Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

BAM Groep Koninklijke NL0000337319

Laatste koers (eur)

3,918
  • Verschill

    +0,022 +0,56%
  • Volume

    736.960 Gem. (3M) 1,4M
  • Bied

    3,890  
  • Laat

    3,930  
+ Toevoegen aan watchlist

BAM SEPTEMBER 2017 Serieus en Informatief

1.799 Posts
Pagina: «« 1 ... 68 69 70 71 72 ... 90 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Vai 25 september 2017 08:50
    quote:

    €d_Modus Vivendi schreef op 25 september 2017 07:17:

    Zit met smart te wachten op de IO van vandaag. Kom er helaas achter dat er een uur tijdverschil is. :(
    Ik zal je een keertje helpen Ed.

    IO is nu €4,90 (-0,55%)
  2. [verwijderd] 25 september 2017 09:34
    quote:

    €d_Modus Vivendi schreef op 25 september 2017 07:25:

    Bureau Hageman en TNO zijn klaar met het onderzoek naar de oorzaak van de instorting van de parkeergarage bij Airport Eindhoven. Maandag worden de bevindingen gepresenteerd tijdens een persconferentie. Tot die tijd houdt iedereen de kaken nog stijf op elkaar.
    inmiddels ook op Nu.nl aangekondigd; op BAM-site wordt er met geen woord over gerept. Transparantie heet dat toch...???
  3. [verwijderd] 25 september 2017 09:50
    Hoe kon de parkeergarage bij Eindhoven Airport instorten? Vandaag krijgen we de antwoorden

    EINDHOVEN - Wat is de oorzaak van het instorten van de parkeergarage op Eindhoven Airport? Op die vraag komt maandagochtend een antwoord. TNO presenteert op de luchthaven de resultaten van het onderzoek naar de oorzaak. De persconferentie begint om tien uur en is hier live te volgen.

    Bouwbedrijf BAM, verantwoordelijk voor de bouw van de parkeergarage, deed eigen onderzoek naar de oorzaak van het instorten. Ook die resultaten worden bekendgemaakt.

    ZIE OOK: Deel nieuwe parkeergarage Eindhoven Airport ingestort

    Geen gewonden
    De garage in aanbouw stortte op zaterdagavond 27 mei voor een deel in. Op de bouwplaats was niemand aanwezig.

    In de parkeergarage zouden ongeveer achthonderd auto’s kunnen parkeren. Afgelopen zomer had de bouw afgerond moeten zijn. De totale schade werd vrij snel geschat op zo’n twintig miljoen euro.

    ZIE OOK: Instorten parkeergarage bij Eindhoven Airport onderzocht door TNO

    In de omgeving van het vliegveld werden op voorhand parkeerproblemen verwacht.

    Volg hier vanaf tien uur de persconferentie.

    www.omroepbrabant.nl/?news/269741952/...
  4. Vai 25 september 2017 09:59
    quote:

    Jager63 schreef op 25 september 2017 09:53:

    Nou maak je borst maar nat; wat een soap.
    Flink up of flink down.
  5. [verwijderd] 25 september 2017 09:59
    quote:

    Dongen schreef op 25 september 2017 09:34:

    [...]inmiddels ook op Nu.nl aangekondigd; op BAM-site wordt er met geen woord over gerept. Transparantie heet dat toch...???
    Transparantie wordt vandaag gegeven door TNO en BAM. Geduld heet dat toch .......???
  6. [verwijderd] 25 september 2017 10:02
    quote:

    Beurs2020 schreef op 25 september 2017 09:59:

    [...]Transparantie wordt vandaag gegeven door TNO en BAM. Geduld heet dat toch .......???
    Niets met geduld te maken. Ik merk slechts op dat de EIGEN BAM-SITE niets aankondigt. Je bent te snel met je reactie. Dat ik dit via Nu.nl moet vernemen is oké maar ik verwacht zoiets ook van BAM.
  7. [verwijderd] 25 september 2017 10:03
    quote:

    Dongen schreef op 25 september 2017 10:02:

    [...]
    Niets met geduld te maken. Ik merk slechts op dat de EIGEN BAM-SITE niets aankondigt. Je bent te snel met je reactie. Dat ik dit via Nu.nl moet vernemen is oké maar ik verwacht zoiets ook van BAM.
    OK, makes sense, sorry.
  8. [verwijderd] 25 september 2017 10:07
    EINDHOVEN - De oorzaak van het instorten van de parkeergarage van Eindhoven Airport is een bouwfout. Dat concluderen zowel TNO als adviesbureau Hageman. 27 mei stortte een deel van de parkeergarage in aanbouw in.

    De vloeren van de garage zijn opgebouwd uit voorgefabriceerde platen. Die platen zijn tegen elkaar geschoven en aan elkaar gemaakt. De koppeling tussen de platen was niet sterk genoeg en voldeed niet aan de veiligheidsnormen.

    Dat is de conclusie van het onderzoek naar de instorting. Het ging fout op de vierde verdieping door de hitte van die dag. Het materiaal warmde ongelijk op waardoor er nog meer spanning op de verbindingen kwam te staan.

    Dat werd bekendgemaakt tijdens een persconferentie. Wie er schuldig is en wat er met het gebouw gaat gebeuren is nog niet duidelijk. TNO deed onderzoek in opdracht van Eindhoven Airport, Hageman deed dat voor bouwer BAM.

  9. [verwijderd] 25 september 2017 10:10
    quote:

    Beurs2020 schreef op 25 september 2017 10:03:

    [...]OK, makes sense, sorry.
    prima reactie. Goede beursdag. Oorzaak inmiddels bekend en hier gepubliceerd. SCHULDVRAAG blijft vooralsnog open.
  10. forum rang 6 Nuchtere Kijk Op 25 september 2017 10:10
    Persbericht
    Koninklijke BAM Groep nv



    Onderzoeksresultaten bekend van technische oorzaak gedeeltelijke instorting parkeergarage Eindhoven Airport
    Bunnik, 25 september 2017 – Vandaag zijn de resultaten van de onderzoeken naar de technische oorzaak van het gedeeltelijk instorten van de in aanbouw zijnde parkeergarage P1 (Multi Purpose Building/MPB) op zaterdag 27 mei 2017 bekend gemaakt. De afgelopen maanden hebben TNO, in opdracht van Eindhoven Airport N.V., en Adviesbureau Hageman, in opdracht van BAM, onderzoek gedaan naar de technische oorzaak van de instorting. Deze onderzoeken hebben geleid tot een eenduidige conclusie.

    De vloeren van de parkeergarage zijn uitgevoerd als BubbleDeck-vloeren. Deze bestaan uit geprefabriceerde breedplaatvloeren en zijn voorzien van gewichtsbesparende kunststof bollen. Na het plaatsen worden de breedplaatvloeren op de bouwplaats voorzien van een druklaag van gestort beton.

    Uit de onderzoeken is naar voren gekomen dat de afschuifsterkte van het aansluitvlak van de breedplaten onvoldoende was om de trekkracht over te dragen. Als gevolg daarvan is de constructieve kwaliteit van de vloer verloren gegaan. De hoge temperatuur op de dag van instorting is een omstandigheid geweest, waarbij het gebrek tot uiting is gekomen.

    Normering
    De uitgangspunten voor het ontwerpen en berekenen van betonconstructies zijn beschreven in de bouwnorm NEN-EN 1992-1-1. Aanvullend op het uitgevoerde onderzoek is gebleken dat zowel constructeurs als toezichthouders bij het toepassen van breedplaatvloeren over het algemeen het belang van de afschuifsterkte voor de hechtheid van de vloer onvoldoende onderkennen. Een extra toelichting bij de NEN-EN 1992-1-1 zou de toepassing van de norm zeker bevorderen.

    Betekenis voor sector
    BAM heeft de resultaten van het onderzoek van Hageman verstrekt aan Eindhoven Airport, de Gemeente Eindhoven en de Onderzoeksraad voor Veiligheid en tevens sectorbreed gedeeld.

    Vervolgstappen
    Verdere afstemming tussen alle betrokken partijen moet uitwijzen wat er met het gebouw gaat gebeuren en wie verantwoordelijk kan worden gehouden voor het incident.

    Jaap Hazeleger, directeur BAM Bouw en Techniek: ‘Een gebeurtenis als deze is gelukkig zeer uitzonderlijk en er is ons alles aan gelegen om dit ook zo te houden. We zijn heel dankbaar dat zich geen persoonlijke ongelukken hebben voorgedaan. Met de onderzoeksresultaten in de hand zullen we met Eindhoven Airport om tafel gaan om de meest geëigende vervolgstappen te bepalen.’
  11. [verwijderd] 25 september 2017 10:20
    Positief lijkt me in elk geval, dat de oorzaak niet iets structureels is (bubbledeck), maar een (hopelijk eenmalige) constructiefout. Wie daarvoor verantwoordelijk is, betaalt. Of claimt dat bij z’n verzekering. Kortom: nog even afwachten.
  12. [verwijderd] 25 september 2017 10:23
    Uit de onderzoeken is naar voren gekomen dat de afschuifsterkte van het aansluitvlak van de breedplaten onvoldoende was om de trekkracht over te dragen. Als gevolg daarvan is de constructieve kwaliteit van de vloer verloren gegaan. De hoge temperatuur op de dag van instorting is een omstandigheid geweest, waarbij het gebrek tot uiting is gekomen.
    Wie heeft geprefabriceerde bollenplaten geleverd en hebben die aangegeven welke de afschuifsterkte moest zijn. Of had BAM dit moeten weten obv nen-norm maar zich daaraan niet gehouden. Wat is de feitelijke invloed geweest van de warmte of is dat slechts de omstandigheid waaronder dit plaats vond resp tot uiting kwam
1.799 Posts
Pagina: «« 1 ... 68 69 70 71 72 ... 90 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 30 april

    1. China inkoopmanagersindex industrie en diensten april volitaliteit verwacht
    2. Samsung Q1-cijfers
    3. NL producentenprijzen maart
    4. Arcadis Q1-cijfers
    5. Adidas Q1-cijfers
    6. Volkswagen Q1-cijfers
    7. Air France-KLM Q1-cijfers
    8. Dui detailhandelsverkopen maart
    9. PB Holding jaarcijfers
    10. Acomo €0,75 ex-dividend
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht