Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,900
  • Verschill

    +0,120 +2,08%
  • Volume

    100.673 Gem. (3M) 327,6K
  • Bied

    5,900  
  • Laat

    5,915  
+ Toevoegen aan watchlist

Tomtom augustus 2017

2.207 Posts
Pagina: «« 1 ... 55 56 57 58 59 ... 111 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 Dutchy Ron 14 augustus 2017 19:10
    Ik houd het op algehele correctie van vorige week. Niets bijzonders, tenzij er morgen een persbericht komt van TT. Idg was het voorkennis ;-)
  2. Edhvvvvv 14 augustus 2017 19:54
    Correctie a3% vind ik nogal veel. Zeker als je bekijkt hoe er normaal gedrukt wordt.
    Ik las op twitter van jelle brinkhuis volgens mij dat de short positie tov. vorige periode is afgenomen met? 20% oid. Dat is ook niet zonder reden lijkt mij.
  3. apollo 14 augustus 2017 20:03
    quote:

    Edhv schreef op 14 augustus 2017 19:54:

    Correctie a3% vind ik nogal veel. Zeker als je bekijkt hoe er normaal gedrukt wordt.
    Ik las op twitter van jelle brinkhuis volgens mij dat de short positie tov. vorige periode is afgenomen met? 20% oid. Dat is ook niet zonder reden lijkt mij.
    Bam ook +3,25% , TomTom volgt vaak Bam
  4. mark60 14 augustus 2017 20:04
    Om dat gevecht aan te kunnen heeft Tesla besloten om zelf ook auto's in China te gaan bouwen. Maar ik kan me ook nog een ander scenario voorstellen. Tesla laat zich overnemen door Geely of BYD, twee grote Chinese autobouwers. Dan heeft de rest van de autowereld dubbel reden zich grote zorgen te maken.
    www.trouw.nl/groen/tesla-wordt-met-zi...

    Geely eigenaar van Volvo.
    www.trouw.nl/groen/chinese-eigenaar-s...
  5. DerksVisie 14 augustus 2017 20:12
    quote:

    seren schreef op 14 augustus 2017 18:01:

    [...]

    een stijging zonder veklaring is mooi, dan volgen er meer, gewoon risk-on en hot sector
    En nog beter we hebben zowat niet meegedaan met de risk-off maar doen wel mee met de risk-on. Tja als je kijkt naar afgelopen 1,5 jaar heb je dat eigenlijk nooit kunnen zeggen.

    Ik val in herhaling maar er speelt dus zeker iets op het moment.
  6. Edhvvvvv 14 augustus 2017 20:28
    BAM ook plus 3 is meer toeval dan wat anders. Ik zie geen overeenkomsten tussen BAM en T2. Behalve NL en wat schommelingen die gaan op sentiment.
  7. forum rang 4 holenbeer 14 augustus 2017 20:58
    quote:

    mark60 schreef op 14 augustus 2017 20:04:

    Om dat gevecht aan te kunnen heeft Tesla besloten om zelf ook auto's in China te gaan bouwen. Maar ik kan me ook nog een ander scenario voorstellen. Tesla laat zich overnemen door Geely of BYD, twee grote Chinese autobouwers. Dan heeft de rest van de autowereld dubbel reden zich grote zorgen te maken.
    www.trouw.nl/groen/tesla-wordt-met-zi...

    Geely eigenaar van Volvo.
    www.trouw.nl/groen/chinese-eigenaar-s...

    Precies. Musk is wel klaar op spaceship earth, dan kan hij zich gaan focussen op Mars. Wees eerlijk, model 3 wordt een massaproduct, dat moet voor hem toch stomvervelend worden?
  8. forum rang 10 voda 14 augustus 2017 21:03
    quote:

    holenbeer schreef op 14 augustus 2017 20:58:

    [...]
    Precies. Musk is wel klaar op spaceship earth, dan kan hij zich gaan focussen op Mars. Wees eerlijk, model 3 wordt een massaproduct, dat moet voor hem toch stomvervelend worden?
    Je vergeet o.a. de hyperloop nog!

    PS: Space, the last frontier.
    These are the voyages of Elon Musk.

    To boldly go, where no man has gone before.

    ^___^:-)
  9. forum rang 6 Tordan 14 augustus 2017 21:08
    De reden volgens IEX:

    TomTom in de plus doordat Intel met Toyota gaat samenwerken of is dat te ver gezocht?

    Geen idee dus, wie wel???
  10. Alfonz 14 augustus 2017 21:14
    quote:

    lucky14 schreef op 14 augustus 2017 21:08:

    De reden volgens IEX:

    TomTom in de plus doordat Intel met Toyota gaat samenwerken of is dat te ver gezocht?

    Geen idee dus, wie wel???
    Gewoon een algemeen herstel op de beurzen, anders niets gaande.(het Trump effect...)
  11. jessebrown 14 augustus 2017 21:47

    Chinese automaker made bid for Fiat Chrysler: report

    Fox Business
    Matthew Rocco
    Fox BusinessAugust 14, 201722 Comments
    Car Shoppers Shrug Off Brexit Volatility in June
    The stock-market turmoil fueled by Brexit didn’t dissuade car shoppers in June, as U.S. auto sales accelerated into the month’s final days.
    More
    Fiat Chrysler Automobiles (NYSE:FCAU) has attracted takeover interest from multiple Chinese automakers, according to a new report Monday.

    An unidentified Chinese automaker extended at least one offer this month to acquire Fiat Chrysler, industry publication Automotive News said. Fiat Chrysler rejected the bid, which was said to provide a small premium over the company’s market value. The report added that executives at other large car makers in China are evaluating a potential buyout and recently met with groups that represent U.S. dealers.

    Chinese delegations were also spotted inside Fiat Chrysler’s headquarters in Auburn Hills, Michigan, last week. Meanwhile, Fiat Chrysler executives reportedly went to China and met with Great Wall Motor. Dongfeng Motor, Volvo owner Zhejiang Geely Holding Group and Fiat Chrysler’s Chinese joint venture partner Guangzhou Automobile Group are potentially interested as well, according to the report.

    Fiat Chrysler declined to comment.

    Shares traded 6.8% higher to $12.40 in recent trading. Fiat Chrysler had already gained 27% on the year through Friday, outperforming General Motors (NYSE:GM) and Ford (NYSE:F).

    Fiat Chrysler CEO Sergio Marchionne has waged a long public campaign to find a merger partner for Fiat Chrysler, the smallest of Detroit’s Big Three automakers. Marchionne sent a letter to GM CEO Mary Barra in hopes of starting merger discussions, though GM rejected the overture. He also floated Ford, Toyota (NYSE:TM) and Volkswagen as other potential partners for the Italian-American automaker, established after Chrysler’s 2009 bankruptcy. Marchionne, who plans to step down in 2019, has argued that automakers must consolidate to lower the cost of implementing advanced technologies and complying with environmental regulations.

    U.S. industry groups and the Trump administration could push back against a Chinese takeover of iconic American brands Jeep, Ram, Chrysler and Dodge. The brands were previously under the ownership of Germany’s Daimler.

    Rumors of buyout interest in Fiat Chrysler come five months after Geely reached a deal to buy Lotus, the British sports car maker. Also, the Chinese government is said to be pushing companies to seek new opportunities outside the country. The Wall Street Journal reported on Monday that China’s Communist Party is seeking more influence over state-owned firms.
  12. [verwijderd] 14 augustus 2017 22:16
    Misschien dat J.P. Morgan voorzichtig begint met afbouwen, omdat TT hen heeft verteld dat ze vanaf 1 september starten met de aandeleninkoop.
  13. bekeken 15 augustus 2017 00:09
    De koers is vanaf het middaguur in een gestage opmars gegaan met geen overdreven omzetten. dat is een gezond teken.
  14. aandeeltje! 15 augustus 2017 00:16
    Garmin verdient al jaren goed, sport als een tierelier. Terecht of onterecht, TT zwakt maar maar wat de afgelopen jaren. Hoe is het met de taxi business eigenlijk, gestopt geloof ik. De horloges pain in the ass, en maar worstelen met kaarten via autofabrikanten, TA worstelde al 20 jaar sinds oprichting tot de gek TT langs kwa .Bij TT raakt de consument nu steeds verder. Daar zit het geld helaas. Firma's die veel verdienen halen alle tussenschakels weg en zitten direct met sales bij de consument. Dat was TT met PND ook in het 'verre' verleden.
  15. forum rang 6 NewKidInTown 15 augustus 2017 07:16
    Wat ik al een hele poos zeg, TT wordt steeds meer gemanouvreerd in de positie van 1 schakeltje in de ketting van toeleveranciers van de Automotive-industrie. Deze zorgt er normaliter voor dat hun toeleveranciers net niet omvallen maar niet meer dan droog brood verdienen en net blijven mee doen in de onderlinge concurrentiestrijd.
    Opvallend wel dat Garmin volgens de experts hier minder sophisticated producten levert maar het financieel veel beter doet dan TT. Ergens klopt er dan iets niet: focus, visie, strategie, belangen, groei of krimp, moedeloosheid ?

    Wanneer heeft TT hun laatste grote en meetbare order geboekt die echt geld binnen brengt ? Graag info en een link. Dank alvast.

    www.4-traders.com/TOMTOM-6269/financi...
  16. Gerard_ecb 15 augustus 2017 07:40
    quote:

    NewKidInTown schreef op 15 augustus 2017 07:16:

    Wat ik al een hele poos zeg, TT wordt steeds meer gemanouvreerd in de positie van 1 schakeltje in de ketting van toeleveranciers van de Automotive-industrie. Deze zorgt er normaliter voor dat hun toeleveranciers net niet omvallen maar niet meer dan droog brood verdienen en net blijven mee doen in de onderlinge concurrentiestrijd.
    Opvallend wel dat Garmin volgens de experts hier minder sophisticated producten levert maar het financieel veel beter doet dan TT. Ergens klopt er dan iets niet: focus, visie, strategie, belangen, groei of krimp, moedeloosheid ?

    Wanneer heeft TT hun laatste grote en meetbare order geboekt die echt geld binnen brengt ? Graag info en een link. Dank alvast.
    Ik begrijp niet dat jij hier je nietszeggende posts blijft plaatsen. Iedere keer weer geef je daarmee aan dat je niets maar dan ook niets begrijpt van de TT business. Het blijven vergelijken van TT met Garmin raakt kant noch wal. Garmin is een consumer leverancier met focus op PND, waar ze de kaarten voor inkopen en sports atributen leverancier, waar ze al sinds jaar en dag succesvol in zijn.
    TT komt uit de PND business en zag al snel in dat ze daar het niet mee gingen redden en heeft toen een move gemaakt om andere business te ontwikkelen. Op consumer gebied hebben ze sports en leisure producten ontwikkeld, goed of fout is niet aan mij maar hun marketingbudget achten ze te krap om dit op deze voet verder door te zetten, review wordt duidelijk bij cijfers van Q3.
    Uitmelken van licenties voor kaarten, kan onmogelijk als niet succesvol betiteld worden. Zeker gezien het feit dat het een bijproduct is waar dus nauwelijks extra effort in hoeft.
    Telematica, een zeer succesvolle business die qua winstgevendheid nu al zeer sterk performed. De groei in harde euro's viel de laatste kwartalen tegen omdat er wat sprake is van prijjserosie door andere samenstelling van het product, lees minder hardware. Goede kansen omdat telematica door steeds meer partijen, verzekeraars, leasebedrijven gezien wordt als een mooie tool om het rijden van klanten te beinvloeden waardooor minder schades en onderhoud nodig is. Win-win situatie. Verder komt er nog een hausse aan ivm SDC waar de robotcar erg veel telematica nodig zal hebben.
    Automotiv die de laatste jaren heel grote groei aan orderintake heeft gemeld. En die orderintake, gaat zoals altijd door TT aangegeven, pas na een jaar of 3 voor extra omzet zorgen en laten we nu in dit jaar daar de eerste bewijzen van zien. Hey en dat is dus de orderintake van 2013/2014 en dus moet de grootste hausse nog komen.
    Potentieel grote leverancier voor de SDC waar alles nog van binnen moet komen. Auto's en IOT waar ze ook goede kansen hebben. Dus TT van consumentenproducten naar een leverancier voor automobielbedrijven meer B2B, een turnaround die erg knap is en de komende jaren zijn winst gaat laten zien. En dat is beleggen, niet voortdurend achterom kijken maar naar de toekomst. En voor mij ziet die van TT er zeer mooi uit.

    Positie is niet veranderd. De grootste positie in mijn porto.

2.207 Posts
Pagina: «« 1 ... 55 56 57 58 59 ... 111 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 29 april

    1. NL producentenvertrouwen april
    2. Philips Q1-cijfers
    3. Fra BBP eerste kwartaal (voorlopig)
    4. AkzoNobel €1,54-ex-dividend
    5. Besi €2,15 ex-dividend
    6. Fugro €0,40 ex-dividend
    7. Heineken €1,04 ex-dividend
    8. Vastned €1,28 ex-dividend
    9. CTP €0,275 ex=dividend
    10. EU consumentenvertrouwen april (definitief)
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht