Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,620
  • Verschill

    -0,105 -1,83%
  • Volume

    419.532 Gem. (3M) 327,8K
  • Bied

    5,610  
  • Laat

    5,830  
+ Toevoegen aan watchlist

TomTom Juuni 2017

3.395 Posts
Pagina: «« 1 ... 45 46 47 48 49 ... 170 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 10 juni 2017 19:16
    Maar is Road DNA nog nodig als je kan localiseren met Radar ..op een HD map
    Als Road DNA niet expliciet nodig zou zijn..hoeveel honderden miljoenen zijn dan weggegooid?
    Of en dat is mooier, geeft het net die extra zekerheid/check die overheden gaan verlangen. dan is het top...
  2. forum rang 7 tatje 10 juni 2017 19:28
    Misschien wel beiden nodig.

    Road DNA is met lidar
    Radar Road Signature is dus met radar.

    Werking[bewerken]

    Lidar werkt volgens hetzelfde principe als radar: een signaal wordt uitgezonden en zal enige tijd later door reflectie weer worden opgevangen. Het verschil tussen lidar en radar is dat lidar gebruikmaakt van laser terwijl radar gebruikmaakt van radiogolven.

    Hierdoor kan met lidar veel kleinere objecten worden gedetecteerd dan met radar. De golflengte van radiogolven ligt rond de 1 cm, die van laserlicht tussen de 10 µm en 250 nm. Bij deze golflengte zullen de golven beter gereflecteerd worden door kleine objecten.
  3. [verwijderd] 10 juni 2017 19:34
    Tatje bedankt, aanvullend op elkaar zou dus perfect zijn met een nauwkeurigheid van..99 % op 1 cm of zoiets. Dan zijn we er toch.
    Koers is absurd
    2 miljard is absurd
    Waarom ! Het is toch heel raar? Waarom duikt niet iedereen op TT ? Heel raar
  4. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 10 juni 2017 20:03
    quote:

    Hik schreef op 10 juni 2017 14:27:

    @Tatje:
    De HD-Map is de basis. Daar zijn alle weg- rijbaan, rijstrook kenmerken in vastgelegd, maar ook stoplichten, wegmarkeringen, vaste objecten als gebouwen, zendmasten, noem maar op.

    De localisatielaag is nodig voor de (al dan niet deels) autonome auto. Alleen door localisatie kan met zekerheid bepaald worden waar precies op de rijstrook zich de auto bevindt (met een marge van enkele centimeters).

    Tot nu toe kennen we (los van de Google/Waymo manier) 3 gecommuniceerde localisatie principes die bovenop een HD-Map gebruikt worden:
    - REM van Mobileye (gemaakt met camera, in de SDC te gebruiken met camera)
    - RoadDNA van TomTom (gemaakt met Lidar, in de SDC te gebruiken met camera)
    - Bosch RRS (gemaakt met LongRange Radar, in de SDC te gebruiken met LR Radar)

    In het BNR interview vertelde onze vrolijke Harold al dat hij RoadDNA niet 100% betrouwbaar achtte. We weten dat Camera's niet ongevoelig zijn voor licht/donker omstandigheden en Camera's en Lidar hebben last van mist/regen/sneeuw.
    Radar heeft deze beperkingen niet.
    Men heeft het dus nodig gevonden om een goedkope localisatielaag te ontwikkelen die niet deze beperkingen zou bezitten. Dat is nu Bosch RRS geworden.
    Het nadeel van Bosch RRS is, dat de gegevens die de Mobile Mapping Vans tot nu toe verzameld hebben, niet de data bevatten om hieruit de RRS localisatielaag te halen. Het hele zwikkie moet dus opnieuw gereden worden, hetzij door Mobile Mapping Vans, danwel door een crowd van deelnemende auto's waar wel de LR radar-sensor van Bosch is ingebouwd.
    Bosch RRS werkt onafhankelijk van RoadDNA. In de Bosch RRS laag worden stationaire objecten vastgelegd, alsmede de hoek van de auto ten opzichte van het object. Het grote voordeel hiervan is dat, wanneer je twee of meer van deze objecten 'in the picture hebt'en je matcht die gegevens met de in de auto aanwezige HD-Map, dat je een nóg grotere nauwkeurigheid bereikt dan met RoadDNA.
    In het patent van Bosch wordt RoadDNA, noch TomTom dan ook genoemd. Alleen de HD-map wordt hierin genoemd.
    Toch zou ik niet willen beweren dat dit het einde is voor RoadDNA. We hebben tenslotte die gegevens nú al voor grote delen van Europa en de US paraat. Dus testen hiermee is zowieso relevant én mogelijk vinden industrie en regelgeving het wel interessant of noodzakelijk om over 2 totaal gescheiden sensor paden en dienovereenkomstige maplagen te kunnen beschikken. Redundantie is niet geheel onbelangrijk als je het over een gerobotiseerde toepassing hebt waarbij menselijk ingrijpen aan de kant wordt gezet (misschien slaap ik wel tijdens de rit).
    Daarom heeft Goddijn het ook over een 'additional localisation layer'. Misschien is het wel onderdeel van een big plan om alles in één hand te kunnen leveren.

    Meer kan ik er niet van maken. Bosch lijkt me heel erg committed naar TomTom toe, en dat geeft me een prettig gevoel.

    PS (De industrie zou er mogelijk ook nog voor kunnen kiezen om REM als extra visuele localisatielaag te laten gebruiken bovenop TomTom HD-Maps, dus dan niet RoadDNA, maar dat is wel heel speculatief. Maar mogelijk is het wel. Het nadeel hiervan is dan weer wel dat je met de speciale Mobileye EyeQ chips moet werken. Dat is weer een heel ander verhaal. Ik weet ook niet wat Intel hierin eventueel gaat betekenen).

    Edit: linkje naar Open Lane NDS model: jumpshare.com/v/dV7gbw985mf508csOZRq
    OK Hik, dank voor de toelichting.
    Wel een vraagje: die hoek, oftewel richtingskennis, geldt toch ook voor lidar?

    Nog iets over de 1 miljoen voertuigen waar Bosch het over heeft. Die staan meestal stil. Op een gegeven tijdstip bewegen er hoogstens 10%, dus 100.000, op de weg.
    Bij ca 20 miljoen km in kaart gebrachte wegen in Europa (landweggetjes buiten beschouwing gelaten) is dat 1 voertuig per 200 km.
    Zo'n auto met Bosch radars doet over die 200 km gemiddeld bijna 3 uur. Vergeet dat 'near' realtime dus maar.

  5. Oeps..! 10 juni 2017 20:47
    @HIK

    De HD-Map is de basis. Daar zijn alle weg- rijbaan, rijstrook kenmerken in vastgelegd, maar ook stoplichten, wegmarkeringen, vaste objecten als gebouwen, zendmasten, noem maar op.

    De localisatielaag is nodig voor de (al dan niet deels) autonome auto. Alleen door localisatie kan met zekerheid bepaald worden waar precies op de rijstrook zich de auto bevindt (met een marge van enkele centimeters).

    Tot nu toe kennen we (los van de Google/Waymo manier) 3 gecommuniceerde localisatie principes die bovenop een HD-Map gebruikt worden:
    - REM van Mobileye (gemaakt met camera, in de SDC te gebruiken met camera)
    - RoadDNA van TomTom (gemaakt met Lidar, in de SDC te gebruiken met camera)
    - Bosch RRS (gemaakt met LongRange Radar, in de SDC te gebruiken met LR Radar)

    Hik,

    Als Lidar steeds goedkoper wordt is het dan mogelijk om RoadDNA (gemaakt met Lidar) in de SDC ook te gebruiken met Lidar. En indien dat mogelijk is is het dan ook nauwkeuriger dan RRS van Bosch??
    Of zit ik helemaal verkeerd te denken?
  6. [verwijderd] 10 juni 2017 22:19
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 10 juni 2017 20:03:

    [...]
    OK Hik, dank voor de toelichting.
    Wel een vraagje: die hoek, oftewel richtingskennis, geldt toch ook voor lidar?

    Nog iets over de 1 miljoen voertuigen waar Bosch het over heeft. Die staan meestal stil. Op een gegeven tijdstip bewegen er hoogstens 10%, dus 100.000, op de weg.
    Bij ca 20 miljoen km in kaart gebrachte wegen in Europa (landweggetjes buiten beschouwing gelaten) is dat 1 voertuig per 200 km.
    Zo'n auto met Bosch radars doet over die 200 km gemiddeld bijna 3 uur. Vergeet dat 'near' realtime dus maar.

    Ik heb het begrip 'hoek' niet echt specifiek teruggelezen in het RoadDNA patent. Zij hebben het over:

    "the inclusion of objects within a rich three-dimensional (3D) representation that portrays actual building facades and other features"
    "This sensor information, together with the absolute information, is then used to determine the vehicle's accurate location, and if necessary to support features such as assisted driving or collision avoidance."
    "In operation vehicle sensors detect the existence of one or more objects and possibly additional identifying characteristics (such as color or size or shape or height of a sign), measures the object's position, and uses this information to match to objects of similar characteristics and location in the map database."


    Het lijkt me meer te gaan over het matchen van een patroon (color, shape, size etc. het hele "gordijn aan weerszijden" dus), dan het vastleggen en teruglezen van geodetische kenmerken. Maar ook ik ben uiteindelijk maar een leek natuurlijk.
    Het aantal probes lijkt mij ook nogal laag. Het betreft wel allemaal nieuw verkochte auto's. Het lijkt me niet aannemelijk dat ze het als een after-market kit zullen leveren.
  7. [verwijderd] 10 juni 2017 22:30
    quote:

    Oeps..! schreef op 10 juni 2017 20:47:

    @HIK

    De HD-Map is de basis. Daar zijn alle weg- rijbaan, rijstrook kenmerken in vastgelegd, maar ook stoplichten, wegmarkeringen, vaste objecten als gebouwen, zendmasten, noem maar op.

    De localisatielaag is nodig voor de (al dan niet deels) autonome auto. Alleen door localisatie kan met zekerheid bepaald worden waar precies op de rijstrook zich de auto bevindt (met een marge van enkele centimeters).

    Tot nu toe kennen we (los van de Google/Waymo manier) 3 gecommuniceerde localisatie principes die bovenop een HD-Map gebruikt worden:
    - REM van Mobileye (gemaakt met camera, in de SDC te gebruiken met camera)
    - RoadDNA van TomTom (gemaakt met Lidar, in de SDC te gebruiken met camera)
    - Bosch RRS (gemaakt met LongRange Radar, in de SDC te gebruiken met LR Radar)

    Hik,

    Als Lidar steeds goedkoper wordt is het dan mogelijk om RoadDNA (gemaakt met Lidar) in de SDC ook te gebruiken met Lidar. En indien dat mogelijk is is het dan ook nauwkeuriger dan RRS van Bosch??
    Of zit ik helemaal verkeerd te denken?
    Ik zat eerder ook op dat spoor toen RoadDNA uitkwam. Quanergy timmerde toen hard aan de weg met de $100 lidar die ze aan het ontwikkelen waren. In mijn ogen zou Lidar een onmisbare sensor moeten zijn in de SDC.
    Maar toen kwamen Mobileye en Toyota tijdens de CES 2016 met crowdsourced camerabased localisatie en werd de druk op TomTom opgevoerd om ook hún localisatie crowdsourced te maken. Niet alleen vanwege de actualiteit, maar ook vanwege de kosten die de 'klassieke'inwinningsmanier met zich meebrengt (de Mobile Mapping Vans).
    Ik heb de Autonomos overname dan ook een beetje als tegenzet van TomTom beschouwd en had de indruk dat dit dé manier zou zijn voor TomTom om ook RoadDNA crowdsourced te maken.
    Neemt niet weg dat Lidar en Radar over kenmerkende voor- en nadelen beschikken waardoor er toch altijd voor en tegenstanders zullen zijn voor beide technologieën. Het zou me alsnog niets verbazen als we straks over twee redundante localisatiemethoden beschikken.
  8. DerksVisie 10 juni 2017 22:35
    quote:

    Hik schreef op 10 juni 2017 14:27:

    Toch zou ik niet willen beweren dat dit het einde is voor RoadDNA. We hebben tenslotte die gegevens nú al voor grote delen van Europa en de US paraat. Dus testen hiermee is zowieso relevant én mogelijk vinden industrie en regelgeving het wel interessant of noodzakelijk om over 2 totaal gescheiden sensor paden en dienovereenkomstige maplagen te kunnen beschikken. Redundantie is niet geheel onbelangrijk als je het over een gerobotiseerde toepassing hebt waarbij menselijk ingrijpen aan de kant wordt gezet (misschien slaap ik wel tijdens de rit).
    Daarom heeft Goddijn het ook over een 'additional localisation layer'. Misschien is het wel onderdeel van een big plan om alles in één hand te kunnen leveren.

    Meer kan ik er niet van maken. Bosch lijkt me heel erg committed naar TomTom toe, en dat geeft me een prettig gevoel.

    Hik ik denk dat jij (en de markt als ik de koers moet geloven) op het verkeerde been staat betreft RoadDNA. Ja Bosch gebruikt Radar Road Signature maar dit is in samenwerking met TomTom's HD-map waar RoadDNA in verwerkt is. Het is dus een samenvoeging van 3 componenten waardoor het systeem een stuk veiliger is geworden dan ieder product separaat.

    Je hebt dus deze 3 onderdelen: TomTom's HD-Map, TomTom's RoadDNA & Bosch Radar Road Signature

    corporate.tomtom.com/releasedetail.cf...

    Harold Goddijn, CEO of TomTom, said: “We’ve been working hard to create the HD Map needed for autonomous driving, including localisation attributes such as TomTom’s RoadDNA. It’s exciting to be launching this additional localisation layer with Bosch in the form of the Radar Road Signature – that greatly increases the robustness of localisation under all circumstances.”

    Waarschijnlijk (maar dit is speculatie) heeft TomTom eerst aan Bosch laten zien hoe RoadDNA geproduceerd wordt en daarna hebben ze het geprobeerd het op dezelfde manier te laten werken maar met Radar in plaats van Lidar.

  9. [verwijderd] 10 juni 2017 23:58
    Tja, ik heb moeite met die gedachte. De HD-map is NDS compatible. Maar zover ik kan zien zitten er in NDS geen localisatie attributen.
    Die komen dus uit een aanvullende laag; RoadDNA/REM/Bosch RRS

    Ergo, terugredenerend: RoadDNA zit niet in NDS ==> RoadDNA zit niet in de HD-map

    Maar ik pretendeer niet de wijsheid in pacht te hebben. Dus dit alles is mijn interpretatie.

    Het NDS open-lanemodel is overigens wél voorzien van features die bedoeld zijn, danwel gebruikt kunnen worden voor Highly Automated Driving (HAD).

    Zie bijlage:
  10. DerksVisie 11 juni 2017 00:26
    quote:

    Hik schreef op 10 juni 2017 23:58:

    Tja, ik heb moeite met die gedachte. De HD-map is NDS compatible. Maar zover ik kan zien zitten er in NDS geen localisatie attributen.
    Die komen dus uit een aanvullende laag; RoadDNA/REM/Bosch RRS

    Ergo, terugredenerend: RoadDNA zit niet in NDS ==> RoadDNA zit niet in de HD-map

    Maar ik pretendeer niet de wijsheid in pacht te hebben. Dus dit alles is mijn interpretatie.

    Het NDS open-lanemodel is overigens wél voorzien van features die bedoeld zijn, danwel gebruikt kunnen worden voor Highly Automated Driving (HAD).

    Zie bijlage:

    Dat klopt alleen RoadDNA & Bosch RRS zijn 2 aanvullende lagen op de HD-Map.

    ROADDNA BENEFITS COMPARED TO LANDMARK-BASED LOCALIZATION

    -Robust localization correlation, highly adaptable to changes in reality
    -Low storage and processing requirements
    -Feature agnostic processing is less complex and less error prone
    -<15cm lateral and <50cm longitudinal relative accuracy

    FORMAT:

    - Set of side-files in conjunction with TomTom HD Map
    - Navigation Data Standard (NDS)
    - Raster image as a .png

    automotive.tomtom.com/wordpress/wp-co...

  11. [verwijderd] 11 juni 2017 08:19
    quote:

    DerksVisie schreef op 11 juni 2017 00:26:

    [...]

    Dat klopt alleen RoadDNA & Bosch RRS zijn 2 aanvullende lagen op de HD-Map.

    ROADDNA BENEFITS COMPARED TO LANDMARK-BASED LOCALIZATION

    -Robust localization correlation, highly adaptable to changes in reality
    -Low storage and processing requirements
    -Feature agnostic processing is less complex and less error prone
    -<15cm lateral and <50cm longitudinal relative accuracy

    FORMAT:

    - Set of side-files in conjunction with TomTom HD Map
    - Navigation Data Standard (NDS)
    - Raster image as a .png

    automotive.tomtom.com/wordpress/wp-co...

    Maar dit staat toch haaks op je vorige post waarin je stelt:
    "
    Ja Bosch gebruikt Radar Road Signature maar dit is in samenwerking met TomTom's HD-map waar RoadDNA in verwerkt is. Het is dus een samenvoeging van 3 componenten waardoor het systeem een stuk veiliger is geworden dan ieder product separaat.
    "


    HD-Map, RoadDNA, Bosch RRS zijn allen losse componenten. Het patent van Bosch verwijst ook nergens naar RoadDNA. Het kan dan ook echt 100% zeker LOS van RoadDNA gebruikt worden.
  12. [verwijderd] 11 juni 2017 09:12
    Bosch creates Radar road signature maps for autonomous driving
    By Muthukumar Kumar - June 7, 20170
    0TweetShare on FacebookShare
    Bosch is teaming up with TomTom to use Radar data in an area where it was previously not utilized – creating HD maps for autonomous driving! Bosch’s Radar Road Signature map is going to serve as an additional localization layer for autonomous driving, enabling autonomous cars to locate themselves in the 3D space with centimeter-level accuracy.

    Bosch TomTom Partnership
    Bosch and TomTom have been working together since 2015
    Radar Localization Layer For Autonomous Driving

    Radar sensors are currently used in Advanced Driver Assistance Systems (ADAS) for detecting moving objects and their relative distance to the car. Bosch is the first company to use Radar data as a localization layer.

    radar road signature map
    Bosch creates world’s first radar road signature map
    Bosch’s radar road signature is made up of billions of individual points where radar signals hit and reflected, which helps create a unique map layer that can be used for centimeter level localization. It might be interesting to see if the signal strength of the reflected signal is being used..

    Usually, sensors in the visible specturm sensors are used for creating the localization layer for autonomous navigation. Of course, Radar has a big advantage that it works in inclement weather and in dark conditions unlike visible light sensors (LIDAR vs Radar). Another interesting advantage is data volume. Bosch claims that the Radar road signature map transmits only 5 Kbytes / Kilometer to the cloud which is supposedly half of what a video sensor would transmit. (Related: Massive Autonomous Vehicle Sensor Data – What does it mean?).

    We’ve been working hard to create the HD Map needed for autonomous driving, including localisation attributes such as TomTom’s RoadDNA. It’s exciting to be launching this additional localisation layer with Bosch in the form of the Radar Road Signature – that greatly increases the robustness of localisation under all circumstances. – Harold Goddijn, CEO of TomTom

    Wait, is Tesla using Radar for Locationalization

    Given that Elon Musk has been a long time champion of Radar in the “Radar vs LIDAR” debate, its hightly possible that Tesla has similar plans for radar based localization in their Autopilot software. Let’s see what Elon has to say ??
  13. [verwijderd] 11 juni 2017 09:16
    Bosch plans to use radar sensors in millions of cars to make better maps
    It would be a big help for autonomous vehicles.
    By Rob Verger June 8, 2017

    Bosch radar road system
    How the Bosch "radar road signature" system would work.
    Bosch
    Self-driving cars need accurate maps. They need to know what roads to take to get from one place to another, but they also need to know where to expect a stop sign, for example, or what the road’s speed limit is. Onboard sensors, like LIDAR and cameras, give the car situational awareness, and the map is a complement to those.
    The maps should ideally be accurate down to less than an inch, says Christoph Mertz, a scientist at the Robotics Institute of Carnegie Mellon University and cofounder of a road monitoring company called Roadbotics. “You want the systems to be redundant,” Mertz says, so that the map, GPS, and onboard sensors can help the car figure out where it is.
    Maps of the future may get an accuracy boost, thanks to a new partnership between Bosch and mapping company TomTom; they are collaborating on a technology they call a “radar road signature.” The idea, announced on Wednesday, is that cars driven by humans (and possibly autonomous ones as well) will use onboard radar sensors to map the roads in a highly-detailed way. Indeed, the same general type of radar sensors that Bosch plans to use for this initiative are already included with some cars—for example, in an adaptive cruise control system that helps your vehicle keep the right distance from the car in front of it.

    Bosch said that by 2020, cars with radar sensors could start collecting data that would be integrated into TomTom maps. “We currently expect that we will need fleets for freeways in Europe, North America, and Asia Pacific that each consist of around one million vehicles in order to keep our high-resolution map up to date,” Dirk Hoheisel, a member of Bosch board of management, said in a statement. Bosch makes radar sensors that can see over 800 feet, and importantly, radar functions at night, or when visibility is crummy.
    The idea is that a car manufacturer will gather, in its own cloud, the data gleaned from the radar sensors on a vehicle, and then that information will be shared with Bosch and TomTom. Then those improved maps could help guide autonomous vehicles.

    Interestingly, the Bosch initiative involves using radar to look at static objects, like road signs; current radar sensors focus on moving ones, like the vehicle in front of you. That meant that “existing radar sensors had to be modified,” Bosch said in the statement.
    Mertz, of Carnegie Mellon, says that a nice aspect of the Bosch plan is that radar sensors are already in cars, but he points out that each sensing system is imperfect. “Maps are outdated the second you write them down,” he says, vision systems are hampered at night, and radar likely has shortcomings as well.
    Stephen Zoepf, the executive director of the Center for Automotive Research at Stanford, says via email that the initiative represents “a step in the right direction.”
    “The Bosch/TomTom partnership can help create more detailed maps,” he writes, “but it will be years before the information can be incorporated into production navigation systems or [self-driving vehicles].”
  14. [verwijderd] 11 juni 2017 09:17

    @ Hik & BDB

    top mannen !
    denk dat ik namens ons allen mag spreken - hartelijk dank voor jullie inzicht en het delen van jullie kennis

    jullie zijn echt de 2 alarmbellen op dit forum voor wat betreft fundamentele veranderingen die zouden kunnen plaatsvinden waardoor de waarde vd kaarten minder weging zou kunnen krijgen.
    gelukkig zijn we de komende jaren nog safe , dus die maps van TT zijn goud waard, of ze er goud meegaan verdienen is nog maar de vraag, maar opbrengen zal het zeker

    blijf erbij dat daarom TT aan 9 euro met een totale beurswaarde van 2,1 miljard uiterst kwetsbaar is en rijp om gekaapt te worden
    de Koers moet substantieel hoger om dit gevaar te ontlopen, denk dat dit ook staat te gebeuren , zo niet komt men langs voor de kaarten en jatten het van de Beurs.
    12 euro einde jaar is zelfs nog een soft-target

    succes
  15. [verwijderd] 11 juni 2017 09:27
    Het persbericht over de samenwerking van TomTom en bosch is toch een prima persbericht Hik? Waarom is hier dan geen reactie gekomen van welke analist dan ook??? Geen een.....je zou toch minstens verwachten, dat men hier op in gaat......iemand?????

    P.S. Sorry dat ik hier over door ga, maar vind dit gewoon erg vreemd. Zeker een den Drijver reageert altijd op dit door berichten......
  16. [verwijderd] 11 juni 2017 09:50
    quote:

    TromDom schreef op 11 juni 2017 09:27:

    Het persbericht over de samenwerking van TomTom en bosch is toch een prima persbericht Hik? Waarom is hier dan geen reactie gekomen van welke analist dan ook??? Geen een.....je zou toch minstens verwachten, dat men hier op in gaat......iemand?????

    P.S. Sorry dat ik hier over door ga, maar vind dit gewoon erg vreemd. Zeker een den Drijver reageert altijd op dit door berichten......
    Gira, dit is toch echt een Bosch-feestje en het is super dat ze TT noemen voor samenwerking, maar het is toch een Bosch-verhaal

    verder er komen nu 3 roadshows aan, dus wacht nou maar even af, de analisten van de begeleidende Banken krijgen tijd om te praten met Bisera , dan volgen vanzelf de updates
    de analisten weten heus wel wat er speelt en wat ze moeten vragen, wij kunnen enkel hopen dat ze dit ook 'allemaal' met ons gaan delen, maar we gaan in ieder geval wel de mood , de trend en hoe TT erbij staat horen.

    geduld, we gaan ook wel een indicatie krijgen hoe succesvol is geweest in de US
    begin steeds meer bullish te worden op het aandeel, enkel de timing vanwege het zomerseizoen en afkoelen van de Tech sector kan een tijdelijk hapering geven, maar het aandeel gaat mi rennen.
  17. [verwijderd] 11 juni 2017 09:57
    Oké Wies, we gaan het zien, al vind ik het erg overdreven, dat je suggereert dat het alleen een bosch feestje is. Jij denkt toch niet, dat men dan een persbericht uitbrengt samen met TomTom??? Ze zullen wel gek zijn.....nee, ik zie hier toch echt veel meer in....is gewoon een prima deal.....
  18. mjmj 11 juni 2017 10:35
    HIK: begrijp ik het goed dat de weersomstandigheden de reden zijn om nog een aanvullende laag te maken met radar?

    Stel je gaat uit van een scenario dat de kosten van lidars enorm naar beneden gaan welk scenario kan zich dan ontwikkelen?
  19. [verwijderd] 11 juni 2017 10:38
    Okay, ik denk het allemaal wel een beetje te snappen.
    Road DNA was op 15 cm en Radar Road erbij kom je op 1 cm
    Radar Road kan evt los op een andere HD map..maar is die andere map net zo actueel als de TT .....
    Uit veiligheid zal de industrie gaan kiezen voor een combi met Road DNA lijkt mij
    Simpel tijdspad, nu opschalen in de auto's met aangepaste radarsensoren, dan per 2020 automatische verwerking? Kan dat niet eerder al? of zit je dan op level 3/4

    Als er genoeg auto's zijn met de radar sensoren...zijn dan de Apple probes nog nodig of minder nodig. Dus minder afhankelijk van Apple maar dan van alle OEMS die de radar hebben van Bosch

    Als dit de standaard wordt . Waar kan de koers dan staan in 2020. Mega potentie ..alleen dat moet HG ook gaan vertellen. Ik kn gaan verkopen en over een half jaar komt dan een bericht van CAGR gaat naar 30 % ..terwijl het nu ook al in te schatten is. DUIDELIJKHEID dus, levelplaying field en niet alleen de info bij founders en friends!!

    marketcap 2 miljard , heel vreemd tenzij bewust maar dan moet er nu toch wel een bericht komen van participatie of zoiets.
    Ik blijf long en blijf elke maand wat extra opties kopen, en elke maand desnoods verliezen, klapper komt !

3.395 Posts
Pagina: «« 1 ... 45 46 47 48 49 ... 170 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 30 april

    1. China inkoopmanagersindex industrie en diensten april volitaliteit verwacht
    2. Samsung Q1-cijfers
    3. NL producentenprijzen maart
    4. Arcadis Q1-cijfers
    5. Adidas Q1-cijfers
    6. Volkswagen Q1-cijfers
    7. Air France-KLM Q1-cijfers
    8. Dui detailhandelsverkopen maart
    9. PB Holding jaarcijfers
    10. Acomo €0,75 ex-dividend
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht