Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,620
  • Verschill

    -0,105 -1,83%
  • Volume

    419.532 Gem. (3M) 327,8K
  • Bied

    5,610  
  • Laat

    5,830  
+ Toevoegen aan watchlist

TomTom Juuni 2017

3.395 Posts
Pagina: «« 1 ... 91 92 93 94 95 ... 170 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 17 juni 2017 14:09
    Er is een nieuwe autopilot versie uit.

    Volgens een email bevat deze:

    Autopilot Updates
    We just released the latest version of Autopilot. You can now experience Enhanced Autopilot features including Traffic-Aware Cruise Control, Autosteer, Auto Lane Change, Parallel + Perpendicular Autopark, and Summon. Automatic Emergency Braking, Forward + Side Collision Warning, and more advanced safety features are also active and standard.
    All Tesla vehicles have the hardware needed for full self-driving capability at a safety level substantially greater than that of a human driver. And Tesla vehicles continue to improve with over-the-air software updates, introducing new features and improving existing functionality to make your vehicle safer and more capable over time.

    bron: i.redd.it/fioqrjwaw24z.jpg en ev-fw.com/track-reports.php

  2. [verwijderd] 17 juni 2017 14:46
    quote:

    xynix schreef op 17 juni 2017 12:17:

    [...]

    Xxx
    Dus je begrijpt dat ik eigenlijk wel blij dat ze nu zijn omgezet in "the real stuff". Van mij mag maandag een bod van 14-15 komen. Nog een keer cashen en dan wil ik het woord TomTom NOOIT meer horen.
    Xxx
    Dit stukje tekst klinkt mij als muziek in de oren. Wakker worden, op je mobiel kijken en een pb zien dat d'n harrold de toko heeft gekocht. Oh wat is ie er trots op etc. Etc.
    Consumer gaat een nieuw Product ontwikkelen. Een chip die in een mens geïmplanteerd kan worden zodat hij van het ene op het andere moment alle talen en dialecten van de wereld spreekt.
    Er ligt een Nobelprijs voor hm klaar.
    Corry is zo trots op harrold dat haar mooiste jurk aan doet en haar hoogste hakken.
    Ok en nu opzouten.

    Voorde goede orde. Dat laatste zeg ik tegen me eigen (Henk)
  3. [verwijderd] 17 juni 2017 17:35
    quote:

    [verwijderd schreef:

    id=10103125 date=201706162024]

    Alles is wel zo'n beetje gezegd, denk dat het patent op RoadDNA alleen het dubbele van TomTom waard is, ik ben weg hier.
    eens alles is wel geschreven hier zo langzamerhand, we draaien nu rond in cirkeltjes en komen steeds tot dezelfde conclusie, ook ik en velen met ons denken dat de onderwaardering van TT enorm is, gewoon een andere benadering aan en naar de beurs, of door splitsen, of door strategische spelers equity te laten nemen , of zelfs door gedeeltelijk afstoten van non-core onderdelen zou de stock echt een boost geven
    kijk even naar Nestlé, aan de highs en dat is een aandeel met een mega beurswaarde gaat even 3% op enkel op het feit dat het Bestuur serieus overweegt onderdelen in de etalage te zetten, zodat de focus en R&D vol kan op wat zij zien als groei en core onderdelen.

    TT zit gewoon vastgeroest, ze hebben goede onderdelen, zitten in een super gevraagde markt, zijn dan ook nog (voor nu althans) in de gelukkige situatie een goed produkt te kunnen aanbieden, daar waar de concurrentie nog te overzien is en het aandeel kan geen rally vasthouden, bizar.

    we weten dat de tender vraag in FY17 beter is dan FY16
    we weten dat TT tenders opschrijft
    we weten enkel niet hoeveel en wie
    we zien het niet terug in de koers, want de focus ligt gewoon nog immer bij wpa ( te verwaarlozen op de basis zoals zij boekhouden, ze kunnen makkelijk 40 cent laten zien maar opteren voor 25) en een omzet die onderuit kachelt vanwege PND en een falende sports toename die dit dus blijkbaar niet kan compenseren, waar dit wel de verwachting was)

    maar volgens ABN gaat TT op alle divisies plussen ( CC van 1 week geleden) en ze houden vast aan koersdoel 14 euro voor 12 maand ( neem 6 mnd uitloop, gebruikelijk) dus eind 2018 staat er dan voor ABN als PT 14 euro op het scherm.

    Maandag zullen ze wel met een update komen en zo ook Kepler mag ik aannemen en dan zien we wel weer verder.
    Kan me niet voorstellen dat de mood zo snel omslaat, of Mevr Bisera moet men een pak zwarte sneeuw informatie zijn komen aandragen, maar dan krijg je helemaal geen fondsbeheerder hot voor het aandeel en dat is toch wel de bedoeling bij een presentatie.

    mooi strandweer en maandag blijkbaar ook nog geniet ervan
    is HG trouwens aan het zeilen daar bij die Bermuda Driehoek ?
    succes
  4. [verwijderd] 17 juni 2017 17:54
    Zeker! Hg is op doktersadvies aan het ronddobberen op de Atlantische oceaan. Pauze nummer.
    Nu komen de grote jongens wo larry Allison.
    Die steekt die kruimel tt zo in z'n holle kies.
  5. [verwijderd] 17 juni 2017 19:32
    quote:

    [verwijderd schreef:

    id=10103125 date=201706162024]
    Tostrams is een zwakzalver met z'n 'moneyflow' en 'openingsindicatoren'.

    Alles is wel zo'n beetje gezegd, denk dat het patent op RoadDNA alleen het dubbele van TomTom waard is, ik ben weg hier.
    Opmerkelijk, Jelle heeft zijn account hier verwijderd...............?

    Is dat omdat het aangekondigde krantenstuk niet doorgaat, is hij (weer) voldoende door TT geinformeerd/gefeteerd om niet meer kritisch te zijn of is hem de wacht aangezegd ivm met kritiek/activism, ben benieuwd
  6. [verwijderd] 17 juni 2017 22:27
    Hoogst merkwaardig.
    We hebben nu meneer Vd kamp, meneer Justin en meneer jelle. Die de tas aan de willegen hebben gehangen.
    Waarom zo fel op meneer tostrams. Laat iedereen z'n ding doen. Beetje kritisch ok maar zo affikken. Niet nodig.
    Het geduld raakt op.
    Harrold moet nu ingrijpen!
    Wel lekker dat je weet dat ir meeleest. Je kunt zo de druk opvoeren. Signalen geven. Ja meissies jullie hebben een loodzware job.

  7. RESEARCH 18 juni 2017 12:36
    Jelle Brinkhuis? @JelleBrinkhuis
    PAT heeft als doelstelling hogere koers TOM2 agv reflecteren asset-waarde. Meerdere wegen naar Rome. PAT stopt bij koers >15-20 (iteratief)

    TOM2 looking to expand their 250K km HD Map network, using crowed-sourced data from 'third parties'. Tesla? GM? Ford? Toyota?
  8. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 18 juni 2017 13:04
    quote:

    Moneyball schreef op 17 juni 2017 09:26:

    [...]

    Vrijwel iedereen werkt met iedereen samen in projecten. Een aantal actuele voorbeelden met T2 betrokkenheid:

    www.adasandme.com
    vi-das.eu
    cloud-lsva.eu

    In deze en andere projecten werken TomTom en partners (bijvoorbeeld Intel Duitsland en Continental) samen aan innovatie. Partijen ontvangen hiervoor Europese subsidie. Een paar ton per partner.

    Interessant zijn meer de zaken waar men zich op richt (technologisch) en of er qua partnering patronen te ontdekken zijn.

    Het eerste gaat mijn kennis te boven, maar wellicht dat forumexperts iets met bovenstaande links kunnen.

    Qua partnering werkt het zo dat zo'n consortium meestal wordt gebouwd rondom een aantal personen die veel met elkaar in contact staan (persoonlijke professionele relatie) en EU breed andere partijen erbij trekken uit de waarde- en innovatie-keten

    Een generiek netwerk:
    ertico.com
    Heerlijke post, moneyball! Where are you from?

    Je kent mijn wereld, vaak verguisd. Je moet Job Klijnhout kennen. Ooit mijn directe baas en geestelijke vader. Hij stierf in het harnas.
    Met zijn Volvo, Zweeds huis in Reeuwijk, en Zweedse weduwe.
    Hij voorzag alles wat we nu hier schrijven.

    Ik ken het wereldje, en ook mijn verdriet om wie er nu niet meer zijn.

  9. Moneyball 18 juni 2017 16:17
    @bdb, deze vind je dan ook vast wel interessant. In project Maven werkt TT samen met anderen aan interactie (urban) traffic en adas. Gestart medio 2016, looptijd 3 jaar. Betekent dat het voorstel voor dit project zo'n jaar ervoor (medio 2015) is opgetekend.

    maven-its.eu

    Highly automated vehicles and cooperative ITS technology will get more and more present in the near future. By combining both, guidance of (groups of) such vehicles can considerably improve especially in urban areas. For management of automated vehicles at signalized intersection and corridors, the MAVEN (Managing Automated Vehicles Enhances Network) project will develop infrastructure-assisted platoon organization and negotiation algorithms. These extend and connect vehicle systems for trajectory and maneuver planning and infrastructure systems for adaptive traffic light optimization. Traffic lights adapting their signal timing to facilitate the movement of organized platoons and reversely will yield substantial better utilization of infrastructure capacity, reduction of vehicle delay and reduction of emission. The MAVEN project will build a system prototype for both field tests and extensive modeling for impact assessment, contribute to the development of enabling technologies such as communication standards and high-precision maps, and develop ADAS techniques for inclusion of vulnerable road users. Additionally, MAVEN will include a user assessment and the development of a roadmap for the introduction of vehicle-road automation to support road authorities in understanding changes in their role and the tasks of traffic management systems. Finally, MAVEN will white paper on ‘management of automated vehicles in a smart city environment’ will be written to position the MAVEN results in the broader perspective of passenger transport in smart / future cities and to embed them with smart city principles and technologies as well as service delivery.
  10. Moneyball 18 juni 2017 16:57
    connectedautomateddriving.eu/about-us/

    Een Europees netwerk (70 partners) voor kennisuitwisseling rondom connected cars. In CARTRE doet (uiteraard) ook TomTom (Deutschland) mee. Naast Bosch, Volvo, BMW, Ministerie I&M, etc etc. Reken maar dat deze partijen van elkaar wel ongeveer weten waar men staat.

    Via de site zijn ook webcasts beschikbaar van het recente (April) event. Dit is niet een ontwikkelingsgericht netwerk, maar samenwerking die bedoeld is om bijvoorbeeld input te geven voor nieuwe Europese regelgeving of beleid op dit gebied.
  11. Oeps..! 18 juni 2017 16:59
    IBM integrates with BMW CarData to enable new and innovative services for drivers
    15 June 2017
    IBM announced today that it is a pilot partner of BMW CarData. Recently released, BMW CarData will allow up to 8.5 million BMW customers globally to make use of third party services in a secure and transparent way. BMW is the first OEM to release an open data platform with the introduction of BMW CarData. BMW CarData gives BMW ConnectedDrive customers the ability to share telematics data from their BMW vehicles with third parties of their choice.

    www.greencarcongress.com/2017/06/2017...
  12. Oeps..! 18 juni 2017 17:07


    The billion dollar war over maps

    Gedeelte van de tekst:

    Maps may not get as much attention as videos of self-driving cars on the road, or the LIDAR laser sensors at the heart of a blockbuster lawsuit between Uber and Google (GOOGL, Tech30). But they are a key piece of the puzzle under the hood.
    Maps could help ensure safer deployment of self-driving cars in the next years. And they may just have the potential to create a new billion-dollar industry.
    "If you have an autonomous car, then the map is not going to be an optional feature," says John Ristevski, former VP of Here, a mapping business once owned by Nokia that offers HD maps. "It's going to be a core component of the vehicle that will produce ongoing revenue.”
    Unlike traditional navigation systems sold by companies like TomTom, HD maps may need to be updated as much as daily for certain regions. For example, a busy city street that goes through construction and pedestrian areas might need more frequent data than a long, uninterrupted freeway.

    money.cnn.com/2017/06/07/technology/b...

  13. [verwijderd] 18 juni 2017 21:52
    quote:

    Oeps..! schreef op 18 juni 2017 17:07:

    The billion dollar war over maps

    Gedeelte van de tekst:

    Maps may not get as much attention as videos of self-driving cars on the road, or the LIDAR laser sensors at the heart of a blockbuster lawsuit between Uber and Google (GOOGL, Tech30). But they are a key piece of the puzzle under the hood.
    Maps could help ensure safer deployment of self-driving cars in the next years. And they may just have the potential to create a new billion-dollar industry.
    "If you have an autonomous car, then the map is not going to be an optional feature," says John Ristevski, former VP of Here, a mapping business once owned by Nokia that offers HD maps. "It's going to be a core component of the vehicle that will produce ongoing revenue.”
    Unlike traditional navigation systems sold by companies like TomTom, HD maps may need to be updated as much as daily for certain regions. For example, a busy city street that goes through construction and pedestrian areas might need more frequent data than a long, uninterrupted freeway.

    money.cnn.com/2017/06/07/technology/b...

    Ook lekker dit TT maakt die krengen juist, die HD maps. En ze zijn round de clock up to date..toch?
    Ik zou gelijk ingrijpen als ik de IR of PR zou moeten verzorgen.
    Die Amerikanen denken bij TT natuurlijk aan wooden shoes, cheese en windmills.
    HG make TT great again!!

    Leuk dat Bouwe Bekking gewonnen heeft met dat bootje van je maar nu als de wiederdeweerga weer naar de De Ruyterkade en verkopen die zooi. Tegen €25.
    Brei er een eind aan.
  14. DerksVisie 18 juni 2017 21:55
    quote:

    Natte krant schreef op 18 juni 2017 21:52:

    [...]
    Ook lekker dit TT maakt die krengen juist, die HD maps. En ze zijn round de clock up to date..toch?
    Ik zou gelijk ingrijpen als ik de IR of PR zou moeten verzorgen.
    Die Amerikanen denken bij TT natuurlijk aan wooden shoes, cheese en windmills.
    HG make TT great again!!

    Je hebt het niet beter kunnen verwoorden. Nooit wordt TomTom genoemd behalve als er gerefereerd wordt naar een achterhaalde technologie dan staat er opeens such as TomTom. Maar goed dit betekent dus dat de Amerikanen nog niet doorhebben dat TomTom een wereldspeler op het gebied van SDC aan het worden is. De koers is dus nog rijp voor een sprong.
  15. Censurion 18 juni 2017 22:15
    quote:

    Natte krant schreef op 18 juni 2017 21:52:

    [...]
    Ook lekker dit TT maakt die krengen juist, die HD maps. En ze zijn round de clock up to date..toch?
    Ik zou gelijk ingrijpen als ik de IR of PR zou moeten verzorgen.
    Die Amerikanen denken bij TT natuurlijk aan wooden shoes, cheese en windmills.
    HG make TT great again!!

    Leuk dat Bouwe Bekking gewonnen heeft met dat bootje van je maar nu als de wiederdeweerga weer naar de De Ruyterkade en verkopen die zooi. Tegen €25.
    Brei er een eind aan.

    Valt mij persoonlijk op hoe lang het duurt voordat mijn TomTom maps up to date zijn. De a1 is toch echt al hele tijd veranderd en nog steeds stuurt TomTom je de verkeerde afslag op als je vanuit Amsterdam naar Amersfoort rijdt.
  16. forum rang 7 Dutchy Ron 18 juni 2017 22:38
    ausdroid.net/2017/06/18/here-technolo...

    Here Technologies: The company driving mapping and autonomous development

    The interview occurred in a very busy conference hall so please excuse the background noise which we’ve filtered as best we could without losing quality on the voice tracks.
    soundcloud.com/ausdroid/computex-2017...
  17. forum rang 7 Dutchy Ron 18 juni 2017 22:53
    GM’s Cruise Automation Wades Into HD Mapping to Aid Autonomous-Car Efforts

    Move would help General Motors compete with Google, others in the race to develop self-driving vehicles
    A small autonomous-cars company owned by General Motors Co. is getting into the high-definition mapping business, a move that could help the Detroit auto giant compete with Google and others in the race to develop self-driving vehicles.

    Cruise Automation, the San Francisco startup GM bought last year, is recruiting a leader of a fledgling mapping unit, according to the company’s website. The role involves overseeing a fleet of...

    www.wsj.com/articles/gms-cruise-autom...
  18. forum rang 7 Dutchy Ron 18 juni 2017 22:58
    www.collisionrepairmag.com/news/19615...

    A report by Jalopnik on this week's US Senate hearings on autonomous vehicles (AVs) heard one of the witnesses warn officials: “Don't believe the hype about a driverless society being just a few years away.” During testimony before the Senate Committee on Commerce, Science and Transportation, Mitch Bainwol, President and CEO of the Alliance of Automobile Manufacturers, a trade group representing Ford, General Motors, FCA, BMW and others suggested the hype around AVs has gotten a bit ahead of itself. In written testimony submitted to the committee ahead of time Bainwall said that, “... retail sales of fully-automated vehicles aren’t expected to begin until 2025 at the earliest ...” For self-driving technologies, “... the future is here but will take a while to be fully realized,” according to Bainwell.
  19. forum rang 5 nr36 19 juni 2017 05:54
    ZELFRIJDENDE AUTO
    Here haalt nieuwe investeerder binnen
    JEROEN MOLENAAR EN SANDRA OLSTHOORN
    Eindhovense kaartenmaker ziet Amerikaanse techbedrijven en niet TomTom als belangrijkste concurrent
    Amsterdam

    Here Technologies krijgt een nieuwe investeerder. Daarmee kan het bedrijf uit Eindhoven verder bouwen aan de kaarten die zelfrijdende auto’s de weg moeten wijzen. De investeerder brengt kapitaal in, en zal met Here onder meer samenwerken op het gebied van onderzoek en ontwikkeling.

    Ceo Edzard Overbeek van Here onthulde de aanstaande injectie in een gesprek met het FD. Om welk bedrijf het gaat en welk belang in Here het ermee verwerft, wil Overbeek nog niet zeggen. Hij verwacht ‘binnen enkele maanden’ meer details bekend te kunnen maken.

    De komst van een nieuwe investeerder past in de strategie van het bedrijf om partnerschappen te sluiten met belangrijke spelers die werken aan zelfrijdende auto’s.

    Here, dat ooit begon als de afgesplitste kaartdivisie van Philips, werd in 2015 door Nokia voor €?2,5 mrd verkocht aan een consortium van drie Duitse autofabrikanten (Audi, BMW en Daimler). Eerder dit jaar werd bekend dat chipfabrikant Intel voor een onbekend bedrag een belang van 15% in Here had verworven. Datzelfde Intel nam kort daarop voor maar liefst $?15 mrd de Israëlische sensorbouwer Mobileye over.

    Die samenklontering van bedrijven die allemaal aan een ander onderdeel van de zelfrijdende auto werken, is volgens Overbeek onvermijdelijk. In de eerste plaats uit financiële overwegingen: de benodigde investeringen zijn bijna niet zelfstandig te dragen, stelt hij. ‘Als je niet dit soort strategische partnerschappen hebt waarmee je de kosten kunt balanceren over meerdere partijen, dan zijn er weinig bedrijven die dat zelf kunnen.’

    Daarbij hebben de partijen elkaar nodig om de ingewikkelde technologische puzzel in elkaar te laten vallen. Om auto’s zichzelf te laten besturen zijn kaarten nodig die in miliseconden worden bijgewerkt en alles in de omgeving van de auto kunnen identificeren. Slipt de auto voor je, dan moet de zelfrijdende auto dit onmiddellijk registeren én omzetten in actie. Daarvoor moeten extreme hoeveelheden data worden verzameld, geanalyseerd en verzonden.

    ‘Dat ga je niet alleen oplossen’, zegt Overbeek, die in 2016 overkwam uit de top van de Amerikaanse netwerkleverancier Cisco. ‘Daarvoor is schaalgrootte nodig. Je kunt de beste kaart hebben, maar als je niet de snelste updates kunt verzorgen staat die auto alsnog stil omdat hij niet weet wat hij moet doen.’

    De strategie van Here is daarmee anders dan die van wat wordt gezien als de belangrijkste uitdager: TomTom. Dat werkt ook aan een zogeheten High-Definitionkaart (HD-kaart) voor zelfrijdende auto’s, maar vooralsnog zelfstandig. Het werkt wel met samen met partijen als sensormaker Bosch en chipfabrikanten Nvidia en Qualcomm, maar die brengen geen geld in.

    Bestuurders van TomTom lieten zich in het verleden vol zelfvertrouwen uit over de tweestrijd met Here. Het Amsterdamse bedrijf claimt dat het met de HD-technologie twee tot drie jaar voorloopt op de concurrentie.

    ‘Perfect wat TomTom roept’, reageert Overbeek. ‘Moeten ze doen. Maar wij zijn met onze HD-kaart heel ver. We bouwen specifieke oplossingen met autofabrikanten, zodat we per merk de gewenste functionaliteiten kunnen leveren. Wij zijn volop aan het testen en supercontent met waar we zijn.’

    En TomTom kan Here dan wel zien als zijn belangrijkste uitdager, andersom ziet Overbeek dat anders. Hij noemt TomTom ‘een zeer respectabel bedrijf’, maar zijn blik is gericht op de grote Amerikaanse technologiereuzen Google, Apple en Uber.

    Google bijvoorbeeld werkt aan zijn eigen zelfrijdende auto en probeert alle onderdelen zoveel mogelijk zelf te ontwikkelen. Ze hebben hun eigen datacentra, bouwen zelf de apps, maken de kaart en de computers die de auto aansturen. En wat Google niet zelf kan of heeft, kan het makkelijk kopen.

    Autofabrikanten vrezen in dezelfde situatie te komen als producenten van telefoons: ze mogen de buitenkant maken, maar Google heerst met Android aan de binnenkant. En dat is waar het echte geld wordt verdiend. Overbeek: ‘De auto-industrie heeft ons gekocht om Google buiten de deur te houden.’

    De innige samenwerking met autofabrikanten moet ervoor zorgen dat dat ook gaat lukken. Dat Here toch al, over de bestaande navigatiesoftware, met de meeste autofabrikanten aan tafel zit en data krijgt, gaat volgens Overbeek de doorslag geven. ‘Wij krijgen toegang tot alle sensordata van de auto. En niet alleen van één merk, maar van bijna allemaal. Hoe meer data je hebt, hoe nauwkeuriger de berekeningen, en hoe meer diensten je op die data kunt bouwen.’

    Maar is het risico van partnerschappen niet ook dat je je opsluit in een eigen kringetje? Wat als de chips van NXP beter blijken dan die van investeerder Intel? Overbeek: ‘We praten met iedereen, ook met NXP en Qualcomm. Dat maakt Intel niet uit. Hoe beter wij het doen, hoe beter het voor hun is.’

    Nog vier tot vijf jaar, dan kan de zelfrijdende auto de Amsterdamse grachten op, hebben de Here-eigenaren beloofd. Het wordt dé lakmoesproef voor de HD-kaarten. De mogelijkheden daarna zijn schier eindeloos, schetst Overbeek. ‘Die zelfrijdende auto is nog maar het begin. Drones, zelfrijdende treinen, fietsen, hoverboards: dat is ook de toekomst.’
3.395 Posts
Pagina: «« 1 ... 91 92 93 94 95 ... 170 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 30 april

    1. China inkoopmanagersindex industrie en diensten april volitaliteit verwacht
    2. Samsung Q1-cijfers
    3. NL producentenprijzen maart
    4. Arcadis Q1-cijfers
    5. Adidas Q1-cijfers
    6. Volkswagen Q1-cijfers
    7. Air France-KLM Q1-cijfers
    8. Dui detailhandelsverkopen maart
    9. PB Holding jaarcijfers
    10. Acomo €0,75 ex-dividend
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht