Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

Air France-KLM FR001400J770

Laatste koers (eur)

10,560
  • Verschill

    -0,215 -2,00%
  • Volume

    1.316.895 Gem. (3M) 2M
  • Bied

    -  
  • Laat

    -  
+ Toevoegen aan watchlist

Air-France KLM eindelijk omhoog in 2017?

3.769 Posts
Pagina: «« 1 ... 143 144 145 146 147 ... 189 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. totoo 12 oktober 2017 11:02
    quote:

    joebeatt schreef op 12 oktober 2017 10:23:

    OK, je zit dus al short? Dan is het schrijven van een putoptie inderdaad een mogelijkheid om de "schade" te beperken. Maar pas op! Zodra je een put geschreven hebt vervalt ook de mogelijkheid om de aandelen heel goedkoop terug te kopen als de koers echt in zou storten. Stel dat de koers terugvalt naar €5. Dan ben jij als je dan nog short zit spekkoper. Heb je echter een put op €10 geschreven dan betaal je geen €5 maar €10 voor het terugkopen van de aandelen.

    Als ik jou was zou ik in deze fase geen putopties schrijven. Je gokte erop dat de koers zou dalen. In plaats daarvan is de koers 30% gestegen. Nu probeer je dat verlies een klein beetje goed te maken. Psychologisch heel goed te verklaren. Maar dat ga je doen met een "long-constructie" (geschreven put) die je nu een klein bedrag oplevert maar die je de kans afneemt om een grote klapper te maken. Het is vaak onverstandig om long te gaan na een flinke stijging, zeker als je denkt dat AF nu fundamenteel overgewaardeerd is. Maar ik begrijp je dilemma. Ik zit zelf ook short. Ik wacht nog even af.
    ja duidelijk, maar inmiddels tijd om mij strategie aan te passen op nieuwe visie "terminal Europa" het is mij steeds meer duidelijk dat Lufthansa en Airfrance-KLM de politieke-economische spil zijn doordat ze 2 grootmachten zijn binnen Europa, Al-Italia airport ligt op de coma afdeling
    Spanje is aangesloten bij de Pomps en is uitgespeeld met pokertafel Europa met verdeling van de markt en werkgelegenheid

    Een koersval ver beneden de emissie van 10 eur 20% nieuwe aandelen zie ik niet meer gebeuren op middelangee termijn

  2. joebeatt 12 oktober 2017 11:26
    quote:

    totoo schreef op 12 oktober 2017 11:02:

    [...]
    ja duidelijk, maar inmiddels tijd om mij strategie aan te passen op nieuwe visie "terminal Europa" het is mij steeds meer duidelijk dat Lufthansa en Airfrance-KLM de politieke-economische spil zijn doordat ze 2 grootmachten zijn binnen Europa, Al-Italia airport ligt op de coma afdeling
    Spanje is aangesloten bij de Pomps en is uitgespeeld met pokertafel Europa met verdeling van de markt en werkgelegenheid

    Een koersval ver beneden de emissie van 10 eur 20% nieuwe aandelen zie ik niet meer gebeuren op middelangee termijn
    Redelijk argument. Maar denk je echt dat Duitsland en Frankrijk samen alle prijsvechters buiten de deur kunnen houden? Die komen heel langzaamaan ook op bij de lange afstand. De westerse "homo festivus" leeft op dit moment in een orgie van vliegreizen en bij stijgend tij gaan alle boten omhoog. Er hoeft echter maar één kink in de kabel te komen (oorlog, grote aanslag, olieprijs) en alles stort in. En dan moet ik nog zien dat AF de concurrentie aankan.
  3. totoo 12 oktober 2017 12:07
    quote:

    FPAK schreef op 12 oktober 2017 11:24:

    Reacties lezen blijft leuk.....
    "this airline is a joke right?"
    www.youtube.com/watch?v=rXls9p8um04
    Je suis desole pour ca, was het maar om te lachen, humor doet het altijd beter als een kinderachtige leerlingen groep 3 niveau flut commercial doelgroep: heb geen geld en school pas als ID
  4. FPAK 12 oktober 2017 14:46
    Toch snap ik niet helemaal wat Lufthansa nou anders gaat doen met de AirBerlin onderdelen dan wat AirBerlin zelf al deed.......Waardoor ze nu ineens niet meer verliesgevend zouden zijn.
  5. forum rang 6 gbakl 12 oktober 2017 16:30
    ik vind dat Lufthansa een veel hogere prijs betaalt dan aanvankelijk gedacht en daarmee ook niet heel Airberlin binnen haalt.
    qua deal voor werkgelegenheid, denk ook aan vele regionale luchthavens
    die anders compleet instorten, is dit helemaal geen foute uitkomst.

    Alitalia wordt veel spannender want is de nationale carrier en ook
    heeeel veel afhandeling is Alitalia personeel dus grote chaos als
    het straks zover is.
    passagiers zijn dan de klos en kunnen geen kant meer op als ze
    willen vliegen tenminste ook al is het geen Alitalia vlucht.
  6. forum rang 6 gbakl 12 oktober 2017 17:42
    het enige positieve na weer een waardeloze beursdag is de nabeurs
    a bijna 25% vd omzet en 5 cent eraf naar 13,33

    hoppa
  7. forum rang 6 gbakl 13 oktober 2017 09:15
    op vrijdag de 13e doen de jongens
    een dagje onder de 13 euro

    eens kijken hoe lang dat duurt.
    forse opening dat belooft wel wat leuks.
  8. Sjonnie2 13 oktober 2017 09:20
    quote:

    gbakl schreef op 13 oktober 2017 09:15:

    op vrijdag de 13e doen de jongens
    een dagje onder de 13 euro

    eens kijken hoe lang dat duurt.
    forse opening dat belooft wel wat leuks.
    Ik ben er blij mee m'n shorts beginnen eindelijk eens te renderen, maar de grote vraag voor mij op dit moment is waarom zakt de koers nu met 3,5%
  9. forum rang 6 gbakl 13 oktober 2017 09:24
    volume stelde weinig meer voor bij te hoge koersen
    er moet weer wat leven in komen en ze gooien er een short-actie
    tegenaan, wel met fors volume overigens.
  10. totoo 13 oktober 2017 09:32
    quote:

    TheBateman schreef op 13 oktober 2017 09:26:

    Ik heb mijn shorts gecovered.
    ..niet een beetje snel beslist naar 30 min handel en een aandeel die 30-35% te hog staat ..?
  11. forum rang 6 gbakl 13 oktober 2017 09:41
    geduld is al maanden op de proef gesteld hier en
    er zal niet heel snel vertrouwen zijn dat er een
    normale koers op de borden komt.
  12. totoo 13 oktober 2017 10:07
    quote:

    FPAK schreef op 13 oktober 2017 10:05:

    Een daling met een handrem.
    ja maar wel alvast met de neus naar beneden gericht als de handrem er weer afgaat
  13. NielsjeB 13 oktober 2017 10:12
    quote:

    TheBateman schreef op 13 oktober 2017 09:26:

    Ik heb mijn shorts gecovered.
    Huh? Komt eindelijk een beetje beweging in, ik blijf zitten. Net aan verlies goedgemaakt nu, het mag nog wel wat verder naar beneden.
  14. FPAK 13 oktober 2017 10:20
    quote:

    totoo schreef op 13 oktober 2017 10:07:

    [...]

    ja maar wel alvast met de neus naar beneden gericht als de handrem er weer afgaat
    Tja, dat weten we niet. Kan zomaar weer omhoog knallen.
    Iig duidelijk dat ze de 12,87 vandaag willen hebben (of iets in die buurt).
  15. forum rang 6 gbakl 13 oktober 2017 10:28
    lekker cynisch de aanhef van dit draadje....KLM omhoog,
    laten we die er nog maar even inhouden terwijl iedereen een
    enorme daling voorziet en die ook onvermijdelijk is......ooit.
3.769 Posts
Pagina: «« 1 ... 143 144 145 146 147 ... 189 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in
Premium Premium

Air France-KLM heeft een serieus kostenprobleem, en dat is niet voor het eerst

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 20 mei

    1. Dui, producentenprijzen april
    2. Ryanair jaarcijfers
    3. Brunel ex €0,55 dividend
    4. HAL ex €2,85 dividend
    5. UMG ex €0,27 dividend
    6. Alfen Q1-cijfers
    7. Zoom Video Communications Q1-cijfers
  2. 21 mei

    1. Envipco Q1-cijfers
    2. Fagron ex €0,30 dividend
    3. Euronext ex €2,48 dividend
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht