Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,715
  • Verschill

    +0,095 +1,69%
  • Volume

    143.542 Gem. (3M) 327,6K
  • Bied

    5,705  
  • Laat

    5,720  
+ Toevoegen aan watchlist

TomTom Juuni 2017

3.395 Posts
Pagina: «« 1 ... 39 40 41 42 43 ... 170 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 9 juni 2017 11:25
    Belga nieuws 07/06
    ter info

    ""
    Delphi en Transdev werken samen aan geautomatiseerd vervoer bij 2019 voor Frankrijk
    Renault levert de elektrische auto's en busjes
    testproject Normandië en shuttlebus voor Saclay ( voorstad Parijs)

    Delphi zal het platform ontwikkelen dat ook door andere automerken gebruikt kan worden
    Delphi werkt samen met chipgigant Intel, BMW & MBLY

    Ook Bosch zit niet stil , die mikken op samenwerking met oa Mercedes Benz

    Uber werkt samen met Volvo , maar Uber kende echter al enkele tegenslagen bij zelf rijdende testauto's
    Uber/Volvo staken al 300mio in het project

    bron: Reuters/Tijd

    ""

    en nogmaals even ter herhaling, heel TT aan de beurs voor 2 miljard, inclusief 1 miljard Telematics 135 mio cash en 100 mio voorraden
    dus afgerond zeg maar de kaarten van TT hebben een beurswaarde van 1 miljard ?

    how can ? wel dat kan dus niet en dat gaan we straks in de koers zien.

  2. [verwijderd] 9 juni 2017 11:40
    quote:

    W schreef op 9 juni 2017 11:25:

    Belga nieuws 07/06
    ter info

    ""
    Delphi en Transdev werken samen aan geautomatiseerd vervoer bij 2019 voor Frankrijk
    Renault levert de elektrische auto's en busjes
    testproject Normandië en shuttlebus voor Saclay ( voorstad Parijs)

    Delphi zal het platform ontwikkelen dat ook door andere automerken gebruikt kan worden
    Delphi werkt samen met chipgigant Intel, BMW & MBLY

    Ook Bosch zit niet stil , die mikken op samenwerking met oa Mercedes Benz

    Uber werkt samen met Volvo , maar Uber kende echter al enkele tegenslagen bij zelf rijdende testauto's
    Uber/Volvo staken al 300mio in het project

    bron: Reuters/Tijd

    ""

    en nogmaals even ter herhaling, heel TT aan de beurs voor 2 miljard, inclusief 1 miljard Telematics 135 mio cash en 100 mio voorraden
    dus afgerond zeg maar de kaarten van TT hebben een beurswaarde van 1 miljard ?

    how can ? wel dat kan dus niet en dat gaan we straks in de koers zien.

    Eens.

    Telematics kan ook voor 2 miljard worden verkocht met die 750.000 jaarabonnementen.

    Volgens marktexpert Roger Lanctot is de huidige minimale assetwaarde van TomTom 40 euro.

    Nog steeds een schijntje als je naar de groei van het marktaandeel en de groei van de markt kijkt.

    Assetwaarde zegt bij TomTom meer dan wpa omdat TomTom de afgelopen jaren honderden en honderden miljoenen aan extra ontwikkelingskosten direct heeft afgeboekt. Zo maar richting de 1 euro wps per jaar.
  3. [verwijderd] 9 juni 2017 11:45
    quote:

    VOORTS schreef op 9 juni 2017 11:33:

    En dan met €12 p/a bedankt worden?
    die kans bestaat, het is te hopen dat het dan onderdak gaat vinden bij een beursgenoteerd bedrijf en geen private company dan kunnen we nog mee investeren in de nieuwe eigenaren, zijn die dan spekkoper zal het over tijd ook in dat aandeel terug te winnen zijn
    eindigt het onder private company of equity is het einde oefening, voor ons in ieder geval
    maar wat ook kan is dat het aandeel straks niet te houden is en dan valt elk plan voor mogelijk boze opzet in het water, kijk hier aan 9 euro is het ongelofelijk kwetsbaar ( lees alles in de sector erop na) maar staat het aandeel dadelijk aan 12 euro einde jaar gepushed door een activist dan is het een ander verhaal, want het voor 12 @ 15 inpikken is wat anders dan aan 20 of 25
  4. Chameleon 9 juni 2017 11:46
    www.economist.com/news/business/21723...

    "America’s big three car companies, General Motors, Ford and Fiat Chrysler, have also invested heavily in digital mapping through AI startups and in partnerships with ride-hailing firms and with TomTom of the Netherlands, another older mapping firm."
  5. [verwijderd] 9 juni 2017 11:51
    quote:

    Chameleon schreef op 9 juni 2017 11:46:

    www.economist.com/news/business/21723...

    "America’s big three car companies, General Motors, Ford and Fiat Chrysler, have also invested heavily in digital mapping through AI startups and in partnerships with ride-hailing firms and with TomTom of the Netherlands, another older mapping firm."
    Waarom mogen wij niet weten met wie?
    Wat zijn de deals?
  6. [verwijderd] 9 juni 2017 11:52
    quote:

    W schreef op 9 juni 2017 11:45:

    [...]

    die kans bestaat, het is te hopen dat het dan onderdak gaat vinden bij een beursgenoteerd bedrijf en geen private company dan kunnen we nog mee investeren in de nieuwe eigenaren, zijn die dan spekkoper zal het over tijd ook in dat aandeel terug te winnen zijn
    eindigt het onder private company of equity is het einde ofening voor ons in ieder geval
    maar wat ook kan is dat het aandeel straks niet te houden is en dan valt elk plan voor mogelijk boze opzet in het water, kijk hier aan 9 euro is het ongelofelijk kwetsbaar ( lees alles in de sector erop na) maar staat het aandeel dadelijk aan 12 euro einde jaar gepushed door een activist dan is het een ander verhaal, want het voor 12 @ 15 inpikken is wat anders dan aan 20 of 25
    Dat de halsstarrigheid van HG straks ook maar eens in het voordeel mag zijn van de kleine aandeelhouder bosch 10% deelneming in tt en dan groeien ala galapagos asml.....
  7. Alpen 9 juni 2017 12:02
    quote:

    Hik schreef op 9 juni 2017 10:46:

    [...]

    "Bosch wants to launch the Radar Road Signature onto the market in Europe and the U.S. by 2020 at the latest"

    Dus op zijn laatst in 2020, maar mogelijk dus al eerder.
    Ja mogelijk dus eerder, en waarschijnlijk niet alleen in Europa en de V.S.. Bosch maakte vorige week ook een strategisch samenwerkingsverband bekend met Baidu, waarbij wordt gewerkt aan Baidu’s Apollo project m.b.t. software voor autonomous driving. Bosch brengt hierbij o.a. sensoren en “Bosch Road Signature” in. Bij navraag gaf Bosch aan dat het de intentie heeft om de eergisteren aangekondigde “Bosch Radar Road Signature” ook te leveren aan HD map providers in China. Bosch heeft kennelijk de vrijheid om de “Bosch Radar Road Signature” op een HD map van China door een lokale HD map provider te laten integreren. Hierbij is TT dan niet betrokken maar zoals bekend heeft TT zowiezo geen mappen van China. (in principe zou TT daar toch beter van kunnen worden indien “Bosch Radar Road Signature” mede is gebaseerd op TT’s RoadDNA patent; dat bevat namelijk een claim waarin een range-finder sensor gebruik maakt van een of meerdere radar scanners om een “road signature” te maken. En RoadDNA is in principe een “road signature”. TT IR had iig over eventueel toekomstig patentgebruik door derden geen info beschikbaar).
  8. forum rang 4 eduardo3105 9 juni 2017 12:05
    quote:

    W schreef op 9 juni 2017 11:45:

    [...]

    die kans bestaat, het is te hopen dat het dan onderdak gaat vinden bij een beursgenoteerd bedrijf en geen private company dan kunnen we nog mee investeren in de nieuwe eigenaren, zijn die dan spekkoper zal het over tijd ook in dat aandeel terug te winnen zijn
    eindigt het onder private company of equity is het einde oefening, voor ons in ieder geval
    maar wat ook kan is dat het aandeel straks niet te houden is en dan valt elk plan voor mogelijk boze opzet in het water, kijk hier aan 9 euro is het ongelofelijk kwetsbaar ( lees alles in de sector erop na) maar staat het aandeel dadelijk aan 12 euro einde jaar gepushed door een activist dan is het een ander verhaal, want het voor 12 @ 15 inpikken is wat anders dan aan 20 of 25
    Vooralsnog is de omzet in TT nihil. 254.000 stuks om 12:00uur, m.a.w. ik zie nog geen koper die de koers gaat pushen. Ik hoop dat je gelijk krijgt Wies maar de shorters hebben de koers nog in hun macht.
  9. [verwijderd] 9 juni 2017 12:32
    quote:

    Alpen schreef op 9 juni 2017 12:02:

    [...]
    Ja mogelijk dus eerder, en waarschijnlijk niet alleen in Europa en de V.S.. Bosch maakte vorige week ook een strategisch samenwerkingsverband bekend met Baidu, waarbij wordt gewerkt aan Baidu’s Apollo project m.b.t. software voor autonomous driving. Bosch brengt hierbij o.a. sensoren en “Bosch Road Signature” in. Bij navraag gaf Bosch aan dat het de intentie heeft om de eergisteren aangekondigde “Bosch Radar Road Signature” ook te leveren aan HD map providers in China. Bosch heeft kennelijk de vrijheid om de “Bosch Radar Road Signature” op een HD map van China door een lokale HD map provider te laten integreren. Hierbij is TT dan niet betrokken maar zoals bekend heeft TT zowiezo geen mappen van China. (in principe zou TT daar toch beter van kunnen worden indien “Bosch Radar Road Signature” mede is gebaseerd op TT’s RoadDNA patent; dat bevat namelijk een claim waarin een range-finder sensor gebruik maakt van een of meerdere radar scanners om een “road signature” te maken. En RoadDNA is in principe een “road signature”. TT IR had iig over eventueel toekomstig patentgebruik door derden geen info beschikbaar).
    Zo te zien is het dit patent: patentscope.wipo.int/search/en/detail...

    Je kunt aan de lange lijst van Bosch-Radar patenten wel aflezen dat Bosch al lange tijd met Radar en localisatie bezig is.

    TomTom is geen mede uitvinder zo te zien, maar zoals eerder gesteld: het kan imho tóch zo zijn dat ze de kennis en programmatuur van TomTom nodig hebben om er ook in China echt betekenisvolle data van te kunnen maken voor de HD-Maps. Daar gok ik tenminste wel zwaar op. Bosch zelf is geen mapping company en Baidu zal niet helemaal vanaf scratch willen beginnen.
  10. Jejo303 9 juni 2017 12:37
    Misschien al geplaatst?

    Laatste update: 09 juni 2017 09:06

    BMW richt divisie op voor dataverkoop

    BMW gaat als een van de eerste autofabrikanten data actief vermarkten. Daarvoor is de fabrikant het label ‘Cardata’ gestart.
    Dit meldt BMW.

    Tot nog toe werden gegevens over automobilisten wel door de fabrikanten verzameld, maar de vermarkting staat nog in de kinderschoenen. Interessant voor verkoop zijn bijvoorbeeld gegevens over de status van het voertuig, de rijstijl en gekozen routes, stelt de Duitse website Autohaus. Sommige verzekeringen bieden polissen aan voor mensen met een rustige rijstijl. Die is met deze data te controleren. Ook garagebedrijven die aanbiedingen op maat willen doen, kunnen de gegevens kopen.

    Connected drive
    Alle BMW’s met de online-dienst ‘connected drive’ hebben een simkaart aan boord, die de auto verbindt met internet. In totaal gaat het nu al om zo’n 8,5 miljoen auto’s, stelt BMW. Het bedrijf stelt op basis van de gegevens aanvullende diensten ter beschikking van de automobilist. Deze (gratis) diensten moeten het aantrekkelijk maken voor de automobilist om zijn data vrij te geven. De eerste aanbieders hebben zich al gemeld: Tomtom Telematics, IBM en Smartcar.
    Automobilisten die zich willen inschrijven voor Cardata moeten zich online registreren. De toestemming voor het delen van de gegevens kan ook altijd weer worden ingetrokken, stelt BMW. De autofabrikant benadrukt dat de gegevens zeer goed beveiligd worden tegen hackers. Klanten kunnen online inzien op welke manier hun gegevens zijn gebruikt.
    De datastromen uit een auto worden snel meer geld waard
    In april publiceerde Automotive een artikel waarin de kostenstructuur van automobiliteit onder de loep wordt genomen. Daarin geeft onder meer Hans Kwaad van Autobinck aan, dat autorijden op termijn veel goedkoper (of zelfs gratis) kan worden voor de consument. “Ook de datastromen uit een auto worden snel meer geld waard. Er zijn zeker honderd verschillende vormen van data die interessant zijn voor andere partijen. De mogelijkheden om geld te verdienen met een auto zijn dusdanig dat de traditionele keten verdwijnt”, stelt Kwaad.
    Het is een stelling die Pieter van Rosmalen, vice-president bij MSX International, onderschrijft. “Data wordt voor OEM’s steeds belangrijker en biedt ze een mooi verdienmodel want partijen, denk aan onderhoudsaanbieders, winkelketens en verzekeraars, staan in de rij om gebruikersdata te kopen. Nu is data een klein percentage van de omzet maar dat groeit snel.”

    Strijd
    Ondertussen is de strijd om voertuigdata nog niet gestreden. De Bovag pleitte er in april nog voor dat automobilisten zelf bepalen wie hun voertuigdata in handen krijgt: de fabrikant of het autobedrijf. Ook de regels rond privacy kunnen roet in het eten gooien: als automobilisten niet meewerken kunnen fabrikanten niets met de data beginnen.

    automotive-management.nl/nieuws/laats...
  11. [verwijderd] 9 juni 2017 12:52
    quote:

    Chameleon schreef op 9 juni 2017 11:46:

    www.economist.com/news/business/21723...

    "America’s big three car companies, General Motors, Ford and Fiat Chrysler, have also invested heavily in digital mapping through AI startups and in partnerships with ride-hailing firms and with TomTom of the Netherlands, another older mapping firm."
    mooi dat de economist ook TomTom noemt, langzaam maar zeker worden er toch amerikaanse kansen gezien voot TomTom. Nu ook buiten dit forum.
  12. forum rang 6 tatje 9 juni 2017 13:13
    Dank je Chameleon en seren.

    Voor degenen die denken dat Tom Tom geen data krijgt van Apple.

    "" Large quantities of real-time GPS location data from people with smartphones in their pockets are the third important input.""
  13. [verwijderd] 9 juni 2017 13:29
    Er is iets mis met de koers van TT...maar wat...?Wie is er zo gek steeds de koers te drukken..aandelen te verkopen ? Alleen handelaren die op hoge kw aandelen beleggen..geloof er geen reet van. Daghandel , geloof ik ook niet. optiehandel die volgende week bij 9 expiratie willen en niet bij 9.50-10...Kan natuurlijk
    Bewust door ...jazekers maar wie, en met welk plan ?
  14. [verwijderd] 9 juni 2017 13:30
    Ik ben op vakantie, maar ik snap eigenlijk niet waarom niemand op het forum doet wat men kennelijk weer aan mij gaat overlaten. Namelijk een mail naar ir , met afschrift naar AFM en VEB, waarin onder verwijzing naar de wettelijke plicht tot gelijke informatie voorziening 100% duidelijke vragen worden gesteld over de verhoudingen tussen Bosch en Tomtom op het gebied van de localisatielaag. Patenten, wel/niet meedoen richting Baidu. Dit is allemaal strategisch relevante extra informatie rond publiek bekende feiten die uitsluitend bekend zijn bij de inner circle en die essentieel zijn voor een juiste interpretatie van het naar buiten gebrachte nieuws dat schijnbaar bewust onduidelijk blijft in er dit soort triviale aspecten!

    Wie pakt de handschoen op?
  15. Wipo 9 juni 2017 13:44
    quote:

    Crash Bandicoot schreef op 9 juni 2017 13:31:

    Ik snap er ook niks van.
    Na het nieuws van Bosch vraag ik me af waarom de koers dan wel omhoog zou gaan bij het melden van bijv. Tesla, GM of Ford.
    Veel beleggers hebben niet zoveel technische informatie als bv. wij hier op het forum. De impact van de Bosch/TomTom connectie dringt daardoor niet zo door.
    Een samenwerking met Tesla of Ford spreekt veel meer tot de verbeelding.
  16. [verwijderd] 9 juni 2017 13:46
    quote:

    Crash Bandicoot schreef op 9 juni 2017 13:31:

    Ik snap er ook niks van.
    Na het nieuws van Bosch vraag ik me af waarom de koers dan wel omhoog zou gaan bij het melden van bijv. Tesla, GM of Ford.
    Omdat het nieuws van Bosch geen deal is met een directe bijdrage aan de omzet.
    Een deal met Ford of GM is enigszins te kwantificeren.
    Maar ook voor die mogelijke grote deals geldt dat de koers dan hoogstwaarschijnlijk een mooie opleving laat zien, om vervolgens weer te corrigeren. De uitspraken van wpa-outlook, en de waarschijnlijke realisatie ervan, hangen als een molensteen om de nek van deals, die pas op middellange termijn de p&l zullen raken.
    Zolang T2 het in de bestaande organisatie niet voor elkaar krijgt om een structurele winstgroei te realiseren, zal de koers nooit blijvend naar hogere waarden stijgen.
    Het is simpelweg (nog) een pover verdienmodel van het bedrijf als geheel.
  17. Dokus 9 juni 2017 13:50
    quote:

    Katsa schreef op 9 juni 2017 13:46:

    [...]

    Omdat het nieuws van Bosch geen deal is met een directe bijdrage aan de omzet.
    Een deal met Ford of GM is enigszins te kwantificeren.
    Maar ook voor die mogelijke grote deals geldt dat de koers dan hoogstwaarschijnlijk een mooie opleving laat zien, om vervolgens weer te corrigeren. De uitspraken van wpa-outlook, en de waarschijnlijke realisatie ervan, hangen als een molensteen om de nek van deals, die pas op middellange termijn de p&l zullen raken.
    Zolang T2 het in de bestaande organisatie niet voor elkaar krijgt om een structurele winstgroei te realiseren, zal de koers nooit blijvend naar hogere waarden stijgen.
    Het is simpelweg (nog) een pover verdienmodel van het bedrijf als geheel.

    het laatste ben ik het structureel niet mee eens. voorbeelden genoeg. Tesla, Uber, mbly, etc
3.395 Posts
Pagina: «« 1 ... 39 40 41 42 43 ... 170 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 02 mei

    1. Chinese beurzen gesloten ivm Labor Day
    2. ArcelorMittal Q1-cijfers
    3. DSM Firmenich Q1-cijfers
    4. ING Q1-cijfers
    5. BAM Q1-cijfers
    6. ForFarmers Q1-cijfers
    7. Aedifica Q1-cijfers
    8. HelloFresh Q1-cijfers
    9. Shell Q1-cijfers
    10. RELX 41,8 pence ex-dividend
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht