Bullwish schreef op 19 mei 2022 16:15:
Het gat met Tesla gaat gedicht worden. Tesla heeft nu nog een hele ruime marge, maar zal straks in prijs zakken om te concurreren. Dan kunnen ze goedkopere auto's leveren (Model 3) en daarmee zullen ze zich op een ander segment richten dan Mercedes, Audi, BMW, enz.
Iemand die een beetje goed kijkt, iemand die iets meer verlangt van een auto, de échte autoliefhebber, mensen met net iets meer geld...die zullen straks uiteindelijk allemaal kiezen voor een premium merk. Qua kwaliteit van de auto's valt een Tesla niet te vergelijken met de Duitse premium merken. Bovendien schijnt de service van Tesla ook waardeloos te zijn (en als ze zoveel gaan afzetten, wordt dat alleen maar minder).
De Duitse premium merken zetten stappen met de elektrificatie, achter de schermen wordt veel geld in R&D gepompt en langzaamaan wordt het zichtbaar. Mercedes ligt daarin momenteel voorop. Wat elektrificatie betreft komt er een inhaalslag en wordt het gat met Tesla weggepoetst.
Tesla is dadelijk gewoon een merk, 13 in dozijn, voornamelijk voor middelklassers (Model 3). Ja, daar kunnen ze geld mee verdienen, als ze voor volume gaan en veel afzetten. Maar verder is het niets bijzonders, want wat Tesla heeft, hebben anderen straks ook plus veel extra's. De anderen zullen dus beter zijn. Dat zijn ze nu al, ze moeten alleen nog aan de actieradius sleutelen, maar kijk eens naar de range van de laatste test van Mercedes, daarmee is het gat gedicht.
Staar je niet blind op Tesla. De Duitse premium merken zullen altijd beter blijven.