Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,730
  • Verschill

    +0,005 +0,09%
  • Volume

    99.685 Gem. (3M) 327,8K
  • Bied

    5,725  
  • Laat

    5,740  
+ Toevoegen aan watchlist

TomTom Juuni 2017

3.395 Posts
Pagina: «« 1 ... 49 50 51 52 53 ... 170 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 12 juni 2017 09:16
    Xynix, misschien eens vragen op twitter aan Bosch wat de voorkeur van de markt naar verwachting zal zijn..Road dna en radar. en dan de potentie...
  2. [verwijderd] 12 juni 2017 09:20
    @xynix

    Het antwoord van Bosch lijkt eerder een bevestiging van het gebruik van die patenten dan een ontkenning.
    Verder logisch dat ze met meerdere HD map providers samenwerken. Vooral China is dan interessant.
  3. [verwijderd] 12 juni 2017 09:37
    Als vervolgvraag nu aan @BoschGlobal:

    (1) This means no involvement of #RoadDNA patents whatsoever in RRS? (2) Is @TomTom a preferred data processing partner for @BoschGlobal?

    Het is toch werkelijk van de ratten besnuffeld dat we dit soort vragen met Bosch moeten bespreken, terwijl de antwoorden op deze vragen 100% bekend zijn in de inner circle?! Maar die heeft lak aan hun wettelijke plicht tot gelijke informatie voorziening en maken de AFM tot het lachertje van de financiële wereld.
  4. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 12 juni 2017 09:42
    quote:

    xynix schreef op 12 juni 2017 09:37:

    Als vervolgvraag nu aan @BoschGlobal:

    (1) This means no involvement of #RoadDNA patents whatsoever in RRS? (2) Is @TomTom a preferred data processing partner for @BoschGlobal?

    Het is toch werkelijk van de ratten besnuffeld dat we dit soort vragen met Bosch moeten bespreken, terwijl de antwoorden op deze vragen 100% bekend zijn in de inner circle?! Maar die heeft lak aan hun wettelijke plicht tot gelijke informatie voorziening en maken de AFM tot het lachertje van de financiële wereld.
    Ik herhaal:
    Het RRS patent is door Bosch al in mei 2016 ingediend, en in december 2016 voor publicatie vrijgegeven.
    Niet alleen TT bepaalt hun momenten. Bosch ook.
  5. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 12 juni 2017 09:53
    quote:

    xynix schreef op 12 juni 2017 09:11:

    Even in relatie tot de vragen van Alpen aan TT.

    Ik stelde gisteren aan @GlobalBosch op Twitter de volgende vraag:
    @BoschGlobal: can you shed light on the relation between your recently announced RRS layer and @TomTom #RoadDNA and the underlying patents?

    twitter.com/IexXynix/status/873893637...

    Binnen 4 uur (op zondag!) reageerde Bosch:
    BoschGlobal? Geverifieerd account @BoschGlobal 16 uur geleden
    Als antwoord op @IexXynix
    Bosch is also co-operating with other HD map providers, the Bosch radar road signature is independent from a specific co-operation partner. /bg

    Afgezien van de minder leuke boodschap (hoewel er natuurlijk niets wordt gezegd over mogelijk RoadDNA patentgebruik voor RRS) is het verschil in openheid tussen Bosch en TomTom ronduit schokkend!!!
    Eens met het laatste, maar de rest van het Bosch-antwoord is nonsens. Regelrecht in strijd met hun laatste officiële persbericht.

    Wie een verband tussen RRS en RoadDNA ontkent, is knettergek.
  6. [verwijderd] 12 juni 2017 09:58
    @BDB je zit er echt naast. Sorry.

    Een eigenschap van dit forum is om alles op een grote hoop te gooien en alles met elkaar te verweven.
    Als de kluwen dan 'ontward' wordt is de uitkomst steevast: TomTom rulez!

    Xynix, sinds Bosch jou zo terwille is, ben ik eigenlijk wel "geïnteresseerd in het antwoord op de volgende vraag:

    Levert RRS de data in de vorm van ruwe data of in de vorm van mapupdates? Of moet de mapmaker hier zelf mee aan de slag?

    De relevantie van de vraag is natuurlijk: hoe maak je van ruwe sensordata betekenisvolle gegevens waarmee je de HD-Maps kun verversen.
    Als het antwoord is: ruwe data, dan kunnen we er van uitgaan dat op dit moment alleen TomTom hier iets betekenisvols mee kan doen en dan weten we ook gelijk wat er in China gaat gebeuren en alle andere testen die onder de vlag van Bosch worden uitgevoerd.
  7. Regenboog33 12 juni 2017 10:02
    Net ook een email gestuurd aan IR m.b.t. de slechte communicatie. Niet zo'n goede email als Xynix maar ik hoop dat de boodschap toch bij IR aankomt.

    Beste Jacolien en/of Bisera,

    Er gaat me m.b.t. de communicatie over TT toch iets aan het hart en dat wil ik graag aan u (jullie) voorleggen.

    In het verleden heb ik zelf meerdere vragen gesteld m.b.t. automotive maar altijd werd ik met een kluitje het riet in gestuurd. Dit was (is) niet alleen bij mij het geval want ik lees op het IEX forum dat verschillende andere initiatieven om info bij jullie te halen stuk lopen. Antwoorden worden óf helemaal niet gegeven of er volgen verwijzingen naar jullie site en/of de stilteperiode (de stilteperiode is ook zo'n mooie wegduikkans) waar overigens de antwoorden op de gestelde vraag niet gevonden kunnen worden, maar dat wisten jullie natuurlijk allang.

    Waarschijnlijk zal het allemaal (net) binnen de grenzen van het juridische acceptabele liggen maar naar de kleine aandeelhouder toe is het toch niet netjes (eufemisme) om zo slecht te communiceren. Het is mede zo frustrerend omdat de happy few (HG en zijn collega's die voor ca. 50% TT bezitten) wél alle info hebben en dus weten waar de risico's en kansen op de korte en (middel) lange termijn voor TT liggen.

    Daarnaast is het dan ook nog zo dat partners waar TT mee samen werkt wél (zeer snel!) openheid van zaken geven. Een voorbeeld hiervan is gisteren en vandaag op het forum gegeven door forumlid Xynix

    Ik zou u vriendelijk doch dringend willen verzoeken om in de toekomst álle !! aandeelhouders te voorzien van gelijke informatie en dan met name op het automotive gedeelte. Bij voorbaat dank.
  8. [verwijderd] 12 juni 2017 10:02
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 12 juni 2017 09:53:

    [...]

    Eens met het laatste, maar de rest van het Bosch-antwoord is nonsens. Regelrecht in strijd met hun laatste officiële persbericht.

    Wie een verband tussen RRS en RoadDNA ontkent, is knettergek.

    En dan heb je naast roadDNA ook nog de verwerking van de ruwe radardata naar een bruikbare positioneringslaag. Loopt vrijwel zeker via de technologie van TomTom. Het eindproduct kan Bosch ook leveren aan bijv. Baidu in China en ook aan HERE. Die zullen dan wellicht ook roadDNA bovenop hun eigen maps gaan inzetten voor de noodzakelijke redundantie.
  9. forum rang 7 tatje 12 juni 2017 10:09
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 12 juni 2017 09:42:

    [...]

    Ik herhaal:
    Het RRS patent is door Bosch al in mei 2016 ingediend, en in december 2016 voor publicatie vrijgegeven.
    Niet alleen TT bepaalt hun momenten. Bosch ook.

    Ja BDB, daar heb je zeker een punt.

    Dus in december 2016 voor publicatie vrijgegeven !

    En vorige week een PB over RRS !

    Je zou bijna zeggen, dat iemand ( een Partij ) het gaat gebruiken en niemand behalve de innercircle heeft er weet van.

    Ik kijk niet vreemd van op: Bosch moet het PB over RRS doen, want binnenkort gaat er iemand meewerken en dit bekendmaken.

    Een gedachte spinsel :-)

    Tesla gaat met ( ook ) RRS van Bosch aan de slag en Bosch heeft RRS nog nooit wereldkundig gemaakt.
    Dat kan niet :-)

    Ik geloof nog steeds in: EN/OF een STRATEGISCHE ALLIANTIE 8 ( II ).

    Eigenlijk heeft Bosch het Tom Tom systeem geperfectioneerd met RRS.

    Ik zie RRS, als de ontbrekende schakel !

    Nog even iets geplaatst door HIK.

    In het BNR interview vertelde onze vrolijke Harold al dat hij RoadDNA niet 100% betrouwbaar achtte. We weten dat Camera's niet ongevoelig zijn voor licht/donker omstandigheden en Camera's en Lidar hebben last van mist/regen/sneeuw.
    Radar heeft deze beperkingen niet.
    Men heeft het dus nodig gevonden om een goedkope localisatielaag te ontwikkelen die niet deze beperkingen zou bezitten. Dat is nu Bosch RRS geworden.
    Het nadeel van Bosch RRS is, dat de gegevens die de Mobile Mapping Vans tot nu toe verzameld hebben, niet de data bevatten om hieruit de RRS localisatielaag te halen. Het hele zwikkie moet dus opnieuw gereden worden, hetzij door Mobile Mapping Vans, danwel door een crowd van deelnemende auto's waar wel de LR radar-sensor van Bosch is ingebouwd.

  10. [verwijderd] 12 juni 2017 10:11
    quote:

    Hik schreef op 12 juni 2017 09:58:

    @BDB je zit er echt naast. Sorry.

    Een eigenschap van dit forum is om alles op een grote hoop te gooien en alles met elkaar te verweven.
    Als de kluwen dan 'ontward' wordt is de uitkomst steevast: TomTom rulez!

    Xynix, sinds Bosch jou zo terwille is, ben ik eigenlijk wel "geïnteresseerd in het antwoord op de volgende vraag:

    Levert RRS de data in de vorm van ruwe data of in de vorm van mapupdates? Of moet de mapmaker hier zelf mee aan de slag?

    De relevantie van de vraag is natuurlijk: hoe maak je van ruwe sensordata betekenisvolle gegevens waarmee je de HD-Maps kun verversen.
    Als het antwoord is: ruwe data, dan kunnen we er van uitgaan dat op dit moment alleen TomTom hier iets betekenisvols mee kan doen en dan weten we ook gelijk wat er in China gaat gebeuren en alle andere testen die onder de vlag van Bosch worden uitgevoerd.
    Hier draait het idd om.

    Vooralsnog zie ik Bosch niet zelf de technologie hebben ontwikkeld om van ruwe data een nuttige positioneringslaag te maken. Dat loopt naar mijn idee via TomTom. Nog even los van de roadDNA patenten. En nog even los van de gezamenlijke presentatie van deze RRS-laag.
  11. [verwijderd] 12 juni 2017 10:18
    quote:

    tatje schreef op 12 juni 2017 10:09:

    [...]

    Ja BDB, daar heb je zeker een punt.

    Dus in december 2016 voor publicatie vrijgegeven !

    En vorige week een PB over RRS !

    Je zou bijna zeggen, dat iemand ( een Partij ) het gaat gebruiken en niemand behalve de innercircle heeft er weet van.

    Ik kijk niet vreemd van op: Bosch moet het PB over RRS doen, want binnenkort gaat er iemand meewerken en dit bekendmaken.

    Een gedachte spinsel :-)

    Tesla gaat met ( ook ) RRS van Bosch aan de slag en Bosch heeft RRS nog nooit wereldkundig gemaakt.
    Dat kan niet :-)

    Ik geloof nog steeds in: EN/OF een STRATEGISCHE ALLIANTIE 8 ( II ).

    Eigenlijk heeft Bosch het Tom Tom systeem geperfectioneerd met RRS.

    Ik zie RRS, als de ontbrekende schakel !

    Nog even iets geplaatst door HIK.

    In het BNR interview vertelde onze vrolijke Harold al dat hij RoadDNA niet 100% betrouwbaar achtte. We weten dat Camera's niet ongevoelig zijn voor licht/donker omstandigheden en Camera's en Lidar hebben last van mist/regen/sneeuw.
    Radar heeft deze beperkingen niet.
    Men heeft het dus nodig gevonden om een goedkope localisatielaag te ontwikkelen die niet deze beperkingen zou bezitten. Dat is nu Bosch RRS geworden.
    Het nadeel van Bosch RRS is, dat de gegevens die de Mobile Mapping Vans tot nu toe verzameld hebben, niet de data bevatten om hieruit de RRS localisatielaag te halen. Het hele zwikkie moet dus opnieuw gereden worden, hetzij door Mobile Mapping Vans, danwel door een crowd van deelnemende auto's waar wel de LR radar-sensor van Bosch is ingebouwd.

    Grotendeels eens. De RSS-laag wordt naar mijn idee echter wel met de gereden Mobile Mapping Vans gegenereerd. Ruwe radarsensordata wordt via de gereden roadDNA en HD-maps data en de TomTom-fabriek omgezet naar een bruikbare RSS-positioneringslaag. Onderhoud kan dan voor een belangrijk deel via de crowd.

    Die klant op korte termijn kan eigenlijk alleen maar Tesla zijn!
  12. forum rang 7 tatje 12 juni 2017 10:24
    Ja groeibriljant

    Je zou bijna het volgende zeggen, RRS mei 2016 ingediend en december 2016 vrijgegeven voor publicatie, dus ...

    In september 2016 test Bosch met een gestripte Tesla en kaarten van Tom Tom op het circuit van Melbourne.
    Daar hebben ze toch zeker ook RRS getest.

    En nu wil Tesla het gaan gebruiken, ja dan moet Bosch wel met een PB komen.

    We zullen het zien !
  13. forum rang 7 Dutchy Ron 12 juni 2017 10:25
    www.autocarpro.in/news-international/...

    Honda developing autonomous tech to let you sleep while your car drives - See more at: www.autocarpro.in/news-international/...

    “Ultimately, Honda envisions that development of its AI systems could result in an automated vehicle that responds like a human driver,” said Hachigo. “In other words, one that is able to stop and go, follow the road, make turns at junctions and react to other vehicles using only the same visual information as a human – without high-precision maps or GPS.” -
  14. forum rang 7 Dutchy Ron 12 juni 2017 10:29
    Russian Tech Giant Yandex Shows Off Self-Driving Vehicle Prototype

    With regard to Yandex’s self-driving vehicle prototype, the idea for now according to the company is simply to have a means of testing the software being developed — which is reportedly utilizing the expertise developed with regard to the company’s navigation, computer vision, geolocation, and machine learning tech (including from Yandex.Navigator and Yandex.Maps).

    “We use anonymised data that we receive from Yandex.Navigator users, which allows us to understand how to drive in a city with its traffic congestion, accidents, speed limits, road closures and other traffic events,” commented Yandex.Taxi Head of PR Vladimir Isaev in an email to Autoblog. “We have been using computer vision technologies in a number of our services for quite a while. We use them to find vacant parking spaces or read road signs, for instance, in our geolocation services.”

    cleantechnica.com/2017/06/11/russian-...
  15. [verwijderd] 12 juni 2017 10:29
    @Turquoise: AB voor je initiatief.

    Ik ga er zo dadelijk zelf ook nog een schrijven. Mijn doel is om dusdanige vragen te formuleren dat het niet of onjuist beantwoorden van die vragen door TomTom gedocumenteerd wordt (MET afschriften aan AFM en VEB), waarmee t.z.t. indien nodig objectief kan worden bewezen dat TomTom de wet t.a.v. van voorkennis bewust overtreedt.

    Ik roep hierbij een ieder op om soortgelijke mails naar ir@tomtom.com te sturen, met afschrift naar 'STORdesk@afm.nl'; 'marketsupervision@afm.nl'; 'info@veb.net'. Wellicht dat de AFM ongemakkelijk wordt als het aantal van dit soort "meldingen" sterk toeneemt en zich zelf gaat bezinnen hoe "bewijsbaar" haar eigen inactieve rol wordt. Heeeeeeeel, heeeeeeel misschien gaat TomTom dan ook zelf beseffen dat het echt niet langer op deze manier kan.

    Een inhoudelijk bruikbaar antwoord op mijn vragen verwacht ik niet van TomTom's IR. Het draait er om of dat wel noodzakelijk zou zijn op grond van hun wettelijke plicht tot gelijke informatie voorziening. In dat geval is namelijk NIET antwoorden (of misleidend antwoorden) op termijn schadelijker voor de spelers van het TomTom spel dan WEL antwoorden.
3.395 Posts
Pagina: «« 1 ... 49 50 51 52 53 ... 170 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 30 april

    1. China inkoopmanagersindex industrie en diensten april volitaliteit verwacht
    2. Samsung Q1-cijfers
    3. NL producentenprijzen maart
    4. Arcadis Q1-cijfers
    5. Adidas Q1-cijfers
    6. Volkswagen Q1-cijfers
    7. Air France-KLM Q1-cijfers
    8. Dui detailhandelsverkopen maart
    9. PB Holding jaarcijfers
    10. Acomo €0,75 ex-dividend
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht