kan er eigenlijk geen groot bezwaar tegen hebben.
    2. We zijn inderdaad in korte tijd 40% kwijt. Maar misschien zegt dat wel dat een koers van 11,85 veel te hoog was.
  7. [verwijderd] 5 augustus 2014 15:57
    quote:

    Wilbar schreef op 5 augustus 2014 15:23:

    [...]

    Ik respecteer Uw mening.
    1. Maar kennelijk is er geld te verdienen om "short" te gaan bij AF/KL. Is ook een vorm van beleggen. Ik denk dat mijn pensioenmaatschappij dat ook doet, dus ik kan er eigenlijk geen groot bezwaar tegen hebben.
    2. We zijn inderdaad in korte tijd 40% kwijt. Maar misschien zegt dat wel dat een koers van 11,85 veel te hoog was.

    Ik ben op zich ook niet tegen op speculeren op een daling. Alleen een aandeel drukken met grote aantallen aandelen is manupulatie en is verboden in Nederland bij mijn weten. Dus je pesioenfonds zal niet tot de shortende partijen horen.

    Het zou mij overigens niks verbazen als het aandeel bewust 'opgepompt' is om het vervolgens enorm te shorten.

    Hoop voor het aandeel en de particuliere aandeelhouder dat het aandeel binnenkort weer in wat rustiger vaarwater beland en de weg weer omhoog vindt. Dit zal mijn inziens vooral afhangen van het algehele beursklimaat dat momenteel vooral ingegeven wordt door de onrust in Oekraine en Gaza.

    Succes voor de zittenblijvers

  8. zonnedaal 5 augustus 2014 17:49
    quote:

    Okidoki_iex schreef op 5 augustus 2014 15:57:

    [...]

    Hoop voor het aandeel en de particuliere aandeelhouder dat het aandeel binnenkort weer in wat rustiger vaarwater beland en de weg weer omhoog vindt. Dit zal mijn inziens vooral afhangen van het algehele beursklimaat dat momenteel vooral ingegeven wordt door de onrust in Oekraine en Gaza.
    1 aug: Odey Asset Mnt. meldt een shortpositie in Air France-KLM van 0.85% (laatst bekende positie: 0.05%

  9. aandeeltje! 5 augustus 2014 23:49
    quote:

    zonnedaal schreef op 5 augustus 2014 15:07:

    Sinds die Camiel Eurlings CEO van de KLM is, lijkt het aandeel in een vrije val belandt. Geen enkele reactie van het management ter ondersteuning van de koers. Nada niets. Het gebruikelijk stilte die je bij meer Nederlandse CEO's aantreft, wanneer de waarde van de toko gedecimeerd wordt.
    De directie houdt zich niet bezig met ondersteuning van de koers. Dat zit niet in het takenpakket, sterker daar moet een directeur zich verre van houden!
  10. aandeeltje! 5 augustus 2014 23:51
    quote:

    Wilbar schreef op 5 augustus 2014 15:23:

    [...]

    Ik respecteer Uw mening.
    1. Maar kennelijk is er geld te verdienen om "short" te gaan bij AF/KL. Is ook een vorm van beleggen. Ik denk dat mijn pensioenmaatschappij dat ook doet, dus ik kan er eigenlijk geen groot bezwaar tegen hebben.
    2. We zijn inderdaad in korte tijd 40% kwijt. Maar misschien zegt dat wel dat een koers van 11,85 veel te hoog was.

    Pensioenfondsen gaan niet short hoor, maar belenen wel aandelen aan shortgaanders....
  11. renardeau 6 augustus 2014 11:04
    quote:

    Okidoki_iex schreef op 5 augustus 2014 15:57:

    [...]

    Ik ben op zich ook niet tegen op speculeren op een daling. Alleen een aandeel drukken met grote aantallen aandelen is manupulatie en is verboden in Nederland bij mijn weten. Dus je pesioenfonds zal niet tot de shortende partijen horen.

    Het zou mij overigens niks verbazen als het aandeel bewust 'opgepompt' is om het vervolgens enorm te shorten.

    Hoop voor het aandeel en de particuliere aandeelhouder dat het aandeel binnenkort weer in wat rustiger vaarwater beland en de weg weer omhoog vindt. Dit zal mijn inziens vooral afhangen van het algehele beursklimaat dat momenteel vooral ingegeven wordt door de onrust in Oekraine en Gaza.

    Succes voor de zittenblijvers

    Klopt volkomen mee eens. Short gaan met grote hoeveelheid "geleende" aandelen heeft niets met handelen te maken. Shorts zijn lekker bezig
  12. [verwijderd] 6 augustus 2014 11:45
    Eens kijken of ze het lef hebben om de koers door de steun (7 euro) te drukken. Dankzij mijn switch van Mittal naar dit andere schijtaandeel mijn hele winst sinds de zomer vorig jaar (Mittal, ING, AEGON) weggevaagd. Op dit moment krijg ik de aandelen op zijn vroegst volgend jaar december voor 9 euro in mijn maag gesplitst. Gelukkig had ik op een koers van 10 ook nog calls geschreven (dec15 12,00), dus daar heb ik nu flinke winst op. Maar weegt natuurlijk niet op tegen het papieren verlies.
    Sterkte aan allen...
  13. [verwijderd] 6 augustus 2014 11:51
    Lijkt er op dat meerdere indices zojuist hun weerstanden hebben getest. Zo ook het aandeel Air France-KLM. Zou van sterkte getuigen als het aandeel nu weer richting groen gaat.

    Het aandeel hersteld vaak weer wat in de middag om aan het einde van de dag weer neer gedumpt te worden. Als het blijft herstellen tot aan het eind van de dag dan is mijn inziens de voorlopige bodem rond de 7.12 bereikt.
  14. [verwijderd] 7 augustus 2014 13:15
    Steeds grote laat blokken. Gelukkig worden deze vandaag goed weggekocht. De komende dagen moet blijken of de bodem is gezet en we weer omhoog kunnen. Met kansen op een short-squeeze
  15. [verwijderd] 7 augustus 2014 16:27
    Koers wordt voor het eind van de dag nog even structureel omlaag gedumpt. Het lijkt er op dat de longs vandaag niet opgewassen zijn tegen het dumpwerk van de shorts. Jammer
55 Posts
Pagina: 1 2 3 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in
Premium Premium

Air France-KLM heeft een serieus kostenprobleem, en dat is niet voor het eerst

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 13 mei

    1. NL faillissementen april
    2. ASMI jaarvergadering
    3. Fagron jaarvergadering
  2. 14 mei

    1. B&S Group Q1-cijfers
    2. OCI Q1-cijfers
    3. Bayer Q1-cijfers
    4. Agfa-Gevaert Q1-cijfers
    5. Dui inflatie april (def)
    6. VK werkloosheid maart
    7. Dui ZEW-index economisch sentiment mei
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht